syyskuussa inseminaatio
Aloitanpa uuden ketjun syyskuun inssiläisille. Meillä siis toka inssi oli viime kuussa ja nyt kp 2. Ensi viikon lopulla olisi tarkoitus katsoa munisten tilanne. Clomeilla mennään tämäkin kuukausi. Onko muita?
Kommentit (137)
On sekä ilma että mieliala. Olen ihan sata varma, että ei ole tärpännyt. Kait sitä huomenna illalla on testattava - ihan vain ettei teroluteja syö turhaan...
Tämä syyskuun pino ei kyllä ole ollut mainittavan onnekas. Toivottavasti Ilpo teet poikkeuksen ja tuot edes sen yhden plussan pinoon.
Mamille lohdutushalaus - tiedän miltä tuntuu! Nyyh..
Surkeana
Leia
täällä tilanne ennallaan, ei minkäänlaisia oireita paitsi ihan normaalit fiilikset ennen menkkoja. odotan tätiä kylään sunnuntaina, minulla luteaalivaihe yleensä 17 päivää.
tekisi mieli jo liittyä vauvaprojektin aloittamaan lokakuun inssiketjuun, mutta odotan nyt kuitenkin kierron täsmentymistä. olen myös luvannut itselleni, että lokakuussa " annan itselleni luvan uskoa onnistumiseen" , eli yritän asennoitua inssin jälkeen vähän optimistisemmin, koska elo- ja syyskuun inssien jälkeen olen ollut varma siitä, että mönkään meni. en siis ole päässyt - tai päästänyt itseäni - ollenkaan piinistelemään.
pahoittelut pudonneille, peukut pystyssä niille joilla vielä on mahiksia.
eli kp 1. Tää touhu tuntuu ihan toivottomalta. Masentaa pirusti.Toivotaan, että te, LeiaK ja Janese onnistutte! Toivoa on vielä!
Yritä jaksaa! Miten jatkatte eteenpäin?
Testasitko LeiaK? Toivottavasti tuot plussan pinoon!
Entäpä Janese? Sulla mennään jo aika pitkällä kiertoa, eikö? Onko oireita tai mitään?
Ja tulos oli ihan sitä mitä tuossa keskiviikkona enteilinkin. Ihan tyylipuhdas nega. Harmittaa ihan pirusti.. Kun tämä oli se ensimmäinen inssi ja vielä lääkkeellinen, niin jotenkin sitä ajatteli, että nyt on niin järeät aseet käytössä, että pakkohan se on tärpätä. Mutta ei..
Töihin on vähän vaikea keskittyä ja tippa on linssissä vähän väliä. Vähän tämä pettymys vei pohjaa kyllä noista jatko kuvioistakin. Täytyy vähän miettiä jaksaako sitä jo tässä kierrossa lähteä seuraavaan yritykseen.
Jospa Janese kuitenkin yllättäisit tämän pinon plussalla. Peukkuja vielä sinne kuitenkin
Leia
pahoittelut ilpolle ja leiakille, on tämä ollut kyllä yksi epäonnen pino.
minulla tänään pp 17, testasin aamulla agonin herkällä, täydellinen nega, myös tuhruvuoto alkanut kuten asiaan kuuluu, pms:t jyllää, menkat tulossa sunnuntaina, näin veikkaan. tunnen kroppani _niin_ hyvin että olen aivan " ylpeä" siitä, että jos en ole raskaana niin en myöskään kuvittele olevani. eli mitään pettymystä en tunne, ennemminkin surettaa se, että olen aina jotenkin niin ehdottoman varma asiastani ja olisi tosi kiva osoittaa itselleen olleensa väärässä.
mies pettynee enemmän, koska hän uskoo aina tärppiin siihen päivään saakka kunnes täti tulee. testasin sen vuoksi, että illalla on juhlat, vaikka tuntui tosi mäntiltä haaskata testi turhaan.
itse olen aina tädin tulon hetkellä täynnä uutta taisteluvoimaa, että ei ku eteenpäin! nytkin olen jo alkanut malttamattomasti odottaa ivf-hoitoja kaikkine kauheuksineenkin, koska nää inssit on ihan sanonko mistä syvältä, ajoitukset tuntuvat menevän suurimmalla osalla ihan penkin alle. ainakin minulla ovat menneet. no, nyt odotan eniten kunnollisen vuodon alkamista, koska silloin tämä ärri-purri-olokin helpottaa kuin taikaiskusta.
huiskutus kaikille, ja sovitaanko että yhteisvoimin ja uusin toivein kohti lokakuuta ja plussia, siinä pinossa on pakko tapahtua, eihän kahta plussatonta pinoa voi olla, eihän..? :)
Voi itkujen itku...ei yhtään plussaa :(. Tais olla oikea epäonnen pino. Jospa tämä epäonni johtuis vaikka " tähtien asennosta yms. ;)" ja seuraavassa kuussa hommat sujuis paremmin. Pahoittelut teille kaikille neganneille, ja onnenpotku seuraavaan kiertoon -->
Janese, mullakin helpottaa kiukutus aina kun menkat alkaa. On niiin paljon parempi olla, vaikka oiskin negannut. Ihme juttu. Onneksi voi vielä inssin jälkeen turvautua ivf:ään, jos ei muu auta. Peukutuksia jatkoon bd!
Meikäläinen onkin nyt ihan luomukierrossa. Aivan ihanaa pitää taukoa :)
multakin Janeselle ja LeiaK:lle. Nyyh... Olisin niin toivonut näkeväni tässä pinossakin plussia. Virtuaalisia lohtuhaleja siis täältä päin!
LeiaK: Kyllä se paha mieli helpottaa ajan kanssa. Meilläkin ekan inssin pettymys oli todella karvas. Suosittelisin lähtemään eteenpäin heti tässä kuussa. Ekaksi tuntuu, ettei jaksa, mutta ainakin omaa mieltäni parantaa ja pettymys unohtuu, kun voi keskittyä seuraavaan mahdollisuuteen. Tietenkin itse tiedät ja tunnet itsesi parhaiten, mutta mulla on näin ollut.
Janesen asenne on mahtava ja siitä olisi mulla paaljon opittavaa.
Kävin tänään lääkärillä ja pitää kirjoittaa tänään vielä lokakuun pinoon kuulumisiani. Tulettehan mukaan pinoon?
Tosin vielä odotellaan menkkoja alkavaksi ennekuin aloitan Puregon pistokset. Pistoshoitoihin mentiin, koska clomit eivät tuoneet toivottua tulosta ja limakalvo voisi olla minulla paksumpikin.
Kuitenkin jos kaikki sujuu hyvin n. viikolla 38 (18.9 -) voitaisiin sitten mennä inssiin. Inssi olisi meidän ensimmäisemme - tähän asti on yritetty luomua ja clomeja yhteensä puolitoista vuotta. Miehellä ei näyttäisi olevan mitään häikkää ja minullakin pitäisi olla kaikki kunnossa (paitsi minulta on leikattu aikamoinen määrä myoomia). Joten tavallaan ollaan selittämättömiä.
Peukkuja kaikille!
Leia
Meillä kans inssi suunnitteilla syyskuulle. Nyt on kp 8, ja clomit syöty. Toivottavasti clomit toimii ja inssiin päästään. Viime kierrossa oli pelkät clomit, mutta koska miehellä vähän häikkää niin lääkäri oli sitä mieltä että inssiin. Meillä on takana myös ICSI ja PAS hoidot, joista kaksi lasta, myös luomuraskaus on ollut (joka valitettavasti meni kesken napanuoraongelmien takia), eli kokeillaan nyt inssiä jos se riittäis tällä kertaa, eikä tarvitsis ICSIin mennä. Miehellä simpat on nyt paremmat kuin koskaan aikasemmin...toivottavasti riittäis tuo inssi :)
Meri
p.s. Ikäviä sivuvaikutuksia noilla clomeilla kierron alkupuolella :(, onneks pitäis kohta helpottaa.
Meillä oli tänään 4. inssi luovutetuilla siittiöillä. Perjantain ultrassa oli kaksi isoa munarakkulaa - nyt ei pystynyt lääkäri ihan varmaksi sanomaan olivatko molemmat puhjenneet vai oliko toinen kuihtunut. Limakalvo oli 12mm(!!!), lääkäri sanoi että se on mahtava... Niin lääkityksenä mullakin oli clomit ja alkukierto menikin ihan järkyttävien kuumien aaltojen kourissa... Nyt sitten pitäs jaksaa odotella pari viikkoo ja yrittää olla niinku ei olis mitään erikoista...
Meillä oli myös tänään inssi, joten pudottauduin tuolta elokuun pinosta tänne syyskuulle.
Kaikki meni " oppikirjojen mukaan" , ovis oli juuri tapahtunut ja simppoja oli kohtuulliset 8miljoonaa. Jännittävintä oli, että viime perjantain kontrollissa vasem. puolella kasvaneet kaksi munista olivat jääneet kitumaan ja yllättäen oikealta löytyi kaunis (lääkärin tokaisema) munis joka oli jo 17mm. Ekalla kontorollikäynnillä (eri lääkäri) ei bongattu oikealta mitään, eli tais olla hyvin piilossa tms.
Nooh, tänään lääkäri epäili että ovis olisi tapahtunut molemmin puolin, vasemmaltakin löytyi sen näköinen mollukka!!! Hui!
Mulla siis ollut vaikeuksia munisten kasvatuksessa, vasteet ovat olleet p****stä sekä clomeille että pelkälle menopurille. Ja nyt kesän aikana sain käskyn keventää painoa, joka oli himpurin vaikeata! Muutama kilo kuitenkin lähti ja nyt clomien kp 3-8 ja menopur 8pvän jälkeen päästiin vihdoin asiaan! Samalla reseptillä saimme pikkumiehemme -04, joten lääkäri uskoi samaan kaavaan -vaikka itse olisin jo clomeilla vesilintua!!
Kylläpä on sekalaista sepostamista, sorry kaikille 8)
Summa summarum, nyt alkaa todellinen piinistely, voipi olla pitkät 2vkoa edessäpäin! Pumpukka, mennään yhdessä plussaa kohti -jookosta joo?! Tsemppiä kaikille muillekkin!
t. sekava " ladattu" kalevi pp0
Vautsi vau! Kuulostaa mahtavalta ajoitukselta ja vielä kaksi munista liikkeellä. Nyt puhalletaan plussatuulia sinne teille päin! Yritetään saada tähän syyskuun pinoon yhtä suuri onnistumisprosentti kuin elokuun pinoon :)!
sillä ensi viikolla olisi tarkoitus tehdä jo meidän 5 inssi. 2 ensimmäistä ei tuottanut tulosta, kolamsa olikin tuulimuna ja neljäs tehtiin liian myöhään. Nyt siis clomit popsittu k5-9. ja kamalat kuumat allot ollut kiusana koko ajan. Eilen seuranta ultrassa oli vain yksi follikkeli ja sekin näytti jo semmoiselta, että puhkeaisi viikonlopun aikana. niinpä nyt päivittäin jarruttelen sitä orgalutranilla ja maanjantaina menen taas seuraavaan ultraan. sitten selviää milloin pistän pregnylin. ja taas jännittää aivan kamalasti. tässä kierrossa en ole nyt syönnyt mitään vitamiineja. mutta olen niin kovasti lukenut greippimehusta, niin sitä olen uskollisesti päivittäin lasillisen ottanut, vaikka pahaa on.
Mä olen syönyt Multi Tabs Special 2+ -vitamiineja, kuten kaikissa hoitokierroissa. Lisäksi vannon vihreän teen nimiin - se sisältää jotain (en muista mitä, samaa on mm. parsakaalissa ja vihreissä pavuissa), joka jonkin japanilaistutkimuksen mukaan edistää hedelmällisyyttä ja kuulemma sillä olis vaikutusta limakalvon paksuuteen. Ja mulla on ainakin ollu limakalvo paksumpi silloin kun olen juonut enemmän tuota vihreetä teetä (voipihan tuo olla sattumaa, mutta kaikki mahdolliset kenot on käytettävä...)
Me ollaankin Kalevi sit ihan samassa aikataulussa! Hedelmöittymisonnea ja pikaliimaa!!
Henk. koht. en ole ikinä oikein sen mausta pitänyt, mutta pitääköhän minunkin rueta sitä nautiskelemaan?!? Nimim. mitäpä ei tämän asian eteen tekisi. Meikkiksellä limakalvo on paksuimmillaan ollut n. 5mm luokkaa.
Tässä seurassa tuntee kyllä itsensä tosi noviisiksi, kun ensimmäiseen inssiinsä vasta on orientoitumassa (ja odottamassa niitä himputin menkkoja), mutta mukavaa lueskella kaikkien tarinoita kuitenkin.
Kaikille jo inssissä käyneille pitkää piinis pinnaa. Toivottavasti saadaan positiivisia uutisia pinoon.
Terkuin Leia
Minäkin ilmoittaudun tähän pinoon jännäämään. Tänään kp 1 ja inssi todennäköisesti ensi viikon loppupuolella. Meille siis tulossa toinen inssi. Olemme selittämättömästi lapsettomia, miehellä hiukan siittiöissä häikkää mutta määrä ylittyy niin hienosti että sperma ei ole syynä meillä. Olen jo miettinyt että mitä sanon jos lääkäri ehdottaa että ottaisimme hormonit avuksi. Taidan ainakin toistaiseksi kieltäytyä. Mutta nyt uuteen nousuun! Taitaa tulla kesäkuun vauvoja tämän pinon plussanneille. :)
Hienoa, että meitä on jo näin monta.
En ole mäkään koskaan tuosta vihreästä teestä perustanut (kuten en greippimehustakaan), mutta pitäisiköhän niitä nyt kuitenkin ruveta lipittämään :). Viime inssissä limis oli 8 mm.
Mua jännittää, että meillä voi mennä inssi ohi, kun on silloin on ehkä viikonloppu ja seuraavan maanantainkin olen vielä Ruotsissa työmatkalla. Se ottais päähän ja rajusti.
Toivotaan tosiaan hurjasti kesävauvoja tähän pinoon!
...megapahoittelut negasta! Onneksi tunnut osaavan ottaa ihailtavan rauhallisesti, mutta kuitenkin lämmin rutistus täältä!
...iso myötätuntohalaus ja paljon parempaa onnea ivf:ään! Monesko inssi teillä oli?
Tulin juuri kotiin ystävän luota. Hän kertoi, että on raskaana viikolla 5+4. Ja tietenkin ekasta yrityskierrosta! Hän on toinen ystävistäni, joka tietää meidän yrityksestä ja osasi kyllä todella hyvin ajatella tunteitani. Kuitenkin aina tulee tässä tilanteessa se " miksei meille" -fiilis...