Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nyt "järkytytään" kun jotkut tosiuskovat

Vierailija
30.11.2014 |

eroaa kirkosta?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:07"]

Noin puolet heteroavioliitoista päättyy eroon. Kyllähän se aika pyhä se avioliitto tuntuu heteroille olevan.

[/quote]

Rekisteröidystä parisuhteesta erotaan useammin. Ja ei kaikki heterot avioliittoa pyhänä pidäkään, mikäs uutinen se on?

[/quote]

Itseasiassa ei erota. Rekisteröidyistä parisuhteista erosi v. 2012 n. 31%. Heteroliittojen eroprosentti puolestaan samana vuonna oli 45%. Jollet usko niin voit tarkistaa luvut tilastokeskuksen sivuilta.

Vierailija
2/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, tervetuloa liittymään ortodoksiseen sankoin joukoin. Meillä arkkipiispa huuteli että me ei ruveta tohon vihkimiseen ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:21"]

Täällä yksi uskova, joka on jo pitkään kokenut että ev.lut. Kirkko ei edusta sitä uskonlahkoa joka olisi minulle se totuus. Tämä homokysymys ei ole minulle ratkaiseva, minusta homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus ja jumala on heidät sellaiseksi luonut. Ei sitä tarvitse kieltää tai parantaa, vaan elää omantunnon mukaan. Toki maailma muuttuu, ja monet raamatunkohdat ovat onneksi jääneet unholaan, mutta kyllä se että arkkipiispa on valmis vihkimään homoja kirkossa on jo lähes jumalanpilkkaa. Tähän kaikki muut asiat alkaen pappien vapaamuurariudesta ja nyt nämä arkkipiispan lausunnot niin kyllä minä olen alkanut pohtia muiden kirkkojen piiriin kääntymistä.

[/quote]

Niin. Eli vaikka onneksi monet muut raamatunkohdat ovat painuneet unholaan niin silti se on vaan se tasavertainen avioliittolaki jota ei voi hyväksyä. Muut kohdat painukoon unholaan kunhan vain tuo avioliitto-on-vain-heteroille pysyy. Joo.

Vierailija
4/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:07"]

Noin puolet heteroavioliitoista päättyy eroon. Kyllähän se aika pyhä se avioliitto tuntuu heteroille olevan.

[/quote]

Rekisteröidystä parisuhteesta erotaan useammin. Ja ei kaikki heterot avioliittoa pyhänä pidäkään, mikäs uutinen se on?

[/quote]

Eiköhän tuo ollut vastaus aikaisempaan viestiin jossa todettiin nimenomaan "Miksi joku homo edes haluaa kirkkohäät? Koska sieltä saa kivoja valokuvia? Saa nauraa heteroille pilatessaan pyhän avioliiton merkityksen?"

Ei rekisteröidyssä parisuhteessa elävät täällä hurskastelekaan pyhyydellä.

Vierailija
6/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:46"]Onko se nyt yllättävää, että jos piispa kertoo olevansa homomyönteinen ja iloitsevansa päätöksestä (= alkaa vihkimään homoja kirkossa), niin mitä järkeä enää kuulua kirkkoon, kun se ei enää Raamattua noudata? Kirkon ei tarvitse yrittää miellyttää kaikkia ja lähteä mukaan jokaikiseen muotivillitykseen. Heidän tulisi sen sijaan luvata, että homoja ei tulla IKINÄ vihkimään kirkossa. Miksi joku homo edes haluaa kirkkohäät? Koska sieltä saa kivoja valokuvia? Saa nauraa heteroille pilatessaan pyhän avioliiton merkityksen?
[/quote]

Raamattua noudata? Mitä ihmettä höpiset? Jeesus ei puhu sanallakaan homoliittoja vastaan, vaan fariseuksia jotka esittää uskovaa, mutta eivät rakasta lähimäisiä Jumalan rakkaudella!
Lue uusi testamentti läpi ja etsi perusteet sille että uskon nimissä heilutaan seipäät ojossa vihaa puhkuen eduskuntatalon edessä! Tai sille että uskovaisten tehtävä on huolehtia valtion laista! Tai edes sille että kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä ei saisi olla yhdessä!!
Ja uudesta testamentista, ei vanhasta, sillä me emme elä lain alla!!
Älä käytä raamattua aseena vihallesi! Se on Jumalaksi itsensä kohottamista ja synti siinä missä tuomitseminenkin.

Jeesuksen sanoja:

"Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

"Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään."

" 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. "

Vierailija
7/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:21"]

Täällä yksi uskova, joka on jo pitkään kokenut että ev.lut. Kirkko ei edusta sitä uskonlahkoa joka olisi minulle se totuus. Tämä homokysymys ei ole minulle ratkaiseva, minusta homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus ja jumala on heidät sellaiseksi luonut. Ei sitä tarvitse kieltää tai parantaa, vaan elää omantunnon mukaan. Toki maailma muuttuu, ja monet raamatunkohdat ovat onneksi jääneet unholaan, mutta kyllä se että arkkipiispa on valmis vihkimään homoja kirkossa on jo lähes jumalanpilkkaa. Tähän kaikki muut asiat alkaen pappien vapaamuurariudesta ja nyt nämä arkkipiispan lausunnot niin kyllä minä olen alkanut pohtia muiden kirkkojen piiriin kääntymistä.

[/quote]

Niin. Eli vaikka onneksi monet muut raamatunkohdat ovat painuneet unholaan niin silti se on vaan se tasavertainen avioliittolaki jota ei voi hyväksyä. Muut kohdat painukoon unholaan kunhan vain tuo avioliitto-on-vain-heteroille pysyy. Joo.
[/quote]

Ei, totesin jo aluksi että tämä homokysymys ei ole se kynnyskysymys, mutta se että kirkko alkaisi vihkiä homoja on taas yksi syy lisää miksi ev.lut. eroaa MINUN näkemyksistäni. Tässähän on kyse minun uskostani! Jos ev. Lut kirkko kokee että heidän uskoonsa kuuluu homojen vihkiminen niin heidän on näin omantuntonsa mukaan tehtävä!
Minä itse en usko sellaiseen, minä en myöskään usko siihen että papit kuuluvat hyväveli-järjestelmään, naispappeuskin on jo siinä rajalla. Jumala on kehottanut täyttämään maan hänen lapsillaan - maailma alkaa nyt olla täynnä joten en halua kuulua sellaiseen lahkoon joka kieltää ehkäisyn. (Esim. Lestadiolaisuus)
Nämä ovat uskon asioita, joku toinen voi valita uskovansa siihen ettei jumalaa ole lainkaan.
Toivon että minun jumalani johdattaa minut sellaisen yhteisön pariin jossa jaan yhteisön periaatteet.

Vierailija
8/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:46"]Onko se nyt yllättävää, että jos piispa kertoo olevansa homomyönteinen ja iloitsevansa päätöksestä (= alkaa vihkimään homoja kirkossa), niin mitä järkeä enää kuulua kirkkoon, kun se ei enää Raamattua noudata? Kirkon ei tarvitse yrittää miellyttää kaikkia ja lähteä mukaan jokaikiseen muotivillitykseen. Heidän tulisi sen sijaan luvata, että homoja ei tulla IKINÄ vihkimään kirkossa. Miksi joku homo edes haluaa kirkkohäät? Koska sieltä saa kivoja valokuvia? Saa nauraa heteroille pilatessaan pyhän avioliiton merkityksen? [/quote] Raamattua noudata? Mitä ihmettä höpiset? Jeesus ei puhu sanallakaan homoliittoja vastaan, vaan fariseuksia jotka esittää uskovaa, mutta eivät rakasta lähimäisiä Jumalan rakkaudella! Lue uusi testamentti läpi ja etsi perusteet sille että uskon nimissä heilutaan seipäät ojossa vihaa puhkuen eduskuntatalon edessä! Tai sille että uskovaisten tehtävä on huolehtia valtion laista! Tai edes sille että kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä ei saisi olla yhdessä!! Ja uudesta testamentista, ei vanhasta, sillä me emme elä lain alla!! Älä käytä raamattua aseena vihallesi! Se on Jumalaksi itsensä kohottamista ja synti siinä missä tuomitseminenkin. Jeesuksen sanoja: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä". "Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään." " 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. "

[/quote]

Jeesus sanoi myös, että mene äläkä enää syntiä tee. Homoudessa eläminen on synti, aviorikos on synti.

Vierailija
9/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekuohussa ihmiset tekevät usein harkitsemattomia päätöksikuten mm. eroavat kirkosta. Kun kuohu laskeutuu, monet palaavat nöyrästi häntä koipien välissä takaisin kirkon helmaan. Näin on käynyt ennenkin (aborttilaki, naispappeus ym.)

Vierailija
10/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:04"]

Tunnekuohussa ihmiset tekevät usein harkitsemattomia päätöksikuten mm. eroavat kirkosta. Kun kuohu laskeutuu, monet palaavat nöyrästi häntä koipien välissä takaisin kirkon helmaan. Näin on käynyt ennenkin (aborttilaki, naispappeus ym.)

[/quote]

No jaa. Kouluaikoinani opin, että suomalaisista yli 92% kuuluu ev.lut. kirkkoon. Nykyisin prosenttiluku huitelee jossain 75 prossan paikkeilla. On niistä eronneista siis jokunen jäänyt palaamatta, kuten esimerkiksi minä.

Vierailija
11/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:12"]Minä en vaan ymmärrä, mitä uskoa ne tosiuskovat tunnustavat. Olen ollut ymmärtävinäni, että Jeesus saarnasi nimenomaan lähimmäisenrakkaudesta ja anteeksiannosta.
Ehkä tosiuskovat huomasivat vihdoin kuuluvansa väärään kirkkoon ja erosivat siksi?
[/quote] Kannattaa lukea Raamatusta nekin kohdat jotka eivät niin miellytä. Välillä tuntuu että liberaalit kristityt ovat lukeneet vain ne kohdat joissa puhutaan lähimmäisenrakkaudesta mutta skipanneet ne kohdat joissa Kristus itse puhuu edim. haureudesta ja avioerosta.

Vierailija
12/63 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta oliko pakko mennä söhlimään sitten kirkkoa. Kun ei todellinen syy eroon ole kuitenkaan uskonto! Miksi "tosiuskovaisilla" ei saa olla omaa "jengiä"? Miksi sinne pitää väkisin yrittää sörkkiä sellaisen, jolle usko ei merkitse mitään. Olisivat vain leikkineet siellä "omalla hiekkalaatikollaan".  Saavathan muslimit ym. lahkolaiset pitää omat oppinsa eikä niitä väkisin väännetä homolakiin tms.!

Vierailija
13/63 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pyhä avioliitto... voi pyhä jysäys. Siitä on pyhyys kaukana, kun heteroliitossa mies laittaa tyttöystävän ja käy panemassa sitä (tod.näk. molempin) ja tulee välillä kotiin panemaan vaimoa. Ja molemmille se samainen heteromies vakuuttaa, että ei ole mitään meneillään. Tuskin olen ihan yksin tämän kanssa. 

Vierailija
14/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisivat valtiosta saman tien, maallinen hallintohan tämän päätöksen teki.

Vierailija
15/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta Kari Mäkinen heti vaatimassa että kirkon pitää muuttua vaikka tasa-arvoista avioliittolakia vaatineet lupasivat ettei kirkkoon kosketa

Vierailija
16/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Mä en hämmästy. "tosiuskovat" ovat juuri noin naurettavia.

Vierailija
17/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtävätköhän nämä "tosiuskovaiset", että kun he kaikki eroavat kirkosta, sinne jää vaan liberaalimpaa porukkaa. Sitten ei ainakaan ole mitään tehtävissä kirkon palauttamiseksi takaisin kivikaudelle.

Vierailija
18/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:56"]

:) Mä en hämmästy. "tosiuskovat" ovat juuri noin naurettavia.

[/quote] Itse olet naurettava. Kirkon selkäranka ovat ne, jotka uskovat. Minusta kirkon tulisi erota valtiosta, ja opettaa kristillisesti. Ne jotka eivät uskoa tunnusta, voivat lähteä.

Vierailija
19/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:51"]

Eroaisivat valtiosta saman tien, maallinen hallintohan tämän päätöksen teki.

[/quote]

Tai avioliitosta, kun se nyt kerran meni pilalle.

Vierailija
20/63 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:09"]

Itse olet naurettava. Kirkon selkäranka ovat ne, jotka uskovat. Minusta kirkon tulisi erota valtiosta, ja opettaa kristillisesti. Ne jotka eivät uskoa tunnusta, voivat lähteä.

[/quote]

Sitähän Mäkinen puhuikin, kristillistä rakkautta farisealaisen lakiuskon sijasta. Ne jotka eivät uskoa tunnusta, lähtevät.