Annatko lapselle raittiin joulun?
Nyt siis lasketaan myös pari lasia viiniä ruuan kanssa tai muuten vaan.
Kommentit (295)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:39"]Annan lapsilleni raittiin joulun. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu. Jos vaikka pitäisi auton rattiin hypätä.
[/quote]
Aargh, typerin perustelu ikinä. Mihis ajattelit lähteä?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:38"]Miksi ryyppäisin jouluna kun en ryyppää muutenkaan.
[/quote]
sama
Tippaakaan ei jouluna juoda. Itse en juo koskaan muulloinkaan, mies juo pari kertaa vuodessa.
Normaalisti joisin ruoan kanssa punaviiniä, mutta tänä vuonna en, koska raskaana. Esikoisen joutuu valitettavasti katselemaan kun isänsä ja isovanhemmat sekä tädit vetävät kaksin käsin lasin viiniä :-)
Mitä pahaa on lasillisessa kuohuviiniä? Se on äidin herkku ja loma se on minullakin ;)
Joo, en tarjoile lapsille alkoholia joten ihan selvispäiten ovat.
Me vanhemmat otamme sen pari lasia punkkua aterialla. Ollaan kumpikin tuon jälkeen edelleen ajokunnossa edelleen.
Mulla ei oo koskaan lapsena ollut raitista joulua, joten jos joskus itse saan lapsia tahdon antaa heille ihania joulumuistoja. Ja ennen kaikkea raittiin joulun.
Unohdin koko ketjun. Kyselin sen takia, koska mietin onko kohtuutonta pyytää miestäni että aattona ei juo yhtään. Juokoot ne pari sitten seuraavana iltana, mutta en vaan halua että aattona ottaa. Vaikka ne pari ei lapsia haittaa, silti. Omat vanhemmat joi jouluna, muistan kun sosiksesta tultiin ja mua lähettiin viemään mummolaan ja koirankin ne vei johonkin. Ehkä siitä johtuu tämä että haluan lapsille täysin raittiin joulun. AP
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:38"]En anna. Ja paria lasia ei todellakaan lasketa.
[/quote]
kyllä se lasketaan jos raittiudesta puhutaan. Se on sitten eri asia että onko se jotenkin haitallista lapselle (yleensä varmaan ei)
Mä en tykkää alkoholista, joten en sitä itse käytä. Mies on samoilla linjoilla kanssani eli raitis joulu koko perheelle. Jos meille tulee vieraita joulunviettoon niin punaviiniä löytyy heille ruuan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:09"]
Unohdin koko ketjun. Kyselin sen takia, koska mietin onko kohtuutonta pyytää miestäni että aattona ei juo yhtään. Juokoot ne pari sitten seuraavana iltana, mutta en vaan halua että aattona ottaa. Vaikka ne pari ei lapsia haittaa, silti. Omat vanhemmat joi jouluna, muistan kun sosiksesta tultiin ja mua lähettiin viemään mummolaan ja koirankin ne vei johonkin. Ehkä siitä johtuu tämä että haluan lapsille täysin raittiin joulun. AP
[/quote]
ymmärräthän että yks/kaks annosta ei ketään humalaan vie , eikä se 'pilaa' kenenkään joulua? En vaan ymmärrä tommoista niuhotusta..varsinkin jos kyse on parista bissestä tms
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:29"]
Sinun kriteereillä en, koska aion juoda pari saunakaljaa jouluna. Ja minulle aivan yksi ja sama mitä sinä olet siitä mieltä, annan raittiin joulun lapsille vaikka juon pari saunaolutta. En ole kännissä jouluna aivan kuten en ole ollut kohta 3 kuukauteen, mutta saunakaljoista en luovu. Vkl ja pyhinä otan pari kaljaa, arkisin en.
T.M38v
[/quote]
[/quote]
En tiedä mikä pointtisi mahtaa olla, mutta jos kuvittelet että 100 kiloinen raavas mies tulee 2-3 oluesta känniin olet niin pihalla kuin ihminen voi vain olla. Voin lain mukaan ajaa autoakin vaikka otan 2-3 olutta, tuskin alkometrin viisari värähtäisi juuri ollenkaan minun kohdalla, jos sitä mitattaisiin kun olen pari bisseä juonut.
T.M38v
[/quote]
Lauseestasi saa kuvan, että OLET ollut kännissä 3kk sitten. Jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:09"]
[/quote]
ymmärräthän että yks/kaks annosta ei ketään humalaan vie , eikä se 'pilaa' kenenkään joulua? En vaan ymmärrä tommoista niuhotusta..varsinkin jos kyse on parista bissestä tms
[/quote]
Niin minkä takia niitä ei sillon voi jättää seuraavalle päivälle?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:14"]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti kommenttini poistettiin, totean sen vielä kerran eli parista kaljasta ei tule kukaan humalaan, käytös ei muutu, ainoa vaikutus on saunan jälkeen rento ja hyvä olotila. Saman olotilan saa kun urheilee vaikkapa.
Raivoraittiit ihmiset ovat ärsyttäviä, onhan se ikävä jos sinulla on jotain traumoja, pidä kuitenkin mielessä että normaalit ihmiset vain ärsyyntyvät tuollaisesta niuhottamisesta ja saarnaamisesta. Kukaan joka juo lasin viiniä tai pari bisseä ei tule humalaan, ole kännissä tai mitään muutakaan kauhukuvaa jota valheellisesti yrität luoda.
TM.38v
Lapsuuden kodissani ei juotu alkoholia edes juhannuksena. Niin meilläkin on ollut tarjolla vain maitoa, vettä, vichyä tai mehua jouluna niin kuin muinakin päivinä. Ei vaan tehnyt mieli alkoholia silloin kun lapset olivat alaikäisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:29"]
Sinun kriteereillä en, koska aion juoda pari saunakaljaa jouluna. Ja minulle aivan yksi ja sama mitä sinä olet siitä mieltä, annan raittiin joulun lapsille vaikka juon pari saunaolutta. En ole kännissä jouluna aivan kuten en ole ollut kohta 3 kuukauteen, mutta saunakaljoista en luovu. Vkl ja pyhinä otan pari kaljaa, arkisin en.
T.M38v
[/quote]
[/quote]
En tiedä mikä pointtisi mahtaa olla, mutta jos kuvittelet että 100 kiloinen raavas mies tulee 2-3 oluesta känniin olet niin pihalla kuin ihminen voi vain olla. Voin lain mukaan ajaa autoakin vaikka otan 2-3 olutta, tuskin alkometrin viisari värähtäisi juuri ollenkaan minun kohdalla, jos sitä mitattaisiin kun olen pari bisseä juonut.
T.M38v
[/quote]
Lauseestasi saa kuvan, että OLET ollut kännissä 3kk sitten. Jatkuvasti.
[/quote]
Join viimeksi 3kuukautta sitten, olin viettämässä äijien kanssa pitkästä aikaa iltaa. Mitä sitten vaikka join, mitä se sinulle kuuluu, pidä vain huoli omista asioistasi.
T.M38v
[/quote]
Eiköhän ne lapset kasva pahemmin kieroon silloin kun aikuisen oluen juonnista tehdään niin helvetin iso numero. Mieluiten minä antaisin lapelleni mallin vastuullisesta alkoholinkäytöstä. Alkoholi ei ole kohtuullisesti käytettynä (pari olutta pyhäpäivänä) mikään mörkö tai übersalainen ja kielletty asia.
2