Miksi kotiäidit soittelevat töihin miehilleen?
Olen töissä avokonttorissa ja täällä on kaksi miestä jonka vaimot ovat kotona pienten lasten kanssa.
Kummankin vaimot soittavat vähintään kerran päivässä ja miehet sitten lepertelevät ensin vaimon kanssa ja sen jälkeen lapsen/lasten kanssa.
MIKSI? Miksi pitää pitkin päivää soittaa miehelle joka on töissä? Ja minkä helvetin takia ne miehet vielä vastailee ja jaarittelee pitkät pätkät samalla häiriten meidän muiden työtä?
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:04"]
[/quote]
joo periaatteesa näin muta VIRHE! Saarioisten elintarvike tehdas, kuten lähes kaikki missä ollaan ruoan kanssa tekemisissä ovat korkean hygienian työpaikkoja, joissa ei käytetä omaa puhelinta, sormuksia, korviksia, kelloja tms.
[/quote]
Niinhän ne säännöt sanoo, mutta ei niitä kaikki noudata. Nimimerkillä itse olen lääketehtaalla töissä joissa nämä kaikki edellämainitut on kiellettyjä. (kaikilla on suojavaateet ja myssyt päässä jne) Kyllä mulla ainakin on aina oma puhelin äänettömällä taskussa, ja viestittelen whatsupilla kun kerkeän ja kysyn kavereita että lähteekö kohta tauolle/tupakalle. :D Kaikista korvakoruistkaan en ole luopunut, peitän ne vaan hiusksilla ettei ne näy. En tod. halua että ne kasvaa umpeen! Ainut mitä noudatan on etten käytä kelloa (olen pitänyt rannekelloa ala-astella viimeksi, joten ei ole suuri juttu olla ilman. :D) enkä sormuksia käytä. Myös kynsilakan käyttö on kielletty. Joskus on kyllä ollut lakkaakin sormissa (tyyliin tummansinistä) kun oon ollu välillä baarissa tms, enkä oo jaksanu poistaa.. Mut ei ole tullu valitusta.. :P Puhun myös omassa puhelimessa työajalla, jos ei ole muita lähellä tai menen vessaan/käytävään puhuman. :P
"naapurikonttorin kotkalla" on oikeasti muutakin tekemistä kuin kuunnella työtoverin lepertelyä puhelimessa, päivästä toiseen. Tässä työssä, josta ne lepertelevät miehetkin palkkansa saavat, pitää välillä keskittyä kunnolla, ja joka tapauksessa pitää olla hyvinkin tarkkana. Uskokaa pois, edes te ette halua käydä siinä ostoskeskuksessa jonka lujuuslaskelmiin on tullut pikkuvirheitä siksi että on just silloin pitänyt soittaa miehelle ja kysyä mitä maitoa sitä kaupasta ostaisi.
Ymmärrän kyllä että kotiäidin pikkuaivoilla se on vaikeaa käsittää.
Soitan välillä miehelle töihin kun hänellä on ip tauko. Sitten kerron tuhmia juttuja. Välillä laitan tuhmia viestejä tai ihan oikeista asioistakin viestittelen.
Mä en ainakaan soittele miehelle kesken duunipäivän ellei ole ihan hätä hätä tapaus (viimeksi soitin kun synnytys käynnistyi :D ) mutta mies soittelee joka päivä kertoakseen että rakastaa minua :3
Nuo seksipuhelut työpaikalle on kyllä niin nöyryyttäviä vastaanottajalle, JUMALAUTA LOPETTAKAA NE HETI!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:21"]
"naapurikonttorin kotkalla" on oikeasti muutakin tekemistä kuin kuunnella työtoverin lepertelyä puhelimessa, päivästä toiseen. Tässä työssä, josta ne lepertelevät miehetkin palkkansa saavat, pitää välillä keskittyä kunnolla, ja joka tapauksessa pitää olla hyvinkin tarkkana. Uskokaa pois, edes te ette halua käydä siinä ostoskeskuksessa jonka lujuuslaskelmiin on tullut pikkuvirheitä siksi että on just silloin pitänyt soittaa miehelle ja kysyä mitä maitoa sitä kaupasta ostaisi. Ymmärrän kyllä että kotiäidin pikkuaivoilla se on vaikeaa käsittää.
[/quote]
Jos työ on niin vaativaa että sen suorittaminen kunnolla on mahdotonta konttoriolosuhteissa, niin pitäisikö sun keskustella tästä työnantajan kanssa?
Ei kirurgitkaan työskentele ostoskeskuksissa.
Puhelimeen puhuminen kuitenkin on hirveän yleistä toimintaa konttoreissa ja jos se tekee työstäsi mahdotonta, niin teet työtä väärissä työoloissa.
Itse teen töissä töitä, en jaarittele puhelimessa jonniin joutavaa paskaa tai tekstaile koko ajan. Veikkaan myös että saisin pomolta varoituksen, jos räpäläisin työajalla koko ajan omaa puhelinta = laittaisin viestejä, saatikka että puhuisin omassa puhelimessa kaiken aikaan, enkä tekisi töitä. + ei se anna yrityksestä hyvää kuvaa, jos yrityksen työntekijä puhuu puhelimessa ja tekee jotain kauppalistaa. "Joo kilo banaaneja, mitä muuta ostan kultamussukka. Haluatko suklaata? Mitä voisin tuoda sulle?"
Kaikki kun ei katsos ole sielä Saariosten liukuhihnatehtaalla töissä, jossa voi jaaritella. Oma perheeni ei ainakaan ole vielä kuollut, vaikka olen ollut töissä enkä ole puhunut tai laittanut viestejä. Kyllä ne tietää sielä kotona, milloin minun työt loppuu ja milloin tulen kotiin. Osaan myös ilmoittaa jos jostain syystä lähden aikaisemmin/myöhemmin, ei sitä tarvitse erikseen päivittäin kysyä "millon pääset?"
Näillä koko ajan soittelijoilla ei ole mitään omaa elämää, ja heillä on tylsää. Siksi soittelevat/viestittelevät koko ajan. Vai soitteletteko ja viestittelekö puolisoillenne töihin silloinkin, kun teilä on vieraita kylässä, että tehdäänpä nyt se kauppalista..? Samalla kun vieraat katsoo sinua pöydän toiselta puolelta?
[/quote]
Tylsyys ja tuollainen asenne, että töissä tehdään töitä, tappaa innovatiivisuuden. Monissa pelifirmoissa on esim. pleikkarit, joita saa työajalla pelata. Omalle miehellenikin kun joskus soitan, kertoo just pelaavansa jotakin angry birdsia tai jotakin vastaavaa ja ihan on valtiolla töissä. Kukaan ei jaksa keskittyä ja tehdä motivoituneena 8h putkeen töitä. Tarvitaan välilä vähän jotain muutakin, mikä virkistää ja lyhyt 10 minuutin puhelu voi olla tällainen. Sitten iskee jossain vaiheessa flow ja aika kuluu kuin huomaamatta. Turha nipottaminen pois ja enemmän joustavuutta ja sellaista "töissä on hauskaa" fiilistä, niin alkaa tapahtua. Muutenkin on enemmän sitä, että työ ja vapaa-aika ei erotu enää niin toisistaan. Vaikka mieheni pelailee välillä töissä, hän saattaa puolestaan vapaa-ajalla miettiä ratkaisua johonkin ongelmaan ja tarkistaa sähköpostit. Asiakaspalvelu on tietysti asia erikseen.
Minä en soitele miehelle, mutta mies soittelee minulle töistä koko ajan. Jutellaan niitä näitä. Itse olen kotiäiti, ja mies aloitti työt puhelinmyyjänä, sitä vituttaa sielä.. Niin jutellaan niitä näitä, että jaksaa koko päivän, ja pääsee takas kotiin. :D (hänellä on siis tuntipalkka, ei provikka. Muuten tuskin olisi tunne mennyt) Tsempaan sitä aina välillä, et jaksaa soittaa pari työpuhelua.. Ettei pomo rupea epäilemään, kun menee monta päivää ettei ole myynyt mitään. :D Vaikka sääliksi käy miestä, mutta jostain sitä rahaa pitää saada. :/
Mä soitan vaan jos on jotain asiaa, käytännössä tosi harvoin. Asiaa on tänä vuonna ollut esim. se että sairastuin kesken päivän hirveään vatsatautiin mikä toi ongelmia sen päivän pakollisten asioiden hoitoon ja mies joutui hoitamaan ne työn jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:21"]
"naapurikonttorin kotkalla" on oikeasti muutakin tekemistä kuin kuunnella työtoverin lepertelyä puhelimessa, päivästä toiseen. Tässä työssä, josta ne lepertelevät miehetkin palkkansa saavat, pitää välillä keskittyä kunnolla, ja joka tapauksessa pitää olla hyvinkin tarkkana. Uskokaa pois, edes te ette halua käydä siinä ostoskeskuksessa jonka lujuuslaskelmiin on tullut pikkuvirheitä siksi että on just silloin pitänyt soittaa miehelle ja kysyä mitä maitoa sitä kaupasta ostaisi. Ymmärrän kyllä että kotiäidin pikkuaivoilla se on vaikeaa käsittää.
[/quote]
Pikemminkin sun pikkuaivoilla tuntuu olevan vaikea tajuta, että puhelimen saa äänettömälle silloin kun siihen ei voi vastata.
Piti oikein tarkistaa puhelimen historiatiedoista, milloin olen viimeksi soittanut miehelle. Ilmeisesti 27. marraskuuta ja puhelun pituus oli 6 sekuntia.
Jos asialla on kiire, niin hoidan sen itse. Jos ei ole kiire niin laitan tekstarin ja mies vastaa kun ehtii/jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:10"]
[/quote]
joo periaatteesa näin muta VIRHE! Saarioisten elintarvike tehdas, kuten lähes kaikki missä ollaan ruoan kanssa tekemisissä ovat korkean hygienian työpaikkoja, joissa ei käytetä omaa puhelinta, sormuksia, korviksia, kelloja tms.
[/quote]
Niinhän ne säännöt sanoo, mutta ei niitä kaikki noudata. Nimimerkillä itse olen lääketehtaalla töissä joissa nämä kaikki edellämainitut on kiellettyjä. (kaikilla on suojavaateet ja myssyt päässä jne) Kyllä mulla ainakin on aina oma puhelin äänettömällä taskussa, ja viestittelen whatsupilla kun kerkeän ja kysyn kavereita että lähteekö kohta tauolle/tupakalle. :D Kaikista korvakoruistkaan en ole luopunut, peitän ne vaan hiusksilla ettei ne näy. En tod. halua että ne kasvaa umpeen! Ainut mitä noudatan on etten käytä kelloa (olen pitänyt rannekelloa ala-astella viimeksi, joten ei ole suuri juttu olla ilman. :D) enkä sormuksia käytä. Myös kynsilakan käyttö on kielletty. Joskus on kyllä ollut lakkaakin sormissa (tyyliin tummansinistä) kun oon ollu välillä baarissa tms, enkä oo jaksanu poistaa.. Mut ei ole tullu valitusta.. :P Puhun myös omassa puhelimessa työajalla, jos ei ole muita lähellä tai menen vessaan/käytävään puhuman. :P
[/quote]
Mikä pahis!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:17"]Miten joku uskaltaa soittaa toiselle töihin? Sehän saattaa olla jossain vaikeassa hommassa jonka keskeytät, tai jutella jonkun työkaverin kanssa. Se voi olla myös syömässä, jolloin häiritset taatusti. Miten muka tiedätte milloin miehellänne on töissä joutoaikaa niin että sille uskaltaa soittaa?
[/quote]:D Ai kauhee. Pelottaahan se, kovasti. Mutta sitten muistan, että miehellähän on aivot ja päätösvalta olla vastaamatta jos haluaa.
Soitellaan ja tekstaillaan, mutta vaan jos miehellä ei oo töissä parempaakaan tekemistä. On pääasiassa kassalla, eikä niitä asiakkaita aina ole ja kaikki muut hommat tehtynä.
Enkö siis saa soittaa jos lähdettäisiin ambulanssilla sairaalaan lapsen kanssa? Omakotitalokin voi vaatia joskus miehelle soittamista. Tai lapsen yllättävä lääkärikäynti.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:04"]
Koska se haluaa kuulla mun ääneni ja höpötellä hetken ja mä tykkään höpötellä sen kanssa. Ollaan niin läheisiä että ei nyt ikävöidä toista työpäivän aikana, mutta on se kiva jutella silti. :)
Ollaan sovittu että jos on miehellä töissä huono aika niin lyö luurin korvaan tai jättää vastaamatta, soitan toisen kerran sitten jos on joku aidosti todella tärkeä asia.
Mulla on ihana mies, harmittaako se sua ap?
[/quote]
Olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksia näiden alapeukkujen takana? :)
[/quote]
Työmoraali tulee mieleen ensimmäisenä. :)
Meillä töissä ollaan töissä. Työnantaja maksaa siitä, että työntekijä on tietyn ajan hänen käytettävissään. Mikään juttelu ja tikusta asiaa ei kuulu työajalle. Hätätapaukset on asia erikseen, jos vaikka lähtee kaatuneen taaperon kanssa ensiapuun tai oma äiti joutuu sairaalaan. Sekin on ok, jos tulee muutos päivän suunnitelmiin, on sovittu että mennään jonnekin ja se peruuntuu yms. mutta nekin hoituu viestillä.
Itse en edes pidä henkilökohtaista puhelinta esillä työaikana, työnumerosta saa hätätilassa kyllä kiinni aina. Ihan on oma valintani, ei työnantajan määräys. Lounastauolla saatan vilkaista viestit.
Meitä on niin moneen junaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:48"]
Enkö siis saa soittaa jos lähdettäisiin ambulanssilla sairaalaan lapsen kanssa? Omakotitalokin voi vaatia joskus miehelle soittamista. Tai lapsen yllättävä lääkärikäynti.
[/quote]
Mä jäin myös miettimään, mikä on riittävä syy soitolle. "Ai meidän koti palaa, hei kulta puhutaan tästä sit illalla kun tuun kotiin, nyt on vähän kiire." "Ai sun lapsivesi meni, hei nyt ei millään ehdi." "Ai sä ja lapset ootte kaikki vatsataudissa, kuule nyt mun pitää mennä."
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:48"]
[/quote]
Huoh. Totta kai hätätilanteesta saa soittaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:17"]Miten joku uskaltaa soittaa toiselle töihin? Sehän saattaa olla jossain vaikeassa hommassa jonka keskeytät, tai jutella jonkun työkaverin kanssa. Se voi olla myös syömässä, jolloin häiritset taatusti. Miten muka tiedätte milloin miehellänne on töissä joutoaikaa niin että sille uskaltaa soittaa?
[/quote]:D Ai kauhee. Pelottaahan se, kovasti. Mutta sitten muistan, että miehellähän on aivot ja päätösvalta olla vastaamatta jos haluaa.
[/quote]
XD Tää on niin paras!
Miten joku uskaltaa soittaa toiselle töihin? Sehän saattaa olla jossain vaikeassa hommassa jonka keskeytät, tai jutella jonkun työkaverin kanssa. Se voi olla myös syömässä, jolloin häiritset taatusti. Miten muka tiedätte milloin miehellänne on töissä joutoaikaa niin että sille uskaltaa soittaa?