Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua noita konservatiivisia kristittyjä. Voisiko joku selittää?

Vierailija
30.11.2014 |

1. Homoilua ei suosita raamatussa, tajuan. Mutta siellä myös sanotaan että raiskaus oikeuttaa avioliittoon raiskatun kanssa. Tuskinpa kukaan kuitenkaan puolustaa tätä "oikeutta". Kysymys: Miksi yhtä kohtaa raamatusta on toteltava mutta toista ei? 2. Eikö Jeesus uudessa testamentissa sano, että "tehkää muille mitä tahtoisitte itsellenne tehtävän"? Yleisesti kristikunnassa ajatellaan että tuo "kultainen käsky" on tärkeämpi kuin mikään muu mitä raamatussa sanotaan. Se on kristillisyyden ydin kun taas käskyt ja koko vanha testamentti jaetaan juutalaisten kanssa.
Eli: jos yleinen mielipide olisi parisuhdettasi, perhettäsi ja lapsiasi vastaan, toivoisitko että yhteiskunta puolustaisi sinua, puolisoasi ja lapsiasi vai tahtoisitko että teidät hylätään "vääränlaisina" yleisen mielipiteen perusteella?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:51"]

1. Homoilua ei suosita raamatussa, tajuan. Mutta siellä myös sanotaan että raiskaus oikeuttaa avioliittoon raiskatun kanssa. Tuskinpa kukaan kuitenkaan puolustaa tätä "oikeutta". Kysymys: Miksi yhtä kohtaa raamatusta on toteltava mutta toista ei? 2. Eikö Jeesus uudessa testamentissa sano, että "tehkää muille mitä tahtoisitte itsellenne tehtävän"? Yleisesti kristikunnassa ajatellaan että tuo "kultainen käsky" on tärkeämpi kuin mikään muu mitä raamatussa sanotaan. Se on kristillisyyden ydin kun taas käskyt ja koko vanha testamentti jaetaan juutalaisten kanssa. Eli: jos yleinen mielipide olisi parisuhdettasi, perhettäsi ja lapsiasi vastaan, toivoisitko että yhteiskunta puolustaisi sinua, puolisoasi ja lapsiasi vai tahtoisitko että teidät hylätään "vääränlaisina" yleisen mielipiteen perusteella?

[/quote]

Raamatussa myös kerrotaan vedenpaisumuksesta, maailman luomisesta, Rooman valtakunnasta.. Silti konservatiivikristityt eivät pyri aiheuttamaan vedenpaisumusta, luomaan Rooman valtakuntaa tai luomaan maailmaa. Ymmärrätkö idean?

Siellä myös saattaa lukea että kuka ja missä painoi sen kirjan, silti se ei tarkoita että konservatiivikristityt pitäisivät aina kirjapainoa.

Vierailija
22/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:00"]

Vanhan testamentit käskyt eivät ole voimassa, mitkään niistä. Homoseksuaaliset suhteet on kielletty nimenomaan uudessa testamentissa, siksi asiaan suhtaudutaan eri tavoin kuin vanhan testamentin lakiin.

[/quote]

Kyllä kymmenen käskyä on yhä voimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen sääntö ei oikeuta tekemään syntiä. Jos minä teen väärin, minä toivon, että joku nuhtelee minua ja ohjaa rakkaudellisesti oikeaan. Niin minun pitäisi tehdä myös muille ihmisille, lähimmäisenrakkaudella. Aivan sama homma kuin lastenkasvatuksessa. Lapsetkaan eivät saa tehdä kaikkea, mikä mieleen juolahtaa tai mikä tuntuisi kivalta sillä hetkellä. Aikuistenkaan ei pidä rikkoa itseään eikä tehdä sellaista, mikä Jumalan silmissä ei ole hyvää.

Minä ymmärrän, sen, että sinä et välttämättä ole samaa mieltä kanssani. Sinä saat olla eri mieltä. Minä ymmärrän, että on eri tavalla ajattelevia. Me voimme olla eri mieltä, eikä meidän tarvitse käännyttää toisiamme. Nyt kun olen sanonut oman mielipiteeni, sinä voit edelleen uskoa niinkuin sinä uskot. Jokainen valitsee itse uskonsa.

Vierailija
24/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:51"]1. Homoilua ei suosita raamatussa, tajuan. Mutta siellä myös sanotaan että raiskaus oikeuttaa avioliittoon raiskatun kanssa. Tuskinpa kukaan kuitenkaan puolustaa tätä "oikeutta". Kysymys: Miksi yhtä kohtaa raamatusta on toteltava mutta toista ei? 2. Eikö Jeesus uudessa testamentissa sano, että "tehkää muille mitä tahtoisitte itsellenne tehtävän"? Yleisesti kristikunnassa ajatellaan että tuo "kultainen käsky" on tärkeämpi kuin mikään muu mitä raamatussa sanotaan. Se on kristillisyyden ydin kun taas käskyt ja koko vanha testamentti jaetaan juutalaisten kanssa.
Eli: jos yleinen mielipide olisi parisuhdettasi, perhettäsi ja lapsiasi vastaan, toivoisitko että yhteiskunta puolustaisi sinua, puolisoasi ja lapsiasi vai tahtoisitko että teidät hylätään "vääränlaisina" yleisen mielipiteen perusteella?
[/quote]

Siis etkö sä ole cien käyn käsittänyt!!

Kyse on kirkon raamatun vastaisista lausunnoista. Kyllä kirkon/piispan kuuluu noudattaa raamattua. Ja kun näin ei tehdä niin porukka eroaa. Ja se oikein.

Oli sitten eroaja uskovainen tai ei.

Miten ihmeessä tämä on noin vaikea ymmärtää, noin yksinkertaista porukkaa te olette??
[/quote]Opettelisitko kirjoittamaan? Luin tekstisi, enkä edelleenkään tajua mitä yrität aloitusviestiin vastata.

Vierailija
25/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:34"]

No, kuka tahansa järkevä ihminen käsittää, että UT on aikalaisten ja hiukan myöhemmin eläneiden (kuten em. Paavali) muistiinkirjoittamaa siitä mitä Jeesus sanoi ja merkitsi. Ja sellaisenaan myös sisäisesti ristiriitaista. Ja tärkeintä on mitä Jeesus ITSE sanoi.

[/quote]

Esimerkiksi näin hän sanoi:

Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat! Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä. Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."

Nämä ovat Jeesuksen sanoja, joista tulee hyvin esille hänen ankaruutensa, ja toisaalta taas kehoitus armeliaisuuteen syntistä kohtaan, jos hän katuu.

[/quote]Löytyykö kohtaa jossa Jeesus sanoo että homous on synti? Itse pitäisin syntinä vaikkapa murhaa, pedofiliaa...

Vierailija
26/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.  Olenko ainoa josta tämä nimenomaan vaatii homoliittojen sallimisen ja homoseksuaalien hyväksymisen?

Vierailija
27/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:53"]Jeesus ei ottanut mitään kantaa naispappeuteen, mutta se oli ymmärrettävää koska hänet ristiinanaulittiin sapattirikkomuksista kuten VT käskee tehdä. Ajatella jos opetuslapsista olisi ollut osa naisia. Kirjanoppineet olisivat tappaneet Jeesuksen ja opetuslapset siihen paikkaan. Täytyy ymmärtää mikä uskonnollinen tilanne silloin oli. Kivitysrangaistus oli yhä voimassa ja Jeesukselta tivattiin sitä että tässä nainen, hänet tavattu aviorikoksesta, kivitetäänkö hänet nyt. Jeesus ei kieltänyt kivittämistä, vaan sanoi että joka teistä synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Sama sääntö pätee myös meidän tuomitsemiseemme.
[/quote]Niinpä. Mutta kuka niistä jotka verbaalisesti kivittävät homoseksuaaleja on tosiasiallisesti itse synnitön? Vastaus: ei kukaan.

Vierailija
28/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:51"]

1. Homoilua ei suosita raamatussa, tajuan. Mutta siellä myös sanotaan että raiskaus oikeuttaa avioliittoon raiskatun kanssa. Tuskinpa kukaan kuitenkaan puolustaa tätä "oikeutta". Kysymys: Miksi yhtä kohtaa raamatusta on toteltava mutta toista ei? 2. Eikö Jeesus uudessa testamentissa sano, että "tehkää muille mitä tahtoisitte itsellenne tehtävän"? Yleisesti kristikunnassa ajatellaan että tuo "kultainen käsky" on tärkeämpi kuin mikään muu mitä raamatussa sanotaan. Se on kristillisyyden ydin kun taas käskyt ja koko vanha testamentti jaetaan juutalaisten kanssa. Eli: jos yleinen mielipide olisi parisuhdettasi, perhettäsi ja lapsiasi vastaan, toivoisitko että yhteiskunta puolustaisi sinua, puolisoasi ja lapsiasi vai tahtoisitko että teidät hylätään "vääränlaisina" yleisen mielipiteen perusteella?

[/quote]

Raamatussa myös kerrotaan vedenpaisumuksesta, maailman luomisesta, Rooman valtakunnasta.. Silti konservatiivikristityt eivät pyri aiheuttamaan vedenpaisumusta, luomaan Rooman valtakuntaa tai luomaan maailmaa. Ymmärrätkö idean?

Siellä myös saattaa lukea että kuka ja missä painoi sen kirjan, silti se ei tarkoita että konservatiivikristityt pitäisivät aina kirjapainoa.

[/quote]Tämä on typetin selitys ikinä. Selitäpä nyt miten muka siitä leipätekstistä tunnistaa mitä pitää totella ja mitä ei?

Vierailija
29/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu toinen sivu.

Vierailija
30/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohdassa Uudessa Testamentissa kielletään homous? Tätä pohdittiin yhtenä iltana tyttärenkin kanssa kotona, eikä keksitty vastausta. Olisin kiitollinen vastauksesta.

Vierailija
32/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
34/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:31"]Kultainen sääntö ei oikeuta tekemään syntiä. Jos minä teen väärin, minä toivon, että joku nuhtelee minua ja ohjaa rakkaudellisesti oikeaan. Niin minun pitäisi tehdä myös muille ihmisille, lähimmäisenrakkaudella. Aivan sama homma kuin lastenkasvatuksessa. Lapsetkaan eivät saa tehdä kaikkea, mikä mieleen juolahtaa tai mikä tuntuisi kivalta sillä hetkellä. Aikuistenkaan ei pidä rikkoa itseään eikä tehdä sellaista, mikä Jumalan silmissä ei ole hyvää.

[/quote]

Kerron siis sinulle, että homo-, lesbo- ja transsukupuolisilla on kohonnut itsemurhariski. Se, että se juontuu syrjivästä ympäristöstä, josta usein vastaa uskonnollinen ahdasmielisyys, on monissa maissa eri tutkimuksissa todettu.

On syntiä osallistua sellaisen maailman rakentamiseen, jossa he eivät voi elää. On syntiä leikkiä heidän terveydellään ja hengellään ja kutsua sitä uskoksi. Se ei ole uskoa, se on pahuutta.

Vierailija
35/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis LHBT-teineillä on kohonnut itsemurhariski. Herkimmät heistä menetetään.

Vierailija
36/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:18"]

Uuudessa testamentissa myös käsketään ämmiä pitää suunsa kiinni ja että kaikki tärkeät päätökset kuuluu niille joilla on penis. Päteekö myös tämä?

[/quote] minä nauran, mitä siitä tulisi jos naisen olisi kuunneltava miestä/miehiä eikä voi sanoa omaa mielipidettä jne

Vierailija
37/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on synti ja ihmisen oma valinta. Ei voi syyttää muita siitä.

Vierailija
38/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:13"]Itsemurha on synti ja ihmisen oma valinta. Ei voi syyttää muita siitä.
[/quote]

Harvoin se on oma valinta, varsinaisesti. Usein sen tehnyt on sillä hetkellä psyykkisesti sekaisin ja umpikujassa.

Vierailija
40/41 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen ihmisen ajaa itsemurhaan, se synti on sen ajajan, ei sen tekijän. Se on käytännössä murha.

Luuletko oikeasti, ettei Jumala näe?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän