Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko että maailmanloppu on jo lähellä?

Vierailija
13.10.2021 |

Olen miettinyt uskonasioita jo vuosia. Koronavirus ja etenkin nämä jatkuvat maailmanlaajuiset lockdownit ja tänään tullut uutinen ovat saaneet minut vakuuttuneeksi, että Ilmestyskirja todellakin ennustaa tulevaisuuden, jok kenties jo pian on täällä...Surettaa ihmiskunnan puolesta ja niiden läheisten puolesta, jotka eivät ymmärrä mitä on meneillään :/

Joskus nauroin follareille ja salaliittoteoreetikoille. Nyt olen alkanut ymmärää, että he taisivat sittenkin olla oikeassa. Miten muut uskossa olevat, pelottaako teitä tulevaisuus vai suhtaudutteko siihen rauhassa pelkäämättä ja luottaen Jeesukseen?

Ps. Kutsukaa vain hul_luksi, olen jo tottunut siihen...

Kommentit (580)

Vierailija
121/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Koskaan aiemmin ihmiskunnan historiassa tämä ei ole ollut mahdollista, mutta nyt globalisaation, teknologian ja maailmanlaajuisen "pandemian" varjolla tämä on mahdollista toteuttaa. Ihmisiltä viedään heidän oikeudet ja jotkut jopa suostuvat tähän vapaaehtoisesti. Pian kansallisvaltion katoavat ja kaikkea ohjataan maailmanlaajuisesti. 

Mun pitäisi uudistua uskossani, olen totaalisen kyynistynyt eikä mikään nyt tapahtuva hetkauta. Sen vain on tiennyt että maailma tähän suuntaan menee ja siinä se. Ei kauhistuta edes. Oma hengellinen tila harmittaa. 

Mutta joo, koskaan ennen ei koko maapallon väki ole ollut tällä tavalla tiiviisti yhteisen asian äärellä. Nyt meitä lämmittellään siihen, että tulee nopeita muutoksia. Olihan se hyvin ennen kuulumatonta, että Suomi suljettiin ja Uusimaa erityisesti. Tarvittiin hyvin nopeaa reagointia ja todella nopeita lakimuutoksia ja päätöksiä. Nyt meillä on muovikorttia, todistusta, passia, klippua ja klappua. Kohta halutaan että kaikki ihmisen tieto on yhdessä tietokannassa ja mikäs se kätevämpää kuin lukea tiedot käsivarrestasi. 

Ruokapula ja vesipula ovat muualla totta jo nyt. Suomessa se vielä kuulostaa kaukaiselta. Nopeat kriisit vaativat nopeaa reagointia. Se yksi poliitikko ehkä jo elää jossain ja odottaa nousunsa päivää. Ja maapallon väki tykkää kun kaveri puhuu järkeviä, mutta samalla vaarallista valhetta.

Ei, en usko koronarokotteen olevan vielä osa tuota, mutta ilmassa on merkkejä siitä, miten kansakunnat jakaantuvat toisiaan vastaan, ihmisryhmä toistansa vastaan jne.

Omat perheenjäsenetkin asettuvat toisiaan vastaan ja ilmiantavat ollaan ennustettu. Ihmiseen ei voi siis nojata.

Vierailija
122/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pelastu olen yrittänyt uskoa ja uskon että lopun ajat ovat,oli kuukausia tauko etten lukenut Raamattua enkä rukoillut,nyt yrittänyt uudestaan,silti Jeesus ei ole tullut elämääni, pahalta tuntuu kuin vain tietty porukka pelastuu ja muutenkin, kamala on katsoa maailman menoa, enkä lue uutisia enää ja yritän välttää näitä rokote yms keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta aika paskaseks on tää meno mennyt. Kaukana normaalista mitä ennen koronaa.

Vierailija
124/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pelastu olen yrittänyt uskoa ja uskon että lopun ajat ovat,oli kuukausia tauko etten lukenut Raamattua enkä rukoillut,nyt yrittänyt uudestaan,silti Jeesus ei ole tullut elämääni, pahalta tuntuu kuin vain tietty porukka pelastuu ja muutenkin, kamala on katsoa maailman menoa, enkä lue uutisia enää ja yritän välttää näitä rokote yms keskustelua.

Rukoile "minä uskon, auta minua epäuskossani" kuten Raamatussa se joku mies.

Voin rukoilla myös NYT sinun kanssasi. 

Vierailija
125/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskon varjolla on tehty ja tehdään pahaa,kaikki valtiaat ja poliitikot on aina ratsastanut jonkin uskonnon ja ismin varjolla.

Taas tätä samaa mantraa.

Pahuutta tekevät he, joilla ei ole oikeaa uskoa. Monen muunkin varjolla tehdään pahaa maailmassa.

Et voi pelastua toisten uskolla, vain oma usko pelastaa. Et siis voi Jumalan edessä vedota tuohon kuluneeseen läppään. Hän tulee katsomaan vain sen, uskotko itse.

Ja se usko näkyy teoissa. 

Teoilla ei voi pelastaa itseään, oletko Jehovia? Ja täällä painostamassa toisia suorittamaan anepalvelusta? Ei se niin mene, armosta olemme pelastetut emme tekojemme kautta ettei  kukaa kestäisi.

Se on: ideana on että Jumala armahtaa syntistä ja se on se pääsanoma siinä että pelastut kun vaan uskot. Se uskoontulo muuttaa sitten sinua, muttei sitä voi parantaa teoilla.

Kristuksen teko on se jolla pelastumme ainoastaan emme omillamme.

Vierailija
126/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aihe, kerrankin täällä on jotain oikeaa keskustelunaihetta.

Raamattu on oikeassa kaikessa, joten se kirja kannattaa jokaisen lukea kannesta kanteen.

Raamatussa kerrotaan, että maailmanloppu ei tule ennenkuin Jeesus on laskeutunut taivaasta uuden Jerusalmein kanssa ja hallinnut maailmaa yhdessä uskovien ja Jumalan kanssa 1000 vuotta.

Eli 1000 vuoteen ei ainakaan ole maailmaloppua tulossa? Hieno juttu.

Aikakauden loppu on nyt kysymyksessä. Maailmanloppu 1000v sen jälkeen.

Vierailija
127/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristuksen työ on se ainoa joka pelastaa ja pelasti meidät synnistämme. Ihmisen teot eivät riitä siihen lähellekään.

Vierailija
128/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan Pyhässä Paikassa.Ja : lastenhyväksikäyttö olisi pahinta josta Jeesuskin sanoi: Parempi olisi myllynkivi kaulaan niille...

Sekin on jo tapahtunut.

Minulle tuli tuo kohta mieleen kuunnellessani Haukion puhetta kirkossa.... rokotetta siinä mielestäni rivien välistä ajettiin ja ainakaan itse en ole sellaista johdatusta kokenut, että menisin ottamaan.

Kyllä olet pimeä😂

Vierailija
129/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, tämä loppuu aikanaan.

Ammoisista ajoista tässä maailmassa tainnut olla laki, sen tansseja tanssit, kenen leipää syöt.

Vierailija
130/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko että maailmanloppu on jo lähellä?

Olen miettinyt uskonasioita jo vuosia. Koronavirus ja etenkin nämä jatkuvat maailmanlaajuiset lockdownit ja tänään tullut uutinen ovat saaneet minut vakuuttuneeksi, että Ilmestyskirja todellakin ennustaa tulevaisuuden, jok kenties jo pian on täällä...Surettaa ihmiskunnan puolesta ja niiden läheisten puolesta, jotka eivät ymmärrä mitä on meneillään :/

Joskus nauroin follareille ja salaliittoteoreetikoille. Nyt olen alkanut ymmärää, että he taisivat sittenkin olla oikeassa. Miten muut uskossa olevat, pelottaako teitä tulevaisuus vai suhtaudutteko siihen rauhassa pelkäämättä ja luottaen Jeesukseen?

Ps. Kutsukaa vain hul_luksi, olen jo tottunut siihen...

Eikähän se tullut jo 2012, jonka jälkeen maailma on muuttunut todella omituiseksi ja logiikka sekä maalaisjärki kadonnut. Kokoomusta muuttunut lumivalkeaksi eli vaihtoehtoiset faktat korvanneet faktat.,Maailmanloppu tuli, mutta se jäi meiltä huomaamatta. Ehkä LHC:n luoma musta-aukko vei meidät toiseen universumiin.

Vierailija
131/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin on uutisia, että joku taivaankappale, meteori tai asteroidi ohittaa maan läheltä. Siinä kuoltaisiin kaikki yhtäaikaa.

Vierailija
132/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen sanoma on että kaikki syntisi ovat poispyyhityt kun vaan uskot. Mielesi ja asenteesi muuttuu vasta sitten oikeaan suuntaan. Teoilla yrttäen vaan katkeroidumme. Jehovat yrittävät ihmisopilla pelastua ja he uskovat että ihminen kuolee ensin kokonaan mikä on TÄYSIN epäkristillistä , samoin adventistit uskovat noin.

Jeesuksen sanoma on: Hän voitti kuoleman ja pelasti meidät siltä, sielusi siirtyy Paratiisiin tai Tuonelaan ja sieltä Viimeisenä päivänä sitten tuomitaan kukin.

Vierailija
133/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristuksen työ on se ainoa joka pelastaa ja pelasti meidät synnistämme. Ihmisen teot eivät riitä siihen lähellekään.

Haluan uskoa, mutta toistaiseksi vain rikolliset on pelastettu, rikosten uhreilla ei ole niin väliä.

Vierailija
134/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään ennustajaeukkojen ja taru-ukkojen höpinöihin. Sen kuitenkin tiedän, että maailmanloppu, mitä se sitten tarkoittaneekin on tänään lähempänä kuin eilen. Milloin se on, sitä en tietenkään tiedä. Maapallo ei mitenkään voi kovin kauaa kestää tätä väestöräjähdystä ja elintason nousua kaikkialla. Nopeutuva ilmastonmuutos on yksi tärkeä tekijä tässä tuhossa luonnovarojen kerskakulutuksen ja yleisen saatumisen ohella. Näyttääkin siltä, että ihmiskunta ei ainakaan huku puhtaaseen veteen.

Vierailija
135/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka tähän ketjuun tulevat hyökäten uskoa vastaan, tekevät sen siksi että Jumala kutsuu heitä. Vastustus on kovinta niillä, jotka haluaisivat uskoa.

Eihän minulla ole sinällään mitään uskontoa vastaan, mutta sen varjolla tehdään niin paljon pahaa ja vääryyttä, että jo pelkästään se pitäisi oikeuttaa uskontojen lakkauttaminen. Jos jokainen vain pitäisi sen uskontonsa omana tietonaan, eikä yrittäisi väännellä koko muuta maailmaa oman uskontonsa tulkintojen mukaiseksi, niin mitäpä haitaa jonkun kuvitelmista olisi. Mutta kun uskovaiset (aika usein ainakin) pyrkivät perustelemaan tekonsa tulkinnaallaan uskonnosta, ja sekaantuvat muiden ihmiset elämään, niin silloin astutaan rajan yli.

Eikö median ja viihteen kanssa ja kautta tehdä pahempaa?  Ne sinä hyväksyt.

Tuhoaminen on ihmisen ominaisuus, ei sinänsä uskonnon. Vai miten selität Stalinin puhdistukset, Kiinan ihmisoikeusrikkomukset, Pohjois-Korean hulluuden, Pol Potin kansanmurhan, Hitlerin toilailu (ja ei, Hitler ei ollut mikään kristitty, ajatteli korvata kristinuskon natsismilla)? Kovasti ylistetty Ranskan kirkonvastainen vallankumoukin oli yhtä tappamisen juhlaa. Ja saatpa nähdä että nykyään Elokapinan ja LGBT-liikkeen kaltaiset porukat eivät tule kaihtamaan fyysistäkään väkivaltaa, vaikka toistaiseksi harjoittavat vasta henkistä.

Hyväksynkö? Ja onko viihde aiheuttanut montakin ristiretkeä tai invisiitiota? Viihde ja media ne varmaan vetää ihmisiä nosturin nokkaan Afganistanissa? Uskonnot ovat aiheuttaneet enemmän murhetta ja kuolemaa, kuin mitkään yksittäiset taudit ja epidemiat.

Ja hienosti vaihdoit aihetta. Oliko sinulla vastausta tuohon uskonnon tyrkyttämiseen, ja toisten elämään sekaantumiseen?

En vaihtanut aihetta, mutta jos haluat tietää, miksi sinun elämääsi sekaannutaan, niin se voi johtua kahdesta syystä:

a) hyvästä tahdosta, halusta pelastaa sinutkin

b) pahasta inhimillisestä ominaisuudesta demonisoida kaikki, jotka eivät ajattele juuri niin kuin ihminen itse. Tämä ominaisuus on kaikilla ihmisryhmillä ja juuri äsken luettelin näin toimivia ihmisryhmiä, jotka eivät ole uskonnollisia.

Selkisikö?

Ja nuoko antavat oikeutuksen sekaantua minun elämääni? Mitäs jos minä (tai joku muu) haluaisi ”pelastaa” sinut, tuolta kokemaltasi hulluudelta? Poimi joku mielestäsi täysin sekopäisenä toimivista uskonnoista tai ajatusmalleista, ja he tulisivat pelastamaan sinua tuolta kauhealta kristinuskolta? Olisiko sitten kiva olla?

Ja kukas meistä on kelvollinen arvioimaan, kuka on oikeasti uskonnollisia, ja ketkä vain käyttävät uskontoa keppihevosenaan? Eli helpompaa olisi vain kieltää kokonaan uskonnot?

Vierailija
136/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei lopu, mutta tämä kolmas värähtelytiheys loppuu. Tänne ei jää kukaan. Yhdessä kehojemme kanssa siirrymme seuraavaan värähtelytiheyteen . He jotka eivät voi niin tehdä taas siirretään kehoineen toiselle kolmannen värähtelytiheyden planeetalle. Eli wanha valta loppuu ja piilotetut patentit vapautetaan myös = ilmainen energia, ruoka , asunto + terveeksi hoito ynnä painovoimankumoamisteknologia vapautuu myös.

Vierailija
137/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää siis olko ihmisten orjia, sillä kun Poika tekee teidät vapaiksi niin te tulette todellisesti vapaiksi.

ihminen ei voi lunastaa teoillaa taivaspaikkaansa, sillä ihmisen teot parhaimmillaankin kalpenevat Kristuksen sovitustyön edessä.

Vierailija
138/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea David Wilkersonin Ennustus tai Pasuuna Soi. Netistäkin löytää. Todellakin Jeesus tulee pian takaisin. Meillä uskovilla ei ole mitään pelättävää. "Toinen otetaan, toinen jätetään". Muista lukea Raamattua ja rukoilla. Muista viittä viisasta ja tyhmää neitsyttä.

Siunausta sinulle.

Eikös siinä anneta ensin antikristukselle vapaat kädet touhuta ja vainon keskeltä sitten pääsee pois kuka pääsee. 

Wilkerson oli miljonäärien kätyri ja julisti vaan mitä loosissa juonittiin, hän tiesi kaiken kyllä.

Vierailija
139/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, teollinen vallankumous 1700- ja 1800-luvun taitteissa avasi pandoran laatikon, jota emme ole oikein vieläkään tajunneet. Ilmastonmuutoksen lisäksi toinen haitallinen ilmiö on kahtia jakautuminen. Aikaisemmin se oli lähinnä varallisuuseroissa, mutta nyt pandemian myötä väki on entistä enemmän leiriytynyt ja vähemmän innokas keskustelemaan, tai edes kykenevä keskittymisvaikeuksissaan. 

Vierailija
140/580 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona loppuu  aikanaan, mutta kun se päivä koittaa, niin maailma ei ole enää sama kuin ennen.  Se on radikaalisti muuttunut.