Kuukuppi
Olen päättänyt hankkia kuukupin. Täällä näkee joka keskustelussa kupin intohimoisia puolustelijoita, nyt kysynkin mikä on paras kuukuppi merkki, mitä kokoa käytätte ja mikä on teillä parhaaksi havaittu kuukuppi "käytäntö". Onko eri kokoisia eri päiville, onko merkeillä eroa? Kiitän jo nyt kaikista vastauksista!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kupin joskus 14-vuotiaana. Käytin muistaakseni 2 kertaa, nyt se homehtuu jossain kaapin perukoilla. Todella hankala käyttää julkisilla paikoilla, ei täytä mun hygieniavaatimuksia lainkaan. Kotona kyhjöttäessä ehkä voisin käyttää, mutta en sellaisten päivien takia viitsi ottaa kuppia uudestaan käyttöön.
Mulla käynyt vähän näin myös. Kupin kanssa pari ongelmaa, joiden takia inhottava julkisessa vessassa pelata sen kanssa:
- Runsaina vuotopäivinä kuppi menee täyteen parissa tunnissa, ja ylitäyden kupin tyhjennys on erittäin sotkuista puuhaa. Usein ulosvedettäessä kuppi kaatuu käsille, ja jo alipaineen tasauksessa vuotoa tirskuu reunojen yli. Lisäksi mulla menee kuppi usein syvälle niin että sitä joutuu toinen jalka pytyn päällä kaivamaan, ja jos sitten kuppi on ihan täynnä, menee vuotoa pytyn renkaalle, lattialle jne. Tamponin saa kätevästi vedettyä narusta suoraan pyttyyn.
- Aina kuppi ei aukea sovinnolla vaan joutuu tekemään pyörittelyjä, kyykkyyn-ylös liikkeitä, uudestaan taittelun ja sisään laiton yrittämisiä. Tämä ei kauheasti naurata jos on esim. töissä lounastauolla käväisemässä pikaisesti veskissä muiden odottaessa siinä ulkopuolella. Ihmettelevät että mikä kestää.
Vedätkö siis tamponin vessasta alas :0 ?
Minulla on pienemmän koon Mooncup. Kysymys on kyllä aika hassu, enhän minä voi verrata merkkejä keskenään kun olen käyttänyt vain yhtä kuppia. Se on kestänyt käytössä jo 15 vuotta enkä usko sen hajoavan ennen kuin menkat loppuvat kokonaan.
Niinpä, juuri noin. Lisäksi kuppi pitäisi pestä aina vaihdettaessa, ja se on yleisessa vessakopissa tosi hankalaa. Eihän niissä kaikissa ole edes pesumahdollisuutta. Eikä riittävää käsihygieniaa ole ilman saippuaa mahdollista ylläpitää.
/58