Väärin,asennettu laminaatti??apua?
Tuli intosta miehen,kans onko laminaatti asennettu väärin? Eli miten laminaatti asennetaan ovenkarmien kohdalle? Pitääkö alhaalta sahata? Semmonen laminaatin mentävä koko vai voiko muotoilla laminaatin silleen että Se muotoilee oven karmia?
Kommentit (50)
Tähän on yksi oikea tapa ja työ kalu, Fein multimaster.
Ensi kerralla hyväksytätte suunnitelmat ETUKÄTEEN
On se kumma juttu, että suomalainen ei voi auttaa ilman kettuilua!!! Jos kysytään neuvoa, niin eikö sitä voisi vaan vastata siihen esitettyyn kysymykseen? Vastaajilla järjestäen tuntuu olevan suuri tarve päästä vain pätemään ja tuomaan omaa nokkeluuttansa esille. Jos jotain suoraan kysytään, niin suora vastaus olisi kaikkein reiluin. Minua ainakin harmittaa kysyijien puolesta ivalliset vastaukset! Kasvakaa aikuisiksi!
Ja toisekseen suomalaiset saavat myös väittelyn aikaiseksi kaikesta, vaikka paskakikkareiden pyörittelystä. Joka v***n asiasta pitää tehdä kilpailu ja siinä pitää olla paras ja tuoda se vielä kuuluvasti esille! "Sinä et tiedä mistään mtn, sillä MINÄ MINÄ MINÄ olen pyöritellyt paskakikkareita vuosikymmeniä ja minä tiedän, että miten niitä tulee pyöritellä oikeaoppisesti!!!
Hankkikaa elämä tai vähintää työ jossa pääsee pätemään muutenkin kuin toisten kustannuksella!!!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:37"]
No en tiiä itekkään.. Haluttiin uus lattia kun oli mahdollisuus vaan ei olis pitäny alkaa ollenkaan... Muilta tullu hyvää palautetta vaan isännöitsijä ei ole tyytyväinen.. Se on kyllä muutenkin Semmonen pätijä lesta että ottaa aivoon koko ukko
[/quote]
Laminaatti "kelluu" ja elää. Nyt sillä ei ole mahdollisuutta elää siellä karmin kohdalla, kun on siinä karmissa kiinni. jos olisi sitä oven karmia lyhennetty ja laminaatti sen alla, niin se mahtuisi liikkumaan. Nyt se tarraa siihen karmiin kiinni, sitten joku kirjahylly kamittaa sen toisesta kohtaa ja turvotessa laminaatti nousee kauniisti kaarelle, kunnes joku paikka antaa periksi.
[/quote]
Tuo on pelkkää saivartelua. Mutta mitä laminaattiin tulee niin minusta sen paskan myymisen saisi lailla kieltää sillä materiaali joka kupruilee vesiroiskeista ja jonka paperin ohut muovipinta murenee normaalin elämisen rasituksesta on kelvoton lattiamateriaaliksi.
Miksi mä luen tällaisia ketjuja kello 3:40 aamulla?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 12:40"]
[/quote] Laminaatti ei elä niin paljoa, että kupruilisi jossei kaada sankoa vettä päälle.
[/quote]
Voi hyvä ihminen, älä kirjoita jos et tiedä asiasta mitään. Laminaatti on puristettua puukuitumassaa (ns. tiiviimpää lastulevyä), joka turpoaa ja kutistuu kuten puu yleensäkin. Sen pinnalla on valokuva, jolla kuosi saadaan tehtyä. Laminaatti turpoaa ilmankosteuden vaikutuksesta ja kutistuu kun ilma on kuivempaa (lämmityskausi).
Se tarvitsee elämisvaran ja siitä irti olevat listat (jotta voi liikkua listan alla tarpeen mukaan).
[/quote]
no ei se lattia liiku tai elä kuin korkeintaan muutamia millimetrejä.Ei sitä rakoa tarvitse seinän väliin jättää sentti tolkulla,eihän sellaista rakoa mikään jalkalista peitä.Paksuimmat jalkalistat mitä myydään on 5mm:n luokkaa,eli 2-3mm:ä rakoa seinän väliin,niin on mahkuja vielä saada rako piiloon.
Meillä on koko yläkerta yhtä ja samaa laminaattia, seinien vieressä liikuntasaumat, ollut jo 8v eikä kupruile mihinkään ja kyllä jalkalistat on normisti 12mm.
Voi tsiisus. Voisikohan remontin tarkoituksena olla asuminen laadun parantaminen. Jos on hyvä ja edullinen vuokra-asunto niin mikä estää? Pitäisikö tyytyä rumaan vuokrakämpille tyytyväisiin muovimattoihin. Pelle.
Ja vuokralla asuvan pitäisi kärsiä rumuudesta ja muovimatosta. Just.
Ei se ihan niin mene, ettei kannata uusia. Jos ja kun he muuttavat pois niin hehän joutuvat sen lattian korvaamaan ja kaiken sinne alle kertyneen vaurion. Siitä voi tulla järjetömän kallis paukku jos sinne lattian alle pääsee kertymään esim. vettä siivouksen yhteydessä. Kyse voi olla kymmenistä tuhansista joten kannattaa korjata heti.
Kun itse tekee saa sellaista kun sattuu tulemaan.
Helpoin tapa ei ole aina se oikea tapa.
No eihän sitä laminaattia leikata karmin mukaan vaan todellakin "ujutetaan" sinne alle!
Millin eläminen laminaatin asettelussa aiheuttaa jo ruman raon alakarmin ja laminaatin väliin.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 08:49"]
Kai mies otti kaikkien huoneiden listatkin pois niin samallahan ovenkarmit poistetaan? Jos hän ei sitä tehnyt niin sit on kyllä ryssitty kunnolla.
[/quote]
siis oven karmi on se kakkosnelost vahvempi kehikko, jossa ovi lukkoineen on kiinni. Sitä ei todelakaan poisteta lattiapintaremontin ajaksi, se on tarkkan säädetty oikealle kohdalleen jota ovi toimii ja uudelleen säätäminen ei ole ihan helppoa. Sen sijan yleensä otetaan pois ovien PEITELISTAT, jotka on karminreunan ja seinän välisen raon peittona.
Väärintedyistä oven kohdista ei seuraa mitäänvaltavaa vahinkoalla olevale rakenteelle, mutta onhan ne rumat. Jos/kun oven kohdalla on liikuntasauma, korjaaminen eiehkä ole kovin hankalaa edes.
Tarkoitatko nyt oikeasti oven karmia, vaiko jotain listoitusta siinä oven ympärillä? Jos kyse on listoista, niin kyllähän silloin on tapana että listojen laidat jää lattian päälle. Harvoin sitä upotetaan mittään lattian sisään... tuosta laattaselityksestäsi en tajunnut mitään, olet vähän suurpiirteinen selostaja. Tarkoitatko siis, että on suorakulmion muotoisia laattoja, ja pohdit, kuuluisiko ne laittaa eteiseen ovelta katsoen niin, että pidempi sivu on silloin vaakasuunnassa ja lyhempi pystysuunnassa vaiko toisin päin? Jos sitä tarkoitit, niin tuskin sillä lopulta on väliä, mutta itse laittaisin niin että pitempi sivu tosiaan on vaakasuunnassa sisääntulo-ovelta katsottuna.
Siis siihen ei kumminkaan rakoja jääny... Vaan mies muotoili laminaatin oven karmin mukaan ja jalkalista päälle. On niin vanhat oven karmit että jos pois olis otettu niin olis hajonnu koko karmi ja seinää... Mutta olis pitäny ujuttaa Se laminaatti karmin alle eli vähän sahata sitä ihan alhaalta.. Seinä listat otettiin tietenkin pois ja uudet tilalle,mutta nuo laatat!!! Isännöitsijän mielestä olis pitäny olla leveys suunnassa kun nyt ne on pitkittäin:/
Taas onrepahimmat olleet niin helppoja että jokainen osaa eikä kannata maksaa ammattilaiselle mitään.