Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kävi valittamassa, kun imuroin äsken. :D

Vierailija
06.12.2014 |

Ei kuulemma saisi itsenäisyyspäivänä mekastaa ja pitäisi rauhoittaa päivä kokonaan. Minä en edes ajatellut, että tuollainen max. 20 minuutin pikaimurointi kenenkään päivää kaataisi.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä kenellekin on pika. Exän kanssa pikapanot kesti 4 tuntia kun taas opiskeluaikoina saatoin käydä tauolla asuntolassa pikapanolla.

Oli miten oli, mutta pikapano piristää! ;)

Vierailija
42/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tänään imuroida ilman että naapurit loukkaantuu? :/ Olen saanut jo yhden valituksen kun kävelin kuulema liian äänekkäästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:51"]

Noniin... meitä on monta helvettiin lähtijää siis, mullakin nimittäin pyykkikone käynnissä ja kaljat kylmässä... :)

[/quote]

Olen kyllä kuullut rähinäkaljoista, mutta en ole ajatelut, että ne voisivat jääkaapista häiritä naapureita...

Vierailija
44/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kielsin miestä imuroimasta. Mielestäni itsenäisyyspäivä on vuoden "pyhin" päivä.

Vierailija
45/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan vähästä menisi naapurille valittaamaan, ellei tosissaan häiritse mekastamalla yöllä tai aikaisin aamulla. Imurointi ja muut arkiset äänekkäämmät työhommat eivät mielestäni kuulu itsenäisyyspäivälle, mutta jos joku ei itsenäisyyspäivää kunnioita, niin ei se tarpeeksi iso juttu ole että jaksaisin mennä valittamaan. 

Vierailija
46/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi ateistina rajoittaa siivoamista pyhäpäivänä? Päivän pyhyydellä ei ole minulle mitään merkitystä, vaikka satukirja muuta väittäisikin.

Vierailija
47/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:12"]

Miksi minun pitäisi ateistina rajoittaa siivoamista pyhäpäivänä? Päivän pyhyydellä ei ole minulle mitään merkitystä, vaikka satukirja muuta väittäisikin.

[/quote]

Itsenäisyyspäivä ei ole uskonnollinen pyhäpäivä. Ateistillakin on oikeus juhlia itsenäisyyttä.

Vierailija
48/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä joskus vituttaa kun yläkerran keski-ikäinen pariskunta aloittaa joka lauantai tai sunnuntaiaamu sen rage-imuroimisen joskus 8 maissa ja sitä jatkuu ehkä tunnin ajan, olis kiva kun sais nukkua pitkään kun kerrankin vois... Mutta minkäs teet, kerrostalossa on pakko sietää muiden elämisen ääniä.

Vierailija
49/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:12"]

[/quote]

Itsenäisyyspäivä ei ole uskonnollinen pyhäpäivä. Ateistillakin on oikeus juhlia itsenäisyyttä.

[/quote]

Totta, mutta miksi en saisi sunnuntaisin siis pyhäpäivisin siivota?

Vierailija
50/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni naapureiden huomioiminen on kohteliasta. Jos tietää, että imurointi tai pyykinpesu kuuluu naapuriin niin eikö niitä voi tehdä sellaisina päivinä jolloin tietää että kenelläkään ei ole sanomista?
Vai onko liikaa minäminäkulttuurin lapsukaisille?

Vierailija
51/65 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 18:06"]Meillä ainakin täytyy imuroida monta kertaa päivässä. Juuri äskenkin imuroin kun lasi meni tuhannen pirstaleiksi (taapero pudotti).
[/quote]

Mikä on taapero? Lapsi?

Vierailija
52/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti naapureiden huomioon ottaminen ei kuulu enää asiaan. Mattojen paukuttamiselle on onneksi vielä rajat ja pesutuvab käytölle. Muuten ihmiset ilmeisesti tekisivät sitä yötä myöden.

Vierailija
53/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläkerran naapuri poras äsken...
en kyl kehtais porata tänään

Vierailija
54/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:44"]

ja pika-imurointi max. 10min

[/quote]

Mahdatpa siivota tosi hyvin. 

[/quote]

Mistä sinä tiedät kuinka hyvin tuo toinen siivoaa muulloin? Pikaimuroinnin tarkoitus, kuten nimestäkin kuuluu, ei ole täydellinen ja hohtava jälki vaan juuri se, että suurimmat roskat saadaan pois pyörimästä.

[/quote]Niin, täällä kun nyt jälleen takerrutaan yksityiskohtiin... Siis omistan 3 koiraa ja 3 kissaa. Suoritan perusteellisen imuroinnin n. 3-4 kertaa viikossa, koska pakko - karvoja ja hiekkaa. Se 'pika-imurointi' tapahtuu 'välipäivinä', silloin en imuroi sohvin alta, sänkyä, ihan joka nurkkaa ja kulmaa - vaan vetelen yleisilmeen talossa siistimmäksi. Ja siihen ei mene kun tuo 10 min.

Muina päivinä se toki ottaa aikaa huomattavasti enemmän + lattioiden pyyhintä (kura-aikaan, koska koirat, vaikka tassupesut) + hyllytasojen jne pyyhintä (koska kissat).

Tartuin ap:n tekstissä sanaan PIKAimurointi - koska se mulle jotain muuta kun ap:lle.

Terv, se, joka imuroi talonsa kymmenessä minuutissa silloin, kun kyseessä on VAIN pikaimurointi. Huoh...

[/quote]

Niin, tässä sen huomaa että eri termit ovat erilaisia kaikille meistä. Toiselle 5 min on pika ja toiselle 30. 

Vierailija
55/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:31"]

ehkä tässä on vaan erona se että toinen haluaa tehdä huolellista jälkeä siinä imuroidessa pikaisestikin ja toiselle riittää se supermegapikaimurointi. 

[/quote]

No kerro, miten tehdään yhtä huolellista jälkeä pikaisesti kuin mitä tehdään normaalisti. Eiköhän nuo ole toisensa poissulkevia asioita. Pikaimuroinnilla kun käsittääkseni tarkoitetaan juuri sitä, ettei jälki ole yhä hyvää.

Vierailija
56/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan häiritsi naapuria, jos oli just virittäytynyt johonkin omaan pyhäpäivän rauhan tunnelmaansa :( Mutta ymmärrän kyllä, että kerrostalossa tuollaiset ovat mielipidekysymyksiä ja siksi VALITTAMINEN asiasta oli todella tökeröä ja ikävää. 

Tää on tää ainainen kissanhännänveto siitä, onko kerrostalossa muita ensisijaisesti ajateltava vai siedettävä. Kaikilla on siitä oma mielipiteensä.

Vierailija
57/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:31"]

ehkä tässä on vaan erona se että toinen haluaa tehdä huolellista jälkeä siinä imuroidessa pikaisestikin ja toiselle riittää se supermegapikaimurointi. 

[/quote]

No kerro, miten tehdään yhtä huolellista jälkeä pikaisesti kuin mitä tehdään normaalisti. Eiköhän nuo ole toisensa poissulkevia asioita. Pikaimuroinnilla kun käsittääkseni tarkoitetaan juuri sitä, ettei jälki ole yhä hyvää.

[/quote]

No jälki voi olla huolellista olematta kuitenkaan samaa tasoa kuin normaalisti siivotessa...

Vierailija
58/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä siivoushirmut paikalla tänään... Mä en varmaan ole ikinä imuroinut yli puolta tuntia putkeen ja sekin on sitten ollut suursiivous. Kerrostalokolmiossa majailemme.

Itsenäisyyspäivänä saisi kyllä mun mielestä remuta ja iloita paljon enemmän. Ihme synkistelypäivä. Keskellä pimeintä aikaa vuodesta.

Vierailija
59/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:44"]20 minuutin PIKA imurointi?!? Ja siis kerrostalossa asut, jos kerran naapuri valittaa? Montako sataa neliötä? -nimim. omakotitalossa 150 neliötä ja pika-imurointi max. 10min
[/quote]

Haluutko mitalin? :)

Vierailija
60/65 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä itsenäisyyspäivällä on uskonnon kanssa? Te jotka puhutte helvettiin joutumisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä