Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ajaa alas terveydenhuoltoa!

Vierailija
11.10.2021 |

Hallitus on lopettamassa yksityisen hoidon Kela-korvaukset ovelalla suunnitelmalla

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/45f1c0ff-f6aa-42f0-882e-809b0094c…

Äänestäkää niitä punikkejanne. niin saatte kyllä rintavakoa kansisivuille mutta itsellänne ei ole varaa lääkäriin.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytöntä. Ainakin hammashoito tulisi rajata tällaisen suunnitelman ulkopuolelle. Sekä gynekologipalvelut. Pakollinen paha naisille, mutta julkiselle ei pääse.

Vierailija
22/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aloittajan ymmärryksen taso olla noin heikko?😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et siis ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat! Oletko kuullut kirjainyhdistelmää SOTE?

Seli seli. SOTE ei perustelee mitään koska koko päätös on täysi raakile ilman yksityiskohtia, ja lisäksi se on oma päätöksenne joten vastuu on siinäkin tapauksessa teillä. 

Vierailija
24/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ideana on, että jos Kela-korvaukset poistuvat, jatkossa julkista palvelua voitaisiin täydentää enemmän esimerkiksi palveluseteleillä, jolloin yksityiset palvelut olisivat mahdollisesti paremmin pienituloisempienkin ulottuvilla.”

Vierailija
25/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai punavihreä hallitus pyrkii tuhoamaan Suomen perusrakenteet, ja samalla suomalaisten elinolosuhteet, mahdollisimman tehokkaasti ja lopullisesti hallituskautensa aikana. Kai tämä nyt on ollut selvillä jo uuden hallituksen ministerivalintojen jälkeen kaikille? Vai onko lukijoissa oikeasti joku, joka ei ymmärrä sitä että Suomea tuhotaan nyt tarkoituksellisesti ja suunnitellusti sekä ulkoaohjatusti?

Vierailija
26/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne Mehiläiset ja muut vastaavat on voittoa tavoittelevia menestyviä yrityksiä. Jos ne ei pysy pystyssä ilman valtion tukea, niin kaatukoot sitten, se on sitä markkinataloutta.

Sitä KELA-korvausta on kyllä vähennetty myös edellisten hallitusten aikana. Sen kerran kun olen yksityisellä lääkärillä joutunut käymään (viimeksi hammaslääkärillä) niin se KELA-korvauksen osuus oli kyllä niin pieni, ettei sillä mitään käytännön merkitystä ollut. Ei sellaista satasen lääkäripalkkiota kyllä oikeasti köyhä maksa nykyisilläkään korvauksilla. Useimmilla työssäkäyvillä, kuten itselläni, lääkärissäkäynti hoituu kätevästi työterveyden piikkiin.

Hoidatan yksityisellä muuten autoanikin, en saa siihenkään mitään valtion tukea.

Kyllä huvitti kun nämä isot yksityiset hioivat itseään oikein huolella rahastuskuntoon kun edellisen kokoomusvetoisen sote-ehdotuksen mukaan olisivat päässeet rahastamaan huolella kansalaisten lakisääteistä terveydenhuoltoa.

Hyvä kun kähmintä ei sitten totetutunutkaan.

Tässähän päästää hyväksikoettuun suurten ikäluokkien malliin, jossa julkinen terveydenhuolto tarkoittaa kunnanlääkäriä ja lääninsairaalaa.

Joilla on varaa voivat edelleenkin käyttää yksityisten lääkäriasemien palveluja, köyhät voivat hakea apteekista kamferin tippoja ja Hota-pulveria.

Vierailija
27/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Ja taas asialla Kokoomuksen kannattaja-lehti ja raflaavalla otsikolla tietenkin.

Nykyinen Sote-malli on hyvä ja etenkin pienituloisten kannalta.

Vierailija
28/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyse tuosta jutussakin mainitusta kympin tai parin korvauksesta? Onko se muka joku kynnyskysymys, että ilman sitä ei voi yksityiselle mennä, yksityisellä käyminen on sen verran kallista, ettei tuollainen korvaus siinä mitään meinaa.

Vierailija
29/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Ja taas asialla Kokoomuksen kannattaja-lehti ja raflaavalla otsikolla tietenkin.

Nykyinen Sote-malli on hyvä ja etenkin pienituloisten kannalta.

Jo vain kauhistuttaa Sipilän malli, olisi saanut ihan itse valita meneekö Mehiläiseen vai terveyskeskukseen jonottamaan. Nyt ei tarvi köyhän miettiä ja varakkaammat voivat edelleenkin mennä Mehiläiseen. 

win-win.

Vierailija
30/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se yksityisiä firmoja miellytä, kun joutuu jatkossa palvelusetelin vuoksi hoitamaan myös ns. kurjempaa osaa kansasta.

Vierailija
31/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nämä vasemmiston ideat.

Itse olisin juuri ollut 9kk työkyvyttömänä, jos tuo olisi ollut voimassa.

Sairauteni hoitoon voi kirjoittaa lääkkeitä vain erikoislääkäri. Ilman niitä olen työkyvytön. Arvatkaa huviksenne, miten pitkä jono keskimäärin ko. erikoisalalle on julkisella puolella? Jos arvasit n. vuosi, olisit oikeassa.

Kävin tuon 9kk aikana erikoislääkärin vastaanotolla yksityisellä yhteensä 10 kertaa, kun hoitotasapainoa etsittiin. Julkisella puolella en olisi saanut tuona aikana vielä kertaakaan hoitoa (päivystyksessä olin valitettavasti kolme kertaa, mutta jatkohoitoon lähetettä ei saanut vielä minun tilanteessani).

Että hauska ideahan tämä on poistaa yksityislääkärien kirjoittamista resepteistä Kela-korvaus. Omat lääkkeeni maksavat 1000e/kk ilman Kelan korvausta.

Vierailija
32/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla tuntuu olevan henkeä, että itseaiheutetuista, eli sellaisista sairauksista mitkä hypoteettisesti pystyisi välttämään elintavoillaan ei tulisi antaa yhteiskunnan kustantamaa hoitoa.

Viimeisimpänä tuo ehdotus, että koronarokotuksista kieltöytyneet joutuisi maksamaan itse hoitokulunsa.

Tuosta se olisi sitten helppo laajentaa koskemaan liikalihavia, tupakoitsijoita, alkoholia vähänkään ottavia, liikuntavammoja, liikenneonnettomuuksissa vammautuneita...yms... Kaikkihan nuo aiheutuu omista valinnoista.

Ilmainen hoito ja elätys verovaroin vain tänne itse itsensä kutsuneille. Hyvä Suomi. Sivistysvaltio.

Juu ja rokotteista sairastuneet myös sitten maksaisi omat hoitokulunsa..

Vierailija
33/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Meidän pitäisi pyrkiä siihen, että palvelut ovat niin hyvät soten myötä, että ei tarvitse kalliilla rahalla hakea erityispalveluita, vaan niitä voisi saada soten ympärillä, Rönnholm sanoi IL:lle."

Johan vitsin murjaisi. Ensinnäkin SOTE:n pystyyn saaminen tulee nielemään toimivan ja synkroonissa joka SOTE alueella toimivan ICT-järjestelmän kanssa miljardeja. Konttoripuolen henkilökuntaa ja hallintoa tarvitaan paljon. Tämä kaikki on poissa itse "terveydenhuollosta" siis lääkäri-potilas rajapinnasta. 

Yksityisellä käydään jatkossa täysin omin kustannuksin. Suomeksi sanottuna, varakkailla on Suomessa terveydenhuoltoa, varattomilla on SOTE. Siinä ollaan oikeassa, että koko yksityisen hoidon tuen voi lakkauttaa, se ei vaikuta niiden hoitoon hakeutumiseen, jotka siitä pystyvät maksamaan ja joilla on yksityinen sairasvakuutus. Ilman hoitoa, loputtomiin jonoihin jää roikkumaan köyhät- kuten SOTE:n tarkoitus onkin. 

Vierailija
34/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset sairasvakuutukset maksaa Saksassa noin 300-400€/kk terveille nuorille. Repikää siitä.

Suomessa on sairas kela korvaa, mutta maksa vähän pohjolaan niin pääset "julkiseen" jonon ohi mitä vittua systeemi.

Vierailija
35/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauteni hoitoon voi kirjoittaa lääkkeitä vain erikoislääkäri. Ilman niitä olen työkyvytön. Arvatkaa huviksenne, miten pitkä jono keskimäärin ko. erikoisalalle on julkisella puolella? Jos arvasit n. vuosi, olisit oikeassa.

Kävin tuon 9kk aikana erikoislääkärin vastaanotolla yksityisellä yhteensä 10 kertaa, kun hoitotasapainoa etsittiin. Julkisella puolella en olisi saanut tuona aikana vielä kertaakaan hoitoa (päivystyksessä olin valitettavasti kolme kertaa, mutta jatkohoitoon lähetettä ei saanut vielä minun tilanteessani).

Että hauska ideahan tämä on poistaa yksityislääkärien kirjoittamista resepteistä Kela-korvaus. Omat lääkkeeni maksavat 1000e/kk ilman Kelan korvausta.

Vertaat kokeemaasi terveydenhuollon mallia tulevaan malliin ymmärtämättä asiaa.

Vierailija
36/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kommentteja poistuu kaikki, jotka ovat kriittisiä tätä hallituksen esitystä kohtaan?

Onpas jännää moderointia.

Vierailija
37/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat kokeemaasi terveydenhuollon mallia tulevaan malliin ymmärtämättä asiaa.

Raflaavaa sanoa tuollaista perustelematta mitenkään.

Totesin vain faktoja, sinä taas yrität kuulostaa viisaalta ilman mitään perusteluita.

Vierailija
38/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-korvausten poisto tarkoittaa että taviksilta viedään käytännössä mahdollisuus yksityiseen, esim. hammashoitoon.

Muistakaa äänestää punahallitusta.

Näin juuri. Esim. gynekologikäynti mihin kuuluu Ultraääni+papakoe, hinta toimistomaksuineen n. 300 euroa.

Jollainhan se miljardirolkulla maksava haittamuutto kehitysmaista on maksatettava, tulevina vuosikymmeninä nähdään, miten kantasuomalaisten keskimääröinen elinikä alkaa taas laskea ja sairastuminen on katastrofi jos saa esim. syövän.

Vierailija
39/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se yksityisiä firmoja miellytä, kun joutuu jatkossa palvelusetelin vuoksi hoitamaan myös ns. kurjempaa osaa kansasta.

No ei tarvi, kun punikkihallitus ohjaa köyhät terveyskeskuksiin.

Palveluseteli oli SIpilän idea, joka luonnollisesti kauhistutti kunnon sosialistia ja piti ensimmäisenä tyrmätä.

Vierailija
40/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miksi julkisella puolella ei riitä erikoislääkäreitä?

Ja mitä erikoislääkäri tekee, jos ei voi yksityisellä tehdä työtään?