Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

Miksi ihmeessä isovanhempien pitäisi hoitaa kenenkään lapsia? On ihan sama minkä ikäisiä ja minkä kuntoisia ne isovanhemmat ovat. Lastenhoito ja lastenkasvatus EI kuulu isovanhemmille millään tavalla.

Minä olen hoitanut omat lapseni itse enkä hoidata isovanhemmilla! Lapsen vanhemmista pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, jos lapset asuvat jatkuvasti mummoloissa tai ovat isovanhemmilla hoidossa!

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella ei ainakaan olisi isovanhempia hoitoapuna. Moni pikkulapsen vanhempi turvaa heihin. Mutta et tietenkään sinä, koska olet teräsmuori. Oletko kysynyt miehesi mielipidettä vauvahaaveisiisi?

Miksei olisi? 43-vuotiaalla voi olla kuusikymppiset vanhemmat; jotkut on toki tuossa iässä niin väsyneitä, etteivät enää jaksa. Omat seitsenkymppiset vanhempani hoitavat välillä sisarusteni pieniä lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytät 50, kun lapsesi menee kouluun. Haluatko lapsen vain ollaksesi tarpeellinen.

Niin. 19-vuotiaana lapsen saanut on 26-vuotias, kun lapsi menee kouluun. 27-vuotiaana lapsensa saanut on 34-vuotias, kun lapsi menee kouluun.
Haluavatko hekin lapsen vain ollakseen tarpeellisia?

-ei ap, ainoastaan näitä argumentteja ihmettelevä. Miten ihmeessä vanhemman ikä lapsen mennessä kouluun liittyy mihinkään?

Lapsiparka häpeää kääkkä-äitiään koulussa ja koulukavereiden edessä.

6-7v lapsen mielestä 25v:kin on "vanha kääkkä" :D Ei lapsilla ole mitään "Ahaa tuo on nuori aikuinen, ahaa tuo on 35, ahaa toi on 43 ja ihan liian vanhaäidiksi!"

• ylös 12
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No, jos siltä tuntuu, niin väkräämään vaan. Voi ihan hyvin vaikka kuolla huomenna, joten mahdoton ennakoida, millainen olet vaikka 18 vuoden päästä. Voit olla aivan toinen jalka haudassa tai voit olla todella rautaisessa kunnossa. Omat valinnatkin ratkaisevat. Ainoa tosiasia on, että ihmiset elävät nykyisin keskimäärin huomattavasti pidempään kuin vaikkapa 50 vuotta sitten. Sen perusteella sanoisin, että vielä ehdit ihan hyvin, kunhan terveenä tulevaisuudessa pysyt. Sinusta on lapsellei iloa vielä pitkään, jos vaikka näin muotoilisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytät 50, kun lapsesi menee kouluun. Haluatko lapsen vain ollaksesi tarpeellinen.

Niin. 19-vuotiaana lapsen saanut on 26-vuotias, kun lapsi menee kouluun. 27-vuotiaana lapsensa saanut on 34-vuotias, kun lapsi menee kouluun.

-ei ap, ainoastaan näitä argumentteja ihmettelevä. Miten ihmeessä vanhemman ikä lapsen mennessä kouluun liittyy mihinkään?

Joopa joo. Sinuna häpeäisin itseäni, jos kommentoisin jotain näin älytöntä vanhemmuudesta ja iästä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

6-7v lapsen mielestä 25v:kin on "vanha kääkkä" :D Ei lapsilla ole mitään "Ahaa tuo on nuori aikuinen, ahaa tuo on 35, ahaa toi on 43 ja ihan liian vanhaäidiksi!"

Kyllä ne vähän isompana ymmärtävät. Oma lapseni alkoi esiteini-iässä ihmetellä miksi kaikkien hänen kavereidensa vanhemmat ovat ainakin 10 v vanhempia kuin me.

Tulin äidiksi 25-vuotiaana enkä voisi kuvitellakaan enää 43-vuotiaana aloittavani kaiken alusta, juuri kun lapsi on muuttamassa pois kotoa. Jollain toisella ihan eri tilanne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsella ei ainakaan olisi isovanhempia hoitoapuna. Moni pikkulapsen vanhempi turvaa heihin. Mutta et tietenkään sinä, koska olet teräsmuori. Oletko kysynyt miehesi mielipidettä vauvahaaveisiisi?

Mitä sä oikein höpötät? Olen 48v ja pienimmäinen meni just eskariin. Vanhempani hoitaa lapsia monena päivänä viikossa, ovat erittäin läheisiä ja aktiivisia.

Aika törkeä kommentti jo pelkästään siksi että on ihmisiä, joiden isovanhemmat ovat kuolleet nuorina. Siis näidenkään ei pitäisi tehdä lapsia. Absurdia.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

[quote=Vierailija]Miksi ihmeessä isovanhempien pitäisi hoitaa kenenkään lapsia? On ihan sama minkä ikäisiä ja minkä kuntoisia ne isovanhemmat ovat. Lastenhoito ja lastenkasvatus EI kuulu isovanhemmille millään tavalla.

Minä olen hoitanut omat lapseni itse enkä hoidata isovanhemmilla! Lapsen vanhemmista pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, jos lapset asuvat jatkuvasti mummoloissa tai ovat isovanhemmilla hoidossa!

[quote=Vierailija][quote=Vierailija]
Aivan. Täällä on jatkuvasti ketjuja, missä valitetaan kun isovanhemmat eivät hoida tai osallistu lastenlasten elämään ja silti pitäisi jättää lapset tekemättä 4-kymppisenä, kun ei ole isovanhemmat hoitamassa lapsia. Etä päättäkää jo.
Itse tein mieheni kanssa lapset itsekkäistä syistä ihan vaan itsellemme, koska halusimme lapsia, emme isovanhemmille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein höpötät? Olen 48v ja pienimmäinen meni just eskariin. Vanhempani hoitaa lapsia monena päivänä viikossa, ovat erittäin läheisiä ja aktiivisia.

Aika törkeä kommentti jo pelkästään siksi että on ihmisiä, joiden isovanhemmat ovat kuolleet nuorina. Siis näidenkään ei pitäisi tehdä lapsia. Absurdia.

Minäkin olen ymmärtänyt, että yleensä lapset tehdään itselle, omaan parisuhteeseen, ei isovanhemmille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? 43-vuotiaalla voi olla kuusikymppiset vanhemmat; jotkut on toki tuossa iässä niin väsyneitä, etteivät enää jaksa. Omat seitsenkymppiset vanhempani hoitavat välillä sisarusteni pieniä lapsia.

Niinpä. Ja 43-vuotiaana lapsensa saanut tuskin itse enää on omille lapsenlapsilleen kovin virkeä isovanhempi.

Miksi pitää yleistää? Ihmiskohtaloita on laidasta laitaan. Itse sain nuorimman kun olin 43v ja äitini oli virkeä vielä kauan. Viimeisen vuoden oli laitoksessa ja kuoli kun oli 94v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ymmärtänyt, että yleensä lapset tehdään itselle, omaan parisuhteeseen, ei isovanhemmille.

Nyt sulla on ne kaksi aivosolua ristissä. Ei ole kukaan sanonut tekevänsä lapsia isovanhemmille. On ilmeisesti kauheaa jos isovanhemmilla ja lastenlapsilla on hyvä ja kiinteä suhde.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija]Miksi ihmeessä isovanhempien pitäisi hoitaa kenenkään lapsia? On ihan sama minkä ikäisiä ja minkä kuntoisia ne isovanhemmat ovat. Lastenhoito ja lastenkasvatus EI kuulu isovanhemmille millään tavalla. </p> <p>Minä olen hoitanut omat lapseni itse enkä hoidata isovanhemmilla! Lapsen vanhemmista pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, jos lapset asuvat jatkuvasti mummoloissa tai ovat isovanhemmilla hoidossa! </p> <p>[quote=Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:

Aivan. Täällä on jatkuvasti ketjuja, missä valitetaan kun isovanhemmat eivät hoida tai osallistu lastenlasten elämään ja silti pitäisi jättää lapset tekemättä 4-kymppisenä, kun ei ole isovanhemmat hoitamassa lapsia. Etä päättäkää jo.
Itse tein mieheni kanssa lapset itsekkäistä syistä ihan vaan itsellemme, koska halusimme lapsia, emme isovanhemmille.

Täällä on niin naiiveja ja lapsellisia kommentteja ja jotkut luulevat, isovanhempien kuuluu hoitaa heidän lapsiaan ja auttaa kaikessa. Voi hyvänen aika sentään. Ilmeisesti nämä isovanhempiin takertuvat asuvat kiinni omissa vanhemmissaan?
Mitä tiedän lähipiireistä niin on tavallisempi että isovanhemmat asuvat niin kaukana, ettei heistä ole apua lastenhoidossa. Aikuistukaa te lapselliset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain lapsen 44 v. Ei ole mitään ongelmia ollut. Ei ollut siis ensimmäinen. Olen terve ja hoikka, kätilöiden mukaan synnytyksessä osaston ainoa normaalipainoinen äiti. Enemmän olisin huolissani yli 100 kg painavasta parikymppisestä, että kuinka vanhaksi elää.
Olen saanut esikoisen alle 30 -vuotiaana ja olin paljon väsyneempi tuolloin. Nyt sen tietää ja tajuaa, että se pikkulapsi vaihe on todella lyhyt. Turha hötkyily ja suorittaminen jäänyt pois tämän viimeisen kanssa.

No nyt en kyllä ihan usko, että kätilöt ovat oikeasti noin sanoneet tai että tilanne on edes ollut tuollainen :D On jo tilastollisesti epätodennäköistä, että olisit synnytysosaston ainoa normaalipainoinen.

Tai vaikka olis ollutkin, niin ei todellakaan kätilö saa mennä tuollaista sanomaan! Siinähän hän rikkoo vaitiolovelvollisuuttaan ja epäammattimaisesti arvostelee muita asiakkaita.

Vierailija

Ikä ei kerro mistään mitään.

Oma äitini sai minut juuri 19 täytettyään. Äitinä hän oli aivan surkea. Luulin kauan, että asia johtui iästä.

Myöhemmin äitini sai neljännen lapsensa eri miehen kanssa 39-vuotiaana. Aina luulin, että äitini oli kypsynyt ja kasvanut. Karu totuus selvisi paljon myöhemmin, kun aikuisena juttelin siskopuoleni kanssa.

Ikä ei kerro mistään yhtään mitään. Biologia saattaa vaan vanhempana raskaaksi tuloa häiritä, mutta jos raskautumaan onnistuu, niin suotakoon äitiys kaikille, joita oikeasti oma lapsi kiinnostaa oman itsen sijasta. 

Tärkeintä minusta kurjat vanhemmat omaavana on se, MITEN kohtelet lapsiasi. Iästä viis. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain lapsen 44 v. Ei ole mitään ongelmia ollut. Ei ollut siis ensimmäinen. Olen terve ja hoikka, kätilöiden mukaan synnytyksessä osaston ainoa normaalipainoinen äiti. Enemmän olisin huolissani yli 100 kg painavasta parikymppisestä, että kuinka vanhaksi elää.
Olen saanut esikoisen alle 30 -vuotiaana ja olin paljon väsyneempi tuolloin. Nyt sen tietää ja tajuaa, että se pikkulapsi vaihe on todella lyhyt. Turha hötkyily ja suorittaminen jäänyt pois tämän viimeisen kanssa.

No nyt en kyllä ihan usko, että kätilöt ovat oikeasti noin sanoneet tai että tilanne on edes ollut tuollainen :D On jo tilastollisesti epätodennäköistä, että olisit synnytysosaston ainoa normaalipainoinen.

Ja vaikka olisitkin, niin et taatusti ole nähnyt mitään vaivaa normaalipainoisena pysymisen eteen, koska se on tullut synnyinlahjana. Näköjään pidät myös raskautumista 44-vuotiaana itsestäänselvänä, sekin kielii omahyväisyydestä.

Miksi normaalipainoisen kimppuun pitää aina hyökätä pilkallisesti? Kehorauha ei kyllä koske hoikkia. Tuliko kirjoittajalle hyvä mieli tuosta pilkasta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka olis ollutkin, niin ei todellakaan kätilö saa mennä tuollaista sanomaan! Siinähän hän rikkoo vaitiolovelvollisuuttaan ja epäammattimaisesti arvostelee muita asiakkaita.

No en minä siihen syyllinen ole että kätilö sanoi minun olevan osaston ainoa normaalipainoinen (ja tietysti vanhin), Ei hän sitä ilkeillen sanonut kunhan totesi että nuorten lapsettomuuden syy on usein ylipaino ja parikymppiset naiset ovat ylipainoisempia tilastojen mukaan kuin ikäiseni. Mitä loukkaavaa tuossa on? Tottahan se on. Näkihän sitä itsekin, että kukaan ei ollut hoikka.

loista

Lapsen kasvu ja kehitys ei vaarannu ja lapsi ei kasva kieroon tai mene pilalle, vaikka 1) Lapsella ei ole hyvää ja kiinteää suhdetta isovanhempiin tai 2) Lapsella ei ole ole isovanhempia ollenkaan.

Lapsi kasvaa vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. Vanhempien ja lapsuudenkodin ilmapiirin ja turvallisuuden merkitys on erittäin suuri lapsen ikätasoiselle ja terveelle kasvulle ja kehitykselle.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nyt sulla on ne kaksi aivosolua ristissä. Ei ole kukaan sanonut tekevänsä lapsia isovanhemmille. On ilmeisesti kauheaa jos isovanhemmilla ja lastenlapsilla on hyvä ja kiinteä suhde.

Vierailija

Niin ihmiset ovat erilaisia. Itse olen nyt 42v ja kaikki kolme lastani jo aikuisia ja itsenäisesti asuvia. Olen saanut siis lapset melko nuorena. Lapsenlapsia ei vielä ole enkä niitä kaipaakaan vielä.
Toki ammattini myös vaikuttaa. Olen siis päiväkodissa töissä ja voi luoja kuinka onnellinen olen kun pääsen kotia siitä hälystä. Täällä me miehen kanssa sitten kökitään kahdestaan, tällä hetkellä oon innostunut tahkoamaan xboxia kaikki illat. 😁
Ei musta olisi enää illalla ja yöllä ruokkimaan ketään tai vaihtelemaan vaippoja tai olemaan muutenkaan kiinni jossain pienessä ihmisessä. Saan siitä töissä ihan tarpeeksi.
Mutta kuten sanoin, ihmiset ovat erilaisia ja varmasti ihan hyvä äiti on 40v kuin nuorempikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisin päälle 60-vuotias, kun lapsi on 18-vuotta. Jos pysyn nuorekkaana ja nuoren näköisenä, ei ole ongelmaa.
Mutta lapselle kärsimys ja häpeä. Voit alkaa säästää lapsen psykoterapioihin jo nyt.

Sivut