syyskuussa inseminaatio
Aloitanpa uuden ketjun syyskuun inssiläisille. Meillä siis toka inssi oli viime kuussa ja nyt kp 2. Ensi viikon lopulla olisi tarkoitus katsoa munisten tilanne. Clomeilla mennään tämäkin kuukausi. Onko muita?
Kommentit (137)
...mäkään en tavallisesta vihreästä teestä tykkää, mutta niitä on vaikka millä maustettuja!! Tuota greippimehua olisin kerran kokeillu, mutta kun en löytäny mistään kaupasta, niin jäi sitten unohuksiin... Mulla on tänään vihlonu alavatsassa (kylläkin munisten kohilta), mutta mies sanoi, että varmaan siellä taas sun kohtu taistelee kaikin keinoin raskauttaa vastaan... Kyseli kyllä myöhemmin, että voiko se olla hyvä merkki, mutta vielähän ei voi olla mitään merkkejä, kun kiinnittyminenkin tapahtuu vasta myöhemmin (muistaakseni 3-5 päivää hedelmöittymisestä tai jotain sellasta). Ajatukset on taas koko ajan tässä...
Tänään aamulla hyvä ystäväni soitti, kun olin bussipysäkillä ja kertoi juuri plussanneensa. Olen koko ajan ollut tietoinen heidän yrityksestään (ja hän meidän). Juttelin siinä matkalla sitten ihan rennosti ja iloisesti, mutta jouduin koko ajan pinnistelemään. Päivä meni töihin keskittyessä. Kotiin päästyäni olen vain itkenyt, itkenyt ja itkenyt. Minä kamala ja katkera ihminen. Pakko myöntää, etten osaa juuri iloinen heidän onnistumisesta ja tunnen siitäkin syyllisyyttä. Minun PITÄISI olla iloinen ystäväni hienosta uutisesta. En ole itse asiassa pahoillani siitä, että he saavat vauvan, vaan siitä, että me emme saa. Ehkä koskaan. Kaikki ympärillä olevat ihmiset tulevat raskaaksi yksi kerrallaan ja me vain yritämme porskuttaa eteenpäin. Itkun keskellä me juttelimme miehen kanssa, paljon. Olemme valmiita menemään eteenpäin, mutta kauanko jaksamme... Elämässäni kun aina on ollut vain yksi iso haave, ja pelkään, että se jää toteutumatta. Uskoisin, että te ymmärrätte.
.... ylöspäin!!
Mulla huomenna sunnuntaina viimeinen jarrupiikki ja maanantain ultra. ja sitten selviää milloin meillä on inssi. veikkaan, että tiistaina. ja maanantaina pistäisin irrotuspiikin.
...onnea tulevan viikon koitoksiin!!! Toivotaan, että kaikki on mennyt hyvin ja pääset tiistaina inssiin.
Voisitko kertoa lisää noista jarrupiikeistä, kun ovat ihan tuntematon juttu? Nimittäin mulla menee todennäköisesti ovis ensi viikonloppuun. Voiko näillä piikeillä siirtää ovista? Minkä nimisiä, missä vaiheesa laitetaan yms? Suurkiitos etukäteen!
minä kävin ultrassa kp11 ja lääkäri oli sitä mieltä, että ovis saattaa tulla viikonlopun aikana. niimpä rupesin päivittäin pistämään " jarrua" elikkä lääkkeen nimi on orgalutran. tämä estää ovulaation tulemisen. ja nyt huomenna pistän " irrotuspiikin" elikkä pregnylin. Ja seuraavana päivänä sitten inssi, toivottavasti on!
kannattaa sinun omalta lääkäriltä kysyä tosta jarrusta. minulla tämä on jo toinen kerta kun jarrutellaan.
Heip.
Pp5. menossa ja aika se vaan matelee! Ajattelin jättää palstailun vähemmälle, jotta ei ajatukset pyörisi omassa navassa koko ajan -mutta turhaan.. Viikoloppuna yritin hieman punkkua lipitellä,
(en siis ole punkun varsinainen ystävä) kun on kuulemma hyväks ton kiinnittymisen suhteen kait? Tuntemuksia, eli juilintaa nivusissa ja painetta alamasussa on nyt ollut pari pvää ja samoin särkyä hieman selänkin puolella..eli ota niistä nyt selvää. Inssin jälkeisenä pvänä nipisteli inhottavasti alavatsaa, onks muut olleet kipeitä jälkeenpäin?
Päässä kait viiraa eniten, kaikki mun läheiset ovat niin positiivisella mielellä ja uskovat kovasti onnistumiseen, mikä lisää paineita entisestään!! Olen juuri palannut töihin 2,5v kotona olon jälkeen ja nyt tunteet näistä hoidoista on ristiriitaiset, toisaalta tunnen huonoa omaatuntoa työnantajaani kohtaan (kuvitelkaa ny), kun taas toisaalta työt eivät voisi enempää kiinnostaa kaiken tän hoitoprokkiksen keskellä. Mite te muut työssä käyvät olette saaneet hoidoissa juoksemiset soviteltua työn kanssa??
Mites pumpukka, kerro miten menöö?
Hu taas uus työvko..energiaa ja motivaatiota vastaan otetaan!!
t. maanantai fiiliksillä jo oleva piinisteliä
.. ja kun kerrankin menkat saisivat tulla vaikka etuajassa, niin ei. Tosin tänään on kp26 normi kierto on mulla 25-27, joten vielä kerkeää. Olisi vain tosi hyvä jos alkaisivat mahd. pian ettei viikonloppu tulisi sotkemaan sitten ovulaatio aikaa. Joten samoissa fiiliksissä vauvaprojektin kanssa.
Pumpukalle ja kaleville paljon mielikuvitusta piiniksen viettoon ;) Niin ja paljon peukkuja pinoon - plussia odotellaan.
Maanantai terkut
Leia
...ja aika matelee... vaikka kaikki aika on menny töissä ja sit kotona pihahommissa, niin silti en voi uskoo että on vasta pp6. Vielä ainakin viikko piinaa jäljellä... Alavatsassa aina välillä vähän vihloo (to & pe aika paljonkin), mutta näiden hoitojen aikana musta on tullu ihan yliherkkä kaikkien alavatsan vihlasujen ja tuntemusten kanssa, tuskin ennen hoitoja edes tunsin/rekisteröin suurinta osaa pienistä vihlasuista ym... Eli en usko että mitään merkkejä onnistumisesta tai epäonnistumisesta vielä on. (mutta kyllä sitä silti aina välillä ajattelee, että oiskohan tuo merkki raskaudesta...).
Mä oon lastentarhanope ja hoidot on ollu tosi hankalia työn kannalta. En ole voinut jättää omaa ryhmää (lapsia ja työkavereita) pulaan vain soittamalla aamulla, että oon kolme päivää sairaslomalla (ICSIen aikaan), vaan oon kertonut nyt kolmessa eri päiväkodissa hoidoista (siis en muuta, ku että ollaan lapsettomuushoidoissa kun ilman ei lapsia voida saada) oman ryhmän työntekijöille ja johtajille, jotta ovat sitten pystyneet hommaamaan sijaisen ja että ollaan voitu järjestellä työvuoroja kaikkien ultrien ja pas:ien ja inssien takia. Mutta kyllä on muutaman kerran joutunut lähtee kesken päivää sillei, että ryhmään on jäänyt kauhea kaaos ja sillon on kyllä ollut vähän huono omatunto, mutta onneks kaikki työkaverit on täysin ymmärtänyt ja olleet valmiita joustamaan omissa työvuoroissaan. Nytkin odotan kyllä innolla, että voisin kertoa töissä ilouutisia, vaikka en kylläkään aio kertoa kovin aikasin - tosin ehkä sen musta sitten huomaa kertomattakin...
Jokos kohta joku muu pääsee piinailemaan? Toivotaan Leialle pikaisia menkkoja ja pysyköön ne meiltä jo piinailevilta (olikos meitä muita ku minä ja Kalevi?) poissa ainakin seuraavat 9 kk +...!
... paljon HelinäKeijulle tiedoista!
Tsemiä LeiaK:lle ja Pumpukalle piinikseen ja muille inssin odotteluun!
Pp 7 ja sain juuri järkyttävän uutisen - 21-v. sinkkusiskoni on raskaana (kuinkas sattuikaan...). Kaipa tuo uutinen joskus iloksi muuttuu, mutta tällä hetkellä en voi ollenkaan iloita siskoni puolesta ja tuntuu etten voikaan ennen kuin ite olen raskaana. Mä oon vaan niin katkera! Miks kaikki muut tulee raskaaks tosta vaan!? Miks mä en tuu raskaaks ees millään hoidoilla? Miks tää kaikki on niin epäreilua?? Tuntuu tosi pahalta, kun ei voi iloita toisen onnesta... ja tuntuu tosi pahalta kun itellä ei vieläkään ole omaa lasta eikä välttämättä koskaan tule olemaan.
:`(
Sorry tämä omanapainen aloitus, mutta kerrankin sitä on iloinen, että menkat alkoivat ja päästään asiaan. Elikkä perjantaina sitten ensimmäinen purgeon mahanahkaan ja viikon 38 lopulla insssi (toivottavasti viikonloppu ei sotke kuvioita)
Pumpukalle voimia noiden uutisien kanssa. Kyllä ne aina vain kirpaisevat, mutta muuttuvat ehkä sitten ajan kanssa iloisemmiksi. Tämä pitkä odotus ottaa kyllä voimille, mutta ei heitetä toivoa menemään! Vauvaprojektikin taisi olla vähän samankaltaisissa tunnelmissa vähän aikaisemmin. Toivottelen tsemppiä nyt tähän piinaan - toivotaan hyvää lopputulosta jo tästä kierrosta!
Muutes minua joskus noissa muiden vauva uutisissa helpotti ajatus jonka lainasin itseasiassa tältä palstalta. Eihän ne toiset odota sitä meidän vauvaa, ne saa sen niiden oman. Meidän vauva on vasta matkalla jossain - toivottavasti löytää perille!
Mitäs muille kuuluu? Joko HelinäKeijulla on kaverit matkassa?
Terkkuja kaikille
Leia
Huomenna on sitten ensimmäinen kontrolliultra, ja jotenkin tuntuu että eihän tässä ole mitään ovulaatiota lähimaillakaan. Inssi olisi tarkoitus tehdä perjantaina. Maanantaina on kuitenkin liian myöhäistä, koska ovuloin viikonloppuna. Toivotaan ettei ajoitus mene tälläkin kertaa - niin kuin ekassa inssissä - ihan poskelleen.
Tsemppiä kaikille ja lohdutushaleja niille, joiden ympärillä ihmiset raskautuvat tämän tästä ja itse joutuu kestämään epäonnistuneiden hoitojen pettymykset. Ei siihen osaa mitään lohduttavaa sanoa - muuta kuin että elämä on epäreilua, ja että samassa veneessä olemme kaikki.
Joo, kaverit laitettiin matkaan eilen ja kaikki meni hyvin. lääkäri kehui, että oli hyvä ajankohta koska munis ei ei ollut vielä lähtenyt liikkeelle ja limakalvo oli hyvä, 15mm.
Tänään siis pp1.
Huomenna alkaisi aamuin illoin sitten Lugesteronit, ihan varmuuden vuoksi. Ei niistä ainakaan haittaakaan ole, vaikkakin käyttö on aikasen sottasta puuhaa.
...että ajoitus onnistui!
Miten paksu teillä muilla on ollut limis inssissä? Mulla on ollut vain vajaa 8 mm. Onkohan ihan liian ohut kiinnittymiseen...
Ehkä törmäillään Janese huomenna :). Ollaan samassa paikassa hoidossa ja myös huomenna kontrollikäynti :). Mullakaan ei ole mitään ovisoireita. Ei limoja eikä mitään. Taitaa ajoittua ovis viikonloppuun tai maanantaihin, jolloin olen matkoilla. Harmittaa jo etukäteen, kun ensin meni kesä hoitotauolla ja nyt tulee taas mahdollisesti taukoa. Eipä pitäisi kai valmiiksi olla pessimistinen :).
Piinailijoille pitkäää pinnaaaa!
Janese ja vauvaprojekti, meillä taitaa aikataulu olla aika samoissa. Pelkään, että ovulaatio osuu viikonloppuun, mutta perjantaina ois tarkotus tehdä inssi jos suinkin vaan näyttäis ettei ole liian aikasin. Mulla oli ovis viime kierrossa vasta 18. kierron päivä, ja luultavasti samoissa mennään nytkin (perjantai olis se 18. päivä, mutta lääkäri sanoi että voi mennä lauantaihinkin). Lh tikkuihin pitäis sitä plussaa saada viimeistään perjantaina. Voi kun tulis huomenna. Missä muuten olette hoidoissa?
Jaksamista kaikille, ja toivotaan oikein plussarikkaita viikkoja!
Moi! Nyt alkoi mullakin tapahtumaan. Meillä on yksi luomulapsi -02 ja nyt yritetty toista raskautta kohta 2v. Clomeja ja teroluteja söin ensin puoli vuotta mutta eivät tuottaneet tuloksia. Ja clomit ohensi mulla kohdun limakalvon liian ohueksi. Sitten kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa ja olivat auki. Nyt piikitin 6 iltana menopuria 75 yksikköä ja tänä iltana pistän pregnyl-piikin klo.21.00. Huomenne perjantaina on sitten 12.30 inseminaatio. Vähän jännittää että josko nyt onnistuis.
vauvaprojekti - ihanko totta? näinkö ollaan samassa paikassa hoidossa? kiva juttu. :) käytkö ratsulalla vai isakssonilla? minä käyn ratsulalla, tykkään lääkäristä tosi paljon. harmi että teillä osuu reissu juuri otolliseen ajankohtaan. tämä aikataulutus kysyy kyllä pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä. tosin monilla on onnistunut luomusti hoitojen välissä, joten koskaanhan sitä ei voi tietää..
helinäkeiju75 - onnea matkaan, nyt se piinistely teillä on siis alkanut. kivaa että osui ajoitus noin nappiin. olen ymmärtänyt että inssissä nimenomaan ajoitus on hirmu tärkeää.
joo tosiaan kävin tänään kp 9/28 kontrollissa ja limis oli ohut, vain 4.4 mm kun limakalvoni on aina aikaisemmin ollut kiitettävän paksu. ja arvatkaas mitä olen tehnyt eri tavalla kuin ennen? en ole juonut greippimehua! eli ensi kierrossa lähtee greippimehukuuri taas käyntiin jos tosiaan tuo limis jää liian ohueksi. vauvaprojekti, en kuitenkaan muista millejä että kuinka paksu oli ekassa inssissä, lääkärin mukaan oli todella hyvän paksuinen. olisiko ollut 12 mm, en tosin ole varma. niin minullahan ovis tapahtuu usein hyvin varhaisessa vaiheessa kuukautisten jälkeen, ja sitten piinailua seuraaviin kuukautisiin on lähes 3 viikkoa (17 päivää tarkalleen).
eli " luomu-inssiin" ollaan taas menossa, toista kertaa. ovis ei kuitenkaan ole kuulemma lähelläkään kuten itse aavistelinkin. mutta mutta, lääkäri totesi, että mulla on kasvamassa kaksi munasolua, toinen oikealla, toinen vasemmalla! meillä on suvussa taipumusta kaksosiin, joten aika jännä juttu. inssiaika siirtyi ensi viikolle, joko ma tai ti. saa nähdä, toivottavasti en taas ovuloi viikonloppuna kuten yleensä aina, muutoin pelkään että menee taas ajoitus poskelleen.
lääkäri totesi kyllä että minulla on munasarjoissa erityisen paljon munasoluja. sanoi että jos koeputkihoitoon joudutaan niin minulta saadaan kyllä kerättyä paljon munasoluja.
klinikalta lähtiessä oli kyllä mieli vähän maassa, ajoituksen vuoksi on vähän pessimistiset fiilikset.. mutta se auttoi kun juttelin miehen kanssa puhelimessa ja olen jo ihan hyvällä ja myönteisellä fiiliksellä.
meri05 - kiva jos saat inssin perjantaille, vaikka ovis onkin vasta viikonloppuna. tuntuu että silloin mahikset ovat jotenkin paremmat, eikös ne siittiöt elä kohdussa useitakin päiviä.. itsestä tuntuu ikävältä mennä inssiin vasta oviksen jälkeen, tosin tässä kierrossa ymmärrän lääkärin perustelut koska tuo limis on vielä liian ohut. missä olette hoidossa jos saa kysyä? me olemme hoidossa alppikadun diacorissa.
ja helena1712:lle tsemppiä huomiseen inssiin!
Toivottavasti teillä Janese menisi inssin ajoitus hyvin maanantaille tai tiistaille!
Miltä Meri05 tikutus näyttää? Luulen, että inssi voi olla tosi nappiin pe, vaikka ovulaatio ois vasta la. Toivotaan mahdollisimman hyvää osumaa.
Tsemiä myös Helena1712 huomiseen!
Yritä Pumpukka jaksaa noiden uutisten kanssa. Tiedän, että pahalta tuntuu, mutta kyllä se ajan myötä vähän helpottaa. Tai näin ainakin itselle käy.
Tulin juuri pari minuuttia sitten Diacorista (myös Ratsulalla käyn ja tykkään kanssa tosi paljon). On vähän huono mieli. Munarakkula oli jo reilusti yli 20 mm (ja toinen 14 mm, mutta se ei varmaankaan enää kasva)! Olisi siis pitänyt mennä aiemmin, mutta tähän mennessä inssit kp 14 (liian aikaisin) ja kp 19 liian myöhään), joten ei ois tätäkään uskonut. Että ottaakin päähän. Tänäänhän ei enää inssiä päästy tekemään, joten se on sitten huomenna. Lääkäri oli ihan luottavaisin mielin, ettei olisi liian myöhään. Limis oli 7,5 mm (ei kommentoinut mitenkään). Lääkäri sanoi, että joskus tuollaiset isot rakkulat ovat kystia ja mulla on ollut niitä ennenkin, joten on kyllä aika suuri pelko mielessä siitä, että kyseessä onkin kysta, joka ei puhkea ollenkaan. Menisi piloille tämä kierto ja ehkä seuraavakin. Ei siis oikein ole hyvät fiilikset. Tämä ois kolmas inssi ja alkaa usko jo loppua tähän keinoon, mutta askel ivf:ään tuntuu tosi isolta. Joskus tuntuu, että ahkerat kotikonstit olisi tehokkaampia (kuten nyt tässä tilantessa) kuin tämä insseily, joka koskaan ei osu oikeaan aikaan. Huomennahan sitä taas on viisaampi.
Helenalle tsempit huomiseen!
Vauvaprojekti: mulla oli viime kierrossa limis n. 12 mm. Joskus on ollut ohuempikin...muistaakseni 7 mm on mulle sanottu olevan niillä rajoilla, että riittääkö. Olen kyllä kuullut onnistumisista ohuemmallakin. Munarakkula on kuulemma yleensä +-20 mm. Kuinka paljon isompi sulla olikaan? Toivotaan nyt, että sisällä olis munasolu, joka kohta ovuloitumassa. Mä olen ollut muuten ivf:ssä (tai oikeammin icsi:ssä), ja ei mun mielestä se kynnys ollut kovin suuri enää, kun inssejä oli ollut sitä ennen. Paljon tuottavampaahan se oli. Monta alkiota yhdellä hoidolla (joista saatiin siis kaksi lasta :). Joten, jos eteenpäin joudutte, niin ei se ole niin hurjaa, kun voisi luulla. Voi olla, että itsekin vielä joudumme kokeilemaan ivf:ää. Ikävää on kyllä rahakysymys tuossa asiassa.
Janese: me ollaan Väestöliitolla (Hki). Jospa sulla olis ovis normaalia myöhemmin, niin ehtii se limiskin vielä kasvamaan? Tsemppiä!
Mitähän muuta vielä...ai niin, Pumpukalle jaksamista. Kuullostaa tutulta ajatuksesi.
Ei oo lh huippua vieläkään ei :(. Saas nähdä miten tässä käy. Ei ole enää kuin huominen armon aikaa, ja jos tikku ei aamulla ole +, niin sitten jää inssi väliin. Väestöliitto tekee kyllä lauantaisinkin inssejä, mutta olemme itse silloin reissussa. On tää vaikeeta!
Tosta greippimehusta...ihan kuin sillä olisi jotain vaikutusta, ainakin siltä tuntuu. Mulla on nyt kp 10, ja clomien takia limakalvot olleet tosi kuivat , mutta jo nyt tuntuu lupaavammalta kuin viime kierrossa clomien kanssa. Mielenkiintoista, jatkan tutkimustani ;).