Tapauksia, joissa "suutarin lapsilla ei ole kenkiä"
Meillä naapurissa lääkärivanhemmat eivät tajunneet viedä oksennustaudissa kuivunutta vauvaansa hoitoon, ennenkuin minä, kauppaopiston käynyt, ehdotin, että jospa vauva tarvitsisi viedä johonkin nesteytettäväksi kun oli jo niin huonossa kunnossa, ettei jaksanut edes itkeä.
Kyllä he sitten jälkikäteen kiittelivät ja selittelivät tyyliin "suutarin lapsilla ei ole kenkiä".
Kommentit (141)
Mun mies on opettaja ja pärjää haastavien teinien kanssa ja on pidetty opettaja. Kotona ei saa mitään otetta erityislapseemme, on jatkuvasti ihan kuutamolla, mitä lapsen kanssa pitäisi tehdä ja tulee minulta kyselemään lapsen kuullen että mitä minä nyt teen... Argh! Suuttui kerran, kun sanoin, että pitäiskö lukea joku moniste mapeistaan tai jotain.
Olen sairaanhoitaja, lapsia kolme. Kädet pestään jos ne nyt on ihan pikimustat tai on käyty kakalla. Haavoja ei putsailla ikinä, vähän voi enimpiä veriä kuivailla ja laastaria päälle (jeesusteippi + vessapaperikin käy ihan hyvin). Omaa sektiohaavaa suihkutin ehkä kahdesti, sitten unohdin koko homman. Käsidesiä meillä kotona ei ole käytetty ikinä. Ei kyllä sairastellakaan. Mutta jos nyt joku nuha tulee, ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos olo on kurja, heitetään kipulääkkeitä huiviin. Kuumemittaria en omista.
Äiti vei meidät lapset hoitoon ja hoiti työkseen muita lapsia. Ei siinä, että siinä olisi ollut mitään väärää.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:41"]
Äiti vei meidät lapset hoitoon ja hoiti työkseen muita lapsia. Ei siinä, että siinä olisi ollut mitään väärää.
[/quote]
Tunnen muitakin päiväkodin lastenhoitajia ja lastentarhanopettajia, joiden omat lapset ovat vastaavasti muualla hoidossa. Jotenkin hassua silti. :D
Sanna Suutarilla ei ole kenkiä.
Isäni oli eläinlääkäri ja koiramme ja kissamme rokotettiin ja madotettiin aina myöhässä tai ei ollenkaan.
En halua esimerkkejä antaa mutta tunnen yhden lastensuojelussa työssä olevan ja surullista kyllä, sen perheen kohdalla voi täysin sanoa että suutarin lapsella ei ole kenkiä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:56"]
[/quote]
Tunnen muitakin päiväkodin lastenhoitajia ja lastentarhanopettajia, joiden omat lapset ovat vastaavasti muualla hoidossa. Jotenkin hassua silti. :D
[/quote]Mutta olisiko jotenkin vaikeata jos oma lapsi olisi omassa päiväkodissa ja jopa ryhmässä hoidossa?
Hauska ketju :) Mä olen puuseppä-kirvesmiehen tytär ja vajaa 10 vuotta sitten rakennetun taloni keittiöstä puuttuu edelleen pari umpipuista kulmahyllyä ja yhdestä wc:stä valolippa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:45"]
[/quote]
[/quote]Mutta olisiko jotenkin vaikeata jos oma lapsi olisi omassa päiväkodissa ja jopa ryhmässä hoidossa?
[/quote]
Tuskin, aika moni perhepäivähoitaja hoitaa omien lasten lisäksi muita lapsia samassa ryhmässä
Olen kosmetologi ja lapsesta asti ollut kiinnostunut kosmetiikasta, mutta parin vuoden kosmetologin hommien jälkeen ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään rasvapurkit ja jalkahoidot. Menen meikit naamalla nukkumaan ja jalat ovat lenkkeilystä känsiä täynnä. Onneksi on luonnostaan normaali iho, ettei ala hoidon puutteesta kukkia..
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:12"]
Olen kosmetologi ja lapsesta asti ollut kiinnostunut kosmetiikasta, mutta parin vuoden kosmetologin hommien jälkeen ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään rasvapurkit ja jalkahoidot. Menen meikit naamalla nukkumaan ja jalat ovat lenkkeilystä känsiä täynnä. Onneksi on luonnostaan normaali iho, ettei ala hoidon puutteesta kukkia..
[/quote]
Niin ja siis piti sanoa, että lapsiakaan ei ole kiinnostaneet meikkaaminen koskaan, vaan ovat oikeita poikatyttöjä :D
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:45"]
[/quote]
[/quote]
Tuskin, aika moni perhepäivähoitaja hoitaa omien lasten lisäksi muita lapsia samassa ryhmässä
[/quote]Niin mutta päiväkodissa? Perhepäivähoitaja olen itsekin ja omat lapset olivat aikoinaan myös hoidossani osana ryhmää, mutta tuntuu jotenkin luontevammalta kuin pk:ssa. Opiskeluaikoina olin harjoittelussa päiväkodeissa ja kerran oli johtajan tyttärentytär siellä yksi päiväkotilaisista eikä ollut kovin.. reilua. Nimenomaan sille pienelle tyttärentyttärelle.
Isäni on lihanleikkaaja ja äitini vanhoillinen uskovainen. Minusta kasvoi ateisti vegaani.
Olen nelikymppinen koulupsykologi. Asun vanhempieni kanssa ja jätän lasten hoidon heidän vastuulleen.
Malliesimerkki: Jere Karalahti.
Kaksi lastamme ovat valehtelematta olleet nuha- ja räkätaudissa sekä yskineet noin 2 kk. Ei kylläkään kuumetta tai muita oireita. Pojan opettaja lopulta ehdotti, että jospa lapsella on vaikka poskiontelontulehdus...? Sain vietyä lapsen sitten lääkäriin, tai molemmat. Diagnoosi: ärhäkkä korvatulehdus molemmilla ja antibioottikuurit päälle. Oon farmaseutti :D
Vähän noloa.
Isäni oli koko lapsuuteni ja nuoruuteni vahvasti mukana kunnallispolitiikassa. Olin koulussa aina ihan surkea yhteiskuntaopissa, ja olen vasta ihan parina viime vuonna alkanut päästä hajulle, mitä tarkoittavat esim. sanat demokratia, oikeisto ja vasemmisto, tai ylipäätään että mitä eroa on puolueilla.
Kälyni on lastentarhanopettaja ja ei mielestäni ole ihan omalla alallaan. Hän on meidän tytön kummi, huolehtii kyllä lahjat ym. mutta ei esim. koskaan ota mitään kontaktia lapseen eli ei tunnu kiinnostavan tai ei edes teeskentele kiinnostunutta. Omatkin lapsensa ovat vähän hunningolla..
Up