Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaus Heikki Pälveelle: Ei, emme voi sopia kuten ehdotit, sillä Suomi on hyvinvointivaltio, ei Yhdysvallat.

Vierailija
11.10.2021 |

Pälveen ehdotus toteutuessaan olisi huima harppaus kohti Amerikan mallia, jossa suurin osa ihmisistä on vakuutusten, eli hoidon, ulkopuolella. Eivät saa hoitoa sen enempää julkiselta kuin yksityiseltäkään puolelta yhtään mihinkään sairauteen.

Ihmisvastainen ja epähumaani ehdotus lääkintöneuvokselta. Häpeäisit.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten niin moni kansalainen olisi valmis luovuttamaan itsemäärämisoikeutensa tuosta vaan. 

Kun alussa tuli ohjeistus että ikäihmisten pitäisi pysyä kotona, niin johan oltiin heitä lynkkaamassa jos nähtiin ulkona kävelemässä tai kahvilassa istumassa. 

Nyt sitten lynkataan rokottamattomat ja osa olisi valmis ties mihin pakkoihin ja omavastuisiin. 

Pitää osata ajatella pidemmälle ja miettiä mihin tällainen toisten kyttääminen ja omista oikeuksistaan luopuminen johtaa, sillä ei se ensiaskeleisiin lopu. 

Alku voi tuntua että hei tämähän hyödyttää juuri minua, mutta entäs kun seuraavaksi tuleekin jotain mikä EI hyödytä juuri sinua vaan asettaa juuri sinut sellaiseen asemaan että joudut pelkäämään mitä tehdä kun et voikaan enää valita sinulle sopivaa vaihtoehtoa. 

Vain mielikuvitus on rajana kun kansalaisia ruvetaan kontrolloimaan. 

Näinpä. Ja esim.Israelissa kahdesti rokotetut lasketaan nyt rokottamattomiksi ja he ovat menettäneet passinsa.

Ne jotka passia nyt kannattavat, eivät ymmärrä mihin se johtaa. En voi käsittää että valtaosa suomalaisista on näin vietävissä. Mihin jäi se "kaveria ei jätetä? "

Eikö se sanonta tarkoittanut juuri sitä että toimittiin yhteiseksi hyväksi eikä sitä että jokainen tuijottaa vain omaan napaansa kuten rokotteesta kieltäytyvät tekevät?

Vierailija
22/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaus taas aivan järjetön. Yhdysvalloissa ongelma on se, että monet ihmiset ovat hoidon ulkopuolella koska heillä ei ole varaa ottaa sairasvakuutusta. Tässä taas ehdotetaan, että tiettyjen kulkutautien kohdalla ihmiset voivat joutua maksamaan hoitonsa itse, elleivät halua ottaa niiltä suojaavaa, ilmaista rokotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotuksesta kieltäytynyt vaarantaa kaikki lähelleen joutuvat.

Tupakoiva ja lihava vain itsensä joten heihin ei voi verrata.

Jos rokotteesta kieltäytyy ilman terveydellistä syytä niin maksakoot itse hoidon jos sairastuu tai kuolkoot pois, jälkimmäinen tietysti se parempi vaihtoehto, persutollot ja muut hihhulit vähenee kummasti.

Juuri näin!

Vierailija
24/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi tarjoaa maksuttoman rokotteen, jonka avulla vakavalta koronaversiolta säästyy. Tätä tarkoittaa se hyvinvointivaltio ja lääketieteellisen hoidon saavutettavuus varallisuudesta riippumatta. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Sitten ollaan ilman. Ei Suomi maksa syöpäsairaallekaan ihan mitä tahansa hoitoja.

Vuosikausien seuranta rokotteesta luonnollisesti puuttuu, joten ei tällaista rokotetta yksinkertaisesti voi pakottaa otettavan. Myös rokotteet voivat aiheuttaa erinäisiä sairauksia, eivätkä kaikki todellakaan tule ilmi edes kuukausien kuluessa. 

Tällä hetkellä 2 piikkiä on täysi rokotesarja, kuka tietää monta rokotetta se on ensi vuonna. 

Vierailija
25/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pälveen ehdotus on hyvä, kannatettava ja oikeudenmukainen.

Kyllähän meillä nytkin edellytetään esim. odottavalta äidiltä neuvolakäyntejä, koska halutaan suojella nin lasta kuin äitiäkin vaikka äiti haluaisi p*rseillä ja vähät välittäisi muusta kuin omasta mukavuudenhalustaan.

Eikös se menis siten hiemän pälveä mukaellen, että kun kerta vapaaehtoisesti saattaa itsensä siihen tilaan, vaikka ehkäisymenetelmiä on tarjolla, jopa ilmaiseksikin, niin myös maksaisi valintansa seuraukset itse.

Vierailija
26/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rokotteesta kieltäytyy ilman terveydellistä syytä niin maksakoot itse hoidon jos sairastuu tai kuolkoot pois, jälkimmäinen tietysti se parempi vaihtoehto, persutollot ja muut hihhulit vähenee kummasti.

Ei vaaranna, mikäli rajoituksista pidetään kiinni. Maskit, turvavälit, rajoitettu ihmismäärä ja hygienia.

Vierailija
27/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni täälläkin näyttäisi olevan valmis Kiinan tyyppiseen valvonta-yhteiskuntaan. 

Aika harva täällä on käynut USAssa ja/tai Kiinassa ja ymmärtää mistä puhuu.

Kuulopuheita on helppo fantasioida mieleisekseen ja syöttää sordiinoon.

AP väitteet on potaskaa....

Noin 47 milj amerikkalaista 330 miljoonasta on sairausvakuutusjärjestelmien ulkopuolella.

Eli noin 14 % amerikkalaisista ei ole vakuutettu.

Se on aika lailla eri asia kun väittää että lähes kaikki amerikkalaiset ovat vakuutusten ulkopuolella.

Sosialistit mielellään levittävät tätä "tietoa"

Vierailija
28/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaus taas aivan järjetön. Yhdysvalloissa ongelma on se, että monet ihmiset ovat hoidon ulkopuolella koska heillä ei ole varaa ottaa sairasvakuutusta. Tässä taas ehdotetaan, että tiettyjen kulkutautien kohdalla ihmiset voivat joutua maksamaan hoitonsa itse, elleivät halua ottaa niiltä suojaavaa, ilmaista rokotusta.

47 miljoonaa eli 14 % amerikkalaisista on vakuutusten ulkopuolella.

Vierailija
29/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47 miljoona ihmistä on aika helvetin monta. 

Vierailija
30/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla naisten pitäisi itse maksaa abortoinnin kustannukset, jos eivät ole käyttäneet ehkäisyvalmistetta.

Vierailija
31/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, tuhat kertaa tämä!

Vierailija
32/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla naisten pitäisi itse maksaa abortoinnin kustannukset, jos eivät ole käyttäneet ehkäisyvalmistetta.

No voisitko nyt mätiaivo hiukan perustella, ei mitään samaa logiikkaa löydy.

Vierailija
33/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka 7s jenkki on vakuuttamaton.

Vierailija
34/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47 miljoona ihmistä on aika helvetin monta. 

Intiassa  1 000 miljoonaa ihmistä on ilman vakuutusta.

Vierailija
35/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on oikeassa. Valinnoilla on seuraamuksena. Jos periaatteellisista syistä kieltäytyy ilmaisesta rokotteesta niin maksaa sitten itse seuraamuksista.

Entäpä mahdolliset rokotehaitat, kuka ne maksaisi sinun mielestäsi? Ja siis en ole ns rokotevastainen.

Vierailija
36/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä evättäisi hoitoa vaan lasku seuraisi perässä (siis todelliset kustannukset). Tosin suurin osa näistä rokotteista kieltäytyjistä on elämänkoululaisia, joten eipä heitä haittaisi tuo kun eivät muutenkaan maksa itse mitään.

Vierailija
37/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaaranna, mikäli rajoituksista pidetään kiinni. Maskit, turvavälit, rajoitettu ihmismäärä ja hygienia.

Sehän se kalliiksi tulee esim ravintola- ja tapahtuma-alalle ja koko yhteiskunnalle.

Vierailija
38/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkös, jos me tavattaisiin kasvokkain jossain tilanteessa, jossa rokotusstatus ei tule ilmi, sä melko varmasti pitäisit minusta. Mutta nyt kun en ole rokotettu, sulle olis ihan sama vaikka joutuisin asunnottamaksi tai kuolisin.

Olen ihmisrakas ja elämäni tehnyt ihmisläheistä työtä, aina valmiina auttamaan tuntematontakin.

Nyt kun epäröin tätä hulluutta mitä ympärilläni näen, saisin vaan kuolla pois? Upeeta, kerrassaan. "Anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä tekevät."

Vierailija
39/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi tarjoaa maksuttoman rokotteen, jonka avulla vakavalta koronaversiolta säästyy. Tätä tarkoittaa se hyvinvointivaltio ja lääketieteellisen hoidon saavutettavuus varallisuudesta riippumatta. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Sitten ollaan ilman. Ei Suomi maksa syöpäsairaallekaan ihan mitä tahansa hoitoja.

Vuosikausien seuranta rokotteesta luonnollisesti puuttuu, joten ei tällaista rokotetta yksinkertaisesti voi pakottaa otettavan. Myös rokotteet voivat aiheuttaa erinäisiä sairauksia, eivätkä kaikki todellakaan tule ilmi edes kuukausien kuluessa. 

Tällä hetkellä 2 piikkiä on täysi rokotesarja, kuka tietää monta rokotetta se on ensi vuonna. 

Ei siitä koronapotilaan tehohoidostakaan ole vuosikausien seurantaa. Sen kuitenkin olisit halukas ottamaan vastaan? Myös rajut hoidot aiheuttavat AINA muitakin ongelmia.

Vierailija
40/88 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on oikeassa. Valinnoilla on seuraamuksena. Jos periaatteellisista syistä kieltäytyy ilmaisesta rokotteesta niin maksaa sitten itse seuraamuksista.

Ilahduttava uudistus: itsemurhaa yrittäneitä ei enää hoidettaisi, sama huumeidenkäyttäjien ja alkoholistien kanssa. Rattijuopon ja uhreillaan sama kohtalo eli mistä menit liikenteeseen.

Jos joku ryhmä jää terveydenhuollon ulkopuolelle, niin samoilla kriteereillä jää moni muukin eli jos periaatteellisista syistä käytät huumeita, niin et saa mitään hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan