Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sano omalla murteellasi:

Vierailija
06.12.2014 |

"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan." 

Kerro myös mistä päin olet + ikäsi.

Kommentit (242)

Vierailija
221/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]

"Mies lähti juhlimaan, minä jäin kotiin. Onneksi on punaviiniä ja irtokarkkeja. Katselen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenkin yhteistä aikaa, kun lähdetään mökille. Jos miehellä on krapula, minä ajan." 

Mies lähti juhulimaan, mä jäin kotia. Onneksi o punaviiniä ja murua. Kattelen ehtoolla elokuvan ja herkuttelen. Huomennna on yhteestä aikaa,  kun mennähän mökille. Jos miehellä o rapula ni minä ajan.

[/quotel Itä-Suomi ja juuret E-Pohojanmaalla

Vierailija
222/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juhlimaa, mie jäin kotii. Onneks on punaviinii ja irtokarkkei. Katon illal elokuvaa ja herkuttelen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa, ku lähetää mökille. Jos miehel on krapula, mie ajan.
16v Kymenlaakso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Mies män juhlimmaan, mie jäin kottiin. No onneks on punaviinii ja mässyä. Mä katon illalla elokuvvaa ja mässäelen. Huomenn on kuitenniin  kahekeskistä aikaa, ku lähetää mökille. Jos ukolla on pää kippee, mä ajan. (Siin se äkkiä paranee darrasta, kun olen niin karsea kuski.) Ka me sit haastetaan. Ei kehtoo riijellä.

Isä muuttanut Savosta Pohjois-Karjalaan ja sitten etelään, ukki Karjalasta (äidinkieli karjala) ja minä syntynyt pääradan varressa ja asunut pariin otteeseen P-Karjalassa. Kieleni on yhtä sekasotkua. Ikää 40+

Vierailija
224/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä läks bilettää, mä jäin kotii. Onneks o punkkuu ja irttareita. Kattelen illal leffaa ja mässään. Huomen o kuitenki yhteist aikaa, ku lähetää mökil. Jos äijäl on darra, mä ajan.
26v, Turku

Vierailija
225/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies lähti ulos/humpalle, mä jäin kotiin. Onneks on punkkua ja irtiksiä. Kattelen illal leffaa ja mässäilen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa, kun lähetään mökille/möksälle/mökkeilee. Jos miehel on darra/krabbe, mä ajan."

Hyvinkää, 21v.

Vierailija
226/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:40"]

"Mies lähti ulos/humpalle, mä jäin kotiin. Onneks on punkkua ja irtiksiä. Kattelen illal leffaa ja mässäilen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa, kun lähetään mökille/möksälle/mökkeilee. Jos miehel on darra/krabbe, mä ajan."

Hyvinkää, 21v.[/quote]

En tiiä kuinka yleinen tuo krabbe on, mutta "rapee olo" ja kanuuna on kanssa krapulan synonyymeja täällä. Juhlimaan voi myös olla bailaa/bilettää.

Vierailija
227/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ukko lähti viihteelle, mie jäin kottiin.Onneksi o punkkua ja irtokarkkeja. Kattelen illalla lehevaa ja herkuttelen. Huomenna o kuitenki yhteistä aikaa, ko lähetää mökille. Jos ukola o kohomelo nii mie ajan" Rovaniemi, 24 v

Vierailija
228/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti bilettämää mut mä jäin kotii. Onneks on punkkuu ja irttareit. Katon illal leffan ja herkuttelen. Huomen on kuitenki yhteist aikaa ku lähetää mökille. Jos miehel on darra ni mä ajan.

Pk-seudulta olen kotoisin.

Vierailija
229/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juhlimmaan, mie jäin kottiin. Onneks on punaviiniä ja irtokarkkeja. Kattelen illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa, kun lähetään mökille. Jos miehellä on krapula, mie ajan.

Joensuu / 19v.

Vierailija
230/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa muuten aika sovinistinen lausahdus.

Vierailija
231/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juhliin, mä jäin himaan. Onneks on punkkuu ja irttarei. Kattelen illal leffaa ja vedän karkkii. Huomen on kuiteski yhteist aikaa, ku lähetää mökille. Jos sil on darra niin mä ajan.

