Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuotetta ostavia pidät hiukan tyhminä?

Vierailija
30.11.2014 |

Tässä ketjussa ei sitten suututa mistään :) itse pidän hiukan tyhminä juomakaakao- jauhetta ostavia ihmisiä. Samoin valmisruuat..

Kommentit (888)

Vierailija
561/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani-piltti

Vierailija
562/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteettomia "sensitiivisiä" pesuaineita ostavia.

Niiden vaatteet haisee pahalle, eikä puhdistu kunnolla. Meillä pestiin alle 1-vuotiaan vauvan vaatteet herkillä ja hajusteettomilla pesuaineilla, ainakin ihan alkuajat. Se on se huuhteluaine, kun näillä yliherkillä ihmisillä menee sieraimeen. Huuhteluaineita ei kuulu käyttää muille kankaille kuin vuodevaatteille, pyyheliinoille sekä joillekin erikoiskankaille.

Frotee-, stretch- ja muut joustoneuleet menevät pilalle, jos joutuvat tekemisiin huuhteluaineen kanssa.

Pyyheliinathan ovat useimmiten froteeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höttöhiilari vaalea paahtoleipä

Sokeri jogurtit

Seiska/hymy

Kalliit älypuhelimet

Partylite kynttilät yms. paska

Uusavuttomien valmiiksi kuoritut kananmunat ja kaikki valmiiksi tehdyt jutut

Esanssi menutiivisteet

Valmismarinoidut klehmakkeiset porsaan ruikuli kalvo-läski-klehma "lihan" palat, jotka uivat järkyttävässä liemessä josta tulee paha olo.

Tekoripset, kynnet tai tissit ilman rintasyöpää.

Puhelimyyjät myymät jutut, kun oli niin mukava myyjä.

Vierailija
564/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteettomia "sensitiivisiä" pesuaineita ostavia.

Niiden vaatteet haisee pahalle, eikä puhdistu kunnolla. Meillä pestiin alle 1-vuotiaan vauvan vaatteet herkillä ja hajusteettomilla pesuaineilla, ainakin ihan alkuajat. Se on se huuhteluaine, kun näillä yliherkillä ihmisillä menee sieraimeen. Huuhteluaineita ei kuulu käyttää muille kankaille kuin vuodevaatteille, pyyheliinoille sekä joillekin erikoiskankaille.

Frotee-, stretch- ja muut joustoneuleet menevät pilalle, jos joutuvat tekemisiin huuhteluaineen kanssa.

Pyyheliinathan ovat useimmiten froteeta.

Frotee voi olla sekä kangasta, että neulosta. Neuloksessa todennäköisesti mukana elastaania, joka ei siedä huuhteluainetta.

Pyyhkeet on froteekangasta.

Vierailija
565/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seassa jotain, minkä voisi itse sinne sekoittaa. Esim. Tomaattimurska basilikalla.

Vierailija
566/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepizzat. En ees liioittele mutta kerran meinas tulla samantien ylös, kun oli vaan kertakaikkiaan niin pahanmakuista.

Vierailija
567/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tyhmää on kaakaossa? En suutu, ihmettelen vain. Meillä sitä juodaan joka ilta iltapalalla, joten on paljon helpompaa tehdä valmiista jauheesta, kuin ruveta erikseen laittamaan kaakaota ja sokeria jne.

Itse miellän tyhmäksi ostaa näitä pusseissa myytäviä jauhelihakastike-aiheksiä "lisää vain liha". Siis ihanko oikeasti ihmiset ei osaa itse tehdä ruskeaa kastiketta? Tai sama jotkut valmispakkaukset lasagnelle/lasagnetelle...

Sellaiset kuivapakkaukset ymmärrän, joista saa kokonaisen aterian lisäämällä vain veden, esim. keitot tms. Ne on ihan käteviä esim. vaelluksella tai mökin hätävarana. Mutta jos pakkauksesta puuttuu se liha, niin eivät oikein toimi tähän tarkoitukseen.

Mikrovalmiit einekset ymmärrän arjen nopeuttajana silloin tällöin. Tai vaikka töihin evääksi, jos ei vaikka edellisen päivän ruuasta jäänytkään eväitä - ei aina ole rahaa käydä ulkona syömässä.

Nykyaikana, jolloin kaikki pureskellaan valmiiksi kuluttajalle, tämä on hyvin tavallista, että ei osata edes keittää vettä. Vanhemmat tarkoittavat hyvää, kun tekevät asioita lapsensa puolesta, mutta kääntöpuoli on, että lapsi ei osaa tehdä mitään itse aikuisena, kun ei ole koskaan saanut yrittää itse.

Vierailija
568/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:31"]Selvästi kalliimmat versiot jostakin tuotesta kun kaikki tuoteryhmään kuuluvat tuotteet ovat kuitenkin samaa paskaa. (Esim. pesuaineet, hammastahnat, jne.)

Hammaslääkärinä voin kertoa, että hammastahnoissa on suurikin ero. En ikinä ostaisi perus pepsodenttiä, joka ei suostu kertomaan käyttämiään kiillettä pilaavien aineiden määriä. Apteekista kannattaa ostaa hammastahna.

Just näin, ja lisämiinuksena vielä pepsodentin yms vaahtoaineet, joista saa aftoja suuhunsa.

Mä en ymmärrä, miten niin moni tässä ketjussa puolustaa halpis-hammastahnoja/rasvoja ym. Ite pidän vähän tyhmänä että harva tarkistaa pakkausten tuotesisältöä, vaikka se just kertoo tarkasti mitä on ostamassa. Miksi porukka suosii edelleen lisäainepaskaa? Popsinakkien vieressä on Snellmannin natriumglutamaatiton, lihaisa nakki ja moni valitsee ihan tottumuksesta ne jauhoisat popsit...

Tyhmää myös ostaa halpaa markettikosmetiikkaa, kun netistä saa tilattua luonnonkosmetiikkaa, joka on iholle, luonnolle ja usein lompakollekin parempi vaihtoehto.

Valmisruuatkin on muuttuneet yhä enemmän kotiruuan suuntaan eli terveellisemmäksi, lisäaineettomiakin vaihtoehtoja löytyy!

Vierailija
569/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvovoiteet, joiden teho on tutkittu valmistajan testiryhmällä: "kokivat ihonsa (usein prosenttiluvuilla ) kiinteytyneen).

Vierailija
570/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteita ja varsinkin pienille lapsille. Naurettavaa ja rumaa että lapsella pitää lukea isolla esim gant tai burberry vaatteissa.

Vierailija
571/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh. Meillä menee hihnalla pillimehupäkkejä, siripiriä, mehua litroina, karkkia ym. Diabeetikkoja kun perheessä useampi. Ne ketkä ovat terveitä eivät saa mehuja litkiä usein, mutta sitäpä ei kassalla kukaan tiedä.

Ostan lihoja pakkaseen ja patapusseja ym kuivakaappiin, myös valmispuuropusseja ym, jotta lapset saavat ruokaa aina huolimatta siitä missä kunnossa olen. Olen kuitenkin hyvin sairas ja ilman tukiverkostoa/mitään kotiapua tmv.

On aivan sama onko se makaroni siitä valmipussista vai erikseen ostettu, mutta sekoitus on valmiina eli terveellisyys siinä ei kärsi juurikaan ja tuon voi tehdä, vaikka teini itse.

Säilykkeitä hankin varuilta, että aina olisi smoothieen tykötarpeet kun niitä meillä tehdään paljon erilaisia ja pääosin tuoreista, mutta joskus lisään jotain säilykettäkin ja erilaisia siemeniä.

Kaakaota ostan, mutta en sokerin kera vaan ns.orginalia ja tätä käytetään leivontaan.

Muuten se pakkasaltaan juuressekoitus missä on perunatkin on tosi kätevä. Saa helpolla ja nopeasti, vaikka lohikeiton. Monesti ne pakkasen perunat on laadukkaampia ja ravinteikkaampia kun rupiset potut vihannesosastolla. On jokin ikiaikainen käsitys, että pakastetut tuotteet olisi huonoja, ne on monesti parempia ollut laadultaan ennen pakastamista, joten en huonoa omaa tuntoa asiasta kanna vaan kiva kun lapset saavat lohikeittoa yms ruisleivän kera.

Meillä on aina tuoreita hedelmiä isot määrät sekä vihanneksi samoin. Eli aina saa popsia niitä napostelupalanakin.

Kastikeaineen ostan vain jauhelihaan, kuten spaghettikastike sillä pidän sen mausta eri tavalla kun itse tekemästäni, mausteet on kohdillaan. Mitä pahaa?

Täällä moni jauhaa ja kuinka tekee aivan kaiken alusta pitäen. Ulkomailla moinen on harvinaista ja enenevästi täälläkin, sen paljastaa jo valmistuotteiden jatkuva kasvu ja kehitys sekä kaupan useat, kyseisiä valmisteita sisältävät hyllyt ja niitä tulee aina vain lisää, että niitä kyllä menee. Joku siis ei puhu totta.

Meillä harvemmin vedellään pitsoja ym, sillä mieluummin annan edes puolivalmista lapsille kun kokonaan valmisruokaa. Erikoinen ajatus jollakin oli juuri päinvastainen.

Minusta kivempi aina pyrkiä löytämään se lähin alkuperäisestä mitä sillä hetkellä voi.

Eli muuten meillä syödään tummaa leipää tai kuitupitoista, vaaleaa leipää vihannesten, leikkeleen ja juuston kera. Janojuomana vvesi, paljon hedelmiä ja kasviksia, puurojakinnteen, mutta pussipuuroja on varmuuden vuoksi, kuten murojakin. Pakastemarjoja löytyy myös aina ja mehukeittoja, jotta niitä saa lisätä puuroihin, muroihin, smoothieen.

Mutta olkaa te onnekkaat kiitollisia, ketkä tekevät aina alusta pitäen ruuan itse isollekin porukalle, ihan aina. Se ei ole itsestäänselvyys jos sairastuu ja jää yksin tmv. Elämässä kun voi tulla vastoinkäymisiäkin. Tosin niiden valmisruokien menekki puhuu taas ihan muun puolesta kun tämä ketju.

Itse pidän hölmönä kaikenmaailman laihistuotteita ja niiden ostamista etenkin säännölliseen käyttöön.

Alkoholia meillä ei osteta koskaan, mutta tupakkaa kyllä. Pidän hölmönä heitä, ketkä pitävät tyhminä ja pahastikin nimittelemisen arvoisina henkilöitä ketkä ostavat tupakkaa, koska heille on mennyt aivopesu perille yksinkertaisuuden vuoksi? Tupakka ei ole hyväksi, mutta ei se niiiin iso uhka ole kun annetaan ymmärtää. Kannattaa siis ensin tutustua aiheeseen niin tietää mistä puhuu. Ei se ketään ainakaan tyhmennä tai anna oikeutta haukkua ja asettua pelkästään tupakoimattomuudella toisten yläpuolelle. Se kertoo ihmisestä muutakin kun pari sanaa.

Vierailija
572/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykköskaljan ostajaa kummaksun. Alkoholittoman ostossa on selvää pointti ja syy, mutta Ykkösessä ei mitään järkisyytä.

Et vissiin sitten ymmärrä mitä järkeä on keskikaljankaan juonnissa, koska alkoholin määrä on sinusta ainoa määräävä tekijä. Juot tietysti siten aina A-olutta koska keskikaljassahan ei ole mitään järkisyytä juoda kun voi juoda yhtä hyvin A-oluttakin.

Niin tai saman analogian mukaan, miksi ylleensäkään juoda olutta, kun voi juoda yhtä hyvin raakaa viinaa.

Vierailija
573/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykköskaljan ostajaa kummaksun. Alkoholittoman ostossa on selvää pointti ja syy, mutta Ykkösessä ei mitään järkisyytä.

Ykkösessä on minulle juuri sopivasti alkoholia. Juon mielelläni määrällisesti paljon, mutta ykkösestä en tule liian humalaan. Alkoholiton on sitä paitsi yleensä ykköstä kalliimpaa, niin omituiselta kuin tämä tuntuukin. Ja niihin on koetettu saada makua liian runsaalla maltaan käytöllä, eli ovat makeahkoja.

Ykkönen on minustakin hyvää, usein parempaa kuin alkoholiton ellei sitten alkoholittoman teossa ole oltu todella huolellisia.

Alkoholiton olut on kalliimpaa yksinkertaisesti siksi, että olut tehdään käyttämällä ja käydessä syntyy alkoholia, sen alkoholin poistaminen on yksi lisävaihe valmistamiseen ja siksi sen valmistaminen on kalliimpaa. Alkoholittoman oluen menekki (myyty määrä) on myös pienempi joten myyntikatteen on oltava hieman suurempi, jotta sitä on järkevää pitää saatavilla.

Makeus alkoholittomassa johtuu pääosin siitä, että kun hiiva käyttää maltaan tärkkelyksen sokeria ja käymisen ei anneta edetä loppuun asti ts. sen sokereiden loppumiseen vaan käyminen keskeytetään ennenaikaisesti. Kun sitten poistetaan alkoholi haihduttamalla (ts. tislataan) tai vaihtoehtoisesti jäädytysmenetelmällä niin jäljelle tahtoo jäädä aina jonkun verran käyttämätömiä sokerreita joka maistuvat sitten juodessa.

Vierailija
574/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ketään ostajaa tyhmänä, mutta pidän yleensä alla listaamieni tuotteiden ostamista tyhmänä:

-ns. roskalehdet (Seiska, iltis, hymy jne.)

-Proteiinirahkat yms. proteiinilisät

-laihdutustuotteet (esim nutrilet)

-sokerimurot

-Jumbokokoiset sipsi/karkki/keksi yms. herkkupakkaukset

-makusiiderit

-tupakka

-sokerittomat tuotteet, jotka sisältävät makeutusaineita

-sokeroidut jogurtit ja rahkat

-kanan lihan ostaminen terveellisempänä vaihtoehtona vert. punaiseen lihaan

-tonnikala tölkissä

-yhdistelmä tölkkiananas ja rahka

-marinoidut lihat

-se joku uutuus jauheliha jossa on porkkanaraastetta tai valmiiksi keitetty kananmuna

-wc-hajusteet ja suurin osa "raikastetuista" tuotteista

-puristeluut koirille

-gojimarjat

-pekoni

-vitamiinivedet ja limut

-einekset (erityisesti lihikset, ne pienet pizzat , hodarit, burgerit ja oudot rasva/majoneesi"salaatit")

-leikkeleet, nakit ja makkarat

- maito

-valmiiksi pilkotut hedelmät tai kasvikset yms. turhakkeet

-isot juustopakkaukset

-nugetit

-suolapähkinät, sipsit yms.

-monivitamiinit

Vierailija
575/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaten Tupperwarea ja niitä sikakalliita kynttilätuotteita ostavat. Yleensäkin kaikki, mitä myydään kotikutsuilla, on kallista ja tuikitarpeetonta. Marketeista saa ihan yhtä hyvää muovirompetta murto-osalla Tupperwaren hinnoista.

Mulla on yli 20 v vanhoja tupperin purkkeja, jotka ovat vielä loistavia.

Kannet pysyvät ehjinä jne.

Ja kestävät taatusti vielä kauan.

Mä nokitan: mulla on 40 vuotta vanhoja tuppereita. Ainoa harmi noissa tosiaan on se että ovat niin kestäviä ettei niistä pääse eroon millään jos ei aio toimivia heittää pois.

Minulla myös on yhtä vanhoja tupperin pakasterasioita, kestävät näköjään sukupolvelta kolmannelle vähintään, mikä on tietysti erinomainen asia :)

Vanha puujalka-vitsi, jota tosin ei taida moni nykyisin olla kuullut kun se on niin vanha, kertoo Australialaisesta päälliköstä joka sai syntymäpäivälahjaksi uuden bumerangin.  Hänen suurin ongelmansa oli kuulemma se, että hän ei päässyt aiempina vuosina saamistaan eroon edes pois heittämällä, ne kun aina palasivat takaisin :D

Vierailija
576/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeisen viikon elänyt eineksillä, koska olen väliaikaisesti majoittunut paikassa, jossa ruuanlaittovälineenä on vain mikro. Samoin töihin olen ostanut valmisruokaa lounaaksi eli siis kaksi satsia per päivä. Varmaan joku siellä Prisman kassajonossa on jo ehtinyt tyhmänä pitää, poikkeustilanteitahan ei ihmiselämässä koskaan tule vastaan.

Vierailija
577/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkejä ostavat ovat tosi tyhmiä. Kuka hullu pistää iholleen myrkkyjä?

Totta, meikkaaminen on aika typerää...miksi sotkea omat kasvonsa kemikaalein?

...mutta ikävä kyllä meikkaan arkisin monen muunkin tavoin, koska meikin jälkeen näyttää paremmalle ja kasvot pysyvät jotenkin siistimmän näköisenä koko päivän, kun punoitus tai tummuvat silmänaluset eivät ilmesty näkyviin kesken päivää.  Suomen sää on myöskin aika iso tekijä sille, että kokee tarvitsevansa ehostusta, kesäisin tai ulkomailla kasvojen iho näyttää paljon paremmalle kun saa vähän aurinkoa ja valaistus ei ole niin raaka :)

Vierailija
578/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä energiajuomien ostajia. Vaikka olisi kuinka kova väsymys, en pistäisi kurkusta alas sellaista myrkkyä.

Vierailija
579/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän ostaminen ihmetyttää ja maidon.

Vierailija
580/888 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä keskustelu, ihmisiä ja tilanteita on monia erilaisia.

Itse käytän monesti töissä eineksiä (riisi-, spagetti- tai nuudeliannoksia). Jos työpäivä kestää 11-17 tuntia, käytät ne muutamat tunnit nukkumiseen ja hygieniaan ennemmin kuin terveellisen ruuan valmistukseen. Tai kyselet viestitse ystävien kuulumisia ja keräät voimia alkavaan työpäivään. Ainakin itse toimin näin. Ehkä 8-16 työskentelevillä on aikaa käyttää järkevämmin. Ja käydä normaalissa ruokakaupassa eikä abc-huoltoasemilla klo 04.45. Tervetuloa arkeeni. Enkä varmasti ole ainoa.