Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ajaa alas terveydenhuoltoa!

Vierailija
11.10.2021 |

Hallitus on lopettamassa yksityisen hoidon Kela-korvaukset ovelalla suunnitelmalla

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/45f1c0ff-f6aa-42f0-882e-809b0094c…

Äänestäkää niitä punikkejanne. niin saatte kyllä rintavakoa kansisivuille mutta itsellänne ei ole varaa lääkäriin.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa jatko-opintoja ja opinnoissa on paljon sotesta. Tämä nykyinen sote-malli on hyvä ja ehdottomasti paras Suomelle. Olen istunut vaikka minkälaisilla luennoilla ja kuunnellut eri asiantuntijoiden näkemyksiä, mutta myös mainostusta tästä asiasta. Olen hyvin yhteiskuntakriittinen, joten minua ei ihan niin vain vakuuteta.

Vierailija
42/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä aja!😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et siis ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat! Oletko kuullut kirjainyhdistelmää SOTE?

Sipilän sote-mallissa olisi saanut valita käykö yksityisellä vai kunnallisella puolella ja tällä olisi jopa säästetty valtion menoissa.

Sosialistisessa mallissa ei ole kuin sosialistinen vaihtoehto, toki kalliimpi mutta huonompi kuin yksityinen.

Älä valehtele

Valitettavasti en valehtele.

Olen sotealalla ylempää keskijohtoa. Todellakin tarvittaisiin sipilän sote. Se on ainoa mikä toisi tehokkuutta. Nyt työnantaja on kaikessa ay liikkeen kuristusotteessa ja mitään tehostamista tai muutoksia ei voi tehdä. Sipilän sote olisi pakottanut laiskan ja tehottoman julkisen uusiutumaan. Tietäisittepä vaan miten lääkärit kiristää palkkaa ja etuja itselleen….

Vierailija
44/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen yliopistossa jatko-opintoja ja opinnoissa on paljon sotesta. Tämä nykyinen sote-malli on hyvä ja ehdottomasti paras Suomelle. Olen istunut vaikka minkälaisilla luennoilla ja kuunnellut eri asiantuntijoiden näkemyksiä, mutta myös mainostusta tästä asiasta. Olen hyvin yhteiskuntakriittinen, joten minua ei ihan niin vain vakuuteta.

Opiskelijana et tiedä mitään. Tulepa kokeilemaan oikeaa työtä. Surkea tehoton laiska sote julkisella on suomen syöpä.

Vierailija
45/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin myös yliopistossa ja voin todeta että kommenttisi on luotu ns. stetson menetelmällä eli siinä ei ole yhtään yksityiskohtaa joka olisi oikeasti totta. Taidat olla hallituksen avustajia. 

Vierailija
46/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että uskot kaiken mitä sinulle uskotellaan. Sinusta tulee oiva kansalainen sosialistiseen Suomeen. Ajatteletkin valmiiksi kollektiivisesti etkä takerru pikkuasioihin, kuten yksillölliseen hoitoon tai oikeammin sen puutteeseen. Järjestelmä on tärkein. Ei se että se toimisi, vaan se että se on olemassa. Pääset vielä kadulle heiluttamaan punalippua ja huutamaan "SOTE", "SOTE", ....

Vierailija
47/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et siis ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat! Oletko kuullut kirjainyhdistelmää SOTE?

Sipilän sote-mallissa olisi saanut valita käykö yksityisellä vai kunnallisella puolella ja tällä olisi jopa säästetty valtion menoissa.

Sosialistisessa mallissa ei ole kuin sosialistinen vaihtoehto, toki kalliimpi mutta huonompi kuin yksityinen.

Älä valehtele

Valitettavasti en valehtele.

Olen sotealalla ylempää keskijohtoa. Todellakin tarvittaisiin sipilän sote. Se on ainoa mikä toisi tehokkuutta. Nyt työnantaja on kaikessa ay liikkeen kuristusotteessa ja mitään tehostamista tai muutoksia ei voi tehdä. Sipilän sote olisi pakottanut laiskan ja tehottoman julkisen uusiutumaan. Tietäisittepä vaan miten lääkärit kiristää palkkaa ja etuja itselleen….

Näin kansalaisena. Yksilönä. Minua ei kiinnosta kuin se saanko hoitoa. Yksityiseltä saan. Nyt maksan turhasta kun veroistani ylläpidetään SOTE himmeliä.

Vierailija
48/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset sairasvakuutukset maksaa Saksassa noin 300-400€/kk terveille nuorille. Repikää siitä.

Suomessa on sairas kela korvaa, mutta maksa vähän pohjolaan niin pääset "julkiseen" jonon ohi mitä vittua systeemi.

Sama esim. Sveitsissä. Sitten Suomessa ihmetellään, miksi siellä Keski-Euroopassa on niin hyvät palkat. No juurikin tuon takia.

Vierailija
49/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ihmiset tulevatcolemaan eriarvoisessa asemassa sairaalahoidossa. On ns. Parempi väki ja huonompi väki.

Vierailija
50/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Ideana on, että jos Kela-korvaukset poistuvat, jatkossa julkista palvelua voitaisiin täydentää enemmän esimerkiksi palveluseteleillä, jolloin yksityiset palvelut olisivat mahdollisesti paremmin pienituloisempienkin ulottuvilla.”

Olen kerran käynyt lääkärillä julkisella palvelusetelillä. Sain kakkosluokan kansalaisen kohtelua. Sitä häpeää en aio toiste kokea.

Jatkossa maksan omat vakuutukset ja lääkärikäynnit itse. Onneksi rahaa löytyy.

Vierailija
51/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Ja taas asialla Kokoomuksen kannattaja-lehti ja raflaavalla otsikolla tietenkin.

Nykyinen Sote-malli on hyvä ja etenkin pienituloisten kannalta.

Jo vain kauhistuttaa Sipilän malli, olisi saanut ihan itse valita meneekö Mehiläiseen vai terveyskeskukseen jonottamaan. Nyt ei tarvi köyhän miettiä ja varakkaammat voivat edelleenkin mennä Mehiläiseen. 

win-win.

Köyhät voi mennä suoraan Monosen liikkeeseen valitsemaan pahvisen eko-arkun. Palvelusetelillä :)

Vierailija
52/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Ideana on, että jos Kela-korvaukset poistuvat, jatkossa julkista palvelua voitaisiin täydentää enemmän esimerkiksi palveluseteleillä, jolloin yksityiset palvelut olisivat mahdollisesti paremmin pienituloisempienkin ulottuvilla.”

Palvelusetelin vika on siinä, että se korvaa vain osan kustannuksista. Jossain tapauksissa korvaamaton osuus voi olla isokin esim. hammashoidossa mahdolliset proteesit.

Vierailija
53/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tarkoitus on siirtää lääkärit yksityiseltä puolelta julkiselle puolelle kun asiakkaat loppuvat yksityiseltä. Näin pakotetaan lääkärit tekemään täysipäivätöitä terveyskeskuksissa.

Vierailija
54/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset sairasvakuutukset maksaa Saksassa noin 300-400€/kk terveille nuorille. Repikää siitä.

Suomessa on sairas kela korvaa, mutta maksa vähän pohjolaan niin pääset "julkiseen" jonon ohi mitä vittua systeemi.

Sama esim. Sveitsissä. Sitten Suomessa ihmetellään, miksi siellä Keski-Euroopassa on niin hyvät palkat. No juurikin tuon takia.

Ei tuon takia vaan siksi että siellä maissa tuppaa talous toimimaan. Firmoja ei kiinnosta suuremmin duunarien mahdolliset vakuutusmaksut joita noi makselee omasta valinnastaan. Lisäksi noiden maiden kustannustaso on huomattavasti suomea alempi kun siellä ei kaikkea veroteta tappiinsa. Lisäksi noissa maissa julkinenkin terveydenhoito toimii toisin kuin suomessa jättikustannuksilla. 

Vierailija
55/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli aikakin. Terveydenhuolto on ALVtonta toimintaa ja KELA korvaukset maksetaan veromarkoista ja näiden yksityisten terveysasemien omistus on ulkomailla.

Eli suomalaiset veromarkat menee ulkomaisten pääomasijoittajien taskuun.

Vierailija
56/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että yksityistä haamashoitoa ei enää korvata. Siellä onkin nyt jopa parin päivän jono hyville lääkäreille. Lähtee köyhimmät viemästä aikoja.

Vierailija
57/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Old news...

Matti Myöhäinen uutisia...

Vierailija
58/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo oli aikakin. Terveydenhuolto on ALVtonta toimintaa ja KELA korvaukset maksetaan veromarkoista ja näiden yksityisten terveysasemien omistus on ulkomailla.

Hymyilyttää tämä niin että hampaat meinaa tippua suusta :)

Vierailija
59/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kyllä mennä isolta osin suomalaisten puolueiden yhteistyökumppanien taskuun, oli ne sitten näitä miljoonia pikku järjestöjä jotka kaikki elää valtion varoilla tai isompia yhteistyökumppaneita kuten tradeka tai ay-liikkeen kojamo.

Vierailija
60/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyneitä olivat:

-

-

- SDP:n äänestäjät

*sirkat sirittävät*