Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukuppi

Vierailija
30.11.2014 |

Olen päättänyt hankkia kuukupin. Täällä näkee joka keskustelussa kupin intohimoisia puolustelijoita, nyt kysynkin mikä on paras kuukuppi merkki, mitä kokoa käytätte ja mikä on teillä parhaaksi havaittu kuukuppi "käytäntö". Onko eri kokoisia eri päiville, onko merkeillä eroa? Kiitän jo nyt kaikista vastauksista! 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankalaa alkuun saada taiteltua oikealla taktiikalla sisälle. Meinasi kyllä jo kärsivällisyys loppua. Tarpeeksi kun harjotteli niin alkoi sujumaan. Helppoa kun sen osaa.

Vierailija
42/63 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on belladot merkkinen kuukuppi ja hyvin on toiminut. hintaa taisi olla joku reilu kaksikymmentä euroa. säästyyhän siinä rahaa aika reippaasti, kun ei tamponeita tervitse yhtäkään enää ostaa. helppo käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla selviää mikä itselle on hyvä.

Vierailija
44/63 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kuukuppia käyttää teemukina? Olen lähdössä lappiin vaeltamaan ja ajattelin korvata mukin kuukupilla, joka kulkee kätevästi mukana.

Vierailija
45/63 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luneten molemmat. Ei oo ollu ongelmia missään vaiheessa.

Vierailija
46/63 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoja asioita, jotka todella helpottaa elämää. Ei tarvitse miettiä onko tamponit loppu, alkaako menkat kylässä tai juhlissa tai voiko uida tai saunoa. Ei ehkä sovi kaikille naisille, mutta voin lämpimästi suositella.

Vierailija
47/63 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi on ihan hitokseen kätevä. Työpäivän aikana ei tarvitse tyhjentää kertaakaan. Siis tyhjennän tullessa töihin ja kotia lähtiessä.

Vierailija
48/63 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppi on ihan hitokseen kätevä. Työpäivän aikana ei tarvitse tyhjentää kertaakaan. Siis tyhjennän tullessa töihin ja kotia lähtiessä.

Tämä riippuu vuodon määrästä ja vuotonopeudesta. Mun pitää yhtenä päivänä tyhjentää ykköskoko 2-3 h välein. 

Mutta huipputuote! Olen käyttänyt yli 10 vuotta ja aina ollut tyytyväinen. Minulla on Lunette, joka on ainoa kotimainen kuppi.

Vierailija
49/63 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belladotte, helppo käyttää kun tajusi laittaa kupin kohdun napukan ympärille. Vuosia ollut käytössä, en vaihtaisi enää mihinkään.

Vierailija
50/63 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin yllättynyt, miten helppo sitä on käyttää.

rahaa säästyy ihan kunnolla!

Vierailija
51/63 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 15€:lla 2 kpl limenvärisiä kuukuppeja Kaalimadon verkkokaupasta.

Toinen pieni, toinen iso runsaisiin vuotopäiviin.

Lunettehan repii yhdestä ainoasta kuukupista 25 euroa.

Jos on karmean runsaat kuukautiset, on syytä pitää myös terveyssidettä varmuuden vuoksi ensimmäisinä, rajuina vuotopäivinä.

Vierailija
52/63 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valitettavasti runsaat kuukautiset. Kuukautiskuppiin mahtuu onneksi paljon enemmän, kuin mitä supertamponi pystyy imemään. Tyhjennysväli on siksi paljon pidempi, mikä on töissä varsinkin todella hyvä asia. Ostin suoraan isomman koon, vaikka en ole synnyttänyt ja olen 29-vuotias.

Vierailija
53/63 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh. en oppinut käyttämään koskaan.

Vierailija
54/63 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin ostaa enimmäisen kuukupin joskus 2008. En keksi mitään huonoa sanomista. Kannattaa vaihtaa uuteen kuppiin kun alkaa tulemaan ohivuotoja useammin. Edellistä mooncupia taisin käyttää n. 7 v. ja sitten vaihdoin uuteen.

Vierailija
55/63 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oman pikku-Luneten joskus Stockmannilta, kun siellä siihen törmäsin ehkä joskus seitsemän vuotta sitten. Itselleni todella helppo käyttöinen, tyhjennän aamuin illoin. Desinfioin ennen menkkoja keittämällä kupin ihan tavallisessa minikattilassa, jota harvemmin tulee muuten käytettyä. Muuten puhdistan välillä sen ihan tavallisella LactoLinen intiimialueen saippualla tai pelkällä vedellä. Paikoilleen saannissa kannattaa testata eri asentoja. Itse saan kupin parhaiten paikoilleen selälläni maaten, etenkin kierron alussa, kun kohdun napukka on alhaalla. Muutoin saattaa tulla ohivuotoja. 

Vierailija
56/63 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta kupin kanssa tulee pian täyteen. Kuppi on kyllä vaihtunut muutamaan otteeseen. Nyt minulla on varmaankin neljä kuppia, kun en aina muista napata mukaan töihin tai töistä kotiin.

Luneten koko 2 on vakio. Tilasin alkuaikoina pikkukupin Saksasta muka pienempiä vuotopäiviä varten, mutta lihakseni jotenkin puristivat sen todella ylös ja oli todella työn takana jumpata pois.

Vierailija
57/63 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kupin joskus 14-vuotiaana. Käytin muistaakseni 2 kertaa, nyt se homehtuu jossain kaapin perukoilla. Todella hankala käyttää julkisilla paikoilla, ei täytä mun hygieniavaatimuksia lainkaan. Kotona kyhjöttäessä ehkä voisin käyttää, mutta en sellaisten päivien takia viitsi ottaa kuppia uudestaan käyttöön.

Vierailija
58/63 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotimainen Nomai-kuppi ja oon todella tyytyväinen. Superrunsaiden menkkojen pelastus. Kuukupista ei ole tullut ylivuotoja samoin kuin supertampaxista ja yösiteestä. Viimeinkin saa nukuttuakin menkkojen aikaan.

Vierailija
59/63 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jo vähän veltostuneen Luneten tilalle täällä jossain ketjussa maiinitun Nomai kupin (suomalaisen gynen kehittämä) ja se on todella paljon mukavampi itselleni kuin Lunette. Otin isoimman koonkin, kun on runsas vuoto, mutta jotenkin Nomai ei paina virtsaputkea kipeästi kuten Lunette, jonka reunat oli kovemmat.

Vierailija
60/63 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kupin joskus 14-vuotiaana. Käytin muistaakseni 2 kertaa, nyt se homehtuu jossain kaapin perukoilla. Todella hankala käyttää julkisilla paikoilla, ei täytä mun hygieniavaatimuksia lainkaan. Kotona kyhjöttäessä ehkä voisin käyttää, mutta en sellaisten päivien takia viitsi ottaa kuppia uudestaan käyttöön.

Mulla käynyt vähän näin myös. Kupin kanssa pari ongelmaa, joiden takia inhottava julkisessa vessassa pelata sen kanssa:

- Runsaina vuotopäivinä kuppi menee täyteen parissa tunnissa, ja ylitäyden kupin tyhjennys on erittäin sotkuista puuhaa. Usein ulosvedettäessä kuppi kaatuu käsille, ja jo alipaineen tasauksessa vuotoa tirskuu reunojen yli. Lisäksi mulla menee kuppi usein syvälle niin että sitä joutuu toinen jalka pytyn päällä kaivamaan, ja jos sitten kuppi on ihan täynnä, menee vuotoa pytyn renkaalle, lattialle jne. Tamponin saa kätevästi vedettyä narusta suoraan pyttyyn.

- Aina kuppi ei aukea sovinnolla vaan joutuu tekemään pyörittelyjä, kyykkyyn-ylös liikkeitä, uudestaan taittelun ja sisään laiton yrittämisiä. Tämä ei kauheasti naurata jos on esim. töissä lounastauolla käväisemässä pikaisesti veskissä muiden odottaessa siinä ulkopuolella. Ihmettelevät että mikä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi