Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että maailmanloppu on jo lähellä?

Vierailija
13.10.2021 |

Olen miettinyt uskonasioita jo vuosia. Koronavirus ja etenkin nämä jatkuvat maailmanlaajuiset lockdownit ja tänään tullut uutinen ovat saaneet minut vakuuttuneeksi, että Ilmestyskirja todellakin ennustaa tulevaisuuden, jok kenties jo pian on täällä...Surettaa ihmiskunnan puolesta ja niiden läheisten puolesta, jotka eivät ymmärrä mitä on meneillään :/

Joskus nauroin follareille ja salaliittoteoreetikoille. Nyt olen alkanut ymmärää, että he taisivat sittenkin olla oikeassa. Miten muut uskossa olevat, pelottaako teitä tulevaisuus vai suhtaudutteko siihen rauhassa pelkäämättä ja luottaen Jeesukseen?

Ps. Kutsukaa vain hul_luksi, olen jo tottunut siihen...

Kommentit (580)

Vierailija
561/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt poistavat taas viestejä ja kokonaisia ketjuja, mutta me laitamme ne takaisin.

Vierailija
562/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityt poistavat taas viestejä ja kokonaisia ketjuja, mutta me laitamme ne takaisin.

Eläköön vapautemme valita uskomme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Mäkipelto on psykologi, teologian tohtori, joka on tutkinut muutoksia Raamatun tekstihistoriassa. Hänen suosittua YouTube-kanavaansa historiasta, ihmismielestä ja kulttuurista seuraa 162 000 tilaajaa. Paavo Huotari tekee väitöskirjaa Helsingin yliopistossa varhaisimmista raamatunkäännöksistä. Evankelis-luterilaisen kirkon pappina hän haluaa haastaa uskonnollisia yhteisöjä pohtimaan pyhien tekstien moninaisuutta.

Vierailija
564/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaiseurakunnasta eronneiden kirjoittajien oma suhde Raamattuun on muuttunut tutkimustyön ja elämänhistorian aikana dramaattisesti useita kertoja.

https://otava.kauppakv.fi/sivu/tuote/sensuroitu/4434365

Sensuroitu — Raamatun muutosten vaiettu historia.

https://blogs.helsinki.fi/sacredtexts/2015/04/08/nain-raamattua-on-muutettu-huippuyksikon-tiiminjohtajan-artikkeli-tiede-lehdessa/

Näin Raamattua on muutettu – huippuyksikön tiiminjohtajan artikkeli Tiede-lehdessä

https://www.sttinfo.fi/tiedote/ravisteleva-tietokirja-romuttaa-kasityksemme-raamatun-muuttumattomuudesta?publisherId=64311881&releaseId=69965250

Ravisteleva tietokirja romuttaa käsityksemme Raamatun muuttumattomuudesta

Vierailija
565/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tinyurl.com/m4v7kdnw

Maailmanloppu on lähellä ainoastaan niille, jotka ottivat metallisia matoja suoniinsa.

Vierailija
566/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ville Mäkipelto: Tutkimus tuo nöyryyttä raamatuntulkintaan
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/ville-makipelto-tutkimus-tuo-noyryytta-raamatuntulkintaan/

Ristiriitaisuuksien kirjasta tuli myös Ville Mäkipellon väitöstutkimusaihe.

– Minua kiinnostavat laajat erot Vanhan testamentin käsikirjoituksissa. Valitsin Joosuan kirjan lopun tutkimusaiheekseni, koska siinä eroja on paljon, Mäkipelto kertoo. Hän väitteli Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa helmikuun alussa.

Se, mitä nyky-Raamatusta luetaan Joosuan kirjana, on lukuisten historian kerrosten synnyttämää.

– Mitään Vanhan testamentin teksteistä ei ole kirjoitettu yhdeltä istumalta. Niiden taustalla on monia lähteitä, ja tekstejä on muokattu useita sukupolvia, Ville Mäkipelto sanoo.

Kuten odotettua, kristityt poistivat uuden keskusteluketjun, joten jatkamme toisessa ketjussa ja eri palstoilla, koska ehkä jotkut palstat säilyvät. Siksi kopioimme hyviä uutisia eri paikkoihin. Että ikuista helvettiä ei ole olemassa. Että dogmia on luotu ihmisten hallitsemiseksi.

Luulevatko kristityt, että poistamalla ketjut tieto ei leviä?

https://www.sttinfo.fi/tiedote/ravisteleva-tietokirja-romuttaa-kasitykse...

Miten pyhinä pidettyjä tekstejä on historian saatossa muokkailtu? Miten käsitykset jumalista ja ihmisyydestä ovat ajan saatossa muuttuneet? Kuka saa päättää, mikä teksti on pyhä ja mitä siinä lukee?

Vierailija
567/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ville Mäkipelto: Tutkimus tuo nöyryyttä raamatuntulkintaan
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/ville-makipelto-tutkimus-tuo-noyryytta-raamatuntulkintaan/

Ristiriitaisuuksien kirjasta tuli myös Ville Mäkipellon väitöstutkimusaihe.

– Minua kiinnostavat laajat erot Vanhan testamentin käsikirjoituksissa. Valitsin Joosuan kirjan lopun tutkimusaiheekseni, koska siinä eroja on paljon, Mäkipelto kertoo. Hän väitteli Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa helmikuun alussa.

Se, mitä nyky-Raamatusta luetaan Joosuan kirjana, on lukuisten historian kerrosten synnyttämää.

– Mitään Vanhan testamentin teksteistä ei ole kirjoitettu yhdeltä istumalta. Niiden taustalla on monia lähteitä, ja tekstejä on muokattu useita sukupolvia, Ville Mäkipelto sanoo.

Kuten odotettua, kristityt poistivat uuden keskusteluketjun, joten jatkamme toisessa ketjussa ja eri palstoilla, koska ehkä jotkut palstat säilyvät. Siksi kopioimme hyviä uutisia eri paikkoihin. Että ikuista helvettiä ei ole olemassa. Että dogmia on luotu ihmisten hallitsemiseksi. Luulevatko kristityt, että poistamalla ketjut tieto ei leviä?

https://www.sttinfo.fi/tiedote/ravisteleva-tietokirja-romuttaa-kasitykse...

Miten pyhinä pidettyjä tekstejä on historian saatossa muokkailtu? Miten käsitykset jumalista ja ihmisyydestä ovat ajan saatossa muuttuneet? Kuka saa päättää, mikä teksti on pyhä ja mitä siinä lukee?

Jos se laitetaan vain yhteen paikkaan, kristityt poistavat sen välittömästi, aivan kuten tänään aloitetun uuden viestiketjun. Mutta jos se laitetaan moneen paikkaan, ainakin osa viestistä säilyy.

Kristityt tunkeutuvat joka  puolelle, olipa otsikko sitten ruoanlaitto, tekniikka tai sää, ja saarnaavat siellä ikuista julmaa helvettioppia. Te ette anna meille mahdollisuutta tehdä uusia aloituksia, koska  te poistatte  kaiken,  joten meillä ei ole valinnanvaraa.

Vierailija
568/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty, Jeesuksen kristyksen seuraaja. Siitä kait nimi on tullut. Jeesus ei tullut tuomitsemaan maailmaan vaan pelastamaan maailman.

Mikä ihmeen roihu tässä ketjussa on. Ei kristitynoppi mikään helvetinoppi ole. Jumalalla on omat suunnitelmat maailmalle, ihminen voi toki tutkia ja olla mitä mieltä kukin nyt keksiikään, ei muuta sitä tosiasiaa että Jumala on kaikkivaltias, viisain auktoriteetti. Jumala ei ole sama kuin ihminen. Ihminen luule olevansa jotain viisasta jne. Sanojahan tänne maailmaan mahtuu. Jumalan sanassa on yliluonnollinen voima, sen kokeneet kyllä tietävät sen.

Kenenkään kokemusta et voi kumota.

Vierailija
569/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kristinusko että islam eivät ole enää sitä, mitä ne olivat alussa. Nämä uskonnot ovat muuttuneet ajan myötä. Sekä varhaisessa kristinuskossa että varhaisessa islamissa oli mukana jälleensyntyminen.

Alkuperäinen islamilainen käsitys kuolemasta liittyi erottamattomasti ajatukseen jälleensyntymisestä.

Islamilaisissa kirjoituksissa reinkarnaatio ilmaistaan sanalla tanasukh, mutta ortodoksiset muslimifilosofit käyttävät tätä sanaa harvoin.

Vierailija
570/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanloppu tuli jo vuonna 2012.

Vierailija
571/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks aloitus ollut maailmanlopusta. Ei ole vielä tulossa. Ahdistavat ajat voi kyllä koittaa. Jotain isoa varmaan tapahtuu, kunhan nyt tää Putinhässäkkä saatais pois ensin päiväjärjestyksestä.

Vierailija
572/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä kristinusko että islam eivät ole enää sitä, mitä ne olivat alussa. Nämä uskonnot ovat muuttuneet ajan myötä. Sekä varhaisessa kristinuskossa että varhaisessa islamissa oli mukana jälleensyntyminen.

Alkuperäinen islamilainen käsitys kuolemasta liittyi erottamattomasti ajatukseen jälleensyntymisestä.

Islamilaisissa kirjoituksissa reinkarnaatio ilmaistaan sanalla tanasukh, mutta ortodoksiset muslimifilosofit käyttävät tätä sanaa harvoin.

Ihmisten pelottelu ikuisella helvetillä on rikos ihmiskuntaa vastaan.

Ihmisillä on oikeus valita uskonto. Tai olla kokonaan uskomatta.

Vierailija
573/580 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, Jumalalle ei ole ketään kuollutta. On elävien Jumala. Mikä tää jälleensyntyminen nyt sitten muka on. Mistä syntyy ja mihin. Ei mene minulle läpi, jollekin voi mennä, uskonnothan on ihmisten rakentamia systeemejä. Usko Jumalaan ihan eri juttu.

Vierailija
574/580 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
575/580 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta. Ilm. 13:5

Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".  Ilm. 18:21

Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta (musk), joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ilm. 19:20

Trumpin virkaanastujaiset olivat 20.1.2025. Joten Ihmisen Poika tulee 20.7.2028 tai vähän sen jälkeen. Leijonan aika on 23.7.-22.8.

Ja minä näin erään toisen, väkevän enkelin tulevan alas taivaasta; hänen verhonaan oli pilvi, ja taivaankaari oli hänen päänsä päällä, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, ja hänen jalkansa niinkuin tulipatsaat, ja hänellä oli kädessään avattu kirjanen. Ja hän laski oikean jalkansa meren päälle ja vasemman maan päälle ja huusi suurella äänellä, niinkuin leijona ärjyy; ja kun hän huusi, antoivat ne seitsemän ukkosen jylinää ääntensä puhua. Ilm. 10:1,3

Vierailija
576/580 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta. Ilm. 13:5

Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".  Ilm. 18:21

Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta (musk), joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ilm. 19:20

Trumpin virkaanastujaiset olivat 20.1.2025. Joten Ihmisen Poika tulee 20.7.2028 tai vähän sen jälkeen. Leijonan aika on 23.7.-22.8.

Ja minä näin erään toisen, väkevän enkelin tulevan alas taivaasta; hänen verhonaan oli pilvi, ja taivaankaari oli hä

Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut? Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän kimppuunne, sanoo Herra, Herra. Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra. Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla, niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska, ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?' Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu. Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra. Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita, Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra.  Hes. 13:7,16

Vierailija
577/580 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut surkea nukkuva, kärttyisä ja masentunut uskova jo vuosia. Väsynyt ja alas painettu. Nyt parina päivänä on tapahtunut jotain. Minut on nostettu taas ylös. Herätetty! Olen pyytänyt, että minua ei jätetä jälkeen vaan haluan olla aitiopaikalla mukana katsomassa tämän maailmanajan viimeisiä aikoja pää pystyssä. Jeesus tulee pian! Se tarkoittaa yhden maailmanajan loppua ja uuden alkua. 

Vierailija
578/580 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa tuhoisin maastopalo vuosikymmeniin.

https://yle.fi/a/74-20147015

Taas yksi uutinen lisää. Maapallo voi pahoin. Tattukaa ihmiset Raamattuun ja lukekaa mitä tulee tapahtumaan. Olkaa valmiit, koska Jeesuksen paluu on lähellä.

Tiesittekö muuten että usein näin Ramadanin aikaan jotkut muslimit jotka tosissaan etsivät Jumalaa ja totuutta, läytävätkin Jeesuksen! Herra Sebaot on suurin!

Vierailija
579/580 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole rasittavampi ja pelottavampi kuin uskontoon hurahtanut ihminen. Pyydän, älkää ikinä lähestykö minua missään asiassa. Olette kuvottavia.

Vierailija
580/580 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ihan vielä on maailmanloppu lähellä. Maailmaa uudistetaan parhaillaan.