Vastaus Heikki Pälveelle: Ei, emme voi sopia kuten ehdotit, sillä Suomi on hyvinvointivaltio, ei Yhdysvallat.
Pälveen ehdotus toteutuessaan olisi huima harppaus kohti Amerikan mallia, jossa suurin osa ihmisistä on vakuutusten, eli hoidon, ulkopuolella. Eivät saa hoitoa sen enempää julkiselta kuin yksityiseltäkään puolelta yhtään mihinkään sairauteen.
Ihmisvastainen ja epähumaani ehdotus lääkintöneuvokselta. Häpeäisit.
Kommentit (88)
Mistähä helvetistä tässä taas puhutaan
Toki voimme sopia että ihminen ei ole mitenkään vastuussa omasta käytöksestään ja sen seurauksista kun puhutaan terveydestä. Mutta yhdenvertaisuuden takia se pitäisi sitten ulottaa myös kaikkeen sosiaaliturvaan. Työttömältä ei saa vaatia työn hakua tai koulutusta, muualta muuttaneelta kielen oppimista jne. Onhan meillä hyvinvointivaltio jossa jokaisen pitää saada perseillä miten paljon haluaa.
Hän on oikeassa. Valinnoilla on seuraamuksena. Jos periaatteellisista syistä kieltäytyy ilmaisesta rokotteesta niin maksaa sitten itse seuraamuksista.
Taitaa olla henkilö väärässä virassa.
kyllähän yksityisiltä lääkärifirmoilta hoitoa saa, kunhan laittaa tiskille riittävän pinon dollareita.
Jännä miten niin moni kansalainen olisi valmis luovuttamaan itsemäärämisoikeutensa tuosta vaan.
Kun alussa tuli ohjeistus että ikäihmisten pitäisi pysyä kotona, niin johan oltiin heitä lynkkaamassa jos nähtiin ulkona kävelemässä tai kahvilassa istumassa.
Nyt sitten lynkataan rokottamattomat ja osa olisi valmis ties mihin pakkoihin ja omavastuisiin.
Pitää osata ajatella pidemmälle ja miettiä mihin tällainen toisten kyttääminen ja omista oikeuksistaan luopuminen johtaa, sillä ei se ensiaskeleisiin lopu.
Alku voi tuntua että hei tämähän hyödyttää juuri minua, mutta entäs kun seuraavaksi tuleekin jotain mikä EI hyödytä juuri sinua vaan asettaa juuri sinut sellaiseen asemaan että joudut pelkäämään mitä tehdä kun et voikaan enää valita sinulle sopivaa vaihtoehtoa.
Vain mielikuvitus on rajana kun kansalaisia ruvetaan kontrolloimaan.
Lääkärineuvos maksakoot itse tulevat oikeudenkäynti- ja vankilakulunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten niin moni kansalainen olisi valmis luovuttamaan itsemäärämisoikeutensa tuosta vaan.
Kun alussa tuli ohjeistus että ikäihmisten pitäisi pysyä kotona, niin johan oltiin heitä lynkkaamassa jos nähtiin ulkona kävelemässä tai kahvilassa istumassa.
Nyt sitten lynkataan rokottamattomat ja osa olisi valmis ties mihin pakkoihin ja omavastuisiin.
Pitää osata ajatella pidemmälle ja miettiä mihin tällainen toisten kyttääminen ja omista oikeuksistaan luopuminen johtaa, sillä ei se ensiaskeleisiin lopu.
Alku voi tuntua että hei tämähän hyödyttää juuri minua, mutta entäs kun seuraavaksi tuleekin jotain mikä EI hyödytä juuri sinua vaan asettaa juuri sinut sellaiseen asemaan että joudut pelkäämään mitä tehdä kun et voikaan enää valita sinulle sopivaa vaihtoehtoa.
Mistä itsemääräämisoikeuden luovutuksesta puhut?
Minä en ota rokotetta, mutta maksan hoitoni itse. Vain sosialistisessa unelmassa kaikki maksatetaan aina muilla ja sehän on tuulipukufinjävlelle ihmisoikeus.
Pälveen ehdotus on hyvä, kannatettava ja oikeudenmukainen.
Kyllähän meillä nytkin edellytetään esim. odottavalta äidiltä neuvolakäyntejä, koska halutaan suojella nin lasta kuin äitiäkin vaikka äiti haluaisi p*rseillä ja vähät välittäisi muusta kuin omasta mukavuudenhalustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä itsemääräämisoikeuden luovutuksesta puhut?
Minä en ota rokotetta, mutta maksan hoitoni itse. Vain sosialistisessa unelmassa kaikki maksatetaan aina muilla ja sehän on tuulipukufinjävlelle ihmisoikeus.
Sinäkin todennäköisesti maksat veroja, joilla julkinen terveydenhuolto toteutetaan ja sinulla on täysi oikeus käyttää julkista terveydenhuoltoa.
Hyvinvointivaltio on ME-yhteiskunta, ei MINÄ-yhteiskunta. Kukaan ei pärjää yksin eikä omillaan, vaikka tällaista ideologiaa kovasti jotkut tahot meille yrittävätkin syöttää.
Aika moni täälläkin näyttäisi olevan valmis Kiinan tyyppiseen valvonta-yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja esim.Israelissa kahdesti rokotetut lasketaan nyt rokottamattomiksi ja he ovat menettäneet passinsa.
Ne jotka passia nyt kannattavat, eivät ymmärrä mihin se johtaa. En voi käsittää että valtaosa suomalaisista on näin vietävissä. Mihin jäi se "kaveria ei jätetä? "
Suomi ei kykene enää maksamaan hyvinvonitivaltion maksuja. Tilanne on toivoton. Tämä, meidän kotiman, ei saisi olla koko maailman sossu ja Kela.
Syöksykierre on alkanut. Viimeinen sammuttaa valot!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jokaisella pitää olla oikeus päättää itse. En kannata pakkorokotuksia. Siinä rikotaan jo ihmisoikeuksia.
🇺🇦🇮🇱
Suomen kansa kirjoitti:
Suomi ei kykene enää maksamaan hyvinvonitivaltion maksuja. Tilanne on toivoton. Tämä, meidän kotiman, ei saisi olla koko maailman sossu ja Kela.
Syöksykierre on alkanut. Viimeinen sammuttaa valot!
Kyllä Suomi kykenee. Kysehän on vain asioiden priorisoinnista.
Suomi tarjoaa maksuttoman rokotteen, jonka avulla vakavalta koronaversiolta säästyy. Tätä tarkoittaa se hyvinvointivaltio ja lääketieteellisen hoidon saavutettavuus varallisuudesta riippumatta. Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Sitten ollaan ilman. Ei Suomi maksa syöpäsairaallekaan ihan mitä tahansa hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni täälläkin näyttäisi olevan valmis Kiinan tyyppiseen valvonta-yhteiskuntaan.
Aika harva täällä on käynut USAssa ja/tai Kiinassa ja ymmärtää mistä puhuu.
Kuulopuheita on helppo fantasioida mieleisekseen ja syöttää sordiinoon.
Heikki Pälli 🤣🤣