Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukuppi

Vierailija
30.11.2014 |

Olen päättänyt hankkia kuukupin. Täällä näkee joka keskustelussa kupin intohimoisia puolustelijoita, nyt kysynkin mikä on paras kuukuppi merkki, mitä kokoa käytätte ja mikä on teillä parhaaksi havaittu kuukuppi "käytäntö". Onko eri kokoisia eri päiville, onko merkeillä eroa? Kiitän jo nyt kaikista vastauksista! 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat kuu kupit?

Vierailija
2/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:57"]

Mitä ovat kuu kupit?

[/quote]

Silikonista valmistettu astia, joka laitetaan kuukautisten aikana emättimeen ja se kerää kuukautisveren, samalla idealla kuin tamponi, mutta ei ole kertakäyttöinen eikä sitä heitetä vaihdettaessa pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
4/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!  Hyvä kun googletin.  Luulin, että kuukuppi on joku ulkona pidettävä tuikkuviritys :)

Vierailija
5/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse käytän Lunetten isompaa kuppia. Kuukautisten ekat päivät vuoto on niin runsasta että pientä sais tyhjätä koko ajan. Eikä oo häiriny ettei kuppi tule täyteen viimeisinä päivinä, vaan samaa kuppia siis käytän koko ajan. 

Suosittelen harjoitteluvaiheessa (eli kunnes opit varmasti asentamaan kupin oikein) käyttämään varalta sidettä mahdollisten ohivuotojen vuoksi. 

Vierailija
6/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:07"]

No, itse käytän Lunetten isompaa kuppia. Kuukautisten ekat päivät vuoto on niin runsasta että pientä sais tyhjätä koko ajan. Eikä oo häiriny ettei kuppi tule täyteen viimeisinä päivinä, vaan samaa kuppia siis käytän koko ajan. 

Suosittelen harjoitteluvaiheessa (eli kunnes opit varmasti asentamaan kupin oikein) käyttämään varalta sidettä mahdollisten ohivuotojen vuoksi. 

[/quote]

Hmm okei kiitos. Itselläni vuotaa ensimmäisenä päivänä kuin aseella olisi ammuttu, kaks vikaa päivää ihan pientä tiputtelua. Mietin siis, että olisko järkevää hankkia iso JA pieni...

Vierailija
7/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmonen isompi Divacup, aika usein joutui tyhjentämään, kun oli runsaat kuukautiset. Nyt kierukan kanssa on niukemmat, mutta samaa kuukuppia käytän edelleen. Ihan hyvin samalla pärjää niukan vuodonkin kanssa, ei tarvitse toista. Ja kierukkakaan ei ole haitannut kupin käyttöä/toisin päin. :)

Vierailija
8/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin MeLuna softin koossa s, en ole vielä testannut, mutta toivottavasti sopii minulle. minun silmin kuppi näytti isolta, vaikka tiedän että kyllä sen pitäisi teoriassa sopis :D minulla on aika niukat kuukautiset, enkä ole synnyttänyt.

Vierailija
9/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän isompaa, ns. synnyttäneiden kokoa, vaikken ole synnyttänyt. Ensimmäinen kuppini oli synnyttämättömien kokoa ja sekin pelitti muuten moitteettomasti, mutta öisin tuli ohivuotoja. Tällä isommalla olen pärjännyt yötkin.

Vierailija
10/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luneten isompi, sama kaikille päiville.

Edellinen oli Diva, mutta suosittelen Lunettea kun on helpompi puhdistaa. Divan reunassa olevat reiät ovat pienemmät ja tappi on putki, Luneten kolot isommat ja tappi litteä eli siksi hrlpompi puhdistaa.

Vierailija
11/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pink cup joka on kivan pehmeä, aukeaminen välilä vähän hankalaa. Mooncup on pienempänä kuppina varalla. Ei ohivuotoja.

Vierailija
12/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tälläkin hetkellä käytössä pienin lunette. Meni muutamien menkkojen ajan opetella laitto ja pois otto mutta eri tekniikoita kokeilemalla oppii kyllä :)

Vierailija
13/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Lunette on paras kokeilemistani. Kaalimadon kuppi on halpa mutta todella huono.

Vierailija
14/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso ja pieni, pitkään käytin pelkästään isoa, mutta on se pieni vaan aika paljon kätevämpi ja mukavampi, joten käytän vain pari-kolme ensimmäistä päivää isoa ja muut päivät pientä. Lunetteja molemmat. Kannattaa varautua siihen, että käyttö vaatii ensin opettelua. Mä olin aivan raivona, kun kupin käyttöä yritin opetella. Olin lukenut vaan hehkutusta siitä, miten se on niiiiin helppo ja mukava ja kätevä ja kaikkea, ja sitten kun se tuntui alussa aivan päinvastaiselta niin otti päähän. On tosiaan ihan hyvä pitää alussa sidettä varmuuden vuoksi, niin oppii tunnistamaan milloin kuppi on oikein eikä vuoda. Mä pidän edelleen parina ensimmäisenä yönä sidettä lisänä, vaikka ei siihen ole tainnut koskaan mitään tulla. Silti on mukavampi nukkua kun tietää, ettei hulahda lakanoille jos kuppi täyttyy.

Vierailija
15/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten tommonen kuppi toimii, jos on kohdunlaskeuma? Olen miettinyt ostavani, mutta tämä laskeuma-asia olis kiva tietää. Kokemuksia kellään?

Vierailija
16/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunette on tainnut saada eniten ääniä! Kiva, Suomessa valmistettu. Taidan tyytyä pelkkään pieneen, kun en ole synnyttänyt ja tosiaan vain ihan eka päivä on runsas vuoto. Muuten todella niukkaa seuraavat 3 päivää. Opettelusta luin tosiaan myös kauhutarinoita, mutta uskon että lopulta se on sen arvoista! 

Vierailija
17/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:00"]

Lunette on tainnut saada eniten ääniä! Kiva, Suomessa valmistettu. Taidan tyytyä pelkkään pieneen, kun en ole synnyttänyt ja tosiaan vain ihan eka päivä on runsas vuoto. Muuten todella niukkaa seuraavat 3 päivää. Opettelusta luin tosiaan myös kauhutarinoita, mutta uskon että lopulta se on sen arvoista! 

[/quote]

Jos on tosi runsas vuoto, niin se pieni kyllä täyttynee aika nopeasti. Mä luulisin, että mulla on sellainen semirunsas parina ensimmäisenä päivänä, ja mun täytyy kyllä ruokatunnilla tyhjätä iso kuppi tai muuten tulee yli. Muut päivät meneekin sitten pienellä.

15

Vierailija
18/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lunette, se pienempi "synnyttämätömien ja alle kolmikymppisten koko", vaikka itse asiassaoon nelikymppinen ja synnyttänyt. Kyllä se isompikin ssän menee, eikä yleensä ole epämukava, mutta tämä on kumminkin helpompi. Oikastaan kokoero on aika pieni.

vehje on hyvä, mutta mun kroppa ei ehkä aina ole samanlainen, ja joskus tuntuu, ettei sitä vaan saa kunnolla oikeaan asentoon. Silloin en väkisin yritä, vaan käytän kestiksiä. Huonossa asennossa kuppi sattuu.

mä ostin tämän, koska sen sai apteekista, kun en halunnut ostaa netstä, vaan ihan irl.

Vierailija
19/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:04"]

[/quote]

Jos on tosi runsas vuoto, niin se pieni kyllä täyttynee aika nopeasti. Mä luulisin, että mulla on sellainen semirunsas parina ensimmäisenä päivänä, ja mun täytyy kyllä ruokatunnilla tyhjätä iso kuppi tai muuten tulee yli. Muut päivät meneekin sitten pienellä.

15

[/quote]

...toisaalta sitten taas sen pienemmän kanssa käytön opettelu lienee helpompaa. Eli voithan sä ostaa ensin sen ja opetella, ja sitten ostaa myös isomman jos on tarve. Mä opettelin sillä isommalla, ja sen jälkeen kyllä pieni kuppi tuntuu ihan äärimmäisen helppokäyttöiseltä. Se on materiaaliltaankin pehmeämpää (tosin liika pehmeyskään ei ole hyvä juttu koska silloin kuppi on vaikeampi saada aukeamaan -mutta ei ainakaan mulla ole pienen kupin kanssa ollut sitä ongelmaa).

15

Vierailija
20/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:04"]

[/quote]

15

[/quote]

...toisaalta sitten taas sen pienemmän kanssa käytön opettelu lienee helpompaa. Eli voithan sä ostaa ensin sen ja opetella, ja sitten ostaa myös isomman jos on tarve. Mä opettelin sillä isommalla, ja sen jälkeen kyllä pieni kuppi tuntuu ihan äärimmäisen helppokäyttöiseltä. Se on materiaaliltaankin pehmeämpää (tosin liika pehmeyskään ei ole hyvä juttu koska silloin kuppi on vaikeampi saada aukeamaan -mutta ei ainakaan mulla ole pienen kupin kanssa ollut sitä ongelmaa).

15

[/quote]

Kiitos! Taidan aloittaa pienellä. Saahan sen isonkin sitten jos tuntuu että pitää töissä tyhjennellä koko ajan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan