Kuvittelin ennen esimiesasemaan joutumista olevani pehmeän hr:n kannattaja, mutta huomaan että en olekaan
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttusi kuulostaa hieman... hmm... erikoisilta. Johtamisen ja johtajana olemisen oikeastaan ainoa tarkoitus on huolehtia että alaiset pystyy menestymään työssään ja että alaisilla on sellaiset työolosuhteet, että motivaatio pysyy kunnossa ja on mahdollisuus yltää hyviin työsuorituksiin. Millä keinoin sinä sen toteuttaisit itse, siis jos et olisi sidottu teidän firman strategiaan?
No, ensitöikseni johdattaisin yhden riippakiven portin toiselle puolelle, joka ei vain hyysäämisestä ja kädestäpitelemisestä huolimatta suoriudu työstään. Kaksi vuotta sitä olen jo katsellut. Ja saan ko. henkilöltä hyvää palautetta esimiestyöstäni, eli olen onnistunut kyllä hyvin feikkaamaan. En usko että mikään määrä hyysäämistä auttaa tähän henkilöön. On saanut kaiken tuen mitä talolla on tarjota
-ap
Käsittääkseni laki kieltää alaisten portin toiselle puolelle johdattamisen. :D
Jaa-a, laista en tiedä, mutta olen määrättynä ollut paikalla ohjaamassa potkut saanutta ulos konttorista. Pari minuuttia oli aikaa kerätä omat kamat työpisteeltä, ja sitten saatettuna ulos alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Miten pehmeä ja ei-pehmeä hr eroavat ihan käytännössä?
Oma määrittelyni on, että pehmeä ymmärtää ja hyväksyy. Ei-pehmeä ymmärtää, mutta ei hyväksy. Esimies on vastuussa, että työ menee eteenpäin. Ymmärrän, jos joku haluaa selata kännykkää työajalla. Mutta en hyväksy sitä.
-inssi
Voisiko tästä tulla meidän esimiesten tukiketju? Voitaisiin rauhassa valittaa alaisista ja paskoista töistämme? Olen niin totaalisen kyllästynyt pitämään ihmisiä kädestä ja esittämään, että mua kiinnostaa heidän mitättömät ongelmansa. Kuten AP, joudun päivittäin esittämään jotain muuta kuin olen. Olen vissiin aika hyvä esiintyjä, sillä saan hyvää palautetta henkilöstökyselyissä, vaihtuvuus on pientä ja olen pidetty pomo. Mutta en vaan enää jaksa. Ei vois vähempää kiinnostaa mitä alaiset puuhailivat viikonloppuna, onko Pirjo jo aloittanut sienten säilömisen ja miten ikävää on kun Jarmon naapurin peräkärry kolisee ikävästi juuri heidän talon kohdalla kun siihen on nyt tehty uusi töyssy. Unelmoin jostain sellaisesta työstä, jossa ei tarvitsisi olla ihmisen kanssa tekemisissä vaan saisi yksin pakertaa ja kun työaika loppuu niin ei tarvitsisi miettiä työhommia. Se joka väittää tuntevansa paloa esimiestyöhön niin haista paska. Tätä tehdään vain yhdestä syystä ja se on raha.
Tsemppiä esimiehet! Ite harkitsen työpaikan vaihtoa, jotta pääsisin eroon esimiesroolista
Työntekijä ilmoittaa, että ei tule töihin, kun on paha mieli viimeviikkoisen kissan kuoleman takia.
Pehmeä hr:Voi sentää, pidä viikko saikkua!
Kova hr: Jos et tule töihin, ei tarvitse enää tullakaan!