Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti, ettei osta minulle joululahjaa

Vierailija
05.12.2014 |

Ollaan seurusteltu puoli vuotta. Mies ilmoitti, ettei aio ostaa lahjaa, kun ei osaa eikä pidä joulusta. Ok muuten, mutta olisin halunnut ostaa hänelle lahjan ja nyt tuntuisi nolaamiselta sitten kuitenkin se antaa. Ja vielä pahempaa, kun ystävät kuitenkin kysyy, mitä miesystäväsi antoi joululahjaksi. Valehtelen jotain, koska mun ystävättäret saa miehiltään niin hienoja lahjoja etten halua sanoa, etten saanut mitään.

Lahjoista varmaan ollutkin puhetta täällä, mutta miten te tuollaiseen reagoisitte? Olisiko minun kannattanut sanoa, että oletin kyllä että annamme lahjat toisillemme - vai miten pitäisi suhtautua? Pettynyt olen, mutten näyttänyt sitä.

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin sille paskiaiselle aivan ihanan ja henkilökohtaisen lahjan :D Siinäpähän tuntee häpeää nahoissaan ja oppii.

Mulla on sama tilanne. Aviomies on tuskin edes ajatellut ostaa mulle mitään. Tänä vuonna en vihjaa enkä muituta, vaan ostan itse hänelle erittäin mieleisen lahjan. Enkä nalkuta jos käy ilmi ettei hän ole tosiaan hankkinut mitään, tajuaa se ilmankin.

Vierailija
2/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toi on kummallista itsekeskeisyyttä mieheltä. Minusta rakkautta olisi sanoa että ei oikein osaa tätä lahjan ostamista kun itselle joulu ei ole tärkeä. Mutta että haluaisi toiselle tehdä mieliksi. Useimmat naiset pitävät muistamisesta. Olisin aika surullinen jos en saisi mitään lahjaa. Varmaan ajattelisin kuten sinä että tulisi paineita valehdella että sain jotain ihanaa. Minusta sinun pitäisi sanoa että toivoisit että antaisitte toisillenne lahjat. Tuollaiset jää helposti hampaankoloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rakentaa kulissit ja valehdella ystäville. Tosi hyvä idis ja kantaa mukavasti elämääsi.

Entäpä jos kuitenkin jätät lahjan antamatta ja annat sen toisena ajankohtana. Ja sanot ystävillesi, ettette osta lahjoja toisillenne. Olette seurustelleetkin niin vähän aikaa, että ymmärrän täysin poikaystävääsi.

Toinen vaihtoehto on, että sanot ukolle mitä haluaisit lahjaksi, näin hän tietää mitä ostaa.

Vierailija
4/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUOLI VUOTTA!!!!!! BUHAHHHAAAA ja lahjaa pitäisi ostaa. Älä nyt naurata!

Vierailija
5/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei tiedä mitä ostaa, niin et kuitenkaan vaivaudu auttamaan häntä?Jaa.

Vierailija
6/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille mitä ostaa ja se siitä.

Vierailija
7/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on naisia ja tällaisestakin saa tehtyä näin hankalaa.

Vierailija
8/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:22"]PUOLI VUOTTA!!!!!! BUHAHHHAAAA ja lahjaa pitäisi ostaa. Älä nyt naurata!
[/quote]
Milloinkas ajattelit että olis hyvä aika lahjojen ostoon, kultahääpäivä? Senkin pihipetteri.

Vierailija
9/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotat miehen ostamaan lahjan...hmm...onpa mukava suhteen alku.

Vierailija
10/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa pihi mies, kyllä - pihi, ei varmastikaan ole mistään muusta kyse kuin siitä, ettei halua laittaa rahaa sun lahjaan. Kyllä nyt jokainen osaa jonkun lahjan ostaa naiselleen, vaikka sitten jonkun lahjakortin kasvohoitoon yms.

Vierailija
11/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:22"]PUOLI VUOTTA!!!!!! BUHAHHHAAAA ja lahjaa pitäisi ostaa. Älä nyt naurata! [/quote] Milloinkas ajattelit että olis hyvä aika lahjojen ostoon, kultahääpäivä? Senkin pihipetteri.

[/quote]Rahasta se ei ole kiinni vaan siitä, ettei todellakaan keksi mitään ostettavaa kun ei tunne toista kunnolla. Piste. Jos nainen ei vaivaudu edes kertomaan mitä haluaa niin olkoot. Ärsyttää tuollainen pakottaminen, vaikka toinen on jo sanonut ettei keksi mitä ostaa.

Vierailija
12/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:26"]

No onpa pihi mies, kyllä - pihi, ei varmastikaan ole mistään muusta kyse kuin siitä, ettei halua laittaa rahaa sun lahjaan. Kyllä nyt jokainen osaa jonkun lahjan ostaa naiselleen, vaikka sitten jonkun lahjakortin kasvohoitoon yms.

[/quote]"ettei aio ostaa lahjaa, kun ei osaa eikä pidä joulusta"  Missä kohtaa oli puhe piheydestä?Vai oletko ap.

Vierailija
13/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerroin miehelle eilen, että en aio ostaa hänelle joululahjaa ja mies ilmoitti, että hän ostaa silti minulle. Selvä, ja asiasta ei tehty sen suurempaa numeroa eikä kumpikaan loukkaantunut, suuttunut tai kokenut minkäänlaista painetta asiasta.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi ei voi antaa lahjaa vaikka toinen ei antaisi? Eihän lahjan antamisen pitäisi olla kiinni mistään muusta kuin siitä, että haluaa antaa sen lahjan (ei esim. siitä, että haluaa sitten itsekin lahjan ja jos ei saa, niin suuttuu). Sitten taas jos toinen ihan selkeästi ilmoittaa, ettei halua mitään, niin mielestäni sitä toivetta tulee kunnioittaa. Jos taas sanoo, ettei tarvitse mitään, niin sitten voi mielestäni ostaa oman harkinnan mukaan jotain pientä.

Jos mies ei ollenkaan pidä joulusta ja siihen liittyvästä lahjomisesta, ja haluat silti antaa lahjan, niin kerro hänelle, että haluaisit antaa lahjan hänelle oli joulu tai ei -ja toivot, että hän ottaa sen vastaan nimenomaan lahjana sinulta hänelle eikä lahjana joulun kunniaksi.

Vierailija
14/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:tä nolottaa se kun joutuu kertomaan kavereillee, ettei saanut poikaystävältä lahjaa. Tässä on se ongelma, pureudutaan siihen.

Vierailija
15/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja annetaan aina antamisen ilosta ei se ole vaihtokauppa. Ihan hyvin voit antaa hänelle ja ehkä hänkin oppii pitämään joulusta ja antamisesta. :)

Vierailija
16/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies ilmoitti - -." A man or the man? (opiskelija)

Vierailija
17/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle se tavara sinänsä merkkaa, vaan se että nyt joulu olisi ollut hyvä paikka osoittaa vähän tätä suhteen laatuakin, että paljonko toiselle merkitsee. Ystäville on hankala sanoa ettei tullut lahjaa siksi, koska ne on myötäeläneet aiemmat karut kokemukseni ja olleet tukena kun lähdin huonosta suhteesta. Nyt ne on olleet niin onnellisia mun puolesta, kun olen viimein löytänyt hyvän miehen, että haluaisin siis tavallaan tehdä ystäväni tyytyväisiksi tässäkin asiassa. Hölmöä varmaan mutta kai sitä haluaa olla ylpeä kumppanista. Mutta totta se, että pitäisi puhua suoraan asiasta. -ap

Vierailija
18/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle miehelle (tekisi mieli sanoa että useimmille miehille) lahjan antaminen tai saaminen ei ole mikään iso tai tärkeä asia. Mies ei myöskään arvioi parisuhteen tilaa sen mukaan kuinka täydellisen tai kelvottoman lahjan sattuu puolisolta/tyttöystävältä saamaan. Siten miehen on usein myös vaikea ymmärtää miksi nainen saattaa jostain lahjasta tehdä niin suuren numeron.

Vierailija
19/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä oikeasti pidät lahjojen antamista yhtenä mittarina siinä, onko ihmissuhde hyvä? Mielestäni paljon parempi mittari on esim. tuo, että mies rehellisesti ja suoraan kertoi, ettei aio ostaa ja ei pidä joulusta. Sen sijaan, että sinun mieleksisesi teeskentelisi.

Vierailija
20/164 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap mutta älä tuhlaa aikaasi tuollaiseen mieheen. Jos mies oikeasti rakastaa naista todella paljon niin se ostaa kyllä lahjan, koska haluaa miellyttää sua. Jos ei, hän ei katso sua sen vaivan arvoiseksi.
Älä osta sinäkään lahjaa, nöyryyttäisit vain itseäsi. Panosta niihin, jotka panostavat sinuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi