Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtön tekee kaiket päivät?

Vierailija
03.12.2014 |

Siis jos olet työtön niin mitä teet kaiket päivät? Eihän niitä töitä varmaan aktiivisesti voi hakea 8 tuntia päivässä, joskus joutuu odottamaan vastauksia hakemuksiin, uskoisin. Rahaakaan ei varmaan viitsi tuhlata, niin mitä sitten teet? En osaa kuvitella elämää, jossa olisi joka päivä vain aikaa nukkua ja katsoa telkkaria, eikö siinä tylsisty kuoliaaksi? Entäs jos töitä ei löydy ja tätä jatkuu vaikka vuoden? Järkihän siinä menee. Mikä on pisin aika jonka olet ollut työttömänä? Mitä teit, jotta et menettäisi järkeäsi?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:54"]

Kun olen välilä työttömänä järjestöalan vapaaehtoishommat täyttävät päivät välillä liiaksikin. Mutta sitä kautta olen saanut lopulta pari pätkötyötä, joten siinäkään mielessä harrastukseni ei ole osoittautunut turhaksi:)[/quote]

Noiden vapaaehtoisduunien kanssa kannattaa sitten olla varovainen. Jos työkkäri saa niistä kuulla, se voi katsoa, ettet ole päätoiminen työnhakija ja pätkäisee tuet. Eikä vain teoriassa, näitä on tapahtunut.

[/quote]

Niin voi olla. Mutta en usko koska käyn välillä opettamassa. Muutenkin se olisi outoa mielestäni koska olen toki valmis vaihtamaan nuo milloin vain palkalliseen työhön. En tajua logiikkaan tuon takana. Eikö tuota voisi pikemminkin pitää työkuntoa ylläpitävänä toimintana. Eikös noi yritä ajaa muutenkin tuon kaltaiseen toimintaan työttömiä..mutta tietty yrityksiin, jolloin se on oikeastikin pois valtion toimesta niiltä, jotka tarvitsisivat työpaikkaa.

[/quote]

Ei siinä minustakaan ole järkeä. Siinä ajetaan kaikki oma aktiivisuus pois. Lähtökohtana jotenkin se, että työttömät yrittävät kuitenkin kusettaa itselleen tukia kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
82/89 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään ennen seiskaa, laitan aamupalaa, keitän kahvia, huolehdin perheelle kaikki mukaan. Lapset lähtee kouluun, mies töihin. Ensin siivoan keittiön ja sitten petaan sängyt. Usein imuroin ja pyöräytän tiski- ja pyykkikoneet, kerran viikossa tuuletan petivaatteet, vaihdan lakanat, moppaan.

Meillä on niin tiukkaa että joudun ostamaan omat + lastenvaatteet kirppikseltä, käyn siellä pari kertaa viikossa. Pari kertaa vuodessa pidän itsekin pöydän, myyn pieneksi jääneet lastenvaatteet pois. Minulla on jäsenyys salille, käyn 2-3krt/viikko. Ehkä kahtena tai kolmena päivänä käyn kaupassa. Yritän tehdä paljon ruokia itse jotta säästämme.

Monta tuntia en edes ehdi olla yksin kun lapset alkaa valua koulusta. Läksyjen tekoa, valmistan iltaruokaa, ripustan pyykkejä jne. Tykkään lukea paljon (lainaan kirjastosta yliopiston ja lukion kirjoja), lenkkeilen myös. Talvella hiihdän ja luistelen. Lasten kesälomat varsinkin menee tosi nopsaan ulkoillessa. Ei ole koskaan tylsää, tuntuu etten edes ehtisi käydä töissä missään välissä joten en hae aktiivisesti minnekään.... Hyi mua.

illalla lapset menee nukkumaan 20-21, pari tuntia vielä jaksamme miehen kanssa valvoa, hieron sen hartioita ja kyselen päivän työkuulumiset, lähes joka ilta sille heruukin ;) Kaikki on tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 50 lisää että jäin työttömäksi suoraan kotihoidontuelta v. 2010, kohta 5v. plakkarissa.

Vierailija
84/89 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hakee töitä ja kehittää ammattitaitoaan...

hehee, vitsi vitsi!

Vierailija
85/89 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 10:13"] [quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 10:10"]Kyllä mulla riittää rahaa sen verran kun tarvitsenkin, kaikkea on, en edes keksi mitä vielä tarvitsisin. Ylimääräisen sijoitan uusiin vaatteisiin jne. Saan tukia yhteensä 1800€, josta pakollinen maksu on vuokra 715€ ja puhelinlasku 20€. Sähkönkin maksaa sossu ja lapset vaatettaa eksä. Mulle jää yllin kyllin rahaa millä mällätä, käydä reissussa tai shoppailla, mennä ravintolaan syömään tai juomaan. Arkisin viihdyn mainiosti, vien lapset eskariin ja kouluun, sillä aikaa viihdyn netissä, lenkillä, ostoksilla, tänään olen paketoinut joululahjoja. [/quote] Mitä helvettiä miten voi saada 1800€ tukia?? Ei ihmekään että jengi ei halua minimipalkalla töihin kun työttömänä saa enemmän rahaa luin viisi päivästä viikkoa tekemällä. Joku tässä yhteiskunnassa on vialla. [/quote] Nyt se provotutka päälle. [/quote] eh? Työttömyyskorvaus on verojen jälkeen 640€, asumistukeni 475€, lspsilisä 317, elarit 320€ ja sossusta kuukaudesta riippuen 100-200€. Olen kahden lapsen yh. Voit itse laskea jos ei könttösumma kelpaa :)

[/quote]

Miten noin yh jos saa elatusapua ja ex ostaa lapsille vaatteet? Silloinhan lapsilla on kaksi vanhempaa... En nyt ymmärrä mistä nää kaikki elatusavut sun muut tulee jos mies kuitenkin hoitaa lapsia ja maksaa vaatteita.
[/quote]

en ole tämän kirjoitraja mutta elatusapu onnihan sopimusjuttu. Joku etävanhempi voi maksaa elatusapua ruhtinaallisesti ja lisäksi vaatteet päälle. Hankkikaa lapset varakkaan kanssa ja erotkaa sovussa.

Vierailija
86/89 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:27"]

No meillä sovittiin ihan lapsivalvojalla, että eksä maksaa minimielarit mutta osallistuu lasten hankintoihin. Hänellä hyvä palkka ja haluaa ostaakin lapsille kaikkea. Kumma kun siellä ei nähty asiaa ongelmana vaan päinvastoin ohjattiin keskustelu siihen.

[/quote]

No et ole yh jos teillä on yhteishuoltajuus. 
[/quote]

mä esim saan yh-korotuksen lapsilisään vaikka lapsen isän kansaa yhteushuoltajuus.

Vierailija
87/89 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 06:35"]

Ovela kysymys ap! Aina yleensä työttömyyttä koskevissa ketjuissa työttömät kilpaa korostavat kuinka rankkaa työttömyys on. Nyt tässä ketjussa välittyy ihan toinen todellisuus, elämä vaikuttaa aika mukavalta ja leppoisalta...

[/quote]

Mun elämä on ehkä pinnalta leppoisaa, mutta pinnan alla jäytää aivan järjetön ahdistus. Paikkaan sitä jatkuvalla urheilulla. En mä tätä varten hankkinut akateemista tutkintoa, kielitaitoa ja kansainvälistä työkokemusta. Tunnen itseni turhaksi. Miksi en muka kelpaa, vaikka työelämä on luusereita täynnä? Saanko enää koskaan töitä?

[/quote]

Juuri tuota aina itsekin mietin työttömänä ollessa, että miksi jotkut idiootit saa olla töissä, mutta minä en kelpaa millään mihinkään, monesti elämässä törmäsin ihmisiin jossain jotka eivät tehneet töitään oikein tai kunnolla. Ja tiedän että aika suuri osa työntekijöistä lorvii suurimman osan päivää töissä, eivät todellakaan ansaitse palkkaansa. Ihmiset hyppää jatkuvasti kahvi- ja tupakkatauoilla, ja työt tehdään hitaasti mutta samalla hutiloiden sinnepäin.

Vierailija
88/89 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tällähetkin työttömänä, syksy oli yt neuvottelujen aikaa. Yritän tappaa aikaa lukemalla ja selailemalla nettiä. Jatkuva ahdistus, olen laiskistunut ja erakoitunut kotiini. Päässä pyörii ajatukset, kuinka vain tuhlaan hengitystäni ja tulevaisuus näyttää harmaalta. Olen ollut hyvä työntekijä ja tunnollinen, vielä kun saisi vain töitä. Paria keikkaduunia olen tehnyt.

Ei ole ollut mitään syytä mennä nukkumaan, kun ei ole ollut mitään syytä herätä.

Syyllisyys kalvaa, kun tuntuu tämä paine ja pakko ympäriltä, että on pakko olla töitä aina. On pakko pärjätä, työttömyys on pahasta ja leimaudut säälittäväksi luuseriksi jotka pitäisi karkoittaa suomesta.

Olen yrittänyt mielikuvaharjoituksia, että olisin vain lomalla, pienellä lomalla enkä työttömänä. Itsemurha ajatuksetkin jo päätä vaivaa. Pienellä lomalla vain...

Vierailija
89/89 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän täältä ketju.

Itse olen erakoitunut täysin. Ja mielenterveys on pilalla.

Ei ole enää töihin menijäksi. 

Päivän paras hetki on se kun pääsee kyljelleen sohvalle TV auki ja koisimaan.

Nyt ajattelin ensikerralla te toimistosaa tai siis vastaavassa sanoa että lähdetään järjestyksellisesti hakee eläkettä.

Ei ollut häävi elämä tämä. Nuorena vielä jaksoi mutta koulut ei kiinnostanut. 

Loppuelämän vain odotan että surkea elämä saisi jotain sisältöä. 

Ja uskon että meitä samanlaisia on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi