Uskotteko että maailmanloppu on jo lähellä?
Olen miettinyt uskonasioita jo vuosia. Koronavirus ja etenkin nämä jatkuvat maailmanlaajuiset lockdownit ja tänään tullut uutinen ovat saaneet minut vakuuttuneeksi, että Ilmestyskirja todellakin ennustaa tulevaisuuden, jok kenties jo pian on täällä...Surettaa ihmiskunnan puolesta ja niiden läheisten puolesta, jotka eivät ymmärrä mitä on meneillään :/
Joskus nauroin follareille ja salaliittoteoreetikoille. Nyt olen alkanut ymmärää, että he taisivat sittenkin olla oikeassa. Miten muut uskossa olevat, pelottaako teitä tulevaisuus vai suhtaudutteko siihen rauhassa pelkäämättä ja luottaen Jeesukseen?
Ps. Kutsukaa vain hul_luksi, olen jo tottunut siihen...
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka tähän ketjuun tulevat hyökäten uskoa vastaan, tekevät sen siksi että Jumala kutsuu heitä. Vastustus on kovinta niillä, jotka haluaisivat uskoa.
Ihana täysin aukoton kehäperustelu uskovaiselta :) Ei jumala minua ole kutsunut. Olisin kyllä kuullut.
Siispä raivoat niille, jotka on. :')
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka tähän ketjuun tulevat hyökäten uskoa vastaan, tekevät sen siksi että Jumala kutsuu heitä. Vastustus on kovinta niillä, jotka haluaisivat uskoa.
Ihana täysin aukoton kehäperustelu uskovaiselta :) Ei jumala minua ole kutsunut. Olisin kyllä kuullut.
Raivoat? Ei hän kyllä tossa mitään raivonnut. Ehkä sinussa saattoi aiheuttaa raivon tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivoan?
Ainakin ihmiset halutaan orjuuttaa. Ihmisillä täytyy olla salainen ihailu natsismia kohtaan, kun niin moni on valmis luopumaan demokratiasta ja valitsemaan natsikomennon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että sinä tunnut ymmärtävän ainakin jotakin.
Nyt näyttää siltä, että koronaviruksesta jää pysyvä riesa, joka tulee vaikuttamaan lähes kaikkien
ihmisten elämässä, tahtoi hän sitten sitä tai ei. Rokotteet vaikuttavat siinä kaikessa paljon.Nyt on uutisoitu, että tulee olemaan pulaa joistakin ulkomailta tulevista tavaroista, kerrottu
että sähkön ja veden hinnat nousevat, samoin lämmityskustannukset, ruokakin tulee kallistumaan.Amerikan yhdysvalloissa ollaan hyvin huolestuneita presidentin kyvystä johtaa maata, Suomessa
on ns. teinihallitus. Euroopassa on pulaa kaasusta, joten talvesta pelätään tulevan vaikea. Intiassa ja Kiinassa on pulaa sähköstä.Suuria maanjäristyksiä voi olla jo nurkan takana.
Aika pimeää, että hallituksen aikuiset perheelliset naiset käyttäytyvät kuin teinit..on aikoja eletty.
oon joskus lukenut pyhimysten elämänkertoja rooman ajalta, siinä oli yksi pyhimys, joka oli kova pelkuri. aina kun kidutettiin antoi periksi ja laitettiin takasin vankilaan tai vapaalle,sit oli sanonut läheisille et , mä yritän vielä kerran olla rohkee ja pysyä kristittynä ,oli rohkee ja tapettiin. muut oli ihmeissään, kun tiedettiin että henkilö oli pelokas.harmi etten muista kirjan nimee. tämä kertomus jostain vainoista. antoi itsellekkin rohkasua.ei sitä tiedä miten on kun menee vaikeeksi asiat. menihän jotkut ihan pokalla keskitysleiriin itse kun vastusti sitä sen ajan murhaamista. (saksalainen kirjailija nainen ,jonka päiväkirja myöhemmin löytyi ja julkaistiin)
Vierailija kirjoitti:
oon joskus lukenut pyhimysten elämänkertoja rooman ajalta, siinä oli yksi pyhimys, joka oli kova pelkuri. aina kun kidutettiin antoi periksi ja laitettiin takasin vankilaan tai vapaalle,sit oli sanonut läheisille et , mä yritän vielä kerran olla rohkee ja pysyä kristittynä ,oli rohkee ja tapettiin. muut oli ihmeissään, kun tiedettiin että henkilö oli pelokas.harmi etten muista kirjan nimee. tämä kertomus jostain vainoista. antoi itsellekkin rohkasua.ei sitä tiedä miten on kun menee vaikeeksi asiat. menihän jotkut ihan pokalla keskitysleiriin itse kun vastusti sitä sen ajan murhaamista. (saksalainen kirjailija nainen ,jonka päiväkirja myöhemmin löytyi ja julkaistiin)
Jumala auttaa heikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän minulla ole sinällään mitään uskontoa vastaan, mutta sen varjolla tehdään niin paljon pahaa ja vääryyttä, että jo pelkästään se pitäisi oikeuttaa uskontojen lakkauttaminen. Jos jokainen vain pitäisi sen uskontonsa omana tietonaan, eikä yrittäisi väännellä koko muuta maailmaa oman uskontonsa tulkintojen mukaiseksi, niin mitäpä haitaa jonkun kuvitelmista olisi. Mutta kun uskovaiset (aika usein ainakin) pyrkivät perustelemaan tekonsa tulkinnaallaan uskonnosta, ja sekaantuvat muiden ihmiset elämään, niin silloin astutaan rajan yli.
Epäuskoiset aina vetoavat mm. tuohon: 'tehdään uskontojen nimissä vääryyttä'. Monen muukin asian 'nimissä' tehdään maailmassa paljon vääryyttä. Väärämieliset ihmiset valtaavat kaikki paikat, myös seurakunnissa niitä valitettavasti on. Heidän tekemänsä virheet ja synnit eivät ole muiden uskovien syytä eikä varsinkaan Jumalan syytä. Maailmassa on yli 2,5 miljardia kristittyä ja määrä kasvaa koko ajan. Ei niin suuri joukko ihmisiä voi olla väärässä.
Uskovilla on velvollisuus kertoa evankeliumi eteenpäin, se on Raamatun Sanassa.
Jeesus ei halua, että kukaan joutuisi kadotukseen, vaan että kaikki pelastuisivat. Mitä suurempi joukko on uskovia, sitä suurempi vastus se on pahan voimille.
Maailmassa on hyvä ja paha, valitse siitä, kumman oma olet. Kompromissia ei oikeasti ole.
Esim. kansanterveyden nimissä.....
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että sinä tunnut ymmärtävän ainakin jotakin.
Nyt näyttää siltä, että koronaviruksesta jää pysyvä riesa, joka tulee vaikuttamaan lähes kaikkien
ihmisten elämässä, tahtoi hän sitten sitä tai ei. Rokotteet vaikuttavat siinä kaikessa paljon.Nyt on uutisoitu, että tulee olemaan pulaa joistakin ulkomailta tulevista tavaroista, kerrottu
että sähkön ja veden hinnat nousevat, samoin lämmityskustannukset, ruokakin tulee kallistumaan.Amerikan yhdysvalloissa ollaan hyvin huolestuneita presidentin kyvystä johtaa maata, Suomessa
on ns. teinihallitus. Euroopassa on pulaa kaasusta, joten talvesta pelätään tulevan vaikea. Intiassa ja Kiinassa on pulaa sähköstä.Suuria maanjäristyksiä voi olla jo nurkan takana.
Teinihallitus kuvaa nykyistä poliittista tahtotilaa erinomaisen hyvin.
uskon varjolla on tehty ja tehdään pahaa,kaikki valtiaat ja poliitikot on aina ratsastanut jonkin uskonnon ja ismin varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala auttaa heikkoja
Johanneksen ilmestys, 13.luku, jae 10:
Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
Koskien kristittyjen vainoa lopun aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala auttaa heikkoja
Jumala auttaa niitä jotka uskaltavat katsoa omaan pimeyteensä. Syyttelemättä aina jotain ulkopuolellaan olevaa.
Tuosta paikasta mielestäni usko lähtee.
Karjuminen ja syyttely on toki paljon vaivattomampaa.
Yhteisvastuusta alkaa jokainen terve, rakentava yhteisöllisyys. Jokainen osallisuu syyllisyyden jakamiseen. Olemme ihmisiä, joten erehdymme väistämättä.
Nämä oikeassaolijat eivät tähän voi suostua, he kieltävät inhimillisyytensä ja se tekee heistä vaarallisia. Näitä suuruudenhulluja on nyt enemmän kuin koskaan valtaa hamuamassa. Ei heidän hulluuteensa saa alistua.
Ilmestyskirja. Hahah.
Kutsun sinua ap hulluksi.
Hyvä,että olet tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivoan?
Miksi muuten ihmiset kävisivät niin hanakasti aina vastustamaan toisten uskoa ? En minä ainakaan viitsisi vaivautua moiseen, esim. eriuskoisten vastustamiseen ja pilkkaamiseen. (olen eri henkilö kuin äskeinen)
Sitkeillä vastustajilla täytyy olla jokin sisäinen kutsu, jota ihminen itsekään ei oikein tunnista Jumalan kutsuksi. Jeesus , Pyhä Henki tai enkelit puhuvat ihmisille monin eri tavoin; välillä ääneen, välillä hiljaisena kuiskauksena, tai välillä vain vaiston kautta äänettömästi.
Raamattu sanoo, että 'olette nimeltä kutsutut' joten jos kuulet nimesi lausuttavan, Jeesus kutsuu sinua. Kuinka kaunista, että Hän kutsuu juuri sinua.
Ota Hänet vastaan ja saat rauhan sydämeesi. Katso, mitä Hän tekee elämällesi. Ulkopuolisena et sitä tiedä, etkä siitä mitään ymmärrä.
Vanha sanonta sanoo: 'Lukee kuin piru Raamattua'. Juuri niin ateistit lukevat Raamatun Sanaa; etsien jotain vastaanväitettävää ja ohittaen ne tärkeimmät ja kullanarvoiset asiat, kuten Armon ja Rakkauden ja sen, että Jeesus antoi henkensä meidän jokaisen puolesta, jotta me pelastuisimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala auttaa heikkoja
Kovin valikoivasti tuntuu auttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän minulla ole sinällään mitään uskontoa vastaan, mutta sen varjolla tehdään niin paljon pahaa ja vääryyttä, että jo pelkästään se pitäisi oikeuttaa uskontojen lakkauttaminen. Jos jokainen vain pitäisi sen uskontonsa omana tietonaan, eikä yrittäisi väännellä koko muuta maailmaa oman uskontonsa tulkintojen mukaiseksi, niin mitäpä haitaa jonkun kuvitelmista olisi. Mutta kun uskovaiset (aika usein ainakin) pyrkivät perustelemaan tekonsa tulkinnaallaan uskonnosta, ja sekaantuvat muiden ihmiset elämään, niin silloin astutaan rajan yli.
Epäuskoiset aina vetoavat mm. tuohon: 'tehdään uskontojen nimissä vääryyttä'. Monen muukin asian 'nimissä' tehdään maailmassa paljon vääryyttä. Väärämieliset ihmiset valtaavat kaikki paikat, myös seurakunnissa niitä valitettavasti on. Heidän tekemänsä virheet ja synnit eivät ole muiden uskovien syytä eikä varsinkaan Jumalan syytä. Maailmassa on yli 2,5 miljardia kristittyä ja määrä kasvaa koko ajan. Ei niin suuri joukko ihmisiä voi olla väärässä.
Uskovilla on velvollisuus kertoa evankeliumi eteenpäin, se on Raamatun Sanassa.
Jeesus ei halua, että kukaan joutuisi kadotukseen, vaan että kaikki pelastuisivat. Mitä suurempi joukko on uskovia, sitä suurempi vastus se on pahan voimille.
Maailmassa on hyvä ja paha, valitse siitä, kumman oma olet. Kompromissia ei oikeasti ole.
Maailmassa on myös noin 1,8 miljardia muslimia. He ovat kuitenkin kaikki tietenkin väärässä? Kumpikin uskonto kun ei voi yhtä aikaa olla se ainoa oikea.
In a world of us and them
It happens now and then
That faith becomes a battle
Between two cultured men
Father John was said to feel
That only God was real
Whereas Michael was a rebel
An atheist with zeal
Both traveled overseas
To lecture their beliefs
And disparage the foundation of the others ideals
A day was fixed upon
To weigh the goings-on
The saintly father John was saying
I've always been right
The Word makes me strong
Always been right
And everyone else wrong
We've always been right
To fight how we've fought
Always been right
And everyone else
Has always been, always been wrong
And so the day turned into night
The crowd had become wild
No one knew the matter
But they were eager to fight
Next morning when it cleared
Old John had disappeared
His brother found his bible
But it was torn and smeared
And Michael was revived
He spent the night inside
The temple he had loathed and ridiculed all his life
And at the crack of dawn
He knelt down by the throne
Begging for the gods to listen
They've always been right
To do what they've done
Always been right
And everyone else wrong
To teach how they've taught
Always been right
And everyone else
Has always been wrong
Von Hertzen brothers: Always been right
On muuten menevä biisi
Vierailija kirjoitti:
uskon varjolla on tehty ja tehdään pahaa,kaikki valtiaat ja poliitikot on aina ratsastanut jonkin uskonnon ja ismin varjolla.
Taas tätä samaa mantraa.
Pahuutta tekevät he, joilla ei ole oikeaa uskoa. Monen muunkin varjolla tehdään pahaa maailmassa.
Et voi pelastua toisten uskolla, vain oma usko pelastaa. Et siis voi Jumalan edessä vedota tuohon kuluneeseen läppään. Hän tulee katsomaan vain sen, uskotko itse.
Hyväksynkö? Ja onko viihde aiheuttanut montakin ristiretkeä tai invisiitiota? Viihde ja media ne varmaan vetää ihmisiä nosturin nokkaan Afganistanissa? Uskonnot ovat aiheuttaneet enemmän murhetta ja kuolemaa, kuin mitkään yksittäiset taudit ja epidemiat.
Ja hienosti vaihdoit aihetta. Oliko sinulla vastausta tuohon uskonnon tyrkyttämiseen, ja toisten elämään sekaantumiseen?