Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syyskuussa inseminaatio

04.09.2006 |

Aloitanpa uuden ketjun syyskuun inssiläisille. Meillä siis toka inssi oli viime kuussa ja nyt kp 2. Ensi viikon lopulla olisi tarkoitus katsoa munisten tilanne. Clomeilla mennään tämäkin kuukausi. Onko muita?

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaleville ja pumpukalle. on se vaan karseeta vuoristorataa tämä homma.

illalla ovistesti muuttunut sitten plussaksi. huomenaamulla heti soittelemaan inssiaikaa.. toivottavasti ei munis/munikset ehdi jo tänään liikkeelle.. aikamoista aikatauluttamista! mutta nyt on kyllä hyvät fiilikset.

tsemppiä kaikille ja hyvää yötä.

Vierailija
82/137 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Pumpukalle ja Kaleville. Koittakaa jaksaa!

Onnea Janeselle inssiin! Tule sitten kertomaan, miten kävi.

Mulla on lääkäri huomenna ip. Jännittää nähdä, onko munis puhjennut vai iso kysta kehittynyt. Hui. En jotenkaan usko taaskaan onnistumiseen, vaikka ei kai sitä vielä voisi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottu - tämä lapsettoman tuneiden vuoristorata on kyllä aivan hirveää. Mutta ihanaa Kalevi että olette jo suunnanneet nokan kohti uutta yritystä! Molemmille vain iso lohtu halaus ja onnen toivotus tuleviin seikkailuihin!

Janeselle peukutukset inssiin! Hyvältä kuulostaa jo etukäteen. Vauvaprojekti ottaa nyt ihan iisisti ja kuuntelee vain mitä tohtorilla on sanottavana. Toivon kuitenkin että sillä olisi muhkea munis eikä kysta kummittelemassa.

Itse olin jo huolissani, että näinköhän piikit tehoaa lainkaan, kun mitään erikoistuntemuksia ei ole ollut. Mutta tänä aamuna olikin sitten alavatsassa aikamoinen paine, joten eiköhän siellä jotakin kasva. Huomenna ip sitten ultra - toivottavasti perjantaina päästään inssiin.

Kaikille tsemppiä pinoon!

Leia

PS. Olenpas nyt minäkin tässä kierrossa sitä vihreää teetä juonut. Huomenna kuullaan onko lisä ravinteet auttaneet tuon limiksen kanssa ;)

Vierailija
84/137 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen se 4 inssi.Tänään on sitten pp1 .Ei kyllä sattunut yhtään.Munasolu oli 21mm ja ei ollut vielä irronnut.Sain varmuudenvuoksi vielä irrotuspiikin.Eilen illalla oli kyllä oikealla tosi kiristävää kipua,josta munis pitäisi irrota.Ja kävellessäkin sattui.Limis oli 14,5.Siittiöitä oli 5,7milj ja liikkuvuus 88%.kaikki pitäisi olla nyt kohdallaan.Oletteko vielä varmistaneet hommaa kotikonstein?Nyt alkaa se pitkä 2 viikkoa.

Vierailija
85/137 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki näyttää teillä menneen putkeen. Kadehdittava limis! Hyvä hyvä! Meille määrättiin kotikonsteja kerran päivässä jatkoon. Lisää onnistumismahdollisuuksia ja kuulemma liike auttaa munatorvissa siittiöiden etenemistä.

Vierailija
86/137 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leiak - itsellänikin alavatsan paine kertoo aina lähestyvästä oviksesta eli eiköhän siellä teilläkin ole " munat hautumassa" . toivotaan inssiä perjantaille niin pääset mukaan piinailemaan.

vauvaprojekti - pidän peukut pystyssä huomenna kun menet ratsulaa tapaamaan. tule sinäkin sitten kertomaan, kuinka kävi.

mami@ - tosi hyvänkuuloiset mahikset teillä. kyllä mekin ollaan miehen kanssa varmisteltu inssin jälkeen kotikonstein, jo ihan senkin vuoksi että oviksen aikaan yleensä tekee mieli ja ennen inssiä täytyy pidättäytyä...

olin siis tänään aamupäivällä inssissä. simppoja saatiin 38 miljoonaa joista 96 % liikkuvia, joten jälleen huippusaalis. itsellä oli limis paksuuntunut eilisestä, nyt 8.4 mm ja molemmat munasolut kasvattaneet kokoa, toinen 20 mm, toinen 19 mm. saattavat molemmat puhjeta. lisäksi lääkäri totesi, että ovislimaakin on hienosti liikkeellä.. jooh. nyt odottelen innokkaasti että munikset tai ainakin toinen irtoaisi, mutta vielä eivät ole irronneet, tunnen sen kun tykyttelevät tuolla munasarjoissa... on tämä aikamoista itsensä tarkkailua ja tutkailua, huh!

Vierailija
87/137 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niinhän siinä sitten taas kävi. Aamulla ei ollut vielä kunnon vuoto alkanut joten testasin - negan. Muutaman tunnin kuluttua tuosta sitten vuoto ja kivut alkoivatkin. Kovin oli aamu ja jo eilis-ilta itkuista, mutta nyt ollaan jo menossa uutta hoitoa kohti (vaikka mulla ei uskoa onnistumiseen olekaan - vielä - , mies kyllä jaksaa uskoa onnistumiseen koko ajan).

Kalevi, pahoitteluni sulle negasta ja lohtuhaleja!!! Samassa tahdissa mennään taas, joten eiköhän pistetä pystyyn lokakuun pino!

Onnea kaikille muille piinistelijöille ja vielä inssiä odottaville tässä kuussa!

Vierailija
88/137 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pumpukka. tosi kurjaa, pahoitteluni. onneksi kuitenkin katse on suunnattu eteenpäin ja uusiin mahiksiin.

täällä alkaa voimat ehtyä.. voimat toivomiselta ja innostumiselta. tämä kierto on kuulostanut minun ja mieheni kohdalla tosi lupaavalta, ja sitä se varmaan onkin. mutta tuntuu raskaalta ajatella että taasko meni ajoitus pieleen - munasarjat tuntuvat räjähtävän, mutta mitään ei tapahdu, ovistesti näyttää koko ajan vahvistuvaa plussaa, inssiin mentiin siis ehkä liian aikaisin. tiedän joo ettei sitä vielä voi tietää, mutta kyllä vaan on psyykkisesti koettelevia tällaiset erityisen lupaavat kierrot. ollaan miehen kans juteltu, että ehkä seuraava kierros heitetään luomukonstein, koska tähän inssiin liittyy niin paljon aikatauluttamista ja stressaamista ja klinikalla ramppaamista. nyt vaikuttaa, että munasoluni eivät ole vieläkään irronneet ja inssin tuomat mahikset hiipuu sitä mukaa kun aikaa kuluu.

elämässä on tällä hetkellä meneillään tosi hektiset tilanteet, töissä on kerrankin sopivan kiirettä ja kivoja tilaisuuksia, iltaisin olen harrastanut ahkerasti vaikka mitä ja viikonloppuisin on tosi kivoja juhlia yms. silti tämä kaikki muu mukava ei saa ajatuksia tältä raskaaksi yrittämiseltä ja alkaa tosiaan olemaan takki ihan tyhjä taas tämän kierron osalta. miten tämä voi olla tällaista vuoristorataa, tai miten sen voi jaksaa, en tiedä. ehkä on persoonakysymyskin, itse olen kai sitten tosi ailahteleva, mutta mulla menee toiveet onnistumisesta ja fiilikset epäonnistumisesta niin laidasta laitaan, että ei ole ihme jos alkaa painaa.

luomukonstein ollaan toki jatkettu, ja koska olemme selittämättömiä niin pitäisi jaksaa uskoa että inssin huonosta ajoituksesta huolimatta onnistumisen mahdollisuudet on ihan hyvät. mutta ollaan niin kauan tahkottu luomukonstein, että jostain syystä se mahis ei ihan kauheasti lohduta. ehkä eniten pännii tässä se, että eilen olin vielä niin toiveikas, ja tänään taas ihan allapäin. plääh. no, tästä tuli nyt tällainen romaani ja purkaus, sorry ' lastitus' , huomenna on todennäköisesti jo ihan eri fiilikset. tässä pinossa ei taida olla samanlaista plussa-taikaa kuin elokuun pinossa, mutta monella on tosin piinailu vasta alkanut ja hyvät uutiset odottavat itseään.

Vierailija
89/137 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä roikuskelen tässä inssipinossa, vaikka mahikset onnistua ovatkin huonot (kun niitä simppoja oli niin vähän). Tosin lukaisin netistä jostain tutkimuksesta, jossa sanottiin että määrääkin tärkeämpää on siittiöiden liikkuvuus. En kyllä yhtään muista mitä lääkäri sanoi liikkuvuudesta, mutta muistelisin että niillä parilla miljoonalla se oli ihan ok. Vähän voi siis toivoa..ja tulihan sitä tietty varmisteltua vielä kotioloissakin..

Pahoitteluja Pumpukalle ja Kaleville!!! On se niin väärin! Parempaa onnea lokakuun kierrokselle bdbdbd!

Janese: kun surffailin netissä, luin jostain että lh huipun määritys ei ole ihan luotettava, eli ovis voi tapahtua muulloinkin kun ns. huipun jälkeen n. vuorokausi -aikana. Tsemppiä ja toivotaan, että ois kuitenkin jo irronnut. Oletko mittaillut lämpöjä? Ja ootko huomannu limojen perusteella että ovis ois jo tapahtunut? Vaikka eihän nuokaan mitään varmoja metodeja ole. Me ollaan kans päädytty siihen, että seuraavalla kierrolla ei jakseta tätä inssirumbaa, varsinkin kun meillä on noita ongelmia muutenkin.

Vauvaprojekti: kuinka kävi ultrassa? Mullakin muuten oli n. 24 mm munarakkula, ja lekuri ei edes mainunnut mitään mistään kystan mahdollisuudesta! Vaan oli sitä mieltä, että ovis kohta tapahtumassa.

LeiaK:llakin oli ultra, menikö hyvin?

Tsemppiä piinistelijöille ja muuten tuskaileville!

Vierailija
90/137 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki on ihan ok, vaikka hirvittävän tukalaa oloa en ole tuntenutkaan. Molemmilla puolilla yksi n. 18 mm munarakkula, limakalvokin kuulemma näytti ihan hyvältä (en edes kysynyt millejä, kun se jo näytti ruudulla paksummalta kuin clomi kierroissa). Joten huomenna sitten on vuorossa inssi!! Tänä iltana pistän sitten pregnylin ja toivon että solu irtoaa ;) Nyt täytyy myöntää, että on ihan hyvä ja toiveikas olo. Varmaan tulen vielä huomenna päivittämään tilannetta..

Mites vauvaprojektin uä? Merille ja muille piinailijoille vauhdikkaita piinapäiviä!

Terkuin Leia

Vierailija
91/137 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leiak - kuulostaa tosi hienolta, teilläkin nyt sitten kaksosmahdollisuus, hieno juttu!

kiitos lohduttavista sanoista meri05. huomaan tässä kierrossa, että on tosi vaikeaa tulkita noita ovistestejä (mammaksin). mielestäni oli plussa toissailtana, tein äsken varmaan sadannen testin tässä kierrossa, se oli ehkäpä vielä vahvempi plussa. aikaisemmissa kierroissa ei tällaista ongelmaa ole ollut. ovishuippu on tullut ja mennyt nopeasti ohi, nyt vaan jatkuu. mutta eihän tällaista tilannetta ole muutenkaan ennen ollut, kaksi johtofollikkelia, nyt kp 15 eikä vieläkään ole ovis tapahtunut. tiedän miltä se tuntuu kun munikset tykyttelevät munasarjoissa ja ne tekevät niin edelleenkin, koko ajan. ja ovislimat jatkuvat, ja muutkin pienet perinteiset ovisoireet joita mulla aina on. ja toisaalta tiedän miltä tuntuu kun ovis on ohi, siksi tiedän että on vasta tulollaan, niinkuin testitkin kertovat. ei auta kuin luottaa luomumenetelmään, toisaalta tekisi mieli yrittää uudestaan inssiin esim. huomenaamulla. olisikohan se ihan hölmöä..?

Vierailija
92/137 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt rupeaa ajatukset pörräämään ensi viikossa. Onneksi nämä jo menneet päivät ovat menneet vauhdilla. Ja ajatukset ovat pysyneet kasassa remontoidessa taikka oikeasti vanhan purkamisessa. Ostimme talon ja nyt sitä rempataan ja minä olen pihaa (lue:viidakkoa) kupsutellut ja kapsutellut ja turhia pensaita ja kasveja kaivellut ylös.

Mielialat menee vuoristorataa ja naama kukkii ja inhottaa lugesteronien kanssa sotkeminen.

mitään en osaa aavistella, koska ei oireita ole. paitsi silloin tuulimunan ollessa vilunväreitä oli jatkuvasti. ja välillä tuntuu,e ttä niitä olisi nytkin, mutta tekeekö nuo ilmat sen sitten vai mikä.... mutta, toisaalta raskautumiseen en usko.

Vierailija
93/137 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin päivä. Olo on aika down...

Eli inssi tehtiin aamulla, sattui aika paljon, ei ole tähän mennessä koskaan koskenut, mutta nyt oli kyllä kamalaa!! Ja verta vuosi ihan kunnolla, vuotaa vieläkin.=( Oli taas eri lääkäri, mutta mukava kuitenkin. Käytti jotain kummaa pihtiä, ilmeiseti venytti kohdunkaulaa ja siitä kipu. Sanoikin, että voipi vähän vuotaa... Toiselta puolelta munarakkula puhjennut, toinen just sillä hilkulla. Eli oikein nappiin osuttiin taas ajoituksen suhteen. :) Siittiöitä oli paljon ja hyvin liikkuvia.

Juteltiin sitten jatkosta ja sanoi ihan suoraan, että meidän historialla tärppi näistä insseistä on kyllä aika mahdotonta. Koska meissä ei oikeesti ole vikaa ja kaikki on niin hyvin kun vaan voi, niin kyllä se olisi jo tärpännyt. Puhui sitten siitä mahdollisuudesta, että munasolun kuoressa on jotain vikaa ja siittiöt ei siitä syystä pääse kuoren läpi. (tuota on miettinyt minäkin) Tai jotain muuta sellaista, jota ei näillä kevyillä hoidoilla voida ratkaista. Eli naistenklinikka ja IVF edessä.

Itse olen sen asian jo hyväksynyt, sitten mennään ja sillä sipuli. Ja odottaakkaan ei kauaa tarvitse, koska kuuluu hoitotakuun piiriin. Oikeastaan ihanaa pitää tauko, olo on jotenkin tosi masis kaikista näistä hoidoista...=( Ei jaksa enää pistellä itseään ja kytätä oloja, ärsyttää odottaa menkkoja kun tietää, ettei ole raskaana. Että pieni tauko tulee todella tarpeeseen ja silloin ammun sen ihmisen, joka tulee raskudesta puhumaan!!! no ei vaineskaan... mutta varmaan tiedätte mitä tarkoitan?

Toissapäivänä piti pistää pregnyl ja mies sen pisti, kuten aina on laittanu. Ja jännitin sen piikin laittoa niin kamalasti, et melkein pökräsin sitten kun sen laittoi. (en sitä itse voi pistää, kun neula näyttää niin isolta ja oikeesti inhoan sen laittoa ihan sikana!!!!) Kädet meni kylmäksi ja korvissa suhisi... kerkesin kuitenkin istumaan ajoissa ja olo meni ohi. Mutta sitten oli niin kurja olo et itku tuli... sillä hetkellä riitti pistämiset vähäksi aikaa.

Pelottaa kuitenkin se IVF. Mitäs jos ei onnistuta sittenkään? Jos punktiossa tulee ihan surkeita munasoluja ja yhtään ei voida siirtää? Tai sitten kaikki päättys vaan negaan aina... nyt tuntuu, ettei niitä pettymyksiä voi kestää. Tämäkin tuntuu niin raskaalta välillä.

Jotenkin aina viimeiseen uskoin, ainakin vähän, et voisin tulla ilman rankkoja hoitoja raskaaksi ja sit jatkossa ei tarvittas hoitoja ollenkaan! Ollaan aina haaveiltu isosta perheestä ja tänään se unelma tavallaan meni uusiks.=( Ja todella pelko siitä, että jos me ei koskaan saada toista lasta!!!!!!

Olo on tosi sekava ja nämä hoitojuttjen miettiminen saa olon hulluks. Siksi päätin, että pidän taukoa täältäkin. Yritän ihan oikeesti olla ajattelematta koko asiaa. Olo on parempi saada paremmaksi tai tulen hulluksi!! Mutta kiitos seurasta teille ja TOIVON todella teille muille parempaa onnea. Niin ja pahoittelut pumpukka ja kalevi, voimia tuleviin koitoksiin. Ihanaa syksynjatkoa kaikille ja ehkä nähdään toisessa pinossa, kun aloitetaan rankemmat hoidot. Mutta toivon totisesti, ettei siellä ole ketään teistä!! ;)

Vierailija
94/137 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Eilen iltapäivällä olin tosiaan siellä uä:ssä. Olen niin iloinen, että kystaa ei ole!!!! Ei siis tarvitse siitäkin alkaa murhetta kantaa, vaan voi keskittyä piinistelyyn. En tosin jaksa uskoa tärppiin, mutta pidän kumminkin vähän toivoa yllä.

LeiaK: Onnea kovasti tämän päivän inssiin! Toivotaan onnistunutta ajoitusta. Minusta tuo pregnyl päivää ennen inssiä on hyvä käytäntö. En tiedä, miksi oma lääkärini laittaa sen aina vasta inssissä, jos munis ei ole puhjennut (tosin omani oli viimeeksi 23,5 mm, joten varmaan oli pian puhkeamassa, mutta silti).

Janese: Kurja, että olet huonolla mielellä. Menitkö toiseen inssiin? Minusta se kuulosti tosi hyvältä idealta!

HelinäKeiju: Sulla onkin piinistely jo pitkällä. On varmasti hyvä, että sulla on ollut muuta ajateltavaa, niin pysyy " pää kasassa" paremmin. Jäädään odottelemaan plussauutisia :).

Killimilli: Mulla on aivan samoja ajatuksia IVF:stä. Toki mua pelottaa hoito ja sen sivuvaikutukset, mutta selvästi enemmän pelottaa se, ettei siitä olekaan apua. Miten sen kestäisi? Odotukset olisivat kuitenkin niin korkealla, että tippuminen sieltä satuttaisi todella paljon. Nyt voi kuitenkin yrittää vielä ajatella, että ivf:stä löytyy apu, jos inssi ei toimi... Yritä jaksaa!

Vierailija
95/137 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaprojekti, voi että ku kiva ettei ollut sitä kystaa. on varmaan ihan eri fiilikset nyt, vaikka tunnutkin olevan ihan jalat maassa -asenteella. hyvä homma, eihän sitä tiedä vaikka tuo rauhaisa asennoituminen räjäyttäisi potin. jonkunhan se plussa tähänkin pinoon on tuotava.. :)

killimilli - onnea matkaan, ihan samat on täällä mietteet. toivotaan että meidän kaikkien tilanne ratkeaa ennen askelta ivf:ään.

sovittiin miehen kanssa, että jos tänäkin aamuna on ovistesti plussalla niin ilman muuta mennään inssiin. olin ilahtunut että mieskin, joka on aina niin realistinen, oli sitä mieltä että se olisi järkevää. hän kävi vielä eilen apteekista hakemassa digitaalisen ovismittarin ettei tarvitse tulkita noita mammaksin testejä. testi näytti eilen illalla klo 21 plussaa. tänä aamuna kuitenkin negaa, joten päätettiin sitten hiukan alistuneina ' tyytyä' kotikonsteihin. vieläkin kyllä vähän tuikkii noissa munasarjoissa ja aamulla tuli ovislimaa, että enpä osaa sanoa missä vaiheessa mennään, mutta nyt on ainakin seksin ajoitus ollut kohdallaan jos ei muuta.

viikonloppu tulossa ja mukavia juttuja ystävien kanssa suunnitteilla, jospa saisi ajatukset tästä vähän muualle, se olisi ihan terveellistä.

onko kellään piinailijoilla vielä mitään oireita..? mukavaa perjantaita kaikille!

Vierailija
96/137 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas se nopea toimitus! Tässäpä sitä nyt sitten odotellaan.. Kuulemma 4.10 voisi testata, jos haluaa. Tai sitten odotella kuukautisten alkua. No kuitenkin, spermanäyte oli hyvä ja samoin pesutulos, n. 50 milj. pikkukaveria on kyydissä. Ja munarakkulatkin näyttivät kuulemma hyviltä. Joten kaikki hyvin, mutta lopputulosta ei tiedä.

Killimillilläpä oli kurja inssikokemus. Toivotaan kuitenkin, että se plussa paukahtaisi, kun tuo ajoituskin kerta osui noin kohdalleen.

Meillekin todettiin että perinteisimmällä keinolla voi vielä varmistella, joten jospa Janeseakin onnistaisi kuitenkin. Tosin noin epävarmat tunnelmat ei tosiaankaan ole kivoja - tsemppiä kuitenkin piinailuun. Samoin HelinäKeijulle paljon kiireitä piinapäiville.

No niin - aloitetaas se kammottavan pitkä kaksi viikkoinen.

Kaikille huiskutus

Leia

Vierailija
97/137 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno hommeli vauvaprojekti, että kystaa ei löytynyt. Nyt sitten vain piinaillaan - bdbdbdbdbdbdb!!

Vierailija
98/137 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt jo rupeaa rempasta huolimatta ajatukset karkailla ensi viikkoon ja siihen testipäivään. mutta, minä olen päättänyt etten tee testiä ihan pp14. vaan koiotan ootella aivan rauhassa ja kuulostella, josko täti tulee sittenkin kylään. se on niin kamala aina se pettymys kun kattoo, että testi näyttää negaa. ja muutenkin mulla kummittelee se alkuvuotinen tuulimuna takaraivossa, että jos nytkin...

mitään oireita mulla ei ole, paitsi kuumia aaltoja välillä ja toisaalta vilunväreitä välillä. ota noistakin sitten selvää. mielialat menee vuoristorataa, välillä oikein hyvällä tuulella ja välillä taas kuin persuksiin ammuttu karhu.

kyllä se tulos selviää, tosin en ole edes mokomaa testiäkään käynnyt ostamassa. kaipa se piotää mennä hankkimaan.

Vierailija
99/137 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se johtuu että piru vie on jo valmiiksi sellainen olo että ei onnistu tässäkään kierrossa? Kaikki oli lääkärin mukaan kunnossa, hyvä limakalvo ja munarakkula juuri irtoamassa (ultrassa näkyi nestettä). Mutta kun sitä ei voi tietää varmaksi. Mitään oviskipujakaan ei oikeastaan eilen ollut, ei mulla aina muutenkaan, mutta kun viime inssissä oli kunnon kivut, niin ihmettelen. Eikä meidän perheessä kotikonsteista ole apua... joten jos ovis tapahtuu tänään tai huomenna on peli kyllä menetetty.

Pahoittelut kaleville ja pumpukalle. Jatkatteko suoraan seuraavaan inssiin? Itse mitä ilmeisemmin jatkan kolmanteen inssiin tästä suorilla. Jos vaan nyt tämän piinailun jaksaisi ensin... Muuten on kyllä suht levollinen olo, ainakin tänään. Mutta kyllä tunteet vaihtelee jatkuvasti.

Tsemppiä ja onnea meille kaikille piinaileville ja hyvää viikonloppua!

Vierailija
100/137 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luit siitä että pestyt siittiöt eivät elä pitkään?