Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ajaa alas terveydenhuoltoa!

Vierailija
11.10.2021 |

Hallitus on lopettamassa yksityisen hoidon Kela-korvaukset ovelalla suunnitelmalla

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/45f1c0ff-f6aa-42f0-882e-809b0094c…

Äänestäkää niitä punikkejanne. niin saatte kyllä rintavakoa kansisivuille mutta itsellänne ei ole varaa lääkäriin.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tehtailla aloitusta jos ei ymmärrä mitään, eikä edes viitsi lukea lähdettä.

Ja edelleen, se hallitus ei päätä mitään, vaan eduskunta, missä myös persut äänestävät.

Oletko ap. kuullut sote-uudistuksesta.

Vierailija
62/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset sairasvakuutukset maksaa Saksassa noin 300-400€/kk terveille nuorille. Repikää siitä.

Suomessa on sairas kela korvaa, mutta maksa vähän pohjolaan niin pääset "julkiseen" jonon ohi mitä vittua systeemi.

Sama esim. Sveitsissä. Sitten Suomessa ihmetellään, miksi siellä Keski-Euroopassa on niin hyvät palkat. No juurikin tuon takia.

Niin, no me töissäkäyvät makseamme tuon tuplana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et siis ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat! Oletko kuullut kirjainyhdistelmää SOTE?

Sipilän sote-mallissa olisi saanut valita käykö yksityisellä vai kunnallisella puolella ja tällä olisi jopa säästetty valtion menoissa.

Sosialistisessa mallissa ei ole kuin sosialistinen vaihtoehto, toki kalliimpi mutta huonompi kuin yksityinen.

Älä valehtele

Valitettavasti en valehtele.

Olen sotealalla ylempää keskijohtoa. Todellakin tarvittaisiin sipilän sote. Se on ainoa mikä toisi tehokkuutta. Nyt työnantaja on kaikessa ay liikkeen kuristusotteessa ja mitään tehostamista tai muutoksia ei voi tehdä. Sipilän sote olisi pakottanut laiskan ja tehottoman julkisen uusiutumaan. Tietäisittepä vaan miten lääkärit kiristää palkkaa ja etuja itselleen….

Näin kansalaisena. Yksilönä. Minua ei kiinnosta kuin se saanko hoitoa. Yksityiseltä saan. Nyt maksan turhasta kun veroistani ylläpidetään SOTE himmeliä.

Verovaroilla se sun "yksityinen" hoito kustannetaan. Kelakorvaukset pois ja yksityisten vakuutuksien hinta nousee 500€/kk. Nykyinen systeemi on melkoinen epäsikiö.

Vierailija
64/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tehtailla aloitusta jos ei ymmärrä mitään, eikä edes viitsi lukea lähdettä.

Ja edelleen, se hallitus ei päätä mitään, vaan eduskunta, missä myös persut äänestävät.

Oletko sinä kuullut enemmistöhallituksesta ja sen merkityksestä :D

Vierailija
65/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt ottaa, siksihän meillä pyritään enemmistöhallituksiin, että äänet saadaan hallituksen esityksien taakse.

-eri

Vierailija
66/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas meni kokonaan halki kahteen osaan. Oli aivan pirun kipeä ja tulehtunut. Tappelin Helsingin terveyspuhelimessa kahden viikon päähän annettua aikaa vastaan. Lopulta kovan väännön ja uhkailun jälkeen sain 70 euron palvelusetelin jotta pääsen yksityiselle ensiapuun.

Menin sairauskassan hammasääkärille jossa hammas poistettin ja lasku oli jotain 400 euroa.

Vierailija
67/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opposition propagandaa.

Vierailija
68/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et siis ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat! Oletko kuullut kirjainyhdistelmää SOTE?

Sipilän sote-mallissa olisi saanut valita käykö yksityisellä vai kunnallisella puolella ja tällä olisi jopa säästetty valtion menoissa.

Sosialistisessa mallissa ei ole kuin sosialistinen vaihtoehto, toki kalliimpi mutta huonompi kuin yksityinen.

Älä valehtele

Olen sotealalla ylempää keskijohtoa. Todellakin tarvittaisiin sipilän sote. Se on ainoa mikä toisi tehokkuutta. Nyt työnantaja on kaikessa ay liikkeen kuristusotteessa ja mitään tehostamista tai muutoksia ei voi tehdä. Sipilän sote olisi pakottanut laiskan ja tehottoman julkisen uusiutumaan. Tietäisittepä vaan miten lääkärit kiristää palkkaa ja etuja itselleen….

Näin kansalaisena. Yksilönä. Minua ei kiinnosta kuin se saanko hoitoa. Yksityiseltä saan. Nyt maksan turhasta kun veroistani ylläpidetään SOTE himmeliä.

Okei. No tuohon himmeliin kuuluu esim lasten päivähoito,minulla ei ole lapsia, miksi minun pitää maksaa siitä? En halua maksaa siitä.

Vierailija
69/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele

Okei. No tuohon himmeliin kuuluu esim lasten päivähoito,minulla ei ole lapsia, miksi minun pitää maksaa siitä? En halua maksaa siitä.

Sulla on varmaan paljon rahaa tai olet persaukinen höveli rahankäyttäjä.

Vierailija
70/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt ottaa, siksihän meillä pyritään enemmistöhallituksiin, että äänet saadaan hallituksen esityksien taakse.

-eri

Enemmistö haluaa Kela -korvaukset pois. Se varmaan sopii myös varakkaille niin ei tarvitse Mehiläisessä jonottaa edes samalle päivälle.

Vierailija
71/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kysymys: mitä ne oikein meistä nyt ulkomaillakin ajattelevat? XD

Vierailija
72/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset sairasvakuutukset maksaa Saksassa noin 300-400€/kk terveille nuorille. Repikää siitä.

Suomessa on sairas kela korvaa, mutta maksa vähän pohjolaan niin pääset "julkiseen" jonon ohi mitä vittua systeemi.

Sama esim. Sveitsissä. Sitten Suomessa ihmetellään, miksi siellä Keski-Euroopassa on niin hyvät palkat. No juurikin tuon takia.

Minun yksityinen sairaus ja tapaturma vakuutus maksaa noin 500 € vuodessa, eli noin 40 € kuukaudessa.

Olen työssäkäyvä keski-ikäinen veronmaksaja.

Vierailija
73/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun yksityinen sairaus ja tapaturma vakuutus maksaa noin 500 € vuodessa, eli noin 40 € kuukaudessa.

Olen työssäkäyvä keski-ikäinen veronmaksaja.

Yksityisten vakuutusten suosio tulee kasvamaan kun julkinen sairaanhoito huononee entisestään. Järkevämpää olisi antaa yksityisten tehdä perusterveydenhuolto ja julkisen erikoissairaanhoito ja vaativa ensiapu.

Vierailija
74/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpettureita kaikki tyynni, kuvottava hallitus YÖK.

Vierailija
75/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opposition propagandaa.

Elämänkokemuksen puute ja vielä olematon sairaushistoria paistaa kommentista läpi.

Vierailija
76/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti🙄

Vierailija
77/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ottamassa oppia Neuvostoliitosta jos nyt joku saattuu sen muistamaan. Valtio hoitaa.

Vierailija
78/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset Kela-korvaukset ovat pienet, joten niillä ei ole merkitystä. Yritin varata 2020 keväällä omalääkäriä, joka määräisi verenpainelääkkeet. Koronan takia minun olisi pitänyt jonottaa kuukausia. Varasin ajan yleislääkärin ihan samasta yhtiöstä, joka toimii Espoossa omalääkärinäni. Sain ajan samalle päivälle. Hinta oli jtk 60-70 e. Kelakorvausta tuosta varmaan 9 e, jolla ei ole mitään merkitystä. Älkää kitistkö turhasta. Yleislääkäreistähän tuolla omalääkärilläkin on. 

Vierailija
79/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoidon kelakorvaukset ovat merkityksettömät. Elämä on valintoja, myös terveyden- ja sairaanhoidossa.

Vierailija
80/80 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaatii veronmaksajia maksumiehiksi korvaamaan yksityisillä käymiset ja sitten valittaa punikeista vaikka oikeastihan AP:n kaltaisen kapitalistin pitäisi vaatia lisää yksityistämistä ja itsemaksamista.

Huutonaurua.