Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti, ettei osta minulle joululahjaa

Vierailija
05.12.2014 |

Ollaan seurusteltu puoli vuotta. Mies ilmoitti, ettei aio ostaa lahjaa, kun ei osaa eikä pidä joulusta. Ok muuten, mutta olisin halunnut ostaa hänelle lahjan ja nyt tuntuisi nolaamiselta sitten kuitenkin se antaa. Ja vielä pahempaa, kun ystävät kuitenkin kysyy, mitä miesystäväsi antoi joululahjaksi. Valehtelen jotain, koska mun ystävättäret saa miehiltään niin hienoja lahjoja etten halua sanoa, etten saanut mitään.

Lahjoista varmaan ollutkin puhetta täällä, mutta miten te tuollaiseen reagoisitte? Olisiko minun kannattanut sanoa, että oletin kyllä että annamme lahjat toisillemme - vai miten pitäisi suhtautua? Pettynyt olen, mutten näyttänyt sitä.

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti naiseton vässykkä, enkä asiaa ihmettele yhtään. Parhaat miehet vie parhaat naiset. Tuollainen ulisija ei ole mitenkään kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla. Useimmat naiset haluavat miehekkään miehen. Omani on sellainen, monella tavalla perinteinen mies. Ei ole vinkumassa vässykkämäisesti tasa-arvo ja femakot uikuti uikuti. Saan häneltä miehistä turvaa ja hän minulta naisellista lämpöä. Tuntuu että nykyään moni, etenkin moni nuori mies on hukassa miehisyytensä kanssa. Kun naiset ovat tasa-arvoisia, ei oikein enää tiedetä miten olla miehiä. Vässykän miehisyys on heikoilla jos nainen on tasa-arvoisessa eikä alisteisessa asemassa. Miehisyys on niin heikkoa ettei se kestä tasa-arvoista naista. Tosimies pystyy kohtelemaan naista tasa-arvoisesti, mutta samalla naisena. Voi olla tasa-arvoinen olematta silti samanlainen. Se että uros antaa lahjoja on ihan biologiassa meillä. Mies metsästää sillä aikaa kun nainen hoitaa kotiluolaa ja jälkikasvua. Tosiuros on se, joka "kykenee" tuomaan saalista naiselleen. Ei se vässykkä joka maleksii luolan nurkilla naisten kanssa muiden miesten metsästäessä koska tasa-arvo.  

Naiset haluavat tulla kohdelluksi tasa-arvoisina, eivät kuitenkaan miehinä. Tosimiehen miehisyyttä ei vähennä lahjojen antaminen ja naisen huomioiminen. Päinvastoin se on miehekästä urostelua. Luonnossa miehen tehtävä on pitää naaraastaan huolta kun tämä on haavoittuvaisessa tilassa raskaana ja juuri synnyttäneenä mikä tilanne olisi luonnonolosuhteissa lähes kokoajan. Siksi huomioiminen viehättää alintajuntaisesti naisia. Samalla tavalla kuin miehiä viehättää heitä hellivä nainen (äitimatskua). Luolamies ei tarvitse naista metsästämään hälle ruokaa ja karhuntaljoja toisin kuin raskaana ja pieniä lapsia jatkuvasti hoitava nainen joka ei siinä tilassa kykene metsästämään tarvitsee miestä. Evoluutio on niin hidas että nämä asiat eivät ole hirveästi ehtineet muuttua vaikkeivät ihmiset tiedostakaan elävänsä pitkälti alkukantaisten vaistojen ohjaamina.Siksi tietyt piirteet vastakkaisessa sukupuolessa viehättävät ja vässykkämies sekä maskuliininen metsästäjä (nykyään kylmä ja itsenäinen uranainen) eivät ole kovin suosittuja tyyppejä vastakkaisen sukupuolen keskuudessa. 

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:50"]

Teille, ketkä sanotte ap:ta itsekkääksi ja materialistiksi kysyisin mielipidettänne seuraavasta tapauksesta, joka tapahtui tuttavaperheessäni:

Perheessä oli 3 lasta ja vanhemmat. Äiti oli laittanut joulua pitkään. Siivonnut, laittanut ruokaa, vastannut kaikista joululahjahankinnoista (miehelleen ja lapsille), lähettänyt joulukortit sukulaisille... Kummatkin vanhemmat kävivät töissä, mutta mies ei jouluvalmisteluihin osallistunut. Tuli sitten joulu ja illalla joulupukki. Joulupukki jakoi lahjat, miehelle ja lapsille. Lopuksi tuli kaikille (ennenkaikkea lapsille) kiusaantunut olo kun kaikki tajusivat, että äidille ei ole yhtään pakettia. Lapsista nuorin alkoi itkeä. Hän uskoi joulupukkiin lapsen tavoin ja tivasi pukilta vastausta siihen, miksi äidille ei ole yhtään lahjaa, vaikka hän on ollut kovin kiltti. Lapsi antoi sitten yhden omista pakeistaan (legoja) äidille. Isä tuijotteli seinää ja äiti selitti kiusaantuneena, että "enhän minä mitään tarvitse"...

Oliko äiti mielestänne itsekäs, kun syvällä sisimmässään toivoi, että mies olisi huolehtinut, että pukin säkissä olisi hänelle ollut edes pieni muistaminen?

Ap:n tapaus on tietysti siinä mielessä erilainen, että lapsia ei ole, mutta jos ei edes alkuhuumassa lahjaa vaivaudu antamaan, niin miten sitten myöhemmin pikkulapsiperheen arjessa? 

[/quote]

Näitä tällaisia tapauksia on ainakin tämän palstan perusteella enemmänkin. Kertonee jotakin suomalaisten miesten pohjattomasta itsekkyydestä :(. Muualla en nimittäin ole tällaiseen törmännyt. Olen asunut vuosia ulkomailla eri kohteissa ja tutustunut ihmisiin. Missään muualla ei tällaista keskustelua saa aikaan kuin Suomessa. Muualla naisia arvostetaan ja se osoitetaan mm. eleillä ja pikku lahjoilla. Herrasmiesmäisyys on vielä sentään esim.Keski-Euroopassa voimissaan.

[/quote]

Eli miehen pitää ostella naiselle lahjoja mutta naisen ei miehelle? Keski-eurooppassa nainen on koirankin alapuolella. Katsos et voi saada niitä menneiden aikojen asioista vaan osaa vaan saat silloin kaikki. Jos taas haluat tasa-arvoisen suhteen niin siinä naista ei kohdella yhtään miestä kummemmin

[/quote]

Vierailija
62/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitatko nämä asiat myös kun etsit naista epätoivoisesti nettitreffi-ilmoituksellasi? Käy varmaan mieletön flaksi?

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:44"]

Hei ap: sano miehelle suoraan, että haluat, että annatte lahjat toisillenne. Kerro, miksi se on sinulle tärkeää. Jos hän on fiksu, hän kyllä ymmärtää.

[/quote]

Sehän onkin tosi sydämmestä tultua ja luonnollista kun toinen vaatii että mies ostaa hänelle lahjan? Kyllä tämä av mammojen logiikka alittaa kaikki oletuksen kerta toisensa jälkeen. 

[/quote]

Ihan siltä varalta, jos mies ei tajua, että se on puolisolle tärkeää. Turhaa pilata kummankin joulua sillä, että toinen on pettynyt. Jos ap ei kerro asiaa, todennäköisesti sama toistuu joka joulu ja syntymäpäivä. Suhteen alku on hyvä aika keskustella näistä asioista. Ei se mielestäni ole vaatimista kertoa, mitä pitää tärkeänä. Miehille täytyy joskus vääntää asiat rautalangasta.

[/quote]

Miksi edes seurustella ihmisen kanssa jolla ei ole luonnostaan samanlaista ajatusmaailmaa ja elämäntapaa? Eihän siinä ole päätä eikä häntää. Ei ihmistä voi muuttaa ja ruveta vaatimaan miten toisen pitää käyttäytyä. Toisen rakastaminen on sitä että pitää toisesta juuri sellaisena kuin se on

[/quote]

Eiköhän kaikissa suhteissa tehdä kompromisseja, ja toivottavasti niin, että molemmat joskus joustaa. Muuten ei yhteiselo ole mahdollista - vaikka kuinka "rakastaisi toista sellaisena kuin hän on".

[/quote]

Jousto tapahtuu pienissä asioissa. Ei sellaisissa mitkä koskettaa koko arvomaailmaa. Kuinka moni nainen esim. joustaisi seksissä jos mies vaatisi anaalia mutta itse et sitä haluaisi? Se ei ole sen kummempaa kuin vaatia jotain lahjoja? Jos mies suostuisi aina ostamaan sinulle lahjat niin suostuisitko antamaan sille anaalia kerran viikossa? 

[/quote]

Anaalia tulisi antaa joka tapauksessa, sai lahjoja tai ei. Lisäksi pitää imeä kun mies esittää toivomuksen.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin ketju on hyvä esimerkki miksi ei kannata mennä vakikimppaan naisen kanssa. meinaan seväesyttävä pakkolahjonta repii hermot. unohda hääpäivä, synttärit, joulut jne, ja saat tuntea oevasi maailman itsekkäin paskiainen.

Vierailija
64/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Täällä av:lla kyllä huomaa että meillä suomalaisilla on ensimmäisen asteen ongelmat. "Yhyy, en saa lahjoja"
Ymmärtäisin jos kouluikäisille tuo olisi kova paikka, mutta kun aikuiset itkee lahjojen perään, en ymmärrä. Ajatteleppa ap niitä pieniä lapsia jotka tänäkin vuonna jäävät ilman lahjoja kun vanhemmilla ei työttömyyden takia ole varaa ostella.

Vierailija
65/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä naisena tunnen suurta myötähäpeää tätä ketjua lukiessani. mikä teitä naisia vaivaa? miehen tulisi mielestänne kohdella naista kuin kuningatarta, kuitenkin itse vietätte aikaanne palstalla miestänne haukkuen. jos mies ei anna lahjoja, mielellään viellä arvokkaita hän on itsekäs pihi tai ei arvosta eikä rakasta naista. eikö herranjestas sentään se arvostus ja rakkaus tulisi ennemmin näkyä muissa asioissa ihan käytännön arkielämässä? pahimmillaan joidenkin mielestä on aihetta lopettaa suhde ellei lahjoja ala tulemaan. mistä teitä prinsessoja oikein tulee? ei parisuhde toimi noin! lapsellisia olette. häpeän puolestanne.
nainen 44v

Vierailija
66/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme vaihda mieheni kanssa lahjoja. Käytämme joululahjaan tarkoitetut rahat johonkin suurempaan ja yhteiseen. Ystäville sanon vain: "Emme vaihda lahjoja." Se siitä sitten

Vierailija
67/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:06"]minä naisena tunnen suurta myötähäpeää tätä ketjua lukiessani. mikä teitä naisia vaivaa? miehen tulisi mielestänne kohdella naista kuin kuningatarta, kuitenkin itse vietätte aikaanne palstalla miestänne haukkuen. jos mies ei anna lahjoja, mielellään viellä arvokkaita hän on itsekäs pihi tai ei arvosta eikä rakasta naista. eikö herranjestas sentään se arvostus ja rakkaus tulisi ennemmin näkyä muissa asioissa ihan käytännön arkielämässä? pahimmillaan joidenkin mielestä on aihetta lopettaa suhde ellei lahjoja ala tulemaan. mistä teitä prinsessoja oikein tulee? ei parisuhde toimi noin! lapsellisia olette. häpeän puolestanne.
Mies 44v
[/quote]

Noin, korjasin sinulle.

Vierailija
68/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:26"]No onpa pihi mies, kyllä - pihi, ei varmastikaan ole mistään muusta kyse kuin siitä, ettei halua laittaa rahaa sun lahjaan. Kyllä nyt jokainen osaa jonkun lahjan ostaa naiselleen, vaikka sitten jonkun lahjakortin kasvohoitoon yms.
[/quote]

Minä olen nainen, enkä halua lahjoja, en ellei ole jotain mitä itse toivon. Joulu on muutenkin aivan turha mielestäni, mutta vietämme sitä mieheni kotona, koska hän haluaa. Rakkauden voi osoittaa muutenkin kun lahjoilla ja kun meillä on mieheni kanssa jo kaikkea niin turha stressata lahjoista. Mies on monesti synttäreilleni esim. Keittänyt aamulla kahvit ja leiponut jotain ja syömme yhdessä ja katselemme elokuvia.
Kyse ei ole aina mistään piheydestä.

Vierailija
69/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:04"]

tämäkin ketju on hyvä esimerkki miksi ei kannata mennä vakikimppaan naisen kanssa. meinaan seväesyttävä pakkolahjonta repii hermot. unohda hääpäivä, synttärit, joulut jne, ja saat tuntea oevasi maailman itsekkäin paskiainen.

[/quote]

No kyllä sä vähän olet.. Mikset voi merkata vaikka kalenteriin? Jos nainen kykenee muistamaan nämä niin miksi ei mies?

Vierailija
70/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:06"]minä naisena tunnen suurta myötähäpeää tätä ketjua lukiessani. mikä teitä naisia vaivaa? miehen tulisi mielestänne kohdella naista kuin kuningatarta, kuitenkin itse vietätte aikaanne palstalla miestänne haukkuen. jos mies ei anna lahjoja, mielellään viellä arvokkaita hän on itsekäs pihi tai ei arvosta eikä rakasta naista. eikö herranjestas sentään se arvostus ja rakkaus tulisi ennemmin näkyä muissa asioissa ihan käytännön arkielämässä? pahimmillaan joidenkin mielestä on aihetta lopettaa suhde ellei lahjoja ala tulemaan. mistä teitä prinsessoja oikein tulee? ei parisuhde toimi noin! lapsellisia olette. häpeän puolestanne.
Mies 44v
[/quote]

Noin, korjasin sinulle.
[/quote] sulle käsittämätön ajatus, että nainen voi oikeasti ajatella noin? oikeasti nainen kyllä olen. en tunne mitään tarvetta palstalla provoiluun, itsetunto kohdillaan niin ei tarvitse esittää muuta kuin on. sorry mut huti sulle!

Vierailija
71/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkan markan pihit keksii monenmoista tekosyytä, ettei tarvitsisi toiseen ihmiseen uhrata mitään. Ei ole iso asia lahjan ostaminen. Minä muistan vähemmän tärkeitäkin ihmisiä kuin kumppaniani, joten ei ole ylivoimaista sille tärkeimmälle jotain järkätä. Luultavasti lahjan antamisen kammo on jokin suomalainen geenivirhe, joka poistuu luonnollisella tavalla, kun rajoitteiset ei pääse jatkamaan sukuaan.

Vierailija
72/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:26"]

No onpa pihi mies, kyllä - pihi, ei varmastikaan ole mistään muusta kyse kuin siitä, ettei halua laittaa rahaa sun lahjaan. Kyllä nyt jokainen osaa jonkun lahjan ostaa naiselleen, vaikka sitten jonkun lahjakortin kasvohoitoon yms.

[/quote]"ettei aio ostaa lahjaa, kun ei osaa eikä pidä joulusta"  Missä kohtaa oli puhe piheydestä?Vai oletko ap.

[/quote]

En ollut ap. Mun mielestä tuollaiset lässyttelyt on vaan tekosyitä sille, että on pihi. Jos ei puolen vuoden seurustelun jälkeen halua tai no siis "osaa" toiselle ostaa edes pientä lahjaa noin paskoilla tekosyillä, niin en kyllä jatkais suhdetta, jos toisessa ei olisi sitten jotain todella hyviä ominaisuuksia, harvemmin tosin on jos on tuollainen pihi tapaus. Ei varmasti tykkää muutenkaan huomioida toista, jos kokee jo jonkun joululahjan ostamisen haasteelliseksi.

Vierailija
73/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:19"

No kyllä sä vähän olet.. Mikset voi merkata vaikka kalenteriin? Jos nainen kykenee muistamaan nämä niin miksi ei mies?

[/quote]

päätin 15-vuotiaana etten  juhli jouluja, synttäreitä tms. Hampaita kiristellen piti suostua yo-juhliin vanhempien mieliksi, myöhemmin sitten tekuinssin valmistujaisiin silloisen avokin painostuksesta. Dipan papyyreille nostin sentäs viskilasin yön hiljaisuudessa todistuspostikuorta avatessani työmatkalta tultuani.

Lasten myötä joulutteluun/heidän synttäreiden vuoksi pitää venyä mutta muuhun en suostu. En omiin juhliin mutten myöskään muiden aikuisten muistamiseen/lahjontaan/juhlimiseen millään verukkeella. Ihan vain siksi että elämä on näin paljon yksinkertaisempaa ja helpompaamkun ei tarvitse repiä stressiä turhista.

Vierailija
74/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:19"

[/quote]

päätin 15-vuotiaana etten  juhli jouluja, synttäreitä tms. Hampaita kiristellen piti suostua yo-juhliin vanhempien mieliksi, myöhemmin sitten tekuinssin valmistujaisiin silloisen avokin painostuksesta. Dipan papyyreille nostin sentäs viskilasin yön hiljaisuudessa todistuspostikuorta avatessani työmatkalta tultuani.

Lasten myötä joulutteluun/heidän synttäreiden vuoksi pitää venyä mutta muuhun en suostu. En omiin juhliin mutten myöskään muiden aikuisten muistamiseen/lahjontaan/juhlimiseen millään verukkeella. Ihan vain siksi että elämä on näin paljon yksinkertaisempaa ja helpompaamkun ei tarvitse repiä stressiä turhista.

[/quote]

Eli jit jonnekin 15-vuotiaan itsesi tasolle? Jos vaimosi todella ilahtuisi vaikka kukkasista hääpäivänä ja harmistuisi muistamattomuudesta, sinä teet kuten 15-vuotias sinä? Eli olet itsekäs ja lapsellinen?

Minäkään en juhli joulua mutta ostan lahjat ilahduttamisen ja antamisen ilosta lapsuudenperheelle, ystäville ja puolisolle.

Vierailija
75/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se voi elämässä joskus olla ihan uskomattoman pienestä kiinni"- niin moni asia- rakkauskin...

Minusta olisi hauskaa kysyä (nauraen) tuollaiselta ukolta: " No, teitkö uudenvuodenlupauksia? Kerro nekin saman tien ....

Ja sitten sanoa (nauraen  jo katketakseni)   " Minä tein jo yhden: päätin , etten ota sinulta  enää ensi vuonna suihin !! HAHAHA haa! Kato mitäs pienistä, eiks´vaan ja pikku juttuhan se vaan on?"

Vierailija
76/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopuratkaisuehdotus ongelmaan:

Sovitaan ,kaikin mokomin, että tänä vuonna kaikki törpöt saavat huoletta jättää kaikki läheisensä täysin huomiotta ja säästää senttinsä parempiin mukeihinsa, tai pitää ne vaihtoehtoisesti  tukevasti perstaskuissaan edelleenkin....

Heidän perusteensa käytökselleen löytyvät joka tapauksessa muista , kuin heistä itsestään, joten muiden ei siis  tarvitse heitä tässä asiassa  huomioida . Riittää siis , kun muut pitävät huolen(parhaaksi  katsomallaan tavalla) vain  omasta suhtautumisestaan ja omista läheisistään.

Törpöt pitäkööt huolen tarkasti  senteistään ,sillä sehän tuo heille paljon suuremman tyydytyksen eikä vähennä heidän ostovoimaansa tai säästöjään.

Samalla mahtikäskyllä haluaisin vapauttaa törpöt kaikista muistakin juhlapäivistä ja niiden tavoista ja jopa arkipäiväisistä tavoista.

Näin he sitten  erottuisivat kunnolla ,jotta me muut osaisimme heidät tunnistaa ja kiertää kaukaa.

Näin ei koituisi kummallekaan osapuolelle mitään vaivaa ,kun mitään ´osapuolia´ ei kummastakaan edes  tulisi.

Vierailija
77/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea lupaava suhteen alku

Vierailija
78/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin niin, että suhteen alkuvaiheessa luodaan niitä yhteisiä käytäntöjä ja tapoja, jotka monesti vaativatkin kompromisseja. Se, että annetaanko lahjoja vai ei, on tietysti yhdessä sovittava juttu - kumpikaan ei ole lähtökohtaisesti oikein tai väärin. Jos tavat on ihan erilaiset, niin vaatii tietysti enemmän sovittelua. Omituista tässä ap:n tapauksessa on mielestäni se, että tämä sopiminen kuitataan yksipuolisella sanelulla.

Itse pidän lahjoista. Ostan niitä mielelläni osana jouluvalmisteluja niin aikuisille kuin lapsillekin, mutta omituista olisi, jos en itse myöskään niitä saisi. Lahja voi toki olla aineeton - leffaliput, ilta ravintolassa,  lahjakortti jolla saa mieheltä hierontaa, selkäänpiirtelyä tai vaikka jotain eroottistakin. Huippulahja! Tärkeintä on ajatus ja se pieni vaivannäkö. Jos joululahjat ei kummallekaan ole tärkeitä, niin toki siitä perinteestä voidaan luopua - jokainen pari & perhe päättää itse. Yhdessä.

Vierailija
79/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kenenkään oo pakko tykätä joulusta ja ostaa lahjoja. Tuskin se oli henkilökohtaista, paitsi jos mies ostaa kaikille muille läheisilleen. Miksi pitäisi pahoittaa rakkaan ihmisen mieli ostamalla hänelle lahja "opetukseksi"? Todella vittumaista toimintaa.

Ja joo ei munkaan mielestä puolen vuoden seurustelun jälkeen mitään kauheen ihmeellistä tarvis ostaa...

Vierailija
80/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:30"]

Niin, mistäs sitä tietää välittääkö oikeasti, jos ei sitä mitenkään konkreettisesti halua osoittaa? Sanat ei paljon merkitse loppupeleissä. Ne on ne teot, jotka merkitsee. Lahjat on yksi tapa osoittaa välittämistä. Rakkauden kieliä on monta. Ei minullekaan lahjojen antaminen ollut iso juttu ennen nykyistä kumppania, joka suorastaan rakastaa lahjojen antamista. Olen sitten opetellut antamaan niitä itsekin ihan pyyteettömästi. En minä siinä mitään menetä, päinvastoin. Ihana ilahduttaa toista.

[/quote]

Mitä konkreettista välittämisen osoitusta se lahjojen antaminen on? Varsinkin kun mies tietää, että akka nakkelee niskojaan viikon, jos mies ei valitse juuri sitä täydellistä lahjaa. Ostaako mies siis sen lahjan kiintymyksestä vai halusta välttää helvetillinen nalkutus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän