Jätitkö aku ankasta lukematta jonkun tietyn hahmon seikkailut?
Itse hypin pepi seikkailut yli ja useimmat sepe sudet
Kommentit (493)
Mikki ja Hessu jutut, varsinkin jos autoivat ratkaisemaan rikoksia, ne olivat tylsiä ja Mikki ärsyttävä "olen aina oikeassa." viisastelija ja Hessu aivoton kompasteleva kana.
Vierailija kirjoitti:
Se polkupyörällä ajava sirkuskarhu.
Ai, akuankassa?
Vierailija kirjoitti:
Mikki ja Hessu jutut, varsinkin jos autoivat ratkaisemaan rikoksia, ne olivat tylsiä ja Mikki ärsyttävä "olen aina oikeassa." viisastelija ja Hessu aivoton kompasteleva kana.
Hessu on kylläkin hassu koira.
Kooootkotkot.
Toivooko joku muukin, että Sepe-susi joskus onnistuisi ja saisi kunnon possupaisitin? Ärsyttää se niiden possujen ylimielisyys
Skippasin useimmiten, jos pääosassa oli Mikki, Minni, Hessu, Polle tai Eka Vekara, joskus myös tylsimmät Akut. Luin aina Iinekset, Hannu Hanhet, Mummo Ankat, Pepit, Sepet ja Milla Magiat.
Vierailija kirjoitti:
Moby joo, ihan karmea
Mitä ihmettä? Ankportin tarinoita -sarja oli mun lemppari ennen kuin Aku Ankan toimitus lopetti Roope-Setä lehden.
Vierailija kirjoitti:
Toivooko joku muukin, että Sepe-susi joskus onnistuisi ja saisi kunnon possupaisitin? Ärsyttää se niiden possujen ylimielisyys
Sellaisia tarinoita on muutama ja ne yleensä paljastuu huijaukseksi tai Sepen uneksi ja lopulta Sepe vain halailee ja suutelee porsaita kun ei olekkaan oikeasti syönyt niitä suihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, akuankassa?
Juu, Ponu. Ei kovin montaa ollut 60-70 luvulla
Mikki hiiren jutut skippasin jo aika pienenä. Opin lukemaan aku ankka lehden ansiosta noin parissa viikossa. Se tapahtui eka luokan syksyllä. Sen jälkeen kun opin lukemaan luin ahnehtimalla. Viisikot ja sos kirjat luin kaikki toisen luokan loppuun mennessä.
Luin aika paljon muutakin. Sanomalehdet oli virhe. Siitä asti on ahdistanut mailman meno ja politiikka. Fantasia ja scifi ovat mun suosikkeja vieläkin. Paljon parempaa kuin todellisuus. Kingin kauhujutuista osa uppoaa kuin veitsi vanhaan ihmiseen.
'Poika onneksi tajuaa. Sanoin isi menee nyt parvekkelle tupakalle ja häipyy derryyn. Jäbä oli silloin vasta 14 mutta ymmärsi. Vastasi sä luet sitä it kirjaa. Kun myöhemmin juteltiin niin kertoi ettei taida uskaltaa lukea kingin kirjoja.
Harvinaista mutta hyvin että uskaltaa myöntää ettei halua lukea kauhua. Isosiskonsa on ihan toinen. Kaikki kauhu ja pelottava kiehtoo. Muutamista elokuvista väiteltiin etukäteen. Sanoin ihan suoraan että siinä ja siinä on kohtia mitkä ei sovi lapsille.
En tiedä mistä oli keksinyt kierouden sopii ne jos katsoo aikuisen kanssa. Kyllä mä silti selitin että elokuvat on satua. Niissä ihmiset näyttelee, ne ei ole totta. Enkä minäkään itke jos katson eeteen. Se on vain roska silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luen kaikki, paitsi Don Rosan tuotannon, en voi sietää sitä kuvitusta 🤮
Ounou. Rosan kuvitus on just paras. Joka ruutu kannattaa katsoa tarkkaan koska niissä hauskoja yksityiskohtia. Myös aloitusruudussa on piilotettu Rosan nimi johonkin. Jotkut tarinat perustuu myös löyhästi tositarinoihin ja olen oppinut historiasta tämän kautta. 😊
Ennen en tykännyt Rosasta, pojat opetti diggaamaa. Ja se piilotettu teksti alotuksessa on muutes D U C K.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, akuankassa?
Omaa ponua ei voita mikään!
Vierailija kirjoitti:
Ponu!
Pelle Peloton jos ei ollut vaan joku sivuhahmo akussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, akuankassa?
Hyvin harvinainen hahmo, kuten hiawatha, mainio matami mimmi tai kapteeni koukku. Tai jopa moby ankka. Tai taavi.
Itse luin kaikkien hahmojen tarinat innolla ja antaumuksella tosin aku tarinat suosikkejain.
Vieläkö se Simo Sisun alainen Kaasi, polttaa sikaria ketjussa😀?
Vierailija kirjoitti:
Pelle Peloton jos ei ollut vaan joku sivuhahmo akussa
Kyllä pellellä ja velmu viurusilmällä pli ihan omia seikkailuja, harvoin tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, akuankassa?
Kyllä! Ei oo näkynyt 70-luvun alun jälkeen
Ei taida olla mitään yksittäistä hahmoa jonka seikkailuja en lukisi, mutta yleensä skippaan Korhosen ja Van Hornin tekemät. On toki muitakin piirtäjiä/käsikirjoittajia joiden tarinoista tai piirustustyylistä en yleensä pidä mutta nuo kaksi tökkii eniten.
Kaikki Aku Ankat jotka ovat ilmestyneet vuodesta 1988 eteenpäin. Sen vuoden jälkeen ei ole ilmestynyt yhtään hyvää lehteä.
Heluna ja Polle tarinat sekä Iineksen naiskerhojutut.