Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin kommentoida lapsen saamisesta näin

Vierailija
13.10.2021 |

Isoäiti lausahti meille yhdessäolon vuosipäivänä, että kauan sai lapsenlasta odottaa, vaikka yhdessä olitte olleet jo vuosikausia...jotenkin harmittaa :/
Ei hänellä mitään tietoa miksi näin kauan meni, eli siksi minusta epäkorrekti sanoa. No, pistän vanhuuden piikkiin ja yritän unohtaa. Onneksi puolison sisarus tasoittaa kun otti valmiin perheen ;D niin ei tarvinnut odottaa yhtään

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi oli kuitenkin iloinen lapsenlapsestaan, sehän on tärkeintä.

Jos jää aina analysoimaan toisten sanomisten vivahteita, analysoitava riittää.

Vierailija
2/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ole vaan ihminen joka analysoi jokaikistä lausahdusta ja tulkittee sen niin jotta saa loukkantua? Mikä tuossa oli vanhan mumman lausahdukseksi kamalaa ja loukkaavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olitte olleet yhdessä vuoden, ja hän sanoi noin. Eli heti olitte lapsen laittaneet alulle. Outoa.

Vierailija
4/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla herkkis. 

Vierailija
5/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olitte olleet yhdessä vuoden, ja hän sanoi noin. Eli heti olitte lapsen laittaneet alulle. Outoa.

Vuosipäivä, hyvä ihminen ei se tarkoita että 1 vuosi. Vuosipäivä on Vuosipäivä vaikka olis ollut 30 vuotta yhdessä.

Vierailija
6/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap että tuollainen kommentti harmittaa jos siinä on ollut esim lapsettomuutta, tai muuta syytä miksei ole ollut mahdollista aiemmin, taustalla.

Vierailija
7/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa?

Vierailija
8/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla on vanhojen puheet.

Olen jopa kuullut ettei sillä rakkaudellakaan aina niin väliä, ennenvanhaan riitti kun oli vaan joku sopiva jonka kanssa perustaa perheyksikön. Muulla ei väliä.

Ei ne tajua.

Vierailija
9/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jopa kuullut ettei sillä rakkaudellakaan aina niin väliä, ennenvanhaan riitti kun oli vaan joku sopiva jonka kanssa perustaa perheyksikön. Muulla ei väliä.

Ei ne tajua.

Vai niin. Missä on sinun kunnioitus vanhempia ihmisiä kohtaan?

Vierailija
10/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isoäiti, joka on odottanut lapsenlasta kauan on näin heittämällä ollut itse n. 25 kun sai lapsen. Lapsensa ollut n. 25 kun sai miehesi. Ja kun te pitkän odotuksen päätteeksi saatte lapsen niin olette sitten vaikkapa n. 35. Eli mummo on 85+++. Ihan tahallaanhan nuo kaksikymppisen kyllä on törkeitä ja v*ttuilee, oli tuokin nyt kerrassaan asiatonta, että sanoi ääneen sen minkä kaikki ko tietää eli että olitte pitkään yhdessä ennen kuin lasta kuului. Pöyristyttävää!

Vierailija
11/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tajua.

Vai niin. Missä on sinun kunnioitus vanhempia ihmisiä kohtaan?

Luulen, että kommentoija tarkoittaa sitä että, vanhemmat ihmiset eivät enää näitä nykyajan kommervenkkejä ja olemisia ja elämisiä.  Se on niin erilaista kuin silloin, mummit ja vaarit olivat vielä nuoria.

Ja totta tuokin, ettei silloin niitä puolisoita plokattu ja arvioitu ja kyselty muilta, vaan sopiva poika kylältä löytyi, mentiin avionn ja niitä lapsia alkoi heti tulla, tuvan täydeltä.

Eiväthän nämä vanhukset elä ja tunne tätä aikaa, sitten kuin tämän ajan nuoret aikuset ja aikusetkin.  He puhuvat ja sanovat siltä pohjalta, miten itse ovat eläneet saman ikäisinä.

Ja mistä näitä mielensäpahoittajia sikiääkin niin jumalattoman paljon nykysin?

Kohta ei pysty juttelemaan eikä kesksutelemaan mistään, kun pahoitetaan mieli lähes jokaisesta sanasta ja lauseesta-

Vierailija
12/12 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jatkossa aio sanoa enään kuin aha tai okei kun joku kertoo uutisiaan. Eipähän tule sanottua miittään minkä joku sivustakuuntelija tulkitsee miten tulkitsee ja loukkaantuu toisen puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi