Mies ilmoitti, ettei osta minulle joululahjaa
Ollaan seurusteltu puoli vuotta. Mies ilmoitti, ettei aio ostaa lahjaa, kun ei osaa eikä pidä joulusta. Ok muuten, mutta olisin halunnut ostaa hänelle lahjan ja nyt tuntuisi nolaamiselta sitten kuitenkin se antaa. Ja vielä pahempaa, kun ystävät kuitenkin kysyy, mitä miesystäväsi antoi joululahjaksi. Valehtelen jotain, koska mun ystävättäret saa miehiltään niin hienoja lahjoja etten halua sanoa, etten saanut mitään.
Lahjoista varmaan ollutkin puhetta täällä, mutta miten te tuollaiseen reagoisitte? Olisiko minun kannattanut sanoa, että oletin kyllä että annamme lahjat toisillemme - vai miten pitäisi suhtautua? Pettynyt olen, mutten näyttänyt sitä.
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:30"]
Niin, mistäs sitä tietää välittääkö oikeasti, jos ei sitä mitenkään konkreettisesti halua osoittaa? Sanat ei paljon merkitse loppupeleissä. Ne on ne teot, jotka merkitsee. Lahjat on yksi tapa osoittaa välittämistä. Rakkauden kieliä on monta. Ei minullekaan lahjojen antaminen ollut iso juttu ennen nykyistä kumppania, joka suorastaan rakastaa lahjojen antamista. Olen sitten opetellut antamaan niitä itsekin ihan pyyteettömästi. En minä siinä mitään menetä, päinvastoin. Ihana ilahduttaa toista.
[/quote]
Mitä konkreettista välittämisen osoitusta se lahjojen antaminen on? Varsinkin kun mies tietää, että akka nakkelee niskojaan viikon, jos mies ei valitse juuri sitä täydellistä lahjaa. Ostaako mies siis sen lahjan kiintymyksestä vai halusta välttää helvetillinen nalkutus?
[/quote]
Jos aidosti rakastaa, niin kiintymyksestä. Mies, joka kutsuu kumppaniaan helvetillisesti nakuttavaksi akaksi ei kyllä tasan tarkkaan rakasta sanoi mitä tahansa. Mene ostamaan sitä seksiä, kun et selvästikään kykene rakastamaan ketään muuta kuin itseäsi.
[/quote]
Jopa tuli syväluotaava analyysi - ihan hämmentää.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:15"]
Minusta toi on kummallista itsekeskeisyyttä mieheltä. Minusta rakkautta olisi sanoa että ei oikein osaa tätä lahjan ostamista kun itselle joulu ei ole tärkeä. Mutta että haluaisi toiselle tehdä mieliksi. Useimmat naiset pitävät muistamisesta. Olisin aika surullinen jos en saisi mitään lahjaa. Varmaan ajattelisin kuten sinä että tulisi paineita valehdella että sain jotain ihanaa. Minusta sinun pitäisi sanoa että toivoisit että antaisitte toisillenne lahjat. Tuollaiset jää helposti hampaankoloon.
[/quote]
Joulu on niin yliarvostettu juhla että ei mitään rajaa.
Ainoastaan materialisti haluaa lahjoja. Ihmisen pitisi tulla iloiseksi siitä toisesta ihmisestä eikä sen antamista lahjoista
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:22"]PUOLI VUOTTA!!!!!! BUHAHHHAAAA ja lahjaa pitäisi ostaa. Älä nyt naurata! [/quote] Milloinkas ajattelit että olis hyvä aika lahjojen ostoon, kultahääpäivä? Senkin pihipetteri.
[/quote]
Sitten kun ollaan naimisissa. Jos sittenkään. Lahjojen ostamisessa ei ole mitään järkeä
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:16"]
On muuten helvetin noloa, että aikuiset ihmiset vinkuu lahjojen perään.
[/quote] Kai pystyt tajuamaan sen ,että kyse ei ole mistään lahjan materiaalisesta arvosta tai lahjasta esineenä sinänsä ,vaan siitä mies on huomaavainen sinua kohtaan ja muistaa sinä päivänä kun kaikki ( paitsi täysin törpöt aviomiehet ) muistavat vaimojaan.
Se on täysin symbolinen tapa,mutta jotain sekin symboloi jos sen jättää pois, eli ei siitä piittaa.
Lahja voi olla vaikka kirpparilta ostettu kaulahuivi,pipo,kukkavaasi ,teekannu tai kirja....
Älä väitä ,etteikö johonkin sellaiseen olisi kenellä tahansa varaa.
Jopa työtönkin pystyy ostamaan sellaisen ilman että se tekisi minkäänlaista lovea hänen kukkaroonsa.
Jos mies on edes jonkunlaisissa töissä ,niin jo muutaman ravintolakaljan hinnalla saa esim parfyymipullon ,ja jo yhden kaljan hinnalla voi ostaa esim. pikkarit. Kukapa nainen ei sellaisesta ilahtuisi?
Eli ihan turha on keksiä mitään puolusteluja tuollaiselle huomaamattomuudelle miehen käytöksessä.
Minä en kyllä sitten viitsisi sen enempää koristella kuusta kuin leipoakaan tai panna tikkua ristiin minkään jouluvalmistelujen eteen ja alkaisin jo ehkä vakavissani miettiä ,että kenenköhän kanssa sitä haluan ensi jouluni viettää.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:22"]PUOLI VUOTTA!!!!!! BUHAHHHAAAA ja lahjaa pitäisi ostaa. Älä nyt naurata! [/quote] Milloinkas ajattelit että olis hyvä aika lahjojen ostoon, kultahääpäivä? Senkin pihipetteri. [/quote]Rahasta se ei ole kiinni vaan siitä, ettei todellakaan keksi mitään ostettavaa kun ei tunne toista kunnolla. Piste. Jos nainen ei vaivaudu edes kertomaan mitä haluaa niin olkoot. Ärsyttää tuollainen pakottaminen, vaikka toinen on jo sanonut ettei keksi mitä ostaa. [/quote] Jos mies ei sen vertaa halua naiseen panostaa että ottaisi selvää mikä häntä miellyttää, vaikka sitten suoraan kysymällä, niin aika veltto tapaus on kyllä. Muita mahdollisia selityksiä piheyden lisäksi ovat tylsämielisyys ja/tai neuroottisuus. Ei jatkoon.
[/quote]
No jos nainen vaatii lahjoja tullakseen onnelliseksi niin silloin on materialisti ja henkisesti vajaa ihminen.
Ainoastaan lapsi tai täysin ontto sisällöltään oleva ihminen tekee jotain vaatimuksia lahjojen suhteen tai vaatii niiden ostoa
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:06"]
Tuosta se suhteen pilaaminen alkaa! Mies on laiska vätys joka ei vaivaudu sen vertaa että ottaisi selvää mitä toivoisit lahjaksi.
Ja sinä ap et kerro että oikeasti tuli paha mieli ja haluat lahjan ja aiot itsekin miehelle sellaisen ostaa.
Voit riisua alasti miehen kanssa ja tehdä vaikka mitä mutta et voi sanoa että haluat joululahjan???
[/quote]
Miksi AP ei mene itse ostamaan itselleen sitä lahjaa? Koko lahjan idea on se että se on yllätys ja se toinen on ostanut sen ilman ehdotuksia tai vaatimuksia.
Se ei ole lahja jos toinen ilmoittaa että minä sitten haluan lahjan ja se pitää olla tuollainen.
Ihmisen pitäisi olla iloinen mistä lahjasta vaan
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:15"]
Tuosta se suhteen pilaaminen alkaa! Mies on laiska vätys joka ei vaivaudu sen vertaa että ottaisi selvää mitä toivoisit lahjaksi.
Ja sinä ap et kerro että oikeasti tuli paha mieli ja haluat lahjan ja aiot itsekin miehelle sellaisen ostaa.
Voit riisua alasti miehen kanssa ja tehdä vaikka mitä mutta et voi sanoa että haluat joululahjan???
[/quote]
Hyvä pointti. Yllättävän herkkiä asioita nuo tuollaiset toiveet. Varmaan justiin siksi, kun niin moni tuomitsee lahjoista tykkäämisen tai niiden haluamisen pinnallisuutena, joka ei ole tärkeää "jos oikeasti välittää". On se kuitenkin tärkeetä mulle, en voi sille mitään.
Niin ja aiemmalle kirjoittajalle: lähestyn jo neljääkymmentä hyvää vauhtia.
[/quote]
No olet materialisti jolle toiset ihmiset on vain sinun palvelijoita. Jos oikeasti välittäisit ihmisistä niin ainoa lahja mitä haluaisit olisi heidän seura
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:49"]Ja vielä se, että kun tää mies on muuten niin ihana, niin ihan omaa tyhmyyttäni jo pidin itsestään selvänä tota lahja-asiaa ja olin suunnitellut jo miten omani annan. Ja on ensimmäinen suhde jossa tämmöisiä olen edes kuvitellut. Varmaan siksi niin kova pettymys. -ap [/quote] Se, miten ihana mies muuten on, on se oikea mittari arvioida suhteen tilaa, ei se ostaako hän joululahjan vai ei. Vai ottaisitko mieluummin paskan miehen joka sitten hienoilla lahjoilla hyvittelee vuoden aikana tekemiään rumia temppuja? Anna miehelle se lahja minkä olit aikonutkin antaa, jos itse tykkäät muistaa toisia lahjoilla. Mutta älä siksi, että odotat vastalahjaa. Ja ennen ensi joulua kerro jo hyvissä ajoin, että toivoisit saavasi itsekin pienen lahjan ja kerro mitä toivoisit. Valkkaa vaikka joku kympin juttu, jollaisen saa tyyliin Prismasta, niin ei ole ainakaan rahasta ja hankkimisen vaivasta kiinni. ;)
[/quote]
Eikö mikä lahja tahansa kelpaa? Aika itseään täynnä on ihminen jos ensiksi vaatii lahjaa ja sitten pistää sille jotain ehtoja. Menisi sellainen ihminen itse ostamaan sen tavaran jos ei toisten ajattelemat lahjat kelpaa.
Tuntuu jotenkin älyttömältä että jos toinen ostaa hyvää hyvyyttään lahjan niin sitten ruvetaan valittamaan siitä kun se ei ole oikeanlainen. Se ei ole lahjan tarkoitus.
Kyllä naiselle pitää ostaa hieno ja kallis lahja vaikka ei itse saisikaan mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:38"]
Siis sinä oikeasti pidät lahjojen antamista yhtenä mittarina siinä, onko ihmissuhde hyvä? Mielestäni paljon parempi mittari on esim. tuo, että mies rehellisesti ja suoraan kertoi, ettei aio ostaa ja ei pidä joulusta. Sen sijaan, että sinun mieleksisesi teeskentelisi.
[/quote]
Kyllä minä pidän yhtenä mittarina sitä, että haluaako mies jotenkin ilahduttaa minua vai ei. En tosin seurustelisikaan miehen kanssa, joka ei pidä joulusta.
[/quote]
No sinun käytöksesi ei ilahduta ketään miestä. Tuollainen itsekeskeinen ihminen joka haluaa että muut ihmiset hyppii hänen tahtonsa mukaan.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:25"]Naiset on naisia ja tällaisestakin saa tehtyä näin hankalaa.
[/quote]
Ei kaikki naiset ole tuommoisia. Tässäkin tod näk kyse -20+ vuotiaasta tyttösestä, jolle tärkeintä on, että oma elämä on just samanlaista pintaliitoa kuin kaveriporukalla... vrt. lahjojen vertailu.
[/quote]
-20+ siis ali tai yli 20 vuotiaitako tarkoitat?
[/quote]
Hyvä pointti. Yllättävän herkkiä asioita nuo tuollaiset toiveet. Varmaan justiin siksi, kun niin moni tuomitsee lahjoista tykkäämisen tai niiden haluamisen pinnallisuutena, joka ei ole tärkeää "jos oikeasti välittää". On se kuitenkin tärkeetä mulle, en voi sille mitään.
[/quote]
Niin, mistäs sitä tietää välittääkö oikeasti, jos ei sitä mitenkään konkreettisesti halua osoittaa? Sanat ei paljon merkitse loppupeleissä. Ne on ne teot, jotka merkitsee. Lahjat on yksi tapa osoittaa välittämistä. Rakkauden kieliä on monta. Ei minullekaan lahjojen antaminen ollut iso juttu ennen nykyistä kumppania, joka suorastaan rakastaa lahjojen antamista. Olen sitten opetellut antamaan niitä itsekin ihan pyyteettömästi. En minä siinä mitään menetä, päinvastoin. Ihana ilahduttaa toista.
[/quote]
Lahjoilla ei ole mitään tekemistä välittämisen kanssa. Juuri niillä teoilla näytetään välittäminen ei lahjoilla. Sillä että viettääkö ihminen sinun kanssa aikaa mielummin kuin kavereidensa, kuunteleeko se murheesi tai autaako se oikeasti silloin kun tarvitset?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:42"]
[/quote]
Mitä konkreettista välittämisen osoitusta se lahjojen antaminen on? Varsinkin kun mies tietää, että akka nakkelee niskojaan viikon, jos mies ei valitse juuri sitä täydellistä lahjaa. Ostaako mies siis sen lahjan kiintymyksestä vai halusta välttää helvetillinen nalkutus?
[/quote]
Jos aidosti rakastaa, niin kiintymyksestä. Mies, joka kutsuu kumppaniaan helvetillisesti nakuttavaksi akaksi ei kyllä tasan tarkkaan rakasta sanoi mitä tahansa. Mene ostamaan sitä seksiä, kun et selvästikään kykene rakastamaan ketään muuta kuin itseäsi.
[/quote]
Kiintymyksellä ja lahjoilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Lahjoilla todistetaan toiselle että hänestä ei välitetä vaan hänet halutaan ostaa lahjoilla.
Sinulle mies on vain lahjojen ostamista varten etkä edes tiedä mitä rakkaus tarkoittaa.
Ihan turha valittaa, jos miehenne ei ota teitä naisia kovinkaan vakavasti, kun olette tuommoisia pinnallisia materialisteja. Aikuiset ihmiset itkemässä lahjojen perään niin kuin pikkulapset.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:16"]
On muuten helvetin noloa, että aikuiset ihmiset vinkuu lahjojen perään.
[/quote] Kai pystyt tajuamaan sen ,että kyse ei ole mistään lahjan materiaalisesta arvosta tai lahjasta esineenä sinänsä ,vaan siitä mies on huomaavainen sinua kohtaan ja muistaa sinä päivänä kun kaikki ( paitsi täysin törpöt aviomiehet ) muistavat vaimojaan.
Se on täysin symbolinen tapa,mutta jotain sekin symboloi jos sen jättää pois, eli ei siitä piittaa.
Lahja voi olla vaikka kirpparilta ostettu kaulahuivi,pipo,kukkavaasi ,teekannu tai kirja....
Älä väitä ,etteikö johonkin sellaiseen olisi kenellä tahansa varaa.
Jopa työtönkin pystyy ostamaan sellaisen ilman että se tekisi minkäänlaista lovea hänen kukkaroonsa.
Jos mies on edes jonkunlaisissa töissä ,niin jo muutaman ravintolakaljan hinnalla saa esim parfyymipullon ,ja jo yhden kaljan hinnalla voi ostaa esim. pikkarit. Kukapa nainen ei sellaisesta ilahtuisi?
Eli ihan turha on keksiä mitään puolusteluja tuollaiselle huomaamattomuudelle miehen käytöksessä.
Minä en kyllä sitten viitsisi sen enempää koristella kuusta kuin leipoakaan tai panna tikkua ristiin minkään jouluvalmistelujen eteen ja alkaisin jo ehkä vakavissani miettiä ,että kenenköhän kanssa sitä haluan ensi jouluni viettää.
[/quote]
Mitä järkeä ostaa sellaista minkä toinen heittää välittömästi roskiin? Koska en ole vielä naista tavannut joka kirppari roinaa taloonsa haluaisi.
Toi on juuri tuota nykyajan materialismia että täysin turhaa tavaraa pitää ostaa vaikka tietää että toinen ei sitä koskaan tule mihinkään käyttämään. Sitten on kohta talo täynnä kaikkea roinaa jota kukaan ei ole koskaan halunnut. Missä järki?
Sama tilanne kuin aloittajalla. Hyvähän se, että mies kuitenkin viitsii valmistautua sen verran jouluun, että muistaa mainita ettei lahjoja ole tulossa. Ei ole ensimmäinen mies joka näin tekee. Joku opeteltu vastenmielisyys tuntuu olevan kaunista perinnettä kohtaan. Pieni suklaatervehdys riittäisi, tai edes kortti, mutta liikaahan se on toivottu koska miestä itseään ei joulu kiinnosta.
En jaksa enää yhtään tällaista miestä. Toista se oli aikoinaan ulkomailla asuessa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:10"]
Kyllä naiselle pitää ostaa hieno ja kallis lahja vaikka ei itse saisikaan mitään.
[/quote]
Ei todellakaan pidä. Nainen ei ansaitse yhtään enempää kuin mieskään
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:20"]
Ihan turha valittaa, jos miehenne ei ota teitä naisia kovinkaan vakavasti, kun olette tuommoisia pinnallisia materialisteja. Aikuiset ihmiset itkemässä lahjojen perään niin kuin pikkulapset.
[/quote]
Tästä ei voi olla kuin samaa mieltä. Tälläistä valitusta kuin täällä ei kuule kuin pikkulasten suusta. Kun nyt ei saanut sitä lahjaa mitä halusi. Tai että lahja pitää ostaa vaikka sillä ei mitään tekisi ?????
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lahjoilla ei ole mitään tekemistä välittämisen kanssa. Juuri niillä teoilla näytetään välittäminen ei lahjoilla. Sillä että viettääkö ihminen sinun kanssa aikaa mielummin kuin kavereidensa, kuunteleeko se murheesi tai autaako se oikeasti silloin kun tarvitset?
[/quote]
Onpas, koska se on teko, kun sinä käytät aikaasi siihen, että ajattelet, mistä kumppanisi voisi pitää. Tai näet jotain ja ajattelet ensimmäiseksi, että kumppanisi varmaan ilahtuisi tuosta, joten ostat sen hänelle. Ne on tekoja, jotka viestittävät, että sinä ajattelet häntä silloinkin, kun hän ei ole läsnä. Se, että sinä varta vasten kieltäydyt ostamasta lahjaa, sen sijaan viestittää, ettet halua tuhlata aikaasi kumppanisi mielitekojen ajatteluun.
Ja lahjojen antaminen on tosiaan yksi rakkauden kielistä: http://ellit.fi/suhteet/parisuhteessa/rakkauden-viisi-kielta-puhuako-vai-pussata
[/quote]
[/quote]