Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuotetta ostavia pidät hiukan tyhminä?

Vierailija
30.11.2014 |

Tässä ketjussa ei sitten suututa mistään :) itse pidän hiukan tyhminä juomakaakao- jauhetta ostavia ihmisiä. Samoin valmisruuat..

Kommentit (888)

Vierailija
621/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka, mysli, tatuoinnit, salmiakki.

Vierailija
622/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, te jotka parjaatte niitä light-mehuja ja pussikeittoja, ootteko koskaan valmistautuneet mihinkään toimenpiteeseen?

Esim. suolentähystykseen valmistautuessa tulee olla viikko syömättä mitään missä on siemeniä ja muita juttuja, voin sanoa että ei ollut helppoa välttää sellaisia ruokia. Esim jogurtit joissa hedelmiä/marjoja, leivät, oikeat mehut jne.

On myös monia elämäntilanteita, joissa ei vain ole hetkellisesti mahdollista vaikkapa tehdä ruokaa itse (esim. käsi paketissa) tai vaikkapa vanhuksena, jne..

En ymmärrä ihmisten jatkuvaa vertailua muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteettomia "sensitiivisiä" pesuaineita ostavia.

Niiden vaatteet haisee pahalle, eikä puhdistu kunnolla. Meillä pestiin alle 1-vuotiaan vauvan vaatteet herkillä ja hajusteettomilla pesuaineilla, ainakin ihan alkuajat. Se on se huuhteluaine, kun näillä yliherkillä ihmisillä menee sieraimeen. Huuhteluaineita ei kuulu käyttää muille kankaille kuin vuodevaatteille, pyyheliinoille sekä joillekin erikoiskankaille.

Frotee-, stretch- ja muut joustoneuleet menevät pilalle, jos joutuvat tekemisiin huuhteluaineen kanssa.

No ei mun vaatteet ainakaan haise pahalle ja jos heisi sikin, hajun saisi pois etikalla. Jos vaatteet haisee pahalle, se on merkki siitä että pesukone ei ole puhdas (se tulisi pestä välillä kuumalla ohjelmalla tyhjänä), vaan täynnä kaikkea mitä vaatteista irtoaa - bakteereja, rasvaa, hilsettä, vaikka mitä. Se muhii siellä koneessa varsinkin, jos luukku laitetaan pesun jälkeen kiinni eikä snneta tuulettua.

Hajusteet ei paranna pesutulosta, ne vain peittää hajun vaatteista ja haitallista pesukoneelle, koska jämähtävät sinne kuulemma kuin sementti. Ne eivät myöskään ole terveellisiä ihmiselle enkä laittaisi niitä omien lasteni vaatteisiin.

Olen allerginen hajusteille. En voi nukkua lakanoissa joissa on hajusteita enkä jaksa raapia itseäni koko päivää. Käyttäisin niitä esimerkiksi deodoranteissa, jos vaan voisin.

Vierailija
624/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kyllä melko tyhminä niitä, jotka kärräävät litratolkulla maitoa ihan janojuomaksi kotiin. Myös runsaasti lihaa ja lihajalosteita ostavina pidän tyhminä ja tietämättöminä. 

Vierailija
625/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttövaippoja.

Vierailija
626/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksilelujen ostajia..

Vierailija
627/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusen ostajia

Vierailija
628/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä löytyy monia tuotteita joiden ostamisen ymmärrän hyvinkin! Esim. tuo saippuapullosysteemi joka annostelee saippuan kun vain käyttää kättä alla. Ostin ihan huvikseni kälylle joululahjaksi, kun oli niin isoilla alennuksilla, mutta hänpä ihastui siihen vauvanhoidonlomasa ihan täysin. Sanoi että ylikätevä vehjes, kun toisella kädellä pitää vauvaa, niin voi toisella kädellä vain "huitaista" niin saa saippuan otettua. Samoin kannattaa muistaa että lighttuotteita(silloin kun light tarkoittaa sokeritonta) ostavat diabeetikot.

Olen työskennellyt vammaisten parissa, enkä ihmettele enää yhtään valmiiksi kuorittujen pottujen, tai pilkottujen vihannesten pyyntiä. Kotonaan asuu paljon kykenemätöntä porukkaa, joille saattaa kuoriminen olla mahdotonta.

En nyt äkkiseltään keksi tyhmiä ostoksia, keksin vain erilaisia ihmisiä, jotka elävät tätä elämää omalla tavallaan joka vapaaehtoisesti tai pakotettuna. Kannattaa siis muistaa kun toisten ostoksia arvostelee, että niihin saattaa olla ihan "pätevät" syyt :

Vierailija
629/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapelit. Lisäveroa tyhmyydestä.

Vierailija
630/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canada Goosen ja muiden turkistuotteiden ostaminen.

Erityisesti merkkituotteiden turkisavaimenperät saavat näkemään punaista.

Siis oikeasti? Eläin on vuosikaupalla kiertänyt psykoosipäissään häkkiään tassut verellä, kivuissa 365 päivää vuodessa. Vain tullakseen sähkötetyksi peräaukkoon, jotta joku saisi vaaleanpunaiseksi värjätyn avaimenperän, jota käyttää korkeintaan 6kk, kunnes kyllästyy.

Jos tekisi avaimenperän tai laukkukoristeen omasta lemmikistään, niin se olisi mulle ok. Mutta sitten itketäänkin, että enhän minä tessusta voi, kun se oli mulle niin tärkeä!

No, tessu ei sentään ollut kivuissa koko elämäänsä, pääsi liikkumaan ja toteuttamaan itseään. Miten voi muilta eläimiltä vaatia sellaista?

Vierailija
631/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis kosmetiikka, kun useat halvat markettikosmetiikat on testien mukaan itse asiassa parempia, kuten Nivea.

Kaikki hajuvedet ylipäänsä. Ihan turhakkeita, ja puolet kansasta on niille lisäksi hajuyliherkkiä. 

Ei se markettikosmetiikka sovi kaikille. Olen kokeillut markettikosmetiikasta kaikki, joiden sanotaan auttavan rasvaiseen/kiiltelevään ihoon, monikaan ei sopinut, iho alkoi punottaa, tuli kutinaa ym. Erityisesti mainitsemasi nivea sai ihon kiiltelemään entistä pahemmin ja myös punotti todella paljon.

Kokeilin myös apteekin kosmetiikan sekä niitä todella kalliita kosmetiikkatuotteita. Lopulta päädyin luonnonkosmetiikkaan ja madara merkkiin, joka sopii iholleni sekä on jopa vähentänyt ihon rasvaisuutta ja kiiltelyä. Enkä koe näiden olevan mitään kohtuuttoman kalliita, koska esim. kasvovesi riittää puol vuotta. Maksaa joo vähän vajaa 20e, mut ei jää paljoa hintaa kuukautta kohti, kun riittää puolisen vuotta.

Lisäksi haluan kyllä ostaa muutenkin tuotteita, jotka säästävät luontoa.

Vierailija
632/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freddy-persehousuja!

Vierailija
633/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja makkarat

Vierailija
634/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva keskustelu, jos on camp- huumoria ja kieli poskella kirjoittelua. Muuten en tajua, miten jonkun toisen ostos, jonka itse maksaa ja kotiinsa hoitaa, voi ärsyttää noin paljon. Joku peruna, mysli tai seiskalehti, joiden tuotannoasa ei elämiä tai ihmisiä ole pahoinpidelty millään lailla.

Vierailija
635/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ostavia. Siinä on tuote jota ei edes lapset tarvitse. Lisäksi ruoansulatusjogurtit yms, voi hyvää päivää.

Vierailija
636/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ihmisiä, jotka ostavat ainoastaan einesruokia. Tyyliin potutkin valmiiksi kuorittuna ja pilkottuna pakastealtaasta...

Oletko koskaan ollut sairaana?

Silleen ihan oikeasti sairaana niin että voimat on vähissä.

Jos olet, niin pystyt ehkä kuvittelemaan tilanteen jossa se sairaus ei menekään ohi. Sama voimaton olo ja kipu vaan jatkuu ja jatkuu eikä parantavaa lääkitystä ole. Joudut aikatauluttamaan jopa suihkussa käymiset, sillä et niinä päivinä jaksa tehdä enää muuta suihkussa käymisen lisäksi.

Vieläkö tuntuu tyhmältä ostaa valmisruokia?

Vierailija
637/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt äkkiseltään keksi mitään . Jokaiseen ostoon on syynsä. Se jos ostaa satunnaisesti valmiiksi keitetyn kananmunan tai kypsää valkuaista tuubissa (tai muuta vastaavaa typerän helppoa einestä, ei se tee kenestäkään tyhmää, on vaan sillä hetkellä syynsä ostaa se, piknik/lounas).

Älkää tuomitko ostosten perusteella ketään jos ette sen tarkemmin tiedä. Kaupan kassat saattavat sitten nähdä saman ihmisen uusavuttomat ostokset joka päivä mutta ei kanssa shoppailusta.

Tyhmää siis on jos ei osaa tehdä mitään (ei viitsi opetella) ja ostaa jotain typeryyttä joka päivä , varsinkin jos siihen ei realistinen olisi rahaa.

Vierailija
638/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:51"]Valmiiksi paistettua jauhelihaa, kanaa ja kalaa ja kahvimaito(siis se tuote, miten se eroaa tavan maidosta?)

En nyt pidä tyhmänä, mutta esim broilerisuikaleet on kanssa aika turhia, kun halvemmallakin pääsee ostaessa kokonaisen tipun. Saa hyödyntää liemessä jäämä-osat ja saa paljon maukkaampaa kanaa. 

Ilman kahvimaitoa ei voi elää! Kokeile!

Kahvimaidossa on vähän enemmän rasvaa kuin kevytmaidossa, sillä maitokahviin saa täyteläisemmän maun,  ja maito vaahdottuu paremmin kuin perusmaito.

Vierailija
639/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:56"]light tuotteiden ja  limsojen.

Kiva että pidät minua vähä-älyisenä kun näet kaikki light-tuotteeni kärryssäni. -ykköstyypin diabeetikko

Käypä vähän juttelemassa lääkärisi kanssa. Miltä vuosituhannelta käsityksesi on peräisin?

Vierailija
640/888 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:32"]

Säilykevihannekset ja hedelmät. En ymmärrä miksi joku mieluummin ostaa vihanneksen tai hedelmän jossain purkissa ties kuinka kauan liemessä lilluneena kuin tuoreena.

Ostan papuja, linssejä jne säilykkeinä. En ikinä muista laittaa kuivattuja ajoissa likomaan!

Lainaus joiltain ekoilta sivuilta, mutta: minäkin ostan nykyään kaikki pavut tölkeissä. Muuten liotusaika jotakin 10-12 tuntia +keittoaika ainakin tunti. Muutin vähän aikaa sitten pieneen asuntoon jossa on vain pakastelokero, eli ne ylijäävät pavut eivät mahdu sinne tai säily kovin pitkään hyvinä. Pavut on kuitenkin tölkeissäkin halpoja ja kun huuhtelee liemet huolellisesti pois niin on aivan sama onko ne itse liotettu vai ei.