Kuvittelin ennen esimiesasemaan joutumista olevani pehmeän hr:n kannattaja, mutta huomaan että en olekaan
Kommentit (85)
Pitäskö sun mennä johonkin esimieskoulutukseen?
Eihän sun ole pakko olla mitään mitä et halua olla. Olet esimies ja sinä päätät miten hommat työpaikallasi tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ai muuttaako ne siellä mun perusluonteen? Ei auta mikään koulutus, mä tiedän miten mun kuuluu olla ja olenkin niin, mutta huomaan että jos saisin olla miten haluan niin olisin toisenlainen esimies
-ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun ole pakko olla mitään mitä et halua olla. Olet esimies ja sinä päätät miten hommat työpaikallasi tehdään.
Ei se noin mene. Ylempi johto määrittelee sen millaisella tyylillä johdetaan, jotta päästään strategisiin tavoitteisiin. Meillä se on pehmeä hr ja työntekijöiden hyysääminen ja lässyttäminen
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muuttaako ne siellä mun perusluonteen? Ei auta mikään koulutus, mä tiedän miten mun kuuluu olla ja olenkin niin, mutta huomaan että jos saisin olla miten haluan niin olisin toisenlainen esimies
-ap
Eivät muuta, mutta saattaisit tajuta, että esimiestyötä ei tehdä sen mukaan, millainen ”persoona” sinulla on, vaan sen mukaan, mikä on firman tarve.
Kaiken johtamisen ensimmäisiä pointteja on, että on ihan yksi lysti, mitä sinä haluat. Et sinä sitä voi johtaakseei käytää. Johtamisessa tavoiteena on firman etu firman strategian mukaan. Et sinä.
Parempi kaikille että vaihdat eri työtehtäviin, et sovellu esimieheksi
Miten pehmeä ja ei-pehmeä hr eroavat ihan käytännössä?
Kusi noussut/nousemassa päähän?
Sitäkin valta helposti tuo tullessaan...
PS: Pieni valta päihdyttää varmemmin kuin isompi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Eivät muuta, mutta saattaisit tajuta, että esimiestyötä ei tehdä sen mukaan, millainen ”persoona” sinulla on, vaan sen mukaan, mikä on firman tarve.
Kaiken johtamisen ensimmäisiä pointteja on, että on ihan yksi lysti, mitä sinä haluat. Et sinä sitä voi johtaakseei käytää. Johtamisessa tavoiteena on firman etu firman strategian mukaan. Et sinä.
Kyllähän mä sen tiedän ja tohon vitoskommenttiinikin sen kirjoitin. Tiedän kyllä miten homma menee. Näin ollen toimin luontoni vastaisesti, koska niin mun kuuluu tehdä ja pohdin että kauankohan jaksan näin vetää. Helpompaa olisi jos olisin luontaisesti pehmeämpi. Eli taisi tulla virherekry firmalta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Parempi kaikille että vaihdat eri työtehtäviin, et sovellu esimieheksi
Harvat syntyään sopivat. Kyllä esimiestehtävät ovat myös jotain, missä oikein ja tuloksellisesti toimimisen voi oppia ja yleensä se pitää oppia. Se on asiantuntemusta ja taitoja siinä kuin kaikki muutkin ammattitaidot.
Juttusi kuulostaa hieman... hmm... erikoisilta. Johtamisen ja johtajana olemisen oikeastaan ainoa tarkoitus on huolehtia että alaiset pystyy menestymään työssään ja että alaisilla on sellaiset työolosuhteet, että motivaatio pysyy kunnossa ja on mahdollisuus yltää hyviin työsuorituksiin. Millä keinoin sinä sen toteuttaisit itse, siis jos et olisi sidottu teidän firman strategiaan?
Vierailija kirjoitti:
Kusi noussut/nousemassa päähän?
Sitäkin valta helposti tuo tullessaan...
PS: Pieni valta päihdyttää varmemmin kuin isompi...
Oisko se sit sitä? Ehkäpä! Mutta ei se oikeastaan varsinaisesti pahalta tunnu.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kyllähän mä sen tiedän ja tohon vitoskommenttiinikin sen kirjoitin. Tiedän kyllä miten homma menee. Näin ollen toimin luontoni vastaisesti, koska niin mun kuuluu tehdä ja pohdin että kauankohan jaksan näin vetää. Helpompaa olisi jos olisin luontaisesti pehmeämpi. Eli taisi tulla virherekry firmalta.
-ap
Et siis ole vielä tajunnut. Kyse on taidista, joita voi opetella. Ei luonteesta tai preferenssistä tai jostain ” ikä sulle sopii”.
Mutta virherektytointi ei myöskään määräydy sillä perusteella, ”oletko” halutun kaltainen johtaja tai esimies, vaan sillä perusteella, ryhdytkö opettelemaan tarvittavia taitoja vai kieltäydytkö opettelemasta.
Oma firma, kun maksaa itselleen palkan, niin on mahdollisuus panostaa kunnon egotrippiin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Miten pehmeä ja ei-pehmeä hr eroavat ihan käytännössä?
Ei sellaisia olelemassakaan
Vierailija kirjoitti:
Juttusi kuulostaa hieman... hmm... erikoisilta. Johtamisen ja johtajana olemisen oikeastaan ainoa tarkoitus on huolehtia että alaiset pystyy menestymään työssään ja että alaisilla on sellaiset työolosuhteet, että motivaatio pysyy kunnossa ja on mahdollisuus yltää hyviin työsuorituksiin. Millä keinoin sinä sen toteuttaisit itse, siis jos et olisi sidottu teidän firman strategiaan?
No, ensitöikseni johdattaisin yhden riippakiven portin toiselle puolelle, joka ei vain hyysäämisestä ja kädestäpitelemisestä huolimatta suoriudu työstään. Kaksi vuotta sitä olen jo katsellut. Ja saan ko. henkilöltä hyvää palautetta esimiestyöstäni, eli olen onnistunut kyllä hyvin feikkaamaan. En usko että mikään määrä hyysäämistä auttaa tähän henkilöön. On saanut kaiken tuen mitä talolla on tarjota
-ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Se on sitten alaisten asia jäävätkö sua katselemaan vai lähtevätkö lätkimään.
Hr on työnantajan edustaja, joka pitää huolta, että henkilöstöasiat hoidetaan lakien ja työehtosopimusten mukaisesti, ei mikään työntekijöitä kädestä pitelevä itkuvirsien kuuntelija. Sitä varten on työterveys, sinne voi mennä itkemään pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Et siis ole vielä tajunnut. Kyse on taidista, joita voi opetella. Ei luonteesta tai preferenssistä tai jostain ” ikä sulle sopii”.
Mutta virherektytointi ei myöskään määräydy sillä perusteella, ”oletko” halutun kaltainen johtaja tai esimies, vaan sillä perusteella, ryhdytkö opettelemaan tarvittavia taitoja vai kieltäydytkö opettelemasta.
Eikös ap sanonutkin että hän on opetellut. Ei se silti sitä muuta, että kyseinen toiminta on hänen omaa luonnettaan ja arvojaan vastaan. Hän siis voi kyllä feikata firman strategian mukaista toimintaa, mutta samalla ahdistuu feikkasmisesta. Itse en ollenkaan sietäisi tuollaista, että pitäisi jotain firman agendaa noudattaa. Noudatan vain ja ainoastaan omaa agendaani. Onneksi se on työssäni mahdollista. 😁
Joudun taistelemaan oikeaa luontoani vastaan ja olemaan pehmeämpi kuin tekisi mieli olla. Kauankohan tätä jaksaa feikata.
-ap