Kehitteillä elinikää huomattavasti pidentävä lääke. Hiirillä pidensi 25 %. Linkki
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010572318.html
Mahtaisiko tällainen tulla vain maapallon rikkaimmille käyttöön. Tuskin terveyskeskuksesta saisi?
Kommentit (23)
Pitääkö aloittaa jo lapsena käyttö.
Haittavaikutukset mietityttää.
Tekeekö se niistä lisävuosista myös miellyttävämpiä? En tiedä onko jostain muutamasta lisävuodesta hyötyä jos on jo mieli pimentynyt ja keho rapistunut.
Pidentääkö myös terveitä vuosia, hedelmällisyyttä, työikää?
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö se niistä lisävuosista myös miellyttävämpiä? En tiedä onko jostain muutamasta lisävuodesta hyötyä jos on jo mieli pimentynyt ja keho rapistunut.
Tokko se keho sitten olisi rapistunut, kun lääkkeen ide on hidastaa vanhenemista.
Jos nyt vain saataisiin se eutanasia eikä pelleillä. Kukaan ei halua olla täällä yhtään pidempään kuin on pakko.
Mä oisin itse paljon mieluummin vaikka kuuskymppiseksi asti 30 ja se ois siinä kuin eläisin 60-vuotiaan kropalla 125-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elinikää pitäisi pidentää?
Moni, joilla menee hyvin, haluaa nauttia pidempään.
Voisin kuvitella, wträ esim itäisen naapurimme johtaja mielellään käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vain saataisiin se eutanasia eikä pelleillä. Kukaan ei halua olla täällä yhtään pidempään kuin on pakko.
Et voi sanoa, että kukaan ei halua.
Moni varmaan haluaisi seurata esim suvun nuorimpien kehitystä pidempään, jos on hyvissä varoissa ja hyvässä kunnossa itse.
Eihän meitä täällä maapallolla olekaan vielä yhtään liikaa...
Rottakokeet vielä todista mitään.
Näillä hiirikokeilla voi heittää vesilintua. Melkein kaikki "hiiritulokset" romutetaan myöhemmin koska aine harvemmin toimii ihmiskehossa samalla tavalla kuin hiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan myös hidastaisi ikääntymiseen liittyviä sairauksia. Eihän tuo muuten toimisi.
Tämä lienee nimenomaan se ongelma. Hiirethän elävät vain kuukausia, pisimmillään pari vuotta. Ihmisen pitäisi pysyä kasassa vielä reilun 80 vuoden jälkeen. Harvalla onnistuu vaikka ihossa olisi muutama ryppy vähemmän.
Vanha viisaus on se, että jos haluaa pitkää elämää, tulee toivoa myös pitkää nuoruutta. Muuten makaa sängyssä vuosikymmeniä silmät ja nahka kuopilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi sanoa, että kukaan ei halua.
Moni varmaan haluaisi seurata esim suvun nuorimpien kehitystä pidempään, jos on hyvissä varoissa ja hyvässä kunnossa itse.
En halua todellakaan jäädä katsomaan lapsenlapseni kärsimistä tulikuumassa pätsissä ja koska on vielä tyttö niin tuskin hänellä on edes ihmisoikeuksia 30 vuoden päästä.
Eikö meillä ole jo metformiini? Halpa ja kaikkien saatavilla.
Ja jenkeillä on sitten kohta 100-vuotiaita presidenttiehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Eihän meitä täällä maapallolla olekaan vielä yhtään liikaa...
Ei anneta sitä lääkettä äo 80 kansoille jotka lisääntyy kuin kanit (afrikkalaiset, lähi itäläiset jne)
Varmaan myös hidastaisi ikääntymiseen liittyviä sairauksia. Eihän tuo muuten toimisi.