Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapauksia, joissa "suutarin lapsilla ei ole kenkiä"

Vierailija
05.12.2014 |

Meillä naapurissa lääkärivanhemmat eivät tajunneet viedä oksennustaudissa kuivunutta vauvaansa hoitoon, ennenkuin minä, kauppaopiston käynyt, ehdotin, että jospa vauva tarvitsisi viedä johonkin nesteytettäväksi kun oli jo niin huonossa kunnossa, ettei jaksanut edes itkeä.

Kyllä he sitten jälkikäteen kiittelivät ja selittelivät tyyliin "suutarin lapsilla ei ole kenkiä".

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi joka lellii ja suosii toista lastaan, ei tasapuolisuudesta tietoakaan. Ei saa lapsille pidettyä oikein mitään sääntöjä, arkielämä on kaaosta. Auttaa töissään asiakkaita vaivojaan säästämättä mut omat lapset ovat sivuseikka.

Vierailija
122/141 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmalämpöpumpun ulkoyksikkö pitänyt jo pari viikkoa kamalaa ääntä. Viime yönä heräilinkin kun se kuulosti kuin helikopteri laskeutuis takapihalle. Mies on kylmäasentaja ja kerran kävi viime viikolla sitä vilkaseen ja mutisi jostain laakerista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:14"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:41"]

Äiti vei meidät lapset hoitoon ja hoiti työkseen muita lapsia. Ei siinä, että siinä olisi ollut mitään väärää.

[/quote]

Tunnen muitakin päiväkodin lastenhoitajia ja lastentarhanopettajia, joiden omat lapset ovat vastaavasti muualla hoidossa. Jotenkin hassua silti. :D

[/quote]Mutta olisiko jotenkin vaikeata jos oma lapsi olisi omassa päiväkodissa ja jopa ryhmässä hoidossa?

[/quote]

Tuskin, aika moni perhepäivähoitaja hoitaa omien lasten lisäksi muita lapsia samassa ryhmässä

[/quote]Niin mutta päiväkodissa? Perhepäivähoitaja olen itsekin ja omat lapset olivat aikoinaan myös hoidossani osana ryhmää, mutta tuntuu jotenkin luontevammalta kuin pk:ssa. Opiskeluaikoina olin harjoittelussa päiväkodeissa ja kerran oli johtajan tyttärentytär siellä yksi päiväkotilaisista eikä ollut kovin.. reilua. Nimenomaan sille pienelle tyttärentyttärelle.
[/quote]

Heh, poikani oli aikoinaan lastentarhaopettaja-kummitätinsä ryhmässä päiväkodissa, harjoittelijana ryhmässä oli sisareni, josta myös tuli lto. Hyvin tuli poju hoidettua!
[/quote]

Ainakaan täällä kunnassa missä teen lto sijaisuuksia, ei työntekijöiden lapset saa olla edes samassa päiväkodissa missä vanhempi/vanhemmat töissä :)

Vierailija
124/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat kirjanpitäjä ja maanviljelijä (eronneet): insinööriopinnoissani sain laskentatoimen kurssin hikiseen läpi ja kasvimaan hoitoni on osastoa "herran haltuun", kukkia ja muita istutuksia muistan kastella vain kovalla helteellä, jos silloinkaan.

Vierailija
125/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, mutten jaksa keskittyä itse koulussa (opiskelen toista alaa) xD

Vierailija
126/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:40"] :D Täällä myös laitoshuoltaja, jonka koti näyttää enemmänkin kaatopaikalta kuin kodilta [/quote]   Miksi nauruhymiö? Säälin lapsiasi ja miestäsi. [/quote] Vai nainen on sun mielestäsi YKSIN vastuussa kodin siisteydestä? Säälin sitä raukkaa joka joutuu elämään tuollaisen ajatusmaailman omaavan ihmisen kanssa.

[/quote]

Sanoinko jossain, että YKSIN vastuussa? Jos ihminen on ammattilainen, kyllä hänen pitäisi osata delegoida. Ja jos ei osaa, se on voi voi.

[/quote]

Hei niuho, kuten huomaat niin ei ne muutkaan ammatin edustajat osaa aina delegoida. Enemmän minussa herättää sääliä psykiatrien syömishäiriöiset lapset jotka eivät apuja saa ja lääkärien sairaat piltit, kuin sotkuinen koti. Kumpikohan tärkeämpää ?

Vierailija
127/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaarini oli suutari ja se on totta, ei suutarin lapsella kenkiä. Äidilläni oli tasan yksi pari, mitä käytti. Nyt olen melkein perinyt saman omituisuuden kaksi paria käytössä... Vihaan  kenkien sovittamista. 

Lisäksi omistamme maatilan, metsääkin sata hehtaaria ja talo lämpiää pelletillä.

Vierailija
128/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin poika polttaa huoneessaan kannabista, isänsä ei ole huomannut mitään :D 

Vierailija
129/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä perinteiset, siivooja jonka kotona lattiat kaipaisi kipeästi imurointi ja pesemistä

toinen siivooja, jonka koti on täynnä epämääräisiä tavararöykkiöitä

erityisopettaja jonka tytär ei osannut lainkaan toimia ryhmässä, ei ymmärtänyt annettuja ohjeita, tai jos joskus ymmärsi ei halunnut niitä noudattaa (olin lapsen harrastuksessa ohjaajana)

lastentarhanopettajan ja poliisin tytär joka on jatkuvasti tekemisissä poliisin ja sosiaalipuolen ihmisten kanssa (varastelua, karkailua, itsetuhoisuutta)

opettajan lapsi koulukiusaajana

maanviljelijän lapsi, joka ei tunnista viljoja tai erota toisistaan kukka- ja parsakaalia

raviohjastajan lapsi joka inhoaa hevosia

hoitajan lapsi joka on hysteerinen nähdessään verta

majurin aseistakieltäytyjä poika

nämä nyt tuli ekana mieleen lähipiiristä

Vierailija
130/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat työskentelevät ongelmanuorten kanssa, heidän omalla lapsella on vakavia ongelmia elämänhallinnassa. Käyttää päihteitä ja sairastaa vielä syömishäiriötä. Vanhemmat ovat tietoisia tilanteesta mutta sulkevat silmänsä. Aivan hullua, jos minun lapsella olisi tuollainen tilanne niin raahaisin hoitoon väkisin ja äkkiä!

Vierailija
131/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
132/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen optikko ja käytin lähes vuoden liian mietoja, epäistuvia vanhoja laseja, joilla en nähnyt läheskään kunnolla ja jotka vielä lopulta taivutin itse rikki. Myymälä täynnä kehyksiä, joista löydän asiakkaille aina täydelliset, mutta itselleni ei sovi mitkään. Lisäksi käytän piilolinssejä erittäin huolimattomasti.

Vierailija
133/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun huumepoliisin lapsi kasvattaa kannabista...

Vierailija
134/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki enkä jaksa kotona kokata. Syömme valmisruokaa.

Vierailija
135/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hammaslääkäri ja napostelen päivittäin mm. suklaata ja karkkia. Lisäksi juon hapollisia juomia eli happohyökkäyksiä tulee kokoajan! En myöskään käytä hammaslankaa..

Vierailija
136/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on lähihoitaja ja erikoistunut päihde -ja mielenterveyspuolelle, isä on huumepoliisi ja isäpuoli työskentelee lastensuojelussa. Mä olen mt-potilas, narkkari ja mut otettiin huostaan 9-vuotiaana. Bonarina voidaan vielä mainita että sekä äiti että isäpuoli ovat Jehovan todistajia (isäpuoli kuuluu vieläpä seurakunnan vanhimmistoon) ja mä olen erotettu luopio.

Vierailija
137/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lto ja työskennellyt perhepäivähoitajana viimeiset 3 v.

Omat lapseni, nyt jo kouluikäisiä, ovat päällepäsmäreitä, esikoisen koulusta ollaan säännöllisesti kotiin yhteydessä koskien jatkuvia erimielisyyksiä ja tyhmiä tekosia.

Lapseni ovat kovaäänisiä, jättävät vaatteensa ym. mihin sattuu. Ruokapöydässä villitsevät muita hoitolapsia, nirsoilevat. Tosin nuo ovat ehkä enemmän huomionhaku.

En jaksaisi kuunnella lasteni juttuja. Hyvä, että lapsilla on kavereita mutta ärsyttää kun kotimme on täynnä takkeja, reppuja, kenkiä, ovi käy jatkuvasti ja puhelimet pirisee.iltaisin odotan vaan hetkeä että menevät nukkumaan ja talo hiljenee. Sama oli jo silloin kun olin päiväkodissä töissä.

Teen hoitolapsille kaikki ruuat alusta saakka, en käytä edes esim.perunasipulisekoituksia. Viikonloppuisin ja iltaisin omat lapseni syövät einespitsoja, lihapiirakoita, perunasoselaatikkoa ym.

Hoitopäivinä olen siisti ja järjestelmällinen. Iltaisin ja viikonloppuisin meillä on kaaos.

Vierailija
138/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella meidän koulussa oli poliisin poika, joka välitti huumeita. 

Vierailija
139/141 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää!!

Vierailija
140/141 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu- ja erityisopetuspuolella tuntuu olevan enemmänkin näitä vanhempia, jotka ovat aivan hukassa omien lastensa kanssa. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä