Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aika varma että kuolen tähän darraan

Vierailija
04.12.2014 |

Eilen oli pikkujoulut, tuli otettua pari liikaa.
Nyt oksettaa, paska lentää, ahdistaa ja mainitsinko jo että oksettaa? No, onneksi ei tullut mokailtua.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:48"]Huvittaa kun diapam/primperan/imodium kommentti saa kohta 50 alapeukkua, vaikka se on 100% fakta.
[/quote]

Enpä nyt tiiä mitä huvittavaa siinä on. Jos alkoholin kans pelleilee useinkin niin lääkkeistä tulee pian vakiosettiä siihen rinnalle ja sen varmaan ymmärtää sanomattakin mitä siitä tulee. Satunnaisesti juova ei darroihinsa lääkkeitä tarvi. Nimim. Eka pizzaa ja jaffaa - sitte pizzaa ja kaljaa - sitte kaljaa ja pameja -> sekakäyttöpainajainen

Vierailija
22/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:53"]

Miksi noista tasoittavista puhutaan niin kuin ne toimisivat kaikille? Minulla yksikin olut darrassa on joko turha tai sitten pahentaa oloa.

[/quote]

Tarvitset ehkä enemmän? Tasoittavien määrä riippuu siitä, kuinka paljon on tullut juotua edellisenä iltana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:48"]Huvittaa kun diapam/primperan/imodium kommentti saa kohta 50 alapeukkua, vaikka se on 100% fakta. [/quote] Enpä nyt tiiä mitä huvittavaa siinä on. Jos alkoholin kans pelleilee useinkin niin lääkkeistä tulee pian vakiosettiä siihen rinnalle ja sen varmaan ymmärtää sanomattakin mitä siitä tulee. Satunnaisesti juova ei darroihinsa lääkkeitä tarvi. Nimim. Eka pizzaa ja jaffaa - sitte pizzaa ja kaljaa - sitte kaljaa ja pameja -> sekakäyttöpainajainen

[/quote]

Höpö höpö. Paljon on niitä jotka juovat harvoin, eikä tule sen enempää riippuvaiseksi siitä vaikka hoitaisivatkin krapulaansa lääkkeillä silloin. Itse olen juonut krapulaa aiheuttavia määriä 1-3 kertaa vuodessa, ja kyllä olen joko loiventavilla tai lääkkeillä jos niitä on ollut, hoitanut krapulaani. Eipä ole silti tullut mitään sekakäyttöpainajaisia eikä riippuvuutta.

Vierailija
24/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:48"]Huvittaa kun diapam/primperan/imodium kommentti saa kohta 50 alapeukkua, vaikka se on 100% fakta. [/quote] Enpä nyt tiiä mitä huvittavaa siinä on. Jos alkoholin kans pelleilee useinkin niin lääkkeistä tulee pian vakiosettiä siihen rinnalle ja sen varmaan ymmärtää sanomattakin mitä siitä tulee. Satunnaisesti juova ei darroihinsa lääkkeitä tarvi. Nimim. Eka pizzaa ja jaffaa - sitte pizzaa ja kaljaa - sitte kaljaa ja pameja -> sekakäyttöpainajainen

[/quote]

Kommentin pointti olikin vain se julkinen valhe, että krapulaan ei ole lääkettä. Ei se, että yhden illan pikkujouluissa dokanneen pitäsi hakea lääkkeet.

Itsellä ei lääkkeitä ole koskaan kotona ollut 3 tablettia enempää, vaan ne on haettu A-klinikalta. Siellähän annetaan vain yhdelle päivälle lääkkeet, seuraavana päivänä haetaan toiset ja kolmantena kolmannet ja joka kerta promillemittari suuhun.

Vierailija
25/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin krapula mitä olen kuullut oli entisellä työkaverilla. Vielä illalla oksensi vihreätä limaa.

Vierailija
26/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:57"]

[/quote]

Höpö höpö. Paljon on niitä jotka juovat harvoin, eikä tule sen enempää riippuvaiseksi siitä vaikka hoitaisivatkin krapulaansa lääkkeillä silloin. Itse olen juonut krapulaa aiheuttavia määriä 1-3 kertaa vuodessa, ja kyllä olen joko loiventavilla tai lääkkeillä jos niitä on ollut, hoitanut krapulaani. Eipä ole silti tullut mitään sekakäyttöpainajaisia eikä riippuvuutta.
[/quote]

Nii-in, mutta kun ihmiset on erilaisia.

Vierailija
27/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:48"]

Mikis alkaa sekoilla noiden nappien kanssa, kun ongelma hoituu tasoittavilla. Ja saa ihan turvallisesti omasta lähikaupasta. Pizza ja jaffa auttaa kyllä siinä vaiheessa, kun ruoka ja juoma pysyy sisällä. Tähän vaiheeseen pääsemiseksi tarvitaan joskus tasoittavia.

[/quote]

Jossain vaiheessa se putki on katkaistava, ja sen katkaiseminen alkoholia juomalla on suurimmalle osalle tekemätön paikka. Alkoholilla ei myöskään pysty ehkäisemänn alkoholin pahoja vieroitusoireita, jotka tulevat vasta kun promillet on nollassa. Puhun edelleen rankasti ryyppävistä en kohtuukäyttäjistä.

[/quote]

Ryyppyputki suositellaan lopettamaan vähitellen juomista vähentäen. Ymmärrän, ettei tämä monelta onnistu. Aloittaja ei kuitenkaan ilmeisesti ole mikään rapajuoppo, joka juonut runsaasti monta viikkoa putkeen. Kyllä ihan peruspulliainen hyötyy huomattavasti tasoittavista. Krapulan oireet ovat sitä pahemmat, mitä suurempi promillepudotus on ollut, tasoittavilla nimenomaan loivennetaan tätä pudotusta. Monesti olen välttynyt krapulalts kokonaan, kun olen esim. juhannuksen jälkeen tasoitellut seuraavana päivänä 6-8 oluella, sitä seuraavana 6-4 ja sitten 4-2.

Vierailija
28/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:05"]

Ryyppyputki suositellaan lopettamaan vähitellen juomista vähentäen. Ymmärrän, ettei tämä monelta onnistu.

[/quote]

Kuten sanoin, ryyppyputken lopettaminen loiventamalla ei poista vieroitusoireita jotka tulevat silloin kun promillet on nolla. Vaikka loiventaisit 10 päivää ja vähentäisit yhden oluen päivässä se ei auta. Kovista ryppääjistä aika moni saa viinakrampin ilman lääkkeitä ryyppytken jälkeen, ja sitä sinä et loiventamalla pysty ehkäisemään.

Jos jollekin ko. kuoristuskohtaus (viinakramppi) on tuntematon, niin se on aivan vastaava kun epilepsiakohtaus ja voi tulla vaikka 3 päivää juomisen lopettamisen jälkeen auton ratissa.

Vierailija
29/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:17"]

Kuten sanoin, ryyppyputken lopettaminen loiventamalla ei poista vieroitusoireita jotka tulevat silloin kun promillet on nolla. Vaikka loiventaisit 10 päivää ja vähentäisit yhden oluen päivässä se ei auta. 

[/quote]

Ei mulla ainakaan ole loiventamisen jälkeen ikinä tullut mitään vieroitusoireita sitten kun promillet on nolla. 

Yleensähän muutenkin se krapula on kovin sitten kun promillet on olleet jo nolla jonkin aikaa. Olen joskus seurannut alkometrillä asiaa itseltäni, ja aamuyöstä olen herännyt epämiellyttävään ahdistavaan oloon. Silloin promillet on juuri laskeneet nollaan tai hyvin lähellä sitä. Olen kuitenkin pystynyt hetken päästä jatkamaan unia. Sitten herään ehkä klo 9 aikaan ja silloin on jo kauan olleet promillet nolla, mutta alkoholin aineenvaihduntatuotteiden takia nyt on niin kamala darra ettei nukkuminen tule kyseeseen. Vessan lattialla tärisen ja oksentelen vähän väliä, päätä särkee ja tuntuu että sekoan.

Loiventavat auttavat, jos pysyvät sisällä (minulla siinä valitettavasti usein ongelmia), koska ne katkaisevat tilapäisesti sen prosessin jossa maksa käsittelee myrkyllisiä alkoholiaineenvaihdunnan tuotteita. Maksa siirtyy tilapäisesti käsittelemään pääasiassa itse etanolia, ja myrkyllisempien aineiden pitoisuus laskee. Samalla etanoli tekee hyvää oloa (pienen nousuhumalan) mikä edelleen peittää alleen ikävää oloa. Itse olen aina onnistunut loiventavilla, silloin kun ne tosiaan on pysyneet sisällä, katkaisemaan juomisen täysin tuskattomasti ilman että olisi tullut mitään loiventavista tullutta uutta krapulaa.

Vierailija
30/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tonen kertoo kärsivänsä krapulasta kun on juhlinut eilen pikkujouluja ja täällä aletaan puhumaan ryyppyputkista ja suurkulutuksesta. Huh huh.

Kyllä se ohi menee, ei auta kuin kärsiä. Lepoa, nestettä ja suolaa, tai mikä nyt tuntuu maistuvan. Illalla nukkumaan mennessä tajuat, että selvisit! Krapulassa on aina se hyvä puoli, että se menee varmasti ohi.

Vierailija
31/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:24"]

Kuten sanoin, ryyppyputken lopettaminen loiventamalla ei poista vieroitusoireita jotka tulevat silloin kun promillet on nolla. Vaikka loiventaisit 10 päivää ja vähentäisit yhden oluen päivässä se ei auta. 

[/quote]

Ei mulla ainakaan ole loiventamisen jälkeen ikinä tullut mitään vieroitusoireita sitten kun promillet on nolla. 

[/quote]

Niin jos sinulla ei niin ei muillakaan niinkö? Kukaan tuskin saa viinakramppia 5 päivän putkesta, mutta kun putki venyy sinne yli kahden viikon ja 24/7 juomista, niin krampin riski alkaa olemaan aika suuri monella. Jotkut sitä ei saa vaikka joisivat vuoden.

Nyt pitää kysyä millainen on sinun ryyppyputki? Jos nyt puhut alle viikon putkista, niin me puhumme hieman eri asiasta.

Vierailija
32/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sma vika rahikaisella. Ja jooudun vielä olemaan töissä!

Vierailija
33/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:31"]

[/quote]

[/quote]

Niin jos sinulla ei niin ei muillakaan niinkö? Kukaan tuskin saa viinakramppia 5 päivän putkesta, mutta kun putki venyy sinne yli kahden viikon ja 24/7 juomista, niin krampin riski alkaa olemaan aika suuri monella. Jotkut sitä ei saa vaikka joisivat vuoden.

Nyt pitää kysyä millainen on sinun ryyppyputki? Jos nyt puhut alle viikon putkista, niin me puhumme hieman eri asiasta.

[/quote]

Ei tässä ketjussa mistään putkista puhuttu vaan kovasta kertakäytöstä. Siitä minäkin puhuin, kovan yhden illan pikkujoulujuomisen aiheuttamasta krapulasta. 

Vierailija
34/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tonen kertoo kärsivänsä krapulasta kun on juhlinut eilen pikkujouluja ja täällä aletaan puhumaan ryyppyputkista ja suurkulutuksesta. Huh huh.

[/quote]

No kuinka usein täällä asian pysyy vaan otsikossa? Yleensä ei pysytä edes koko aiheessa, nyt kumminkin pysytään vaikka rajummassa muodossa. Ap. on juonut yhden päivän, niin ohje on lepoa, jaffaa, yritä selvitä ja kyllä se helpottaa, mitä siihen muuta voi sanoa. 

Vierailija
35/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:36"]

Ei tässä ketjussa mistään putkista puhuttu vaan kovasta kertakäytöstä. Siitä minäkin puhuin, kovan yhden illan pikkujoulujuomisen aiheuttamasta krapulasta. 

[/quote]

Ei puhuttu putkista, mutta kirjoitit-->Ryyppyputki suositellaan lopettamaan vähitellen juomista vähentäen.

Vähän ristiriitainen juttu.

Vierailija
36/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuota itsesäälin määrää! Itsehän tautisi hankit, joten kestä nyt vaan urhoollisesti. Sääliä on turha kerjätä. Mutta kuten sanottu, tyhmästä päästä kärsii koko vartalo.

Vierailija
37/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Onneksi olen irtautunut alkoholista lähes kokonaan, en vain kestä sitä krapulaa.
Ihan järkyttävä olo heti aamusta, illalla vielä laatta lentää. Tärisen, ruoka ei maistu, ei voi laitta silmiä kiinni kun oksettaa - vaikka tekisi mieli nukkua, vaikka kokonaan poiis..
Ei ole ikävä ei.

Vierailija
38/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, jos yhtään voin lohduttaa niin itsehän join kaks viikkoa, ja voin kertoa et SE darra oli jotain mitä en ollut ennen kokenut. Oksensin niin kauan että lopulta vatsalaukusta tuli verta, samoin ikenet vuosi sitä. Ja tärinä niin kova että nukkuminen täysin mahdotonta. Mut siitäkin selvittiin :) Ja kyllä, tasottavat auttaa kunhan määrä pysyy hanskassa.

Vierailija
39/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinkohan samoissa pikkujouluissa? Darra täälläkin, ja töissä pitää olla, onneksi en näköjään ole ainoa tällaisesta olosta kärsivä :)

Vierailija
40/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:10"]

Oltiinkohan samoissa pikkujouluissa? Darra täälläkin, ja töissä pitää olla, onneksi en näköjään ole ainoa tällaisesta olosta kärsivä :)

[/quote]

Eikö teillä ole nollatoleranssi vai lopetitko juomisen aikasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi