Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti, ettei osta minulle joululahjaa

Vierailija
05.12.2014 |

Ollaan seurusteltu puoli vuotta. Mies ilmoitti, ettei aio ostaa lahjaa, kun ei osaa eikä pidä joulusta. Ok muuten, mutta olisin halunnut ostaa hänelle lahjan ja nyt tuntuisi nolaamiselta sitten kuitenkin se antaa. Ja vielä pahempaa, kun ystävät kuitenkin kysyy, mitä miesystäväsi antoi joululahjaksi. Valehtelen jotain, koska mun ystävättäret saa miehiltään niin hienoja lahjoja etten halua sanoa, etten saanut mitään.

Lahjoista varmaan ollutkin puhetta täällä, mutta miten te tuollaiseen reagoisitte? Olisiko minun kannattanut sanoa, että oletin kyllä että annamme lahjat toisillemme - vai miten pitäisi suhtautua? Pettynyt olen, mutten näyttänyt sitä.

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:25"]

Naiset on naisia ja tällaisestakin saa tehtyä näin hankalaa.

[/quote]

Mies tässä tekee asian vaikeaksi. Miten yhden lahjan voi/kehtaa jättää hankkimatta, jos tietää, että se on toiselle vaikeaa. Jos ei osaa, niin aina voi kysyä: "Minkälaisista lahjoista pidät?"

Vierailija
122/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaisten kristtyjen juhla.Ei kai täällä uskiksia ole, terroristeja vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:06"]

Tuosta se suhteen pilaaminen alkaa! Mies on laiska vätys joka ei vaivaudu sen vertaa että ottaisi selvää mitä toivoisit lahjaksi.

Ja sinä ap et kerro että oikeasti tuli paha mieli ja haluat lahjan ja aiot itsekin miehelle sellaisen ostaa.

Voit riisua alasti miehen kanssa ja tehdä vaikka mitä mutta et voi sanoa että haluat joululahjan???

[/quote]

Hyvä pointti. Yllättävän herkkiä asioita nuo tuollaiset toiveet. Varmaan justiin siksi, kun niin moni tuomitsee lahjoista tykkäämisen tai niiden haluamisen pinnallisuutena, joka ei ole tärkeää "jos oikeasti välittää". On se kuitenkin tärkeetä mulle, en voi sille mitään.

Niin ja aiemmalle kirjoittajalle: lähestyn jo neljääkymmentä hyvää vauhtia.

[/quote]

No olet materialisti jolle toiset ihmiset on vain sinun palvelijoita. Jos oikeasti välittäisit ihmisistä niin ainoa lahja mitä haluaisit olisi heidän seura

[/quote]

En ole kirjoittaja ,jota haukut materialistiksi, mutta mitä seuraan tulee, niin en ehkä viihtyisi sellaisen  miehen seurassa joka ei välitä pienimmastäkään huomaavaisuudesta minua kohtaan.

Ei muuten  ihmisen pelkkä  seura sinänsä mikään lahja välttämättä ole ollenkaan : tuntuisiko sinusta esim. suureltakin lahjalta saada olla vaikka tunti jonkun marmattajan, vain omista tekemisistään puhujan   tai itsensäkehujan seurassa!

Pitäisikö sellaisesta seurasta vielä olla oikein ...kiitollinen?!

Osoittaisiko se sinusta välittämistä jos joku esim.  tulisi säännöllisesti vain  purkamaan oman henkisen ´kaatopaikkakuormansa´ sinulle?

Alistaako se, jos muistat rakkaintasi (??????) kerran pari vuodessa jollain muutaman euron lahjalla sinut ´palvelijaksi´ ? Pitäisitkö siitä jos rakkaimpasi ei huomioisi sinua mitenkään .Kaataisi kuppiin vain itselleen kahvin ,eikä sinulle varaisi edes kuppia pöytään.

Sanoisi vain ,että ota astiakaapista ja tiskaa se sen jälkeen itse,mä en oo mikään sun palvelijas.

Jos sanoisit jotain kahvin mausta ,vastaisi vain että ´kuule mä luen nyt lehteä enkä oikein jaksa nyt ajatella noita sun juttujas, ku eihän niissä mulle mitään tärkeää ole kummiskaan et älä viitti nyt turhaan höpötellä niitä mulle,jooko"

Saituri, jos kuka , on juuri kuvaamasi materialisti. HÄN ei pysty tajuamaan lahjassa muuta ,kuin sen materiaalisen arvon.

Vierailija
124/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:46"]

[/quote]

Lahjoilla ei ole mitään tekemistä välittämisen kanssa. Juuri niillä teoilla näytetään välittäminen ei lahjoilla. Sillä että viettääkö ihminen sinun kanssa aikaa mielummin kuin kavereidensa, kuunteleeko se murheesi tai autaako se oikeasti silloin kun tarvitset?

[/quote]

Lahja on myös symbolinen ele. Aika vähän sillä loppujen lopuksi on materian kanssa tekemistä. Se voi olla halpa tai vaikka täysin ilmainen/aineeton (esim. lahjakortti itse tehtyyn hierontaan). Välittämistä on se, että ei vähättele toiselle tärkeitä asioita. Yhden joululahjan hankkiminen on miehelle aika pieni vaiva ja jos hän tietää, että se on puolisolle tärkeää, en ymmärrä, miksi hän jättäisi sen hankkimatta?

[/quote]

Miksi joku haluaa olla ihmisen kanssa tekemisissä joka tarvitsee lahjoja tullakseen onnelliseksi? Ainakaan kukaan itseään kunnioittava ihminen ei sellaisen kanssa ole missään tekemisissä. Kyllä se toisen seura pitää olla kaikki mitä tarvitaan onnellisuuteen

Vierailija
125/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:44"]

Hei ap: sano miehelle suoraan, että haluat, että annatte lahjat toisillenne. Kerro, miksi se on sinulle tärkeää. Jos hän on fiksu, hän kyllä ymmärtää.

[/quote]

Sehän onkin tosi sydämmestä tultua ja luonnollista kun toinen vaatii että mies ostaa hänelle lahjan? Kyllä tämä av mammojen logiikka alittaa kaikki oletuksen kerta toisensa jälkeen. 

[/quote]

Ihan siltä varalta, jos mies ei tajua, että se on puolisolle tärkeää. Turhaa pilata kummankin joulua sillä, että toinen on pettynyt. Jos ap ei kerro asiaa, todennäköisesti sama toistuu joka joulu ja syntymäpäivä. Suhteen alku on hyvä aika keskustella näistä asioista. Ei se mielestäni ole vaatimista kertoa, mitä pitää tärkeänä. Miehille täytyy joskus vääntää asiat rautalangasta.

Vierailija
126/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ajattelen kuin 82. Se jolle on periaatekysymys olla koskaan ostamatta kenellekään lahjoja, taitaa itse olla suurin materialisti.

Vierailija
127/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:22"]

PUOLI VUOTTA!!!!!! BUHAHHHAAAA ja lahjaa pitäisi ostaa. Älä nyt naurata!

[/quote]

No eikö tuollaiset romanttiset eleet nimenomaan korostu alkuvaiheessa? Jos mies ei niihin ole valmis nyt, niin tuskin myöhemminkään. Tosin 50 vuoden avioliiton jälkeen lahja on myös ihan yhtä tärkeä, jos jompikumpi niin kokee.

[/quote]

Puoli vuotta seurustelu ei ole edes mikään suhde vielä. 

Vierailija
128/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:35"]

Ymmärrän ap:ta siinä että haluaisi vähän ylpeillä miehellään kavereilleen. Niin ne miehetkin haluaa näyttää kavereilleen miten hyvännäköinen nainen niillä on.

[/quote]

Onko sinulla ja AP:llä itsetunto ongelmia kun pitää päteä kehumalla mitä mies teille osti? 

[/quote]

Ei mulla ainakaan ole itsetunto-ongelmaa. Enhän mä itseäni siinä joudu häpeämään, vaan miestä. Varmaan pitkällä aikavälillä alkaa kyllä syödä itsetuntoakin jos ei koskaan huomiointia saa. #64

[/quote]

Se kertoo aika hemmetisti sinun asenteestasi ja mielipiteestäsi mieheesi jos häntä häpeät. Miksi kukaan haluaa sinulle ostaa lahjaa jos sinä häpeät häntä? Sama kun sanoisi että miehesi on idiootti. 

Vierailija
129/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:35"]

Ymmärrän ap:ta siinä että haluaisi vähän ylpeillä miehellään kavereilleen. Niin ne miehetkin haluaa näyttää kavereilleen miten hyvännäköinen nainen niillä on.

[/quote]

Onko sinulla ja AP:llä itsetunto ongelmia kun pitää päteä kehumalla mitä mies teille osti? 

[/quote]

Ei mulla ainakaan ole itsetunto-ongelmaa. Enhän mä itseäni siinä joudu häpeämään, vaan miestä. Varmaan pitkällä aikavälillä alkaa kyllä syödä itsetuntoakin jos ei koskaan huomiointia saa. #64

[/quote]

Se kertoo aika hemmetisti sinun asenteestasi ja mielipiteestäsi mieheesi jos häntä häpeät. Miksi kukaan haluaa sinulle ostaa lahjaa jos sinä häpeät häntä? Sama kun sanoisi että miehesi on idiootti. 

[/quote]

Se häpeäminen tapahtuu varmaankin vasta siinä vaiheessa, kun mies ei ole sitä lahjaa ostanut, vaikka näiden ystävättärien miehet on niille ostaneet. Näin ymmärsin.

Vierailija
130/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:41"]

Oikeasti linkkaat jotain ellit roskaa tänne? 

Lahjoja ostetaan vain kun sille on tarve. Eli on oikea tarve jollekkin. Sitä EI osteta sen mukaan mitä lahjan saaja toivoo vaan saajan pitäisi olla iloinen mistä tahansa lahjasta.

Sinun perustelujesi mukaan lapsillekkin kannattaa ostaa säkillinen joululahjoja? Niinhän nykyään todella moni tekee. Muuten niitä ei lasten tekemiset kiinnosta mutta lahjoja ostetaan kun lapset niitä haluaa.

Haluaminenkin voi olla sairasta. Moni lasten haluaminen on. Eli ne haluavat vain haluamisen takia. He eivät todellakaan tarvitse 30 lahjaa eikä ne niillä tule koskaan leikkimäänkään. Mutta jos kysyt että haluaako ne tuon tai tuon niin aivan varmasti haluaa.

Tämä menee myös samaan kategoriaan monien naisten sormusten haluamisista: sormuksen pitäisi maksaa tuhansia euroja vaikka olisi kaksi pienipalkkaista ihmistä.

Häät pitää olla mahtavat missä on kaikki mistä ollaan lapsena haaveiltu. Niihin jopa otetaan lainaa nykyään. Jos se on mielestäsi rakkautta niin et edes tiedä mitä rakkaus on.

Rakkaudella ja välittämisellä ei ole mitään tekemistä rahan ja materian kanssa. Jos toista rakastaa niin sitä rakastaa vaikka se ei omistaisi edes vaatteita mitä sille on päällä.

[/quote]

Blaa blaa blaa. Jos jotain ostetaan nimenomaan tarpeeseen, niin se on tarvehankinta, eikä lahja. Tietty sen voi antaa lahjana, mutta se ei ole lahjan perimmäinen idea. Siis antaa lahja, kun joku jotain tarvitsee.

Enkä minä puhunut mitään kenenkään halusta saada lahjoja, vaan siitä, mitä lahjojen antaminen viestittää ja mitä niiden antamisen välttely viestittää. Jos on päivä, jolloin on tapana antaa lahjoja kaikille läheisille, niin kyllä se kertoo itsekkyydestä, ettei viitsi mitään keksiä. Yhteisestä sopimuksesta voi jättää lahjat väliin, mutta yksipuolinen ilmoitus on tökeröä ja kertoo, että olet itsekäs paska. Mutta puolustele sinä vaan itsekkyyttäsi vaikka maailman tappiin saakka. I'm out!

[/quote]

Lahjan idea on että sitä ei odoteta. Jos kumpikin antaa toisilleen lahjan ja kummatkin sitä vaatii niin koko asiassa ei ole mitään ideaa. Jos laittaa jotain vaatimuksia lahjalleen niin silloin ei itse ymmärrä lahjan ideaa.

Lahjan idea on juuri yllätyksellisyys ja se että sitä ei odota eikä tiedä mitä siellä voi olla. Sitten tietenkin olet onnellinen oli siellä mitä vaan.

Kyllä ainoastaan AP on itsekäs heidän suhteessa. Vieläpä silloin kun hänellä ja miehellä ei edes ole kunnon suhdetta vielä

Vierailija
131/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:33"]

Ei mulle se tavara sinänsä merkkaa, vaan se että nyt joulu olisi ollut hyvä paikka osoittaa vähän tätä suhteen laatuakin, että paljonko toiselle merkitsee. Ystäville on hankala sanoa ettei tullut lahjaa siksi, koska ne on myötäeläneet aiemmat karut kokemukseni ja olleet tukena kun lähdin huonosta suhteesta. Nyt ne on olleet niin onnellisia mun puolesta, kun olen viimein löytänyt hyvän miehen, että haluaisin siis tavallaan tehdä ystäväni tyytyväisiksi tässäkin asiassa. Hölmöä varmaan mutta kai sitä haluaa olla ylpeä kumppanista. Mutta totta se, että pitäisi puhua suoraan asiasta. -ap

[/quote] sillä lahjan arvollako ystäviesi kanssa olisitte mitanneet, paljonko hänelle merkitset? taidatte olla viellä aika nuoria, voi ap. kasva vähän! tuo on lapsellista.

Vierailija
132/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:25"]

Naiset on naisia ja tällaisestakin saa tehtyä näin hankalaa.

[/quote]

Mies tässä tekee asian vaikeaksi. Miten yhden lahjan voi/kehtaa jättää hankkimatta, jos tietää, että se on toiselle vaikeaa. Jos ei osaa, niin aina voi kysyä: "Minkälaisista lahjoista pidät?"

[/quote]

Lahjan idea on että toinen ei tiedä mikä se on tai että sitä edes on tulossa. Törkeää on se että nainen rupeaa valittamaan lahjan laadusta saatuaan lahjan. Se on todella törkeätä. Sekin on törkeätä jos sitä lahjaa ei sitten käytä. Se on sama kun sanoisi toiselle että sinulla ei ole merkitystä.

Lahjan saaminen ei ole mikään itseisarvo eikä oikeus. Se on etuoikeus tilanteessa missä toinen ITSE ajattelee ja haluaa ostaa toiselle HÄNEN mielestään kivan lahjan. 

Vierailija
133/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:06"]

Tuosta se suhteen pilaaminen alkaa! Mies on laiska vätys joka ei vaivaudu sen vertaa että ottaisi selvää mitä toivoisit lahjaksi.

Ja sinä ap et kerro että oikeasti tuli paha mieli ja haluat lahjan ja aiot itsekin miehelle sellaisen ostaa.

Voit riisua alasti miehen kanssa ja tehdä vaikka mitä mutta et voi sanoa että haluat joululahjan???

[/quote]

Hyvä pointti. Yllättävän herkkiä asioita nuo tuollaiset toiveet. Varmaan justiin siksi, kun niin moni tuomitsee lahjoista tykkäämisen tai niiden haluamisen pinnallisuutena, joka ei ole tärkeää "jos oikeasti välittää". On se kuitenkin tärkeetä mulle, en voi sille mitään.

Niin ja aiemmalle kirjoittajalle: lähestyn jo neljääkymmentä hyvää vauhtia.

[/quote]

No olet materialisti jolle toiset ihmiset on vain sinun palvelijoita. Jos oikeasti välittäisit ihmisistä niin ainoa lahja mitä haluaisit olisi heidän seura

[/quote]

En ole kirjoittaja ,jota haukut materialistiksi, mutta mitä seuraan tulee, niin en ehkä viihtyisi sellaisen  miehen seurassa joka ei välitä pienimmastäkään huomaavaisuudesta minua kohtaan.

Ei muuten  ihmisen pelkkä  seura sinänsä mikään lahja välttämättä ole ollenkaan : tuntuisiko sinusta esim. suureltakin lahjalta saada olla vaikka tunti jonkun marmattajan, vain omista tekemisistään puhujan   tai itsensäkehujan seurassa!

Pitäisikö sellaisesta seurasta vielä olla oikein ...kiitollinen?!

Osoittaisiko se sinusta välittämistä jos joku esim.  tulisi säännöllisesti vain  purkamaan oman henkisen ´kaatopaikkakuormansa´ sinulle?

Alistaako se, jos muistat rakkaintasi (??????) kerran pari vuodessa jollain muutaman euron lahjalla sinut ´palvelijaksi´ ? Pitäisitkö siitä jos rakkaimpasi ei huomioisi sinua mitenkään .Kaataisi kuppiin vain itselleen kahvin ,eikä sinulle varaisi edes kuppia pöytään.

Sanoisi vain ,että ota astiakaapista ja tiskaa se sen jälkeen itse,mä en oo mikään sun palvelijas.

Jos sanoisit jotain kahvin mausta ,vastaisi vain että ´kuule mä luen nyt lehteä enkä oikein jaksa nyt ajatella noita sun juttujas, ku eihän niissä mulle mitään tärkeää ole kummiskaan et älä viitti nyt turhaan höpötellä niitä mulle,jooko"

Saituri, jos kuka , on juuri kuvaamasi materialisti. HÄN ei pysty tajuamaan lahjassa muuta ,kuin sen materiaalisen arvon.

[/quote]

Olet naurettava. Kahvin kaataminen on TÄYSIN eri asia kuin joku lahja.

Erittäin todennäköisesti itse et edes osta miehellesi hänen haluamiaan asioita vaan tämä on taas näitä sinä haluat asioita. 

Vierailija
134/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies!

... blääh, en tykkää aikuisten joululahjoista.

Vierailija
135/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies!

... blääh, en tykkää aikuisten joululahjoista.

Vierailija
136/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naiset! Minä ostan joka joulu miehelle jotain, sen lisäksi ostan itselleni omat lahjani ja paketoin ne kuusen alle. Mies on tyytyväinen ja vaimo on tyytyväinen ; ) luonnollisesti maksu tapahtuu miehen kortilla.
Hyvää joulua meille kaikille ihanille naisille, jotka haluamme helpottaa läheistemme elämää ja tuoda siihen vähän iloa ; )

Vierailija
137/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:55"]

Hei ap: sano miehelle suoraan, että haluat, että annatte lahjat toisillenne. Kerro, miksi se on sinulle tärkeää. Jos hän on fiksu, hän kyllä ymmärtää.

[/quote]

Sehän onkin tosi sydämmestä tultua ja luonnollista kun toinen vaatii että mies ostaa hänelle lahjan? Kyllä tämä av mammojen logiikka alittaa kaikki oletuksen kerta toisensa jälkeen. 

[/quote]

Ihan siltä varalta, jos mies ei tajua, että se on puolisolle tärkeää. Turhaa pilata kummankin joulua sillä, että toinen on pettynyt. Jos ap ei kerro asiaa, todennäköisesti sama toistuu joka joulu ja syntymäpäivä. Suhteen alku on hyvä aika keskustella näistä asioista. Ei se mielestäni ole vaatimista kertoa, mitä pitää tärkeänä. Miehille täytyy joskus vääntää asiat rautalangasta.

[/quote]

Jos toinen EI ITSE halua lahjoja ostaa niin koko lahjan idea meni siinä. 

Kukaan ihminen jolla on selkäranka ja itseluottamusta ei suostu tuollaisiin vaatimuksiin. 

Se että ihminen pitää lahjojen ostamista tärkeänä kertoo kaiken ihmisestä. Eikä se ole mitään mukavaa. 

Vierailija
138/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mikä ketju :) Tänä vuonna mulla ei sentään ole tätä ongelmaa. Pihi ja itsekäs mies jäi viime joulun jälkeen. Perään on ruikuttanut koko vuoden. Ei tainnut tajuta mikä meni vikaan. No oli muutakin kuin se ettei ostanut lahjaa vaikka mielellään otti niitä aina vastaan, viime joulu oli vaan piste i:n päälle kaikessa äijän itsekkyydessä. Ei ole uuttakaan muijaa löytynyt, mutta säästyi häneltä sentään muutama euro kun ei lahjaa ostanut :D

Vierailija
139/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:57"]

Samoin ajattelen kuin 82. Se jolle on periaatekysymys olla koskaan ostamatta kenellekään lahjoja, taitaa itse olla suurin materialisti.

[/quote]

Ei kyse ole periaatteesta vaan siitä että lahjoja ei osteta sen takia että on joku määrätty päivä tai sen takia että toinen haluaa. Vaan se takia että se ostaja on sitä mieltä että nyt hän ansaitsee lahjan ja nyt ostaja haluaa sen lahjan hänelle ostaa. 

Ei lahjan saaja voi määritellä koska hänelle ostetaan lahjoja ja mitä lahjoja? Sillä ei ole lahjojen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
140/164 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi edes seurustella ihmisen kanssa jolla ei ole luonnostaan samanlaista ajatusmaailmaa ja elämäntapaa? Eihän siinä ole päätä eikä häntää. Ei ihmistä voi muuttaa ja ruveta vaatimaan miten toisen pitää käyttäytyä. Toisen rakastaminen on sitä että pitää toisesta juuri sellaisena kuin se on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan