Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira tunnistaa sairauteni?

Vierailija
11.10.2021 |

Minulla on ollut 3kk ajan oireita sairaudesta, jota ei ole vielä löydetty. Koirani on 4kk ajan käyttäytynyt ylisuojelevasti minua kohtaan, joten epäilen hänen tunnistavan sairauteni ja tienneen siitä jo ennen kun minulla oli oireita.

Mikäköhän tauti edes voisi olla? Yritin googlata ja koirat haistaa: syövän, kohonneen verenpaineen ja diabeteksen, voisko olla jotain muutakin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät nyt yhtäläisyysmerkkejä vähän liian hanakasti. Koira kyllä voi tietää, että olet sairas, mutta ei se tunnista sairauttasi. Koira voi havaita, että et ole kunnossa, on kyse sitten ruumiillisesta tai sielullisesta asiasta. Koira myös haistaa todella tarkasti asioita, esim. voi opetettuna ilmaista syövän, verenpaineen tai korkean/matalan verensokerin, mutta tunnistaminen on jo jotain ajatteluprosessia vaativaa.

Vierailija
2/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on noista mainitsemistasi sairauksista kaksi, enkä ole huomannut mitään ylisuojelevuutta tai muutakaan muutosta koirien käytöksessä. Ainoa kerta, kun olen huomannut koiran yrittävän tarpeettomasti suojella minua, oli kun menin potkukelkalla jäälle, jonka päälle oli noussut vettä. Ja sekin oli ihan turhaa suojelua, koska tiesin että jää kantaa kyllä, koira vain ei sitä ymmärtänyt.

Oletko ajatellut, että koira voi aistia myös mielenterveytesi horjumisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyse koirasta tai kissasta. Molemmat aistii tunteesi , käytäytyvät sen mukaisesti.

Vierailija
4/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet aistii, sairaus voi olla mikä tahansa, koiria koulutetaan vaan muutomaa sairautta kohden, koska niiden hoidossa koirasta on hyötyä. Eläimet reagoi myös raskauteen.

Vierailija
5/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko raskaana?

Moni koira toimii silloin noin.

Joku on hajussasi muuttunut, ja koira tietää sen.

Me emme tiedä koirien älystä riittävästi. Ihmisen ongelma on, että tehdään tutkimusasetelmat meidän omasta näkökulmastamme ja siksi ajateltiin esim. ettei koira tiedosta itseään, kun ei tunnista itseään peilistä. Heti kun älytiin tutkia koiran omaa hajua, jokainen tunnisti virheettömästi itsensä joka kerta.

Vierailija
6/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on noista mainitsemistasi sairauksista kaksi, enkä ole huomannut mitään ylisuojelevuutta tai muutakaan muutosta koirien käytöksessä. Ainoa kerta, kun olen huomannut koiran yrittävän tarpeettomasti suojella minua, oli kun menin potkukelkalla jäälle, jonka päälle oli noussut vettä. Ja sekin oli ihan turhaa suojelua, koska tiesin että jää kantaa kyllä, koira vain ei sitä ymmärtänyt.

Oletko ajatellut, että koira voi aistia myös mielenterveytesi horjumisen?

Riippuu ihan yksilöstä, toiset ovat herkempiä ihan samoin kuin ihmiset.

Vierailija
7/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin otit k-piikin? Eläimet käyttäytyvät oudosti rocotettujen seurassa.

Vierailija
8/8 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ihmettelee kun olet lihonut niin paljon ja nopeasti.