Meillä on miehen kanssa sopimus, että hoidan tulevan lapsen.
Vauva syntyy noin kuukauden päästä. Olen luvannut hoitaa hänet kokonaan. Mies auttaa, jos auttaa joskus, muttei sitoudu mihinkään.
Kommentit (75)
En nyt ihan täysin ymmärrä näitä teilaavia kommentteja, kuten monet jo ovat todenneet niin eihän tuo oikeastaan ole edes kovin epätyypillinen tilanne. Maailma on täynnä uraisiä, jotka eivät juurikaan korvaa lotkauta lastenhoidolle vaan se on jätetty täysin naisen vastuulle. Isä tuo rahat, äiti hoitaa lapset ja sillä hyvä.
Tosin yhden tällaisen tuntemani parikunnan kohdalla tilanne kostautui, kun vaimo menehtyi lasten ollessa pieniä. Taisi olla isä hieman ihmeissään kun ei ollut mitään hajua siitä, miten vaikka vaippa vaihdetaan, mutta hyvin näyttävät lapset silti tänä päivänä voivan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:47"]
En nyt ihan täysin ymmärrä näitä teilaavia kommentteja, kuten monet jo ovat todenneet niin eihän tuo oikeastaan ole edes kovin epätyypillinen tilanne. Maailma on täynnä uraisiä, jotka eivät juurikaan korvaa lotkauta lastenhoidolle vaan se on jätetty täysin naisen vastuulle. Isä tuo rahat, äiti hoitaa lapset ja sillä hyvä.
Tosin yhden tällaisen tuntemani parikunnan kohdalla tilanne kostautui, kun vaimo menehtyi lasten ollessa pieniä. Taisi olla isä hieman ihmeissään kun ei ollut mitään hajua siitä, miten vaikka vaippa vaihdetaan, mutta hyvin näyttävät lapset silti tänä päivänä voivan.
[/quote]
Tuo on kuitenkin eri asia. Ap:n tapauksessa mies suhtautuu jo lähtökohtaisesti kielteisesti lapseen.
Unelma vaimo olet. Kateeksi käy miestäsi
Tulet niiiiin katumaan tuota vielä jonain päivänä.
Muistahan sitten myös itsekin sopimuksesi...
Raskaus oli vahinko. Pohdimme keskeytystä, mutta en pystynyt siihen. Niinpä lupasin kantaa lapsesta kaiken vastuun.
Mitä järkeä? Tarkoitan, että jatkatteko kuitenkin perheenä?
Eihän se noin mene. Mikset eroa lapsen isästä, jos hän ei kerran halua osallistua jälkikasvun hoitamiseen?
Toivottavasti vauva on helppo. Haethan apua, jos tarvitset.
Ei siis osallistu taloudellisestikaan? Maksat lapsen ja omat menosi kotihoidontuesta?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:53"]Vauva syntyy noin kuukauden päästä. Olen luvannut hoitaa hänet kokonaan. Mies auttaa, jos auttaa joskus, muttei sitoudu mihinkään.
[/quote]
Taidatte olla vielä aika nuoria jos uskotte tuon toimivan.
No eikun kysymään neuvoa Sirpa Selenteeltä..heillähän oli samanlainen diili viimeisimmän lapsen kohdalla. Ei se kyllä noin tule menemään..miehen lapsi ja täytyy kantaa vastuu siitä täysivaltaisesti.
Aikooko tunnustaa isyyden? Aloita blogi?
Tunnustaa kyllä isyyden. Taloudellisesta puolesta ei olla edes vielä oikein puhuttu. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:32"]
Ei sinänsä hullumpaa. Kyllä voi hyvinkin toimia, me teimme myös niin, tosin olimme vuosia aviossa sitten tuli lapsi, toivottu. Mies teki uraa ja minulle oli mieluista jäädä kotiäidiksi, sovimme että mies hankkii rahat ja minä hoidan kodin ja lapsen. Sujui oikein hyvin ja toki mies osallistui aina kun oli kotona ja pikkuhiljaa enemmän. Tuli toinenkin lapsi ja asiat sujui hyvin. Nyt lapset jo aikuisia ja minä edelleen onnellinen kotirouva, ei valittamista!
[/quote]
Toivottavasti omaisuutta on myös sinun nimissäsi tai olette avioliitossa ja mies on kerryttänyt sinulle kunnon eläkekassan. Muuten voi tulla valittamista. Tuttavani vastaavassa tilanteessa vaihdettiin nuorempaan, ei jäänyt omaisuutta (avoliitto, kaikki miehen nimissä helppouden vuoksi), koulutus oli auttamatta vanhentunut eikä ollut eläkekassaa. Nyt pärjää toimeentulotuella ja makaa masentuneena vuokrayksiössään.
Mutta jos selusta on varmistettu ja eläke huomioitu asiallisesti, niin sittenhän kaikki on erinomaisesti!