Miesystävän vaimo kiristää lasten avulla
Olen tapaillut erästä miestä muutaman kuukauden aikana. Heti alussa tavatessamme mies kertoi olevansa vielä naimisissa, mutta eroamassa. Hän asui ja asuu yhä tulevan ex-vaimonsa kanssa yhdessä. Mies käy luonani noin kerran viikossa tai ainakin soittaa tai tekstaa.
Miehen vaimo on vaan heittäytynyt hankalaksi. Hän sanoo, että jos mies muuttaa pois, mies ei saa tavata lapsia. Joten mies ei voi muuttaa minun luokseni, vaikka haluaisi.
Miksi te naiset olette tuollaisia susia? Miksi pidätte yllä jotain kulissiliittoa kynsin hampain, vaikka seksiäkään ei enää ole? Sitten fb:ssä hehkutetaan, kuinka kaikki on hienosti ja kyläillään ja reissataan perheen kesken. Ei ole kenekään etu pitää kuollutta liittoa pystyssä, ja kaikkein eniten kärsivät lapset. Heitä ei saisi käyttää pelinappuloina! Onko kivaa, kun tietää, että mies haluaisi muuttaa, mutta ei kiristyksen takia voi? Että ei hän rakkauden takia sinun kanssasi ole?
Ja en ole varmaan ainoa, olen kuullut vastaavaa muualtakin.
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:33"]
ap tässä,
Oho, kävin keittämässä kahvia ja palatessani huomaan, että minä olenkin tässä se pahis!
Mies on siis itse kertonut eron olevan vireillä ja paperit allekirjoitettuna. Vaimo oli itse nimenomaan halunnut eroa. Vaimo alkoi kuitenkin epäillä miehellä olevan jotain viritystä (minä) ja päättikin ruveta hankalaksi. Kiusa se on pienikin kiusa.
Eikä tarvitse ase ohimolla kiristää, niinkuin joku epäili. Jos sinulle sanotaan, että et ikinä saa nähdä lapsiasi, mitä teet? Itselläni ei ole lapsia, mutta ymmärrän miestä paremmin kuin hyvin. Hän on sentään suoraselkäinen ja rehti eikä hylkää lapsiaan, kuten monet muut.
[/quote]
Anna minä väännän rautalangasta:
- "Vaimo alkoi kuitenkin epäillä miehellä olevan jotain viritystä" > Mies ei ole kertonut sinusta vaimolleen, koska ei halua erota hänestä.
- "Hän sanoo, että jos mies muuttaa pois, mies ei saa tavata lapsia." > Tämä on miehen selitys sinulle, miksi hän ei halua erota vaimostaan.
- "Miksi pidätte yllä jotain kulissiliittoa" > Nainen on naimisissa miehen kanssa ja heillä on lapsia, nainen ei ole tietoinen sinusta joten kyseessä ei ole hänelle kulissiliitto vaan ihan normaali perhe.
ap tässä,
en tunne lainsäädäntöä tuolta osin, mutta vaimo on sanonut, että hänellä on keinot, joilla isä ei lapsiaan saa tavata. Kenties hän sepittää tarinan päihteistä tai väkivaltaisuudesta.
Ja uskon tietenkin miestä, koska vaimoa en tunne. En tiedä lasten ikää, mutta jos 12-vuotias saa itse päättää, silloinhan äiti ei voi mitään. Ehkäpä minä odotan siihen asti! :)
Täytyy myöntää että ap taitaa olla vähän yksinkertainen, VAIKKA onkin JO lähemmäs nelikymppinen ja oikein elämänkokemustakin. Ei se ikää katso jos nyt on vain niin vitun tyhmä eikä tajuu kun vedätetään. Mutta pääasiahan on että viihtyy panopuuna jollekkin dorkalle.
Etkö ole kuullut ikinä lasten tapaamisoikeudesta? Joko sinä tai mies on tyhmä ja tietämätön. Kyllä se niitä lapsiaan saa nähdä eron jälkeenkin, jos sellainen on tulossa. Ja mitäpä sitä pois muuttamaan asunnosta ennen kuin ero on totta ja käräjäoikeus velvoittaa toisen muuttamaan pois. Tiesit kai, että eroa voi käytännössä harkita jopa vuoden ajan?
Ap kirjoitti: "Mies on itse kertonut eron olevan vireillä ja paperit allekirjoitettuna". Siis mies on kertonut, et ole kuullut vaimolta itseltään tätä. Ettei vaan olisi kysessä se klassinen kuvio, että mies haluaa jatkaa avioliittoaan ja pitää sinua hetken huvina. Miehellä ei ole aikomustakan erota.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:33"]
[/quote]
Anna minä väännän rautalangasta:
- "Vaimo alkoi kuitenkin epäillä miehellä olevan jotain viritystä" > Mies ei ole kertonut sinusta vaimolleen, koska ei halua erota hänestä.
- "Hän sanoo, että jos mies muuttaa pois, mies ei saa tavata lapsia." > Tämä on miehen selitys sinulle, miksi hän ei halua erota vaimostaan.
- "Miksi pidätte yllä jotain kulissiliittoa" > Nainen on naimisissa miehen kanssa ja heillä on lapsia, nainen ei ole tietoinen sinusta joten kyseessä ei ole hänelle kulissiliitto vaan ihan normaali perhe.
[/quote]
-vaimo tietää minusta, ei kai hän muuten kieltäytyisi erosta jota alunperin itse halusi??!
-mikä muu tuo on kuin kulissiliitto, jos mies olisi onnellinen muualla?
Miksi minusta nyt yritetään tehdä tässä tyhmä, kun asia on päivänselvä?
ap
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:02"]Oikeasti.
Tottakai mies joka haluaa erota eroaa, ja varmasti hankkii siinä yhteydessä lakimiehen puolustamaan omia ja lapsensa oikeuksia, mutta niille nyt vaan tiedoksi, jotka elävät siinä kuvitelmassa että suomi olisi oikeusvaltio:
Eron tapahtuessa lasten äiti määrätään oikeudessa lähivanhemmaksi + saa lapsilisät + kaikki tuet => mies saa tapaamisoikeuden + elatusmaksut hoidettavakseen.
Tapaamisoikeus tarkoittaa siis yleensä joka toinen viikko pe-ilta => su ilta. Kuka mies haluaa kevyin perustein tavata lapsiaan vain perjantai-illasta sunnuntai-iltaan?
Eli mies joutuu miettimään hyvinkin tarkkaan haluaako erota, jos on lapsia, koska tietää että eron jälkeen tulee näkemään hyvin harvoin ja vähän aikaa kerrallaan lapsiaan. Ja kaikki loma-ajat jne on sitten aivan hevon_tun vaikeita järjestää, jos ja kun loukkaantunut äiti haluaa tehdä kiusaa. Plus että lähivanhempi-äiti voi halutessaan (tehdä kiusaa) muuttaa kokonaan toiselle paikkakunnalle suomessa, jolloin jopa se joka toinen viikonloppu voi mennä vaikeaksi toteuttaa. Ja tämä kaikki tapahtuu ihan laillisesti, lakimiehiä käyttäen ja tuomareiden päätöksellä.
Ainoastaan ulkomaille ei yhteishuoltajuudessa voi lasta viedä, muuten kyllä kaikenlaista kiusaa ja käytännön tapaamisten estämistä tapahtuu. Tälle on nimi: vieraannuttaminen. Vieraannuttamista käyttää vanhempi (99% äiti) joka kokee tulleensa loukatuksi ja haluaa kostaa. Tällaisen äidit eivät todellakaan ajattele lastensa parasta, vaikka julkisesti niin väittävät.
Eli jokainen lapsistaan välittävä isä joutuu ikävä kyllä miettimään hyvin tarkkaan, että pitäisikö sitä nalkuttavaa, pihtaavaa, valehtelevaa itsekästä mahdotonta vaimoa jaksaa sittenkin kestää, että saisi edes olla omien lastensa kanssa. Joskus se ero sitten kuitenkin on ainoa järkevä vaihtoehto, mutta silloin mies tietää, että ei todellakaan näe puolet ajasta lapsiaan... se on erittäin harvinainen poikkeus joka perustuu siihen, että äiti haluaa/suostuu tällaiseen puolet-puolet tapaamisjärjestelyyn. Sellaiset äidit sitten todellakin ajattelevat lapsiaan, muut äidit kiusaavat tahallaan ex-kumppaneitaan ja lapsiaan, mutta eivät usein tiedosta mitä pysyvää haittaa lapsilleen tekevät.
Tämä on syy, miksi eroaminen ei miehelle, joka rakastaa lapsiaan, ole niin yksinkertainen asia.
Eikä tästä nyt enempää, ne joita asia enemmän kiinnostaa, löytävät netistä 99 tarinaa sadasta, joissa isät kertovat miten sairailla tavoilla lapset on viety äidille ja miten sairailla tavoilla tapaamisia ja isä-lapsisuhdetta koitetaan vaikeuttaa.
[/quote]
Kummallista, että miehet aina hankkivat lapsia noiden kamalien naisten kanssa. Sitten raukat joutuvat pitämään toista naista, kun ei voi erota. :'(
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:05"]Ap tässä.
olen lukenut koko viikonlopun näitä kommentteja alusta loppuun ja takaisin. Ensin olin vihainen, että minun kantaani ei haluta nähdä. Nyt kuitenkin olen tullut toisiin ajatuksiin. Alan itsekin uskoa, että mies kusettaa.
Olimme alustavasti sopineet tapaamisen perjantaina töiden jälkeen. Mies ei tullut, eikä edes vaivautunut ilmoittamaan, ettei aio tulla. Laitoin lauantaina viestin, ja hän vastasi ( tunnin kuluttua) että hänen pitää vahtia lapsia, kun vaimo on shoppailemassa. Mitään selitystä perjantaista ei tullut, en kyllä kysynytkään.
Sen jälkeen en ole kuullut hänestä mitään. Taidatte olla oikeassa vaikka en millään haluaisi uskoa sitä. Rakastan miestä oikeasti, ensimmäistä kertaa vuosiin joku merkitsee minulle niin paljon. Hän on oikeasti lämmin ja empaattinen ihminen. Kuitenkin odottaisin vähän enemmän kuin mitä hän antaa.
Ehkä hän tosiaan on aivan normiliitossa ja vain halusi hetken hurmaa. Mutta miksi joku pystyy esittämään ihastunutta ja ottaa vastaan rakkaudenosoituksia kun näkee, että toinen on tosissaan aloittamassa suhdetta? Voiko ihminen olla niin julma? Eikö silloin tunne minkäänlaista omantunnonpistoa, kun tietää särkevänsä toisen sydämen? En haluaisi millään uskoa hänestä sellaista.
Yhteyttä en ota enkä tiedä, miten reagoin, jos hän ottaa. Ainakin olen päättänyt, että en vastaa, mutta en voi olla varma. Tunteet heittelevät laidasta laitaan.
Miten aikuinen, fiksu, koulutettu nainen voi olla näin epävarma ja sekaisin? Haluanko vain suhteen hinnalla millä hyvänsä? Ja aina menee pieleen.
[/quote]
Hyvä Ap, että ajattelet vähän muultakin kantilta tätä asiaa.
Kamalaahan se on, että käytetään toisen tunteita hyväksi. Suosittelen suojelemaan itseäsi. Tuossa ei hyvin käy.
Kertoiko mies tuon vai juttelitteko sen kiristäjä-vaimon kanssa?
kyllä sua nyt vedätetään. Olet miehelle lomaa ja vielä uskot nuo sadut ilkeästä vaimosta. Äijällä on kaks petiä.
Olet mukava seikkailu. Ikävää, jos perhe menee sen takia.
jätä se laiva ja etsi itsellesi vapaa mies kenen kanssa voit puhtaalta pöydältä aloittaa.
Tässä ketjussa suuri osa naisista on niin säälittäviä, että alapeukuttelee juttujasi koska taitaa ilmeisesti ottaa niin lähelle omaa sydäntä. He olisivat valmiita samoin itkemään miehensä perään pitääkseen yhteisen kesämökkinsä ja talonsa, ja esittämään onnellista muille ihmisille. Vain siksi että sattuu olemaan yhteiset lapset ja yhteinen talo ja auto. Sinä olet sitten tyhmä tyttö kun miehensä käy sinuun kuumana, ei tähän nihkeään kulissivaimoon. En tiennyt, että noin moni nainen voi olla yhtä säälittävä, pidetään kynsin hampain kiinni vaikka ei olla onnellisia!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:06"]
Tässä ketjussa suuri osa naisista on niin säälittäviä, että alapeukuttelee juttujasi koska taitaa ilmeisesti ottaa niin lähelle omaa sydäntä. He olisivat valmiita samoin itkemään miehensä perään pitääkseen yhteisen kesämökkinsä ja talonsa, ja esittämään onnellista muille ihmisille. Vain siksi että sattuu olemaan yhteiset lapset ja yhteinen talo ja auto. Sinä olet sitten tyhmä tyttö kun miehensä käy sinuun kuumana, ei tähän nihkeään kulissivaimoon. En tiennyt, että noin moni nainen voi olla yhtä säälittävä, pidetään kynsin hampain kiinni vaikka ei olla onnellisia!
[/quote]
Voi kuule, ainoa mikä tässä harmittaa, on tämän tapauksen miehen valehtelu. Jos mulle kävisi näin vaimona, mies olisi taloudellisesti pulassa. Olen varakkaampi, omistan yksin kaiken kiinteän omaisuuden, autot ja mökin. Avioehto löytyy. Lapset pitäisin tietenkin. Mies saisi kyllä puolestani mennä menojaan, kaikki ne eivät kuitenkaan halua, vaikka kakkoset niin aina kuvittelevatkin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:19"]
Oletko kuullut tämän vaimolta itseltään vai miesystävältäsi?
[/quote]
Juuri niin :D Mun entinen suhde väitti että exä ei anna tavata lapsiaan, oli vieraannutettu, mitään ei tehtävissä jne. Mä hommasin hänelle avuksi hyvän ystäväni, joka on juristi. Mies meni ihan kalpeaksi, eikä halunnutkaan ottaa apua vastaan. Siinä vaiheessa sit selvisi että vieraannuttamispuheet on pelkkää paskaa, ei oikeasti ollut edes kiinnostunut tapaamaan lapsiaan. Ja näitä "uhriksi tekeytyviä isiä" muuten on Suomessa paljon!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:19"]
Oletko kuullut tämän vaimolta itseltään vai miesystävältäsi?
[/quote]
Juuri niin :D Mun entinen suhde väitti että exä ei anna tavata lapsiaan, oli vieraannutettu, mitään ei tehtävissä jne. Mä hommasin hänelle avuksi hyvän ystäväni, joka on juristi. Mies meni ihan kalpeaksi, eikä halunnutkaan ottaa apua vastaan. Siinä vaiheessa sit selvisi että vieraannuttamispuheet on pelkkää paskaa, ei oikeasti ollut edes kiinnostunut tapaamaan lapsiaan. Ja näitä "uhriksi tekeytyviä isiä" muuten on Suomessa paljon!
[/quote]
ja toinen hyvä porukka jotka huutaa ja pauhaa vieraannuttamisesta on Muuramen pedoringin isät, joista suurin osa kuului ILA:an, päätyyppi ei kuulu enää, muut taitavat edelleen kuulua. Mikael Wuorinen kirjoittelee joutuneensa sossutanttojen mielivallan uhriksi, samoin ystävänsä PR, joka on kirjoittanut kirjankin vieraannuttamisesta, insestistä linnassa istunut mies. Aika moni noista uhriutujamiesten tarinoista oikeasti haisee ja pahasti.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:02"] Kummallista, että miehet aina hankkivat lapsia noiden kamalien naisten kanssa. Sitten raukat joutuvat pitämään toista naista, kun ei voi erota. :'(
[/quote] Ei sitä valitettavasti seurustelun alkuvaiheessa kaikkia puolia pysty uskomaan tai halua uskoa. Se on tavismiehelle kuitenkin yleensä iso vaivannäkö valloittaa nainen, joten sitä harkitsee kerran jos toisenkin, haluaako erota ja nähdä saman vaivan uudelleen. Samalla tavalla miehenä ihmettelen, miksi niin moni nainen lankeaa "jännittävään" mieheen, sitten ihmetellään kun on pettämistä ja mustelmia. Vaan ehkä tällaiset luonteenpiirteet on miehen helpompi nähdä toisessa miehessä kuin mitä naisen on ne nähdä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:32"]
Ihan ulkopuolelta aloituksen: onko tosiaan näin, että perustapauksessa Suomessa avioeron jälkeen isä saa tavata lapsiaan vain joka toinen viikonloppu?? Ja silloinkin vain, jos se lasten äidille sopii?
[/quote]
Näin se vaan menee.
[/quote]Samaa olen tuttavapiireissä huomannut. On poikkeuksia, mutta ovat vähemmistö. Sana viikonloppuisä perustuu tosiaankin johonkin.
Mitä voin tehdä, jos lapsen lähivanhempi ei anna tavata lastani?
Tapaamissopimusta tai -päätöstä tulee noudattaa. Mikäli tapaajavanhempi on päihteiden vaikutuksen alainen tai hän käyttäytyy uhkaavasti, ovat nämä perusteita tapaamisen epäämiseen. Tapaajavanhempi voi hakea käräjäoikeudelta tapaamissopimuksen/-päätöksen täytäntöönpanoa. Oikeus määrää yleensä ensin sovittelun. Sovittelija pyrkii edistämään vanhempien yhteistoimintaa. Sovittelija on yhteydessä vanhempiin ja keskustelee myös lapsen kanssa. Sovittelija antaa sovittelusta kertomuksen käräjäoikeudelle, ja sovittelijaa voidaan kuulla istunnossa. Käräjäoikeus hylkää täytäntöönpanohakemuksen, jos täytäntöönpano on olosuhteiden muuttumisen tai muun syyn vuoksi selvästi lapsen edun vastaista. Tapaamisoikeutta koskeva päätös pannaan täytäntöön velvoittamalla lähivanhempi sallimaan tapaