Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polyamorinen liitto

Vierailija
03.12.2014 |

Onko jollakin kokemuksia?Erilaiset perheet- sarjassa aihetta käsitellään torstaina. Henkilökohtaisesti ärsyttää tuollainen egobuusti miehellä. Siinä sitten kilpailuttaa ja manipuloi jalkavaimojaan minkä ehtii. Miten olisi jos tilanne olisikin toisinpäin: Naisella kaksi miestä? Ei varmasti kukaan mies suostu kynnysmatoksi? Vai suostuuko?

Vielä ymmärtäisin jos henkilö olisi todella upean näköinen ja rikas. Mutta tuollainen tusinakaljupää? Eikä voi olla mitenkään superihku luonnekaan, kun laittaa rakastamansa naisen (t) sietämään tuollaista.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 01:15"]

ei se ole normaalia ollenkaan tuollainen polyamoria ja kohta pitää sallia myös niin että hamsterit ja marsutkin voi olla siinä mukana niinku avioliitossa tai koira, en voi hyväksyä

[/quote]

Kuulostaa houkuttelevalta kimpalta. :) 

Vierailija
42/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan mainitaan, että jo alun perin tuo mies ja nainen olivat avoimessa suhteessa ja naisellakin siis sai olla muita ja ilmeisesti olikin.

Eli varmaankin provoilet, kun haluat esittää, että tuossa mentäisiin tuon miehen ehdoilla. Sain tuosta sen tulkinnan, että naisilla olisi yhtä lailla vielä oikeus olla tahollaan suhteessa, tietysti olisi mielenkiintoista tietää, miksi näin ei ole käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietty tyylillään, mutta kyllähän tuosta jotenkinä äärimmäinen itsekkyys paistaa läpi.

Pistää vaan miettimään, mikä on noiden ihmisen itsekunnioituksen ja -tunnon taso, kun suostuu rakkaansa jakamaan. Ei varmaan kummoinenkaan.

Vierailija
44/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, sinä olet kyllä polyamoriasta mitään ymmärrättömin anonyymi kommentoija, kenen tekstiä olen koskaan mistään lukenut. Ehkä kannattaa katsoa se ohjelma ja muutenkin koittaa ottaa selvää, mistä siinä on kyse.

Vierailija
45/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kyllä sanonut, että hän eläisi mielellään polyamorisessa suhteessa niin, että taloudessamme olisi kaksi miestä ja minä. Tämä lähinnä siksi, että hän on bi ja itse taas en ole kiinnostunut naisista ja toivoisimme molemmat, että jos asuisimme polyamorisessa suhteessa, meillä kaikilla kolmella olisi suhde keskenämme.

Kyllä polyamorinen suhde voi toimia ihan samalla tavalla kuin kahden ihmisenkin suhde. Se on erilaista ja vaatii erilaisia asioita, mutta ei se mikään mahdottomuus ole. Eikä kyse ole mistään egoboostailusta ja jalkavaimoista, vaan tasavertaisista aikuisista ihmisistä joilla nyt vaan on erilainen elämäntyyli ja ihmissuhdekäsitys kuin monella muulla.

Ei polyamorinen suhde toimi, jos joku on siinä vastoin tahtoaan ja joutuu "sietämään väkisin". Ihan niinkuin kahden hengen suhdekaan ei toimi, jos toinen ei aidosti halua olla siinä.

Vierailija
46/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:13"]

Pistää vaan miettimään, mikä on noiden ihmisen itsekunnioituksen ja -tunnon taso, kun suostuu rakkaansa jakamaan. Ei varmaan kummoinenkaan.

[/quote]

Pistää vaan miettimään, mikä on niiden ihmisten itsekunnioituksen ja -tunnon ja muiden kunnioituksen taso, jotka haluaa kontrolloida, hallita ja rajoittaa rakkaansa elämää ja esimerkiksi estää häntä rakastamasta useita eri henkilöitä yhtä aikaa. Ihminen ei ole mikään esine jonka voi omistaa ja jonka voi "jakaa" jonkun kanssa.

Vierailija
47/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itse ajatellut, että tuollainen kuvio ei voi toimia, jos siinä on lapsia. Mutta ilmeisesti voi. Pitääpä katsoa tuo jakso.

Tuollainen suhdehan perustuu keskustelulle ja avoimuudelle. Koska eihän sellainen voi toimia, että joku osapuoli sanelisi toisille asiat. 2

Vierailija
48/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kanssa tuo toimii erittäin hyvin; lapsella on monta rakastavaa ja huolehtivaa aikuista läsnä. Kaikkien tulee tietenkin silloin olla halukkaita ottamaan vastuu lapsista ja toimia vastuullisen aikuisen roolissa.

Vierailija
49/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole egoboostailua, että haluaa pitää kumppanin vain itsellään?

Vierailija
50/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:31"]

Eikö se nyt ole egoboostailua, että haluaa pitää kumppanin vain itsellään?

[/quote]

Tämä. Niin tämä.

Vierailija
51/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:21"]

Koska eihän sellainen voi toimia, että joku osapuoli sanelisi toisille asiat. 2

[/quote]

Eli polyamorinen liitto toimii aivan samoin kuin kahdenvälinen liittokin.

Vierailija
52/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itse ajatellut, että tuollainen kuvio ei voi toimia, jos siinä on lapsia. Mutta ilmeisesti voi. Pitääpä katsoa tuo jakso.

Tuollainen suhdehan perustuu keskustelulle ja avoimuudelle. Koska eihän sellainen voi toimia, että joku osapuoli sanelisi toisille asiat. 2

[/quote]

Täälläpäs on arvoliberaalia porukkaa. Jos mieheni hässisi vuorotellen minun ja jonkun toisen pirkon kanssa mielensä mukaan, niin minkään maailman keskustelu tai avoimuus ei muuttaisi asiaa omalta puoleltani myönteiseksi. Päinvastoin olo olisi vieläkin hyväksikäytetympi ja epäkunnioitettu, mikäli vain mahdollista.

terv. arvokonservatiivi ap

Vierailija
53/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:35"]

[/quote]

Täälläpäs on arvoliberaalia porukkaa. Jos mieheni hässisi vuorotellen minun ja jonkun toisen pirkon kanssa mielensä mukaan, niin minkään maailman keskustelu tai avoimuus ei muuttaisi asiaa omalta puoleltani myönteiseksi. Päinvastoin olo olisi vieläkin hyväksikäytetympi ja epäkunnioitettu, mikäli vain mahdollista.

[/quote]

Älä ihmeessä ota sitten ketään Pirkkoa teille asumaan :D. Mutta en usko että tuo oikeasti on ARVOkysymys, vaan TUNNEkysymys. Minäkin olen arvokonservatiivi, haluan asua ydinperheenä ja niin pois päin, mutta ei minusta tuntuisi pahalta polyamorinen elämä. Päinvastoin voisi olla kivaakin ja ainakin biologisista syistä ja myös monen käytännön seikan kannalta parempi ja vähemmän kitkaa aiheuttava vaihtoehto kuin tiukka ydinperhe. En vain halua sitä itselle, koska se olisi niin epäsovinnaista ja oletettavasti aiheuttaisi kaikenlaista seliteltävää muussa elämässä, enkä halua kuulua tuollaiseen vähemmistöön.

Vierailija
54/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mutta tämähän kertoo siitä, kuinka tulkitset koko tilanteen. Jos suhde on avoin tai polyamorinen, silloin molemmilla on lupa käydä tapailemassa muita. Toisekseen nämä ihmiset ovat myös yleensä sopineet keskenään reunaehdot näihin ja se itsekkyys, mitä pidät tässä nyt pelkästään toisen osapuolen etuoikeutena, on siis molempia koskevaa.

Ja se, kuinka esität asian, saat sen kuulostamaan siltä, että toinen tekee, mitä häntä huvittaa ja sitten "avoimuus" on sitä, että hän kertoo sinulle, mitä on käynyt tekemässä. Eihän se niin mene. Mutta ne, jotka noita avoimia suhteita tai polyamoriaa haluavat harjoittaa, ymmärtääkseni selvittävät kumppanin suhtautumisen asiaan jo varhaisessa vaiheessa. Tai sitten on sellaisia, jotka ovat olleet todella pitkään liitossa, tuntevat toisensa ja venettä ei kaada seksikokeilut, koska niistä on keskusteltu ja kumppanin kanssa sovittu, mikä on ok. Nuo pitkään liitossa olevathan saattavat päätyä varsin erilaisiin ratkaisuihin, ihan vaan keskenään piristämään seksielämäänsä, harrastamaan parinvaihtoa tai miettimään avointa suhdetta. Kunkin pitää miettiä se oma oikea ratkaisu, mikä ei ole tietenkään se, että tekee asioita itseään vastaan. 2

Vierailija
55/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:13"]

[/quote]

Pistää vaan miettimään, mikä on niiden ihmisten itsekunnioituksen ja -tunnon ja muiden kunnioituksen taso, jotka haluaa kontrolloida, hallita ja rajoittaa rakkaansa elämää ja esimerkiksi estää häntä rakastamasta useita eri henkilöitä yhtä aikaa. Ihminen ei ole mikään esine jonka voi omistaa ja jonka voi "jakaa" jonkun kanssa.

[/quote]

No tilanne on toinen, jos nuo naisetkin ovat tavallaan suhteessa toisiinsa. Silloinhan kaikki ovat samalla viivalla. Mutta vaikuttaa siltä, että mies esiintyy paschana ja tyydyttää omia tarpeitaan toisten kustannuksella. Hän saa ja muut myötäilevät.  Ohjelman esittelyssä pääosassa on siis tuo mies, joka "rakastaa" (?) molempia, mutta kovin hääviä sellainen rakkaus ei kyllä ole. Se perustuu yhden ihmisen narsismiin ja muut ovat masokistisina altavastaajina. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä nimenomaan masokistinen alennustila on aitoa rakkautta???

Vierailija
56/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin, näitä asioita ei ehkä kannatakkaan yrittää verrata omaan elämäntilanteeseen ja parisuhteeseen. Teillä on hyvä noin, ja toisille tämä on luontainen elämäntyyli. Ihanaahan tässä onkin se, ettei sinun arvokonservatiivina tarvitse jakaa miestäsi pirkkojen tai seppojen kanssa. 

Vierailija
57/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lisää. Mä en ymmärrä, miten nuo tunteet, että on "hyväksikäytetty" ja "epäkunnioitettu" suhteessa, jossa molemmat ovat omasta vapaasta tahdostaan sopineet kuinka toimitaan ja että asioista keskustellaan. Miten sä ap pääset tuollaisiin tuntemuksiin, jos kyseessä on suhde, jonka olet itse valinnut, kuin myös speksit, jotka olet itse valinnut?

Eikö "hyväksikäytetyn" oloon vaadita nyt vähintään se, että toinen tekee asioita, joita et hyväksy tai tekee ne selkäsi takana? Ja näissä avoimissa suhteissa tai polyamoriassa taas suhteissa ei ole kyse siitä.

Vierailija
58/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai, jos ohjelman formaatti on että esitellään yhden ihmisen elämää, niin silloin se tehdään siitä näkökulmasta. Jos näet ohjelman jostakin asiasta niin miellätkö aina että se on sitten koko totuus siitä tilanteesta? Vaikka olisi kuinka laajasti käsitelty asiaa, niin lopputulos on aina sen tekijä(tiimi)n tulkinta.

Vierailija
59/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]

Älä ihmeessä ota sitten ketään Pirkkoa teille asumaan :D. Mutta en usko että tuo oikeasti on ARVOkysymys, vaan TUNNEkysymys. Minäkin olen arvokonservatiivi, haluan asua ydinperheenä ja niin pois päin, mutta ei minusta tuntuisi pahalta polyamorinen elämä. Päinvastoin voisi olla kivaakin ja ainakin biologisista syistä ja myös monen käytännön seikan kannalta parempi ja vähemmän kitkaa aiheuttava vaihtoehto kuin tiukka ydinperhe. En vain halua sitä itselle, koska se olisi niin epäsovinnaista ja oletettavasti aiheuttaisi kaikenlaista seliteltävää muussa elämässä, enkä halua kuulua tuollaiseen vähemmistöön.

[/quote]

Ahaa, kalastelet itsellesi jotain suvaitsevaisen ihmisen irtopisteitä komppaamalla polyamoriaa, mutta käytännössä et hyväksy - ainakaan omalla kohdallasi? Oisko selkäranka jotain?

Vierailija
60/74 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ahaa, kalastelet itsellesi jotain suvaitsevaisen ihmisen irtopisteitä komppaamalla polyamoriaa, mutta käytännössä et hyväksy - ainakaan omalla kohdallasi? Oisko selkäranka jotain?

[/quote]

No eihän se nyt niin mene! Kyllä jotain voi hyväksyä, vaikkei se omalle kohdalle sopisikaan! Kyllä minulle on esim. täysin ok seksuaalivähemmistöt ja polyamoriset suhteet, mutta en sitä itselleni halua vaan olen täysin tyytyväinen elämääni möhömahaisen ihanan mieheni kanssa ihan kaksistaan :) Eihän tällä nyt ole mitään tekemistä selkärangan kanssa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi