Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aika varma että kuolen tähän darraan

Vierailija
04.12.2014 |

Eilen oli pikkujoulut, tuli otettua pari liikaa.
Nyt oksettaa, paska lentää, ahdistaa ja mainitsinko jo että oksettaa? No, onneksi ei tullut mokailtua.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.. Tästähän tuli yllättävän laaja keskustelu.. :D Olen selviämässä. Jo 2h olen ollut oksentamatta! Olisi mulla tuoltakaapista löytynyt loiventavaa, apteekissa olisi primperan suppoja ja tabletteja (migreeniin) ja diapamiakin olisi löytynyt samaan vaivaan. Mutta parempi ilman! Kauhea fläsäri tuli illalta kun miehen hyvä kaveri vonkasi multa pusua. Onneksi en antanut, mutta ajatuskin ahdistaa.
Nyt taas muistaa paremmin että miksi se viina ei ole kovin hyvä idea. Vappuna uusiksi..

Vierailija
2/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin otsikolle:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä noita pameja saa?

pitäisi viikonloppuna ryypätä oikein kunnolla ja nyt jo pelottaa kankainen,auttaako ne oikeasti?

oksennus tulee yöllä vähän ennen nukkumattia,ihan hyvä kun tulee ylimääräiset viinat pihalle ja kankkuspäivinä ei tarvitse oksennella,en pysty ajattelemaankaan mitään korjaus sarjoja,krapulassa ei voi kuvitellakaan juovansa korjaavia,oksettaa ajatellakin että krapulassa joisi viinaa.

Vierailija
4/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrääkö lääkäri diapamia darraan vai saako sitä ilman reseptiä?

Vierailija
5/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:19"]

Määrääkö lääkäri diapamia darraan vai saako sitä ilman reseptiä?

[/quote]

A-klinikalta saa, mutta ei reseptiä vain ainostaan yhdelle päivälle kerrallaan.

Vierailija
6/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla usein tulee se vaihe kun pelkään että en kuolekkaan

Vierailija
7/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:06"]siis millasia krapuloita teillä oikein on??? :D
[/quote]
No aamulla ku herään, jos en oo koko yötä oksentanut jo, tuntuu päässä aivan siltä kuin aivot syöpyisivät kivusta sekä jomotuksesta, ihaku joku hakkais niitä ku rumpuja ja samalla aivot heiluisivat.. ja sen huomattuani on jo pakko juosta vessaan, jossa huuto-oksennan kaiken ja vielä vähän päälle, ulos. Tärisen lattialla ja oksennan edelleen, vaikka mitää ei tule, ei ees sappinesteistä, en voi edes ajatella ruokaa, vesikin tulee ylös yhtä kylmänä kun menee alas! Kokoajan pyörryttää ja heikottaa. Ja tätä jatkuu yleensä klo 15-18.00 Asti, jonka jälkeen saatan syödä jotain kevyttä varovasti :) ja toivon että pääsen nopeasti takaisin nukkumaan, seuraavana aamuna vielä ihan vitun tönkkö olo.
Nämä olot ovat nii kamalat että olen ollut jo vuoden selvinpäin "vahingossa" vaikka yleensä join kyllä ainakun oli vähänki aihetta!
Ps kärsin useasti darraani silmät kiinni kuumassa kylvyssä, se tuntui hyvältä

Vierailija
8/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monella muulla tulee tuollainen helvetillinen HUUTO-OKSENNUS?

se on jotain ihan järkyttävää,vatsaa kouristaa ihan järjettömästi vaikka mitään ei tule enää,helvetillinen hiki,kaikkia lihaksia pakottaa ja silti vielä HAAAAARRRRRRÖÖÖÖÖÖAAAAA,jos asuisin kerrostalossa koko talo varmasti kuulisi ja soittaisi poliisit että joku tapetaan.

tv.mies

Vierailija
9/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Yksi deeku vähemmän.

Vierailija
10/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:48"]

Mikis alkaa sekoilla noiden nappien kanssa, kun ongelma hoituu tasoittavilla. Ja saa ihan turvallisesti omasta lähikaupasta. Pizza ja jaffa auttaa kyllä siinä vaiheessa, kun ruoka ja juoma pysyy sisällä. Tähän vaiheeseen pääsemiseksi tarvitaan joskus tasoittavia.

[/quote]

Jossain vaiheessa se putki on katkaistava, ja sen katkaiseminen alkoholia juomalla on suurimmalle osalle tekemätön paikka. Alkoholilla ei myöskään pysty ehkäisemänn alkoholin pahoja vieroitusoireita, jotka tulevat vasta kun promillet on nollassa. Puhun edelleen rankasti ryyppävistä en kohtuukäyttäjistä.

[/quote]

Ryyppyputki suositellaan lopettamaan vähitellen juomista vähentäen. Ymmärrän, ettei tämä monelta onnistu. Aloittaja ei kuitenkaan ilmeisesti ole mikään rapajuoppo, joka juonut runsaasti monta viikkoa putkeen. Kyllä ihan peruspulliainen hyötyy huomattavasti tasoittavista. Krapulan oireet ovat sitä pahemmat, mitä suurempi promillepudotus on ollut, tasoittavilla nimenomaan loivennetaan tätä pudotusta. Monesti olen välttynyt krapulalts kokonaan, kun olen esim. juhannuksen jälkeen tasoitellut seuraavana päivänä 6-8 oluella, sitä seuraavana 6-4 ja sitten 4-2.
[/quote]

Pakko kysyä näin harvoin ryypiskelevänä, että... kuinka pitkän putken oikein saat juhannuksesta aikaan? Jos sitä pitää katkaista juomalla päälle vielä kolme päivää? Nuilla määrillä minä ainakin olisin kunnon humalassa ja todella huonossa kunnossa vs. yhden päivän krapulakärsimys.
[/quote]
Jäin juhannuksena lomille ja tuli kumottua paljon snapseja juhannusaattona. Aamulla olo odotetusti kauhea, mutta heti aamusta sillivoileipä kahden kaljan kera pelasti tilanteen. Sitten saunaan ja uimaan (lähinnä huuhtoutumaan), pienet torkut, kalastelua olut kourassa ja illalla jaksoinkin sitten grillailla hyvin. Oikeastaan noita seuraavien päivien kaljoja ei olisi tarvittukaan. Lähinnä mökkipuuhastelun lomassa join, kun nyt sattui löytymään. Noin kuitenkin kannattaa lopettaa, jos on tosiaan joku viikon rajumpi putki ollut päällä. Tällaista en ole itse koskaan kokeillut, mutta satunpa vain tietämään. Ei muuten ole edes humalassa, jos päivän mittaan tissuttelee 8 olutta. Yksi olut palaa pois noin tunnissa.

Vierailija
11/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:32"]Mä inhoan vittu ihmisiä, jotka tulevat sanomaan "juot vähä jaffaa ja tilaat pizzan, jonka jälkee meet vähä kävelee". Haistakaa paska! teillä ei ole ikinä krapulaa ollutkaan, jos tuollaista tulette ehdottamaan.

Kunnon krapula vastaa ruokamyrkytystä. Mikään jaffa eikä pizza pysy sisällä paria minuuttia pidempään ja ainoa liikuntamuoto on konttaaminen sängystä vessanpöntölle oksentamaan. Sappinesteen oksentaminen ei ole mukavaa, ja siksi kannattaa yrittää juoda ihan pieniä huikkia vettä oksentamisen helpottamiseksi.

Mitään lääkettä ei ole. Ainoastaan aika auttaa.
[/quote]

Ah sappineste. Tuli ihana muisto kahden viikon takaa omien pikkujoulujeni darrapäivältä. En voinut polvistua pöntölle polvivian takia ja yritin oksentaa kumartuneena, pää mahdollisimman lähellä pönttöä. Se fuckin oksuneste livahti nenäkäytävään. Saakutti kun kirveli ja itketti varmaan kymmenen minsaa. Pakko oli yrittää "hengittää" vettä nenään, ihan sama vaikka menis keuhkoon. Vesi oli sitä linnunmaitoa oksunesteeseen verrattuna.

Olkaapa siis varovaisia siellä pöntöllä ;)

Vierailija
12/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä diapameja saa? 

Vierailija
13/68 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju toimii hyvänä peilinä. Join ennen paljon ja krapulat oli aivan hirveitä. Nyt taas muistan että ei tässä nyt sittenkään ole valittamisen aihetta, kun ei ole krapulaa :) Menin viime yönä nukkumaan ehkä joskus 03 tai puoli 04, en muista ihan ja heräsin tänään 15.30 ja tilasin ruokaa, eli tämähän on identtinen päivä juoma-aikojen krapulapäiviin näden, ilman sitä krapulaa. Olo meinaa muuten olla kurja mutta taas kiitän itseäni ja olen helpottunut siitä etten juonut, mikä olo olisi nyt... Ja se on mahtava tunne se.

Jos olisi eilen juonut, olisin vielä tänään kännissä eilisen promilleista, ja ehkä jopa jatkanut juomista tänään ja saikuttanut huomisen työpäivän, tai ilmestynyt paikalle kaameassa kunnossa. Minulla ne krapulat kaiken lisäksi kestää helposti 3-5 päivää. Ou jes ettei sitä tarvitse kokea! Lähetän tän viestin, vaihdan lakanat, syön pizzan kunhan tulee, sitten tiskaan ja siivoan ehkä muutenkin. Myös siivous on säännöllisempää nyt kun kaikki pe+la ei mene juodessa ja su ma ti ke krapulassa :)

Vierailija
14/68 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hyvän ketjun

Vierailija
15/68 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darrapäivähän tässä on ollut. Eilen tuli juotua litran pullo rommia yksin uuttavuotta viettäessä, kauhistuttaa itsekin että sen tosiaan kokonaan join (olen 55-kiloinen nainen). Tarkoitus oli ottaa colan kanssa jokunen, ehkä max puolet pullosta, mutta kun alkuun oli päästy, teki mieli lisää, ja klo 4 kumosin viimeiset rommitipat Club Havanaa. Raakana, koska Cokis oli jo ajat sitten loppunut.

Koirakin sai pahus vieköön kärsiä emännän rappiotilasta, koska olin nukahtanut juodessani sohvalle enkä ollut ulkoiluttanut koiraa. Heräsin onneksi parin tunnin päästä ja sain koiran päästetty aamukuudelta pihaan pissalle. Ja äkkiä takaisin sänkyyn, edelleen kovassa humalassa ja huimaten. Heräilin klo 13 aikaan ja darra OLI paha. Päätä särki, oksetti, vapisutti, tuntui että en kestä sekuntiakaan. Olisi pitänyt mennä oksentamaan vessaan, mutta en pystynyt liikkumaan. Silmien avaaminenkin tuntui lähes mahdottomalta. Makasin siis sängyllä koomamaisessa tilassa hereillä tunnin verran ennen kuin pääsin edes vessaan.

VAikka kuvotti, oksennusta ei tullut, ei ennen kuin yritin juoda energiajuoman ja syödä vähän. Syöminen ja juominen aiheutti välittömän huutoyrjökohtauksen, ja kun kerran oli yrjöämään alkanut, vatsa kouristeli sitten aina vaan vaikka oli jo ruoasta tyhjentynyt. Makasin vessan lattialla, tärisin, valitin ääneen, rukoilin kuolemaa, ja välillä oksensin. Oksentamaan nouseminen makuulta oli karmea voimainponnistus minkä jälkeen aina lysähdin kuin pyörtyvä takaisin lattialle. Tasoittavia ei ollut koska olin juonut kaiken viinan mitä oli, eikä ne varmasti olisi sisällä pysyneetkään. Buranaa yritin kerran ottaa, mutta sekin tuli ylös heti. 

Klo 18 aikaan aloin olla kunnossa että pääsin koiran kanssa "aamu"lenkille. Siellä oli vainoharhainen olo ja pelkäsin helvetisti että joku ihminnen puhuu mulle. Olisin varmaan juossut karkuun jos olisi puhunut. Lenkin jälkeen tilasin lähipizzeriasta kotiin rullakebabin ja 1,5 litraa Cokista, ja onneksi ne pysyivät sisällä. Alkuun olo vaan huononi, mutta ehkä tunnin päästä parani. Sitten sain jo otettua Buranankin. Ja takaisin sänkyyn köllimään. Nukuin sitten uudestaan niin että heräsin vasta 22 aikaan. Huomenna töihin klo 9:ksi, mahtaa olla pirteä olo, kun en pysty varmasti nyt yöllä nukkumaan kun heräsin pikku päiväuniltani vasta iltakymmeneltä. 

Vaan ei kaduta juominen, oli ihan uskomattoman hieno shamanistinen kalsarikänni, jossa oli melkein psykedeelisiä elementtejä mukana vaikken mitään muuta ottanut kuin viinaa. Esim. näin silmät kiinni laittaessani kolmiulotteisia "unia" vaikka olin hereillä ja minusta tuntui että vaistosin jotenkin maailman syvemmän olemuksen. 

Vierailija
16/68 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:37"]

Darrapäivähän tässä on ollut. Eilen tuli juotua litran pullo rommia yksin uuttavuotta viettäessä, kauhistuttaa itsekin että sen tosiaan kokonaan join (olen 55-kiloinen nainen). Tarkoitus oli ottaa colan kanssa jokunen, ehkä max puolet pullosta, mutta kun alkuun oli päästy, teki mieli lisää, ja klo 4 kumosin viimeiset rommitipat Club Havanaa. Raakana, koska Cokis oli jo ajat sitten loppunut.

Koirakin sai pahus vieköön kärsiä emännän rappiotilasta, koska olin nukahtanut juodessani sohvalle enkä ollut ulkoiluttanut koiraa. Heräsin onneksi parin tunnin päästä ja sain koiran päästetty aamukuudelta pihaan pissalle. Ja äkkiä takaisin sänkyyn, edelleen kovassa humalassa ja huimaten. Heräilin klo 13 aikaan ja darra OLI paha. Päätä särki, oksetti, vapisutti, tuntui että en kestä sekuntiakaan. Olisi pitänyt mennä oksentamaan vessaan, mutta en pystynyt liikkumaan. Silmien avaaminenkin tuntui lähes mahdottomalta. Makasin siis sängyllä koomamaisessa tilassa hereillä tunnin verran ennen kuin pääsin edes vessaan.

VAikka kuvotti, oksennusta ei tullut, ei ennen kuin yritin juoda energiajuoman ja syödä vähän. Syöminen ja juominen aiheutti välittömän huutoyrjökohtauksen, ja kun kerran oli yrjöämään alkanut, vatsa kouristeli sitten aina vaan vaikka oli jo ruoasta tyhjentynyt. Makasin vessan lattialla, tärisin, valitin ääneen, rukoilin kuolemaa, ja välillä oksensin. Oksentamaan nouseminen makuulta oli karmea voimainponnistus minkä jälkeen aina lysähdin kuin pyörtyvä takaisin lattialle. Tasoittavia ei ollut koska olin juonut kaiken viinan mitä oli, eikä ne varmasti olisi sisällä pysyneetkään. Buranaa yritin kerran ottaa, mutta sekin tuli ylös heti. 

Klo 18 aikaan aloin olla kunnossa että pääsin koiran kanssa "aamu"lenkille. Siellä oli vainoharhainen olo ja pelkäsin helvetisti että joku ihminnen puhuu mulle. Olisin varmaan juossut karkuun jos olisi puhunut. Lenkin jälkeen tilasin lähipizzeriasta kotiin rullakebabin ja 1,5 litraa Cokista, ja onneksi ne pysyivät sisällä. Alkuun olo vaan huononi, mutta ehkä tunnin päästä parani. Sitten sain jo otettua Buranankin. Ja takaisin sänkyyn köllimään. Nukuin sitten uudestaan niin että heräsin vasta 22 aikaan. Huomenna töihin klo 9:ksi, mahtaa olla pirteä olo, kun en pysty varmasti nyt yöllä nukkumaan kun heräsin pikku päiväuniltani vasta iltakymmeneltä. 

Vaan ei kaduta juominen, oli ihan uskomattoman hieno shamanistinen kalsarikänni, jossa oli melkein psykedeelisiä elementtejä mukana vaikken mitään muuta ottanut kuin viinaa. Esim. näin silmät kiinni laittaessani kolmiulotteisia "unia" vaikka olin hereillä ja minusta tuntui että vaistosin jotenkin maailman syvemmän olemuksen. 

[/quote]

Hieno kuvaus? Olisiko seksi auttanut?

Vierailija
17/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin luulet, että kuolet darraan, myöhemmin toivot, että kuolisit.

Vierailija
18/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt mikään ongelma ole jos tänään vapaapäivä. Tähän aikaan päivästä ei ole enää mikään pakko kärsiä krapulaa, lääkettä saa klo 9.00 alkaen jos on niin amatööri ettei älyä edellisenä päivänä varautua.

Vierailija
19/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noista tasoittavista puhutaan niin kuin ne toimisivat kaikille? Minulla yksikin olut darrassa on joko turha tai sitten pahentaa oloa.

Vierailija
20/68 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:48"]

Mikis alkaa sekoilla noiden nappien kanssa, kun ongelma hoituu tasoittavilla. Ja saa ihan turvallisesti omasta lähikaupasta. Pizza ja jaffa auttaa kyllä siinä vaiheessa, kun ruoka ja juoma pysyy sisällä. Tähän vaiheeseen pääsemiseksi tarvitaan joskus tasoittavia.

[/quote]

Jossain vaiheessa se putki on katkaistava, ja sen katkaiseminen alkoholia juomalla on suurimmalle osalle tekemätön paikka. Alkoholilla ei myöskään pysty ehkäisemänn alkoholin pahoja vieroitusoireita, jotka tulevat vasta kun promillet on nollassa. Puhun edelleen rankasti ryyppävistä en kohtuukäyttäjistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi