Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yksi jätkistä" -naiset ihmetyttää

Vierailija
02.12.2014 |

Olen ollut havaitsevinani, että usein naiset jotka toitottavat olevansa yksi jätkistä, eivät olekaan niin kovin rempseitä ja reteitä. He haluavat olla yksi jätkistä että saisivat miesten jakamattoman huomion. Jos kuvioon tulee muita viehättäviä naisia, ollaankin naama mytryssä. Tunnetteko tällaisia naisia?

Kommentit (225)

Vierailija
41/225 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

perpetrators or victims of relational aggression, defined as harming people by damaging or manipulating peer relationships...

some 66.7 percent were boys.

Vierailija
42/225 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista!

Kyllä mä juttuun tulen monen miehen kanssa ja ihan hyvää ja hauskaa seuraa. Mutta kyllä ystävättäret on parhaita. Nainen ymmärtää naista. Kaikki seksi jutut ja menkka jutut, ei miehet tajua samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rempseitä ja reteitä? Mitä jos yksinkertaisesti vain tulee paremmin miesten kanssa toimeen, omista luonteenpiirteistään huolimatta.

Vierailija
44/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua varmaan monet pitää yksi jätkistä naisena, koska olen aina ollut sellainen että kaverini on lähinnä miehiä ja olen myös miesvaltaisella alalla. En kyllä tunnista ollenkaan tuota kuvausta, en esim. halua mitään "miesten jakamatonta huomiota" saati mutruile kauniille naisille. Enhän minä niiden kavereiden huomiota naisena haluakaan vaan kaverina, eikä minua yhtään haittaa että ne pariutuvat toisten naisten kanssa.

Vierailija
45/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en oo naama mytryssä, vaikka olenkin yleensä porukan ainoa tyttö. Tosin ne muut tytöt on lähteneet porukasta aika pian.

Vierailija
46/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kai olen yksi noista yksi jätkistä -naisista mutta en ole koskaan suhtautunut muihin naisiin vihamielisesti. Useimmiten niitä vaan ei porukkaan ole tullut, syystä tai toisesta. Niin ja ikää minulla on jo 46 eli hieman kokemustakin :)

Vierailija
47/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap mitä tarkoitat. Itse liikun paljon miesporukoissa ja minulla on muutama naispuolinen kaveri joka koittaa olla just tollanen näissä seuroissa. Joku rooli päällä kokoajan. Mutta ei me kaikki olla tommosia.

Vierailija
48/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:09"]

Rempseitä ja reteitä? Mitä jos yksinkertaisesti vain tulee paremmin miesten kanssa toimeen, omista luonteenpiirteistään huolimatta.

[/quote]

No tarkoitin lähinnä heitä jotka ihan itse tekevät numeron "rempseydestään".

ap

Vierailija
49/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:12"]

Tiedän ap mitä tarkoitat. Itse liikun paljon miesporukoissa ja minulla on muutama naispuolinen kaveri joka koittaa olla just tollanen näissä seuroissa. Joku rooli päällä kokoajan. Mutta ei me kaikki olla tommosia.

[/quote]

En mä tarkoitakaan että kaikki olisi :) Tunnen itsekin miesporukoissa viihtyviä naisia jotka ovat tosi kivoja ja reiluja kaikkia kohtaan. Mutta sitten olen kohdannut niitäkin jotka korostavat sitä jätkämäisyyttään puheissaan, mutta paljastuvat lopulta kuningatarluonteisiksi. Heille tuntuu olevan tärkeää erottua muista naisista, "kanalaumasta".

ap

Vierailija
50/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:09"]

[/quote]

No tarkoitin lähinnä heitä jotka ihan itse tekevät numeron "rempseydestään".

ap

[/quote]

Joo, on olemassa ihan oma naistyyppinsä, joka dissaa muita naisia, kehuu tulevansa paremmin miesten kanssa toimeen ja sitten kuitenkin itse puukottaa muita naisia selkään heti tilaisuuden tullen. Nää on niitä, jotka ei siedä porukkaan muita naisia ja haluavat hyöriä ainoana kuningatarmehiläisenä. Muka "yksi jätkistä", mutta todellisuudessa nauttivat jatkuvasta erikoiskohtelusta, joka johtuu heidän sukupuolestaan.

Kaikki naiset, joilla on miespuolisia kavereita, eivät tietenkään ole näitä. Mutta "tulen paremmin miesten kanssa toimeen" on aika usein aika hyvä hälytysmerkki.

Vierailija
51/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep kokemusta on. Välillä on ultra rasittavaa kun joku nainen haluaa olla enenmmän jätkä kuin jätkät itse - siinät tietysti pahasti epäonnistuen ja vain vaivauituneisuutta aiheuttaen. Yksi eks työkaveri oli juuri tällainen, sen lisöksi hönen miehensä oli myös meillä töissa ja minun esimieheni. Sitten mimmi haluaa aina puhua ronskisti (tyyliin alapääjuttuja tai halua että miehet kommentoi omia seikkailujaan) kun kerran miehetkin, eiks vaan?! yh. rasittavaa ja noloa. Toisaalta yksi mimmi oli kutsuttu polttareihin - ihan jees ei se mitään haitannut kun ei olla teinejä eikä mitään typerää stripparitouhua tms. Mutta hiukan on rasittavaa kun kyse kumminkin on jätkien instituutiosta (ja kyllä me miehet paremmin tajutaan sen päivänsankarin mielessä liikkuvat jutut) on tämän yhden oltava kovaan ääneen kaikessa päsmäämässä ja lopulta niuhottaa ravintolalaskun jakamisista yms. Ei ollut oikeen toi reilujätkä konsepti aidosti hallussa. 

Vierailija
52/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemukseni mukaan naiset eivät kyllä koskaan ole oikeasti osa sitä jätkäporukkaa.

Miehillä nimittäin menee helposti "naismoodi" aina päälle naisten ilmaantuessa paikalle: naisille ollaan kohteliaampia ja miellyttäviä, vitsit vaihdetaan laimeampiin versioihin, eikä kerrota omia tosia mielipiteitä koska he voisivat sellaisesta suuttua. Biologisesti mies haluaa miellyttää naista, taustalla lienee joku syväkoodattu aivojen ilmoitus että tuokin nainen on potentiaalinen lisääntymiskumppani sinulle. Naiset sitten itse tulkitsevat nämä tilanteet niin, että he ovat miesporukoissa tosi suosittuja ja siten "yksi jätkistä".

En muuten yhtään ihmettelisi, jos naisilla olisi sama "miesmoodi", joka aktivoituu aina kun mies tulee paikalle. Olisiko se kikattelu ja avuttomaksi heittäytyminen esimerkiksi tällaista vastaavaa käyttäytymistä?

Ja vielä, eihän näissä jutuissa mitään pahaa ole, biologiaa ja luontoahan se vain.

T. M30.

Vierailija
53/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:12"]

[/quote]

En mä tarkoitakaan että kaikki olisi :) Tunnen itsekin miesporukoissa viihtyviä naisia jotka ovat tosi kivoja ja reiluja kaikkia kohtaan. Mutta sitten olen kohdannut niitäkin jotka korostavat sitä jätkämäisyyttään puheissaan, mutta paljastuvat lopulta kuningatarluonteisiksi. Heille tuntuu olevan tärkeää erottua muista naisista, "kanalaumasta".

ap
[/quote]minä olen itse juurikin tällainen. Toivottabasti pääsen asiasta joskus eroon -16v

Vierailija
54/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:29"]

Elämänkokemukseni mukaan naiset eivät kyllä koskaan ole oikeasti osa sitä jätkäporukkaa.

Miehillä nimittäin menee helposti "naismoodi" aina päälle naisten ilmaantuessa paikalle: naisille ollaan kohteliaampia ja miellyttäviä, vitsit vaihdetaan laimeampiin versioihin, eikä kerrota omia tosia mielipiteitä koska he voisivat sellaisesta suuttua. Biologisesti mies haluaa miellyttää naista, taustalla lienee joku syväkoodattu aivojen ilmoitus että tuokin nainen on potentiaalinen lisääntymiskumppani sinulle. Naiset sitten itse tulkitsevat nämä tilanteet niin, että he ovat miesporukoissa tosi suosittuja ja siten "yksi jätkistä".

En muuten yhtään ihmettelisi, jos naisilla olisi sama "miesmoodi", joka aktivoituu aina kun mies tulee paikalle. Olisiko se kikattelu ja avuttomaksi heittäytyminen esimerkiksi tällaista vastaavaa käyttäytymistä?

Ja vielä, eihän näissä jutuissa mitään pahaa ole, biologiaa ja luontoahan se vain.

T. M30.

[/quote]

Vähän tämäntyyppistä olen itsekin ajatellut, puit sen hyvin sanoiksi. Nainen ei koskaan täysin tule olemaan yksi jätkistä, vaikka niin haluaakin uskotella. Miesryhmien tutkimuksissa puhutaan homososiaalisuudesta, joka myös liittynee tähän asiaan.

Tunnistan itsestäni "miesmoodin" kun miehiä tulee paikalle. Se ilmenee lähinnä pienenä jännityksenä. Tosin olen aina ollut jännittänyt varsinkin nuorten miesten seurassa. Vasta nyt vajaa kaksvitosena se alkaa hälvetä, kun olen tullut enemmän sinuiksi itseni kanssa ja luotan siihen että voin olla oma itseni.

ap

Vierailija
55/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena vähän tuollainen. Kasvaessani tajusin sen johtuneen siitä että lapsuudenkodissani miehisyys oli todella arvostettua, naiseutta vähäteltiin esim. aina kun joku itki niin isä kommentoi 'ootko joku pikkutyttö/ämmä, lopeta' ja minä sain kehuja vain ollessani 'kova jätkä', en koskaan naisellisimmista tai herkistä piirteistä. Perheeseen kuului isä, äiti ja 3 veljeä. Äitiäkin tavallaan halveksuttiin, oli hyväksyttävää ettei hänelle kerrottu kaikkea tai huijattiin muuten, ei toteltu ym.

Hah, tulipa pitkä tilitys :D Pointtina se, että noin toimivat ovat oikeastaan heikkoja ja yrittävät peittää sen esityksellä. Kaikki ihmiset janoavat pohjimmiltaan hyväksyntää.

Vierailija
56/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten tällaisia on juuri ne naiset, jotka kokee tarvetta mainostaa, että ovat "yksi jätkistä" ja tulevat niiiiiiiiin paljon paremmin toimeen miesten kanssa.

Vierailija
57/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:49"]

Mä olin nuorena vähän tuollainen. Kasvaessani tajusin sen johtuneen siitä että lapsuudenkodissani miehisyys oli todella arvostettua, naiseutta vähäteltiin esim. aina kun joku itki niin isä kommentoi 'ootko joku pikkutyttö/ämmä, lopeta' ja minä sain kehuja vain ollessani 'kova jätkä', en koskaan naisellisimmista tai herkistä piirteistä. Perheeseen kuului isä, äiti ja 3 veljeä. Äitiäkin tavallaan halveksuttiin, oli hyväksyttävää ettei hänelle kerrottu kaikkea tai huijattiin muuten, ei toteltu ym.

Hah, tulipa pitkä tilitys :D Pointtina se, että noin toimivat ovat oikeastaan heikkoja ja yrittävät peittää sen esityksellä. Kaikki ihmiset janoavat pohjimmiltaan hyväksyntää.

[/quote]

Todella hyvä että tiedostit sen myöhemmin :) Kaikille ei varmaan käy yhtä hyvin, vaan se naiseuden ja oman sukupuolen vähättely jää päälle :/ On surullista kuulla joidenkin naisten haukkuvan naisia yleisesti. He kun samalla kavaltavat juuri tuon kuvaamasi tyytymättömyyden sukupuoleensa. 

ap

Vierailija
58/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvanut pihapiirissä jossa ei meidän sisarusteni lisäksi ollut kuin poikia. Kieltämättä yhtään, siitä johtuen tulen todella hyvin miesten kanssa toimeen ihan kaverina ja olen ehkä näitä "yksi jätkistä" naisia. Mielstäni kuitenkin se nyrpeä naama tulee enemmän sen naisen puolelta joka "tulee uutena porukkaan". Eikä se ole sitä pelkkää glamouria kaveerata ja tulla niin hyvin kaikkien miesten kanssa juttuun ja olla SE-kaveri-nainen... Sitä saa takuu varmasti tyttöystävien mulkoilut osakseen ja kaiken lisäksi - ne miehet näkee sut tosiaan helposti kaverina, ei vakavempana....

Vierailija
59/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuollaisiakin olla. En kiistä, en vain tunne yhtäkään.

Sen sijaan meitä on paljon tällaisia naisia, jotka vaan viihdytään enimmäkseen paremmin putkiaivoisten ja suorapuheisten äijien seurassa. Ei nyt kenen tahansa äijien kanssa - machoilevat sovinistisiat ja iskemään pyrkivät kierrän kaukaa - mutta tavalliset reilut ja teeskentelemättömät miehet ovat mukavia. Yleensä jutunaiheetkin kiinnostavat paremmin, puhutaan yleisistä asioista ja uutisista, ei puolituttujen ihmisten tekemisistä ja ihmissuhteista (joista keskustellaan enemmän naisporukoissa, toki tämäkin on yleistys eikä mikään sääntö). Samanmieliset naiset ovat todella tervetulleita porukkaan, ainakin minun puolestani - ja on minulla myös muutama hyvä naisystävä, joiden kanssa olemme luonteeltamme samalla lailla suoraviivaisia.

Vierailija
60/225 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne rempseitä ja reteitä wannabe-miehiä. Viihdyn itse paremmin miesten seurassa kuin naisten, ystäviä on kummastakin sukupuolesta, enemmän naisista, koska miesten kanssa ystävyyssuhteet eivät vain onnistu loppupeleissä. Uskon täysin mitä nro 11 kirjoitti miesten "naismoodista", niin se vaan taitaa mennä, mutta on se sama toisinpäinkin, tosin riippuu siitä millainen saalis mies olisi. Se on säälittävää. En tykkää juoruilla, siinä suurin syy miksi olen rennompi miesporukassa, ei tarvitse samalla tavoin vahtia seluksiaan ja kommunikaatiossa voi paremmin luottaa siihen mitä saa.