Meillä on miehen kanssa sopimus, että hoidan tulevan lapsen.
Vauva syntyy noin kuukauden päästä. Olen luvannut hoitaa hänet kokonaan. Mies auttaa, jos auttaa joskus, muttei sitoudu mihinkään.
Kommentit (75)
Jos mies ei maksa lapsen kuluja niin sitten maksan itse. Ap
Edes koiraa ei saisi ottaa tuollaisella sopimuksella.
Tuttavapari teki samanlaisen diilin. Erosivat, kun lapsi oli 1.5v. ...
Joo voi olla, että erotaan. Mutta siinäkin tapauksessa minä hoidan lapsen. ap
Kyllä kaikki lutviutuu. Lapsi tuo niin paljon rakkautta elämään että koko miehen ällötys unohtuu. Pyydä apua vanhemmiltasi tai ystäviltäsi tarvittaessa.
Voi sinua pieni. Kun vauva sairastaa ja valvottaa kolmatta yötä peräkkäin, toivot todella miehen osallistuvan. Tai jos on koliikkia. Tai jos vauva joutuu sairaalaan, ja valvot siellä. Vauvat ei ole vain suloisia palleroita. Ihmistä ei ole luotu pärjäämään yksin vauvan kanssa.
Vauvan hoitaminen on raskasta, pyydä apua vanhemmiltasi, ystäviltäsi jne. Yksin et tule jaksamaan, ainakaan kovin hyvin. Vastuuton on miehesi jos tällaista on ehdottanut!
Voin toivoakin miehen apua, mutta en saa sitä. ap
Ja haluat lapsellesi tuollaisen isän? Eipä käy kateeksi lastasi. Parempi olisi olla kokonaan ilman isää kuin moisen tunnekylmän keskenkasvuisen kakaran lapsena. Eikä äitikään kovin paljon kypsemmältä vaikuta.
Ei sinänsä hullumpaa. Kyllä voi hyvinkin toimia, me teimme myös niin, tosin olimme vuosia aviossa sitten tuli lapsi, toivottu. Mies teki uraa ja minulle oli mieluista jäädä kotiäidiksi, sovimme että mies hankkii rahat ja minä hoidan kodin ja lapsen. Sujui oikein hyvin ja toki mies osallistui aina kun oli kotona ja pikkuhiljaa enemmän. Tuli toinenkin lapsi ja asiat sujui hyvin. Nyt lapset jo aikuisia ja minä edelleen onnellinen kotirouva, ei valittamista!
Hei aloittaja, minuakin kaikki tutut ja tuntemattomat pelotteli miten kamalan raskasta ja vaikeaa vauvan hoito on ja miten siitä ei selviydy. Tämä on todella ilkeää eikä todellakaan koko todellisuus. Se rakkauden määrä lasta kohtaan + hormonit auttaa kummasti. Kyllä näistä selviää. Pyydä apua joltain luotettavalta läheiseltä päiväsaikaan, jotta saat nukuttua ja levättyä. Oman vauvan kanssa oleminen on ihanaa, ei lainkaan sellaista mitä täällä palstalla maristaan.
Kun vauva syntyy, jätä viimeistään silloin nämä palstat. Täällä suorittajaäidit syyllistävät ihan kaikesta. Käytä korvikkeita ja pilttejä just niin paljon kuin on tarvis. Ei ole mikään pakko täysimettää 24/7/6kk. Vauva pääsee elämän alkuun ihan hyvin, jopa paremmin, kun jätät kaiken ylimääräisen hössötyksen pois. Pieni vauva ei tarvitse muuta kuin rakkautta, kuivan vaipan ja masun täyteen.
Tunnekylmä ja täysin välinpitämätön isä on lapselle pahempi kuin ei isää ollenkaan!
Jos miehen ja lapsen välille ei synny mitään yhteyttä niin parempi erota koska lapsi kuitenkin hakee hyväksyntää ja rakkautta myös isältään. Ja voit kai ap arvata miltä lapsesta tuntuu jos mies suhtautuu vihamielisesti ja välinpitämättömästi lapseen joka on pois tykättävän roskan tasolla miehen mielestä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:33"]Hei aloittaja, minuakin kaikki tutut ja tuntemattomat pelotteli miten kamalan raskasta ja vaikeaa vauvan hoito on ja miten siitä ei selviydy. Tämä on todella ilkeää eikä todellakaan koko todellisuus. Se rakkauden määrä lasta kohtaan + hormonit auttaa kummasti. Kyllä näistä selviää. Pyydä apua joltain luotettavalta läheiseltä päiväsaikaan, jotta saat nukuttua ja levättyä. Oman vauvan kanssa oleminen on ihanaa, ei lainkaan sellaista mitä täällä palstalla maristaan.
[/quote]
Katsos kun kaikki eivät koe sitä noin, samalla tavalla kun sinä. Joillekin ne rakkaushormoonit ei riitä siihen, että jaksaa hoitaa lapsen yksin samalla kun katsoo, että mies löhöää sohvalla ja käyttäytyy itsekin kuin lapsi.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:03"]Joo voi olla, että erotaan. Mutta siinäkin tapauksessa minä hoidan lapsen. ap
[/quote]
Muistapa sitten kans ettet kinua elareita tai painosta tapaamisiin. Etkä kitise yksinhuoltajuuden rankkuutta.
Saan apua vanhemmiltani ja ystäviltä. Raha ei myöskään ole ongelma. Olemme avoliitossa, mutta minulla on aika paljon säästöjä. Äitiyspäiväraha on myös melko hyvä. Olen tosiaan miettinyt eroa vaihtoehtona ja Se on todennäköinen etenkin, jos mies suhtautuu vauvaan kielteisesti. Voihan Se olla, että hänessä herää isän tunteet, kun vauva syntyy. Synnytykseen on kyllä tulossa mukaan ja minua hoivailee huonoina päivinä. Ap