24v Helsingistä, kotoisin Turun lähistöltä joten....

Vierailija
232/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko lähti juhulimaan, mää jäin kottiin. Onneks om punaviiniä ja irtsareita. Kahtelen illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomena on kuitenki yhteistä aikaa, ku lähetään mökille. Jos miehellä on rapula nii mää ajan.

Oulun eteläinen, 38 v.

Vierailija
233/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 lisää että itse asiassa käytän useammin sanaa äijä. Enkä kyllä normaalisti kirjoita noin puhekielisesti, näyttää hassulta :D

Vierailija
234/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Äij karas fiirama, mää ole goton, kyl o hyvä et mnuul o viint ja karkkei. Mnää tiira ehtommal fimi telkrist ja syä herkui. Huamen mes saada ol yhres gon mennä mökil. Jos äij o kippi kovast ni mää hyppä rattihi.   -juu, Raumankieltä, mutta ontuen, koska sitä "oikeaa" rauman "giäl" ossa vaa ne vanhemma, gon ova sitä puhunne ain.  Nykyraumalla; miäs läht juhlima, mää jäi kotti, onneks mul o punaviini ja karkei. Illal mää kato elokuva ja herkuttele vähä. Huamen o kummiki yhteist aikka, ko lähdetä mökil. Jos äijäl o krapula ni mää aja.    

Vierailija
235/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juhlimaa, mie jäin kotii. Onneks on punaviinii ja irtokarkkei. Kattelen illal elokuvaa ja herkuttelen. Huomen on kuiteskii yhteist aikaa, ku lähetää mökille. Jos miehel on krapula, mie ajan.

lappeenranta

Vierailija
236/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies lähti juhlimmaa, mie jäin kotia. Onneks o punaviinnii ja irtsikoita. Kahon illalla elokuvvaa ja herkuttelen. Huomenna o kuitenki yhtteistä aikkaa, ku lähettää mökille. Jos miehellä on rapula, mie ajan."
Pohjos-Karjala, 22 v

Vierailija
237/242 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mies lähti juhliin ja mie jäin kotiin. Onneks on punaviiniä ja irtokarkkeja. Kattelen illalla elokuvaa ja herkuttelen. Huomenna on kuitenki yhteistä aikaa ku lähetään mökille. Jos miehellä on krapula nii mie ajan. 

Ei paljon muuttunu teksti... 25v. Ivalolainen

Vierailija
238/242 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti juhlii, mä jäi kotio. Onneks o punaviinii ja irtokarkkei. Mä kattelen illal leffaa ja herkkuttelen. Huomen o kuitenki yhteist aikaa, ku lähetää mökille. Jos miehel o krapula, mä aja.

Kanta-Häme N23

Vierailija
239/242 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Nimi* lähti dokaa, mä jäin himaan. Onneks on punkkuu ja irttareita. Katon illal leffaa ja vedän herkkui. Huomen on aikaa olla yhdes ku lähdetään mökille. Jos *nimi* on darras, mä ajan. 

30, Pori. Puhun mielestäni aika yleis-puhekieltä.

Vierailija
240/242 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:16"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:07"]

Gubbe häipy bailaa, meitsi pygähti himaa. Helmee ku punkkuu ja mässyy. Illal väijyn leffaa ja boppaan. Huome o kuitenki tiukuu hengaa kimpas, ku poistutaa landelle. Jos ukol o kanuuna, ni mä skujaan.

Pk-seutu ja 34v

[/quote]

Puhutko ihan oikeasti noin?

t: samanikäinen helsinkiläisnainen, joka ei ikinä käyttäisi tuollaisia sanoja (eikä edes tunne niistä osaa)

[/quote]
Nii-in, nuori polvi ei ole stadin slangista näköjään kuullutkaan. Mahtavaa, että "bamlaat" noin hyvin!! Itse on tamperelaistunut turkulainen, joten en lähde yrittään tota manselaisittain, ettei tule sanomista ;-)
Mahtava ketju, murteet on niin hieno asia ja rikkaus!

Bamlaan. Mist päi stadii oot ja monennenko polven stadilainen oot?
[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan