Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän vaimo kiristää lasten avulla

Vierailija
29.11.2014 |

Olen tapaillut erästä miestä muutaman kuukauden aikana. Heti alussa tavatessamme mies kertoi olevansa vielä naimisissa, mutta eroamassa. Hän asui ja asuu yhä tulevan ex-vaimonsa kanssa yhdessä. Mies käy luonani noin kerran viikossa tai ainakin soittaa tai tekstaa.

Miehen vaimo on vaan heittäytynyt hankalaksi. Hän sanoo, että jos mies muuttaa pois, mies ei saa tavata lapsia. Joten mies ei voi muuttaa minun luokseni, vaikka haluaisi.

Miksi te naiset olette tuollaisia susia? Miksi pidätte yllä jotain kulissiliittoa kynsin hampain, vaikka seksiäkään ei enää ole? Sitten fb:ssä hehkutetaan, kuinka kaikki on hienosti ja kyläillään ja reissataan perheen kesken. Ei ole kenekään etu pitää kuollutta liittoa pystyssä, ja kaikkein eniten kärsivät lapset. Heitä ei saisi käyttää pelinappuloina! Onko kivaa, kun tietää, että mies haluaisi muuttaa, mutta ei kiristyksen takia voi? Että ei hän rakkauden takia sinun kanssasi ole?

Ja en ole varmaan ainoa, olen kuullut vastaavaa muualtakin.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:17"]

Mun miehellä oli myös 2 v hoito. Selitteli jotain että miksi ei voi erota. Valehteli mulle ja sille hoidolle kaikesta mahdollisesta. Mulle esitti hyvää perheenisää, sille naiselle miestä jolla ei ole enää mitään vaimonsa kanssa. Ei kosketa saati halata tai pussata mistään muusta puhumattakaan. Lopulta minä sain tietää ja sitten nainen kyllästyi kun tajusi ettei mies aio missään vaiheessa erota.

[/quote]

Ja sinä jatkoit miehen kanssa kuten ennenkin? Missä omanarvontuntosi on?
[/quote]

No ei tietenkään jatketa kuten ennenkin. Kyllä me on käyty pitkään terapiassa tän asian takia, löydetty syytä molemmista. Ne syyt eivät toki oikeuta pettämistä mutta auttavat ymmärtämään miksi se tapahtui. En nyt koko stooria alkanut vuodattaa kun pääkohdat olivat nämä.

Kuitenkin meidän avioliitossa on tämän kriisin lisäksi paljon hyviä puolia ja oikeasti teemme molemmat työtä liittomme hyväksi nykyisin eikä vaan eletä ruuhkavuosia unohtaen mitä avioliiton pitäisi olla. Toki voi olla että elämme tämän asian suhteen kuherruskuukautta ja aika näyttää onko mies oppinut läksynsä vai joudunko pettymään. Toisaalta miksi emme yrittäisi, se ei maksa kun aikaa ja jos homma menee mönkään niin sitten tiedän varmasti että on aika lähteä eri teille. Silloin kun perheessä on monta pientä lasta niin ei voi vaan ovet paukkuen poistua paikalta. Pitää malttaa harkita ja tutustua syihin, miettiä onko edellytyksiä yrittää jatkaa parisuhdetta jne.

Vierailija
82/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:35"]

Jokainen mies tietää myös, ettei se äiti voi lapsia omistaa...

Kyllä se olet sinä, jota kusetetaan ja pahasti.

[/quote]

Mitä tarkoitat?

ap

[/quote]

Minä koin tuon valheen ekan kerran jo 18-vuotiaana... usko vaan kaksilahkeista jolla aivot on jalkojen välissä... Melko naiivi 40 vuotias =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mies, joka on muuttamassa tulevan ex-vaimon luota uuden tyttöystävän luo, on selkärangaton luuseri, jota pitääkin vähän kiristää, että oppii käyttäytymään ja ymmärtämään sekä oman, että lapsiensa parhaan. 

Vierailija
84/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. Mies "armoitettu tarinankertoja" joka liioittelee ja värittää juttujaan, joo ihan varmasti on ollut surkea liitto josta vaimo ensin halunnut eron ja sitten kääntynytkin miehen kiusaksi lapsilla kiristäväksi psykoksi, ja kakkosnainen 40v. ei epäile mitään muuta kuin mistä noin inhottavia vaimoja sikiää. Juu juu.

Vierailija
85/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele Ap vaimon kanssa. Eiköhän totuus selviä.

Vierailija
86/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ilmeisesti halua erota vaan on ollut tavatessanne kengänkuva perseessä jostakin syystä, ottanut susta varaventtiilin jos vaikka täytyy löytyä nopeasti katto pään päälle. Samaan aikaan on anomalla anonut että pääsee takaisin vaimonsa suosioon ja niin on tainnut käydä. Sä jäät ap siinä vaiheessa pois pelistä kun mies on varmistanut perseelleen paikan perheen yhteisessä ruokapöydässä.

Mä uskon että suomalaisilla naisilla on väärä kuva miehistä. Mies on tyytyväinen jos saa elää yksinkertaista elämää ilman draamaa. Kotielämä lasten kera, pari kertaa viikossa tai kuussa seksiä, ruokaa ja lämpöä. Oma rakas vessapytty ja sohva. Paljon on pitänyt tapahtua jotta mies todella haluaa perhe-elämästä poistua omille teilleen.

Vierailija
87/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika naivi, että uskoo näitä "olen eroamassa" löpinöitä. Sehän se on vakiovirsi ihmisellä, joka elää väljähtyneessä suhteessa, mutta ei halua sitoutua mihinkään muuhunkaan. Ja vastarakastunut nainen uskoo senkin, että takapiruna häärää ilkeä ex-vaimo, joka kiristää lapsilla miestä. Voi voi. Kyllä se vaan on miehen peitetarina, jolla saa oman tahtonsa läpi "uudessa" suhteessa. Kätevä repliikki, jolla torjutaan ajatukset sen suuremmasta sitoutumisesta.

Pitää ymmärtää miehen "lokeroitunutta" logiikkaa, ts. pidetään vaimo yhdessä laatikossa ja rakastaja toisessa, mikä takaa miehelle melkoisen powertripin, kun voi manipuloida yhtä siellä ja toista toisaalla. Ja kaikki sataa miehen laariin. Päällepäin esitetään viatonta uhria, tallukkaa, jolla ei ole sananvaltaa mihinkään. "Vaimo päättää ja käyttää valtaa, kiristää lapsilla"...  Samaan hengenvetoon mies vakuuttelee vaimolleen, että uusi rakastaja oli paha virhe, erehdys, joka ei merkitse mitään...

Se joka tietoisena osallistuu tuohon leikkiin, voi syyttää vain itseään, kun turpiin tulee.

Vierailija
88/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyhmä tyttö sua :D

Vierailija
89/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiristääkö oikein ase ohimolla vai mikä on miehen tekosyy?

Vierailija
90/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut tämän vaimolta itseltään vai miesystävältäsi?

Vierailija
91/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen pyörän osa on usein aika surrkea. Suhteeseen ei kannata alkaa ennen kuin ero on selvä.

Vierailija
92/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kulissiliitto?

AP:llä se kulissisuhde on mikä ei kestä päivänvaloa.

Vierailija
93/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:19"]Oletko kuullut tämän vaimolta itseltään vai miesystävältäsi?
[/quote]

Niin, mitä jos mies ei olekaan täysin varma erostaan nykyiseen vaimoonsa, ja pitääkin sinua vain viikonloppuhuvina?

Vierailija
94/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:23"]Mikä ihmeen kulissiliitto?

AP:llä se kulissisuhde on mikä ei kestä päivänvaloa.
[/quote]
Tiedätköhän sinä reppana mitä kulissi tarkoittaa?

Vierailija
95/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan usko tuollaisia miesten selityksiä? Tää on pakko olla provo.

Lue nyt ap. jotain rivien välistä....

Vierailija
96/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä,

Oho, kävin keittämässä kahvia ja palatessani huomaan, että minä olenkin tässä se pahis!

Mies on siis itse kertonut eron olevan vireillä ja paperit allekirjoitettuna. Vaimo oli itse nimenomaan halunnut eroa. Vaimo alkoi kuitenkin epäillä miehellä olevan jotain viritystä (minä) ja päättikin ruveta hankalaksi. Kiusa se on pienikin kiusa.

Eikä tarvitse ase ohimolla kiristää, niinkuin joku epäili. Jos sinulle sanotaan, että et ikinä saa nähdä lapsiasi, mitä teet? Itselläni ei ole lapsia, mutta ymmärrän miestä paremmin kuin hyvin. Hän on sentään suoraselkäinen ja rehti eikä hylkää lapsiaan, kuten monet muut.

Vierailija
97/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:18"]

Voi tyhmä tyttö sua :D

[/quote]

Enkä ole tyttö, ikää jo lähemmäs 40 v. Eli elämänkokemusta on.

Vierailija
98/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
99/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä tarkoitat?

ap

Vierailija
100/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:37"]

[/quote]

Mitä tarkoitat?

ap

[/quote]

Mitä erotilanteessa vanhempien täytyy tehdä?
Vanhempien täytyy sopia lasten asumispaikasta ja tapaamisista muualla asuvan vanhemman kanssa sekä elatusavusta. Jos vanhemmilla on yhteishuoltajuus, se jatkuu automaattisesti, elleivät vanhemmat muuta sovi. Lapsia koskevat sopimukset on hyvä vahvistuttaa lastenvalvojan luona. Vahvistettuina sopimukset ovat pakolla täytäntöön pantavissa, jos toinen osapuoli ei niitä noudata. Avioeron yhteydessä käräjäoikeudelta voi pyytää liitännäisasiana ratkaisun myös lasten elatusavusta, huollosta, tapaamisista ja asumisesta. Käräjäoikeuden ratkaisu korvaa lastenvalvojan vahvistamat sopimukset ja on myös pakolla täytäntöön pantavissa.

Miten varaan lastenvalvojalle ajan?
Aika varataan ensisijaisesti lapsen kotikunnan lastenvalvojalle. Etävanhempi voi halutessaan varata ajan myös oman kotikuntansa lastenvalvojalle. Oulun lastenvalvojalle voi varata ajan puhelimitse.

Onko erotilanteissa pakko tehdä kirjallisia sopimuksia?
Ei ole, mikäli vanhemmat pystyvät riidattomasti sopimaan asiat.  Vain vahvistettu kirjallinen sopimus on täytäntöön pantavissa. Avioerohakemuksen yhteydessä voi pyytää em. asioista päätökset.

Onko vanhempien keskenään allekirjoittama sopimus, jossa on todistajien allekirjoitukset, pätevä ja virallinen?
Sopimus ei ole täytäntöönpanokelpoinen. Esimerkiksi Kela ei voi maksaa elatustukea tällaisen sopimuksen perusteella tilanteessa, jossa toinen vanhempi jättää maksamatta elatusavun tai elatusapu on pienempi kuin voimassa oleva elatustuki.

Voiko lapsi päättää kumman vanhemman luona hän asuu?
Ei, vanhemmat sopivat asioista. 12-vuotias voi kieltäytyä tapaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi