Meillä on miehen kanssa sopimus, että hoidan tulevan lapsen.
Vauva syntyy noin kuukauden päästä. Olen luvannut hoitaa hänet kokonaan. Mies auttaa, jos auttaa joskus, muttei sitoudu mihinkään.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:12"]
Voi sinua pieni. Kun vauva sairastaa ja valvottaa kolmatta yötä peräkkäin, toivot todella miehen osallistuvan. Tai jos on koliikkia. Tai jos vauva joutuu sairaalaan, ja valvot siellä. Vauvat ei ole vain suloisia palleroita. Ihmistä ei ole luotu pärjäämään yksin vauvan kanssa.
[/quote]
??? Ei minulla ollut koskaan mitään ongelmia pärjätä yksin vauvojeni kanssa (3 lasta). Tosin mies halusi kovasti saada nämä lapset mutta ei kertakaikkiaan ole ollut kovinkaan paljon kotona heidän kanssaan (ura, joka vaatinut paljon poissaoloja kotoa, ja tuonut meille kyllä tarpeeksi rahaakin). Hänellä on enemmänkin hauskuttajan rooli ja usein kaikki on ollut helpompaa kun hän ei ole ollut "auttamassa", ei hänestä edes siihen ole ollut. Kyllä vauvan kanssa voi oikein hyvin pärjätä yksinkin. Tietenkin minun on helppo sanoa, kun siitä taloudellisesta puolesta minun ei ole tarvinnut huolehtia. Ja ehkä se henkinen tuki on sitten minun tapauksessa ollut ratkaisevaa. Mutta uskon silti, että jokainen pärjää.
Kun vauva syntyy niin toivottavasti mies kasvaa isyyteen ja unohtaa moiset typeryydet.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja jaksamista! Ehkä on jossain vaiheessa helpompi, jos heivaat sen toisen "lapsen", siis miehen tarvittaessa pihalle, niin voimavaroja riittää paremmin vauvalle... Ei tarvi riidellä, jos on jo muutenkin jaksamisen äärirajoilla.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:55"]Kiva provo.
[/quote]
Valitettavasti tuollaista kyllä tapahtuu ihan IRL. Kerroin jo tuttavapariskunnasta aiemmassa viestissä. Nainen on nyt katkera yh, joka raivoaa kun mies ei tapaa lasta kuin satunnaisesti. Kovin tuntuu loukkaantuneen joka kerta kun mies on muistuttanut että "sinähän sen lapsen halusit, en minä."
Mullakin on tuttavat, joilla lapset on vaimon projekti. Näin puhuvat tuolla kylillä ihmisille. Mies keskittyy rauhassa uraansa.
Joudut sairaalaan, niin vauva/lapsi sijoitetaan perheen ulkopuolelle? Makaat 40 asteen kuumeessa rintatulehduksen kourissa, ja mies lukee vieressä lehteä kuunnellen kun vauva karjuu pinnasängyssä. Sinulla on kampaaja tai aika gynekologille, ja vauva nukkuu sikeästi vaunuissa, mutta joudut herättää hänet ja ottaa mukaan, koska mies ei osallistu vauvan hoitamisene. Sinä oksennat, lapsi oksentaa, mutta mies ei hae osmosalia, mehukeittoa tai maitohappobakteereita, koska sinä olet luvannut hoitaa jälkikasvun. Te aikuiset olette aika hölmöjä, mutta lasta säälin tässä eniten. Montakohan kertaa tuo sanotaan ääneen hänen kuultensa, "sinähän lupasit hoitaa"?
No mitä hyötyä tuollaisesta miehestä sitten on? Sama kun olisit yh.
Miettiikö kukaan sitä lasta? Kiva kun isä ei välitä eikä osallistu hoitoon...varmaan tosi hienon mallin saa perheestä! Tuo on itsekästä!
Mutta jos lapsi on kerta ollut vahinko, mielestäni on isältä todella kusipäistä ja edesvastuutonta olla osallistumatta lapsen hoitoon. Todella törkeää, ihan kuin lapsen äidin vain tarvitsisi seuraukset kestää, hänellehän se aborttikin olisi tehty (jos mies ei kerta lasta olisi halunnut) ja hän siitä olisi joutunut kärsimään.
Miehesi vaikuttaa edesvastuuttomalta ääliöltä, kannattaa erota. Lapsikin varmasti kärsii, jos isä on etäinen ja kylmä, tulee varmasti vaikuttamaan todella paljon hänen tulevaisuuteensa, jos tuollaista joutuu lapsena kokemaan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:12"]
Voi sinua pieni. Kun vauva sairastaa ja valvottaa kolmatta yötä peräkkäin, toivot todella miehen osallistuvan. Tai jos on koliikkia. Tai jos vauva joutuu sairaalaan, ja valvot siellä. Vauvat ei ole vain suloisia palleroita. Ihmistä ei ole luotu pärjäämään yksin vauvan kanssa.
[/quote]
??? Ei minulla ollut koskaan mitään ongelmia pärjätä yksin vauvojeni kanssa (3 lasta). Tosin mies halusi kovasti saada nämä lapset mutta ei kertakaikkiaan ole ollut kovinkaan paljon kotona heidän kanssaan (ura, joka vaatinut paljon poissaoloja kotoa, ja tuonut meille kyllä tarpeeksi rahaakin). Hänellä on enemmänkin hauskuttajan rooli ja usein kaikki on ollut helpompaa kun hän ei ole ollut "auttamassa", ei hänestä edes siihen ole ollut. Kyllä vauvan kanssa voi oikein hyvin pärjätä yksinkin. Tietenkin minun on helppo sanoa, kun siitä taloudellisesta puolesta minun ei ole tarvinnut huolehtia. Ja ehkä se henkinen tuki on sitten minun tapauksessa ollut ratkaisevaa. Mutta uskon silti, että jokainen pärjää.
[/quote]
No voi helvetti. Miltähän siitä lapsesta tuntuu kun isä "hauskuuttaa" ja auttaa muita, mutta ei pienimmäistä. Ei tää voi olla totta...ei noin tyhmiä ihmisiä voi olla!
Väitetään, että lapsella on oikeus äitiin ja isään (homovastustajat), mutta nämä ihanat heteroparit saa sotkea lapsen elämän, jos haluavat.
Jos teillä sinä olet ollut se, joka hoitaa enimmäkseen kotityöt, niin pidä jatkossa ainakin siitä huoli, että ne hoidetaan puoliksi. Jos ukko vain löhöää ja sä hoidat huushollin ja lapsen, niin katkeruus kasvaa... Ei ole muuten herkkua sekään jos se olet aina sinä joka aamulla nousee kun lapsi herää (aikaiset herätykset voivat jatkua useamman vuoden).
Onpa itsekäs mies. Nyt on puurot ja vellit sekaisin. Mies huolehtii penskasta ihan samalla tavalla. Aina kun harrastaa seksiä, on mahdollisuus tulla raskaaksi. Ei toista voi pakottaa aborttiin ja että siinä sitten saa itselleen "neuvoteltua" mahdollisimman hyvän sopimuksen. Syvä huokaus.
Voi miten pentumies!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:17"]No mitä hyötyä tuollaisesta miehestä sitten on? Sama kun olisit yh.
[/quote]
Helpompaa olla yh. Tuo mies kuitenkin varmasti olettaa, että hän saa kaikki mukavuudet ja passaukset kuin ennen vauvaakin.
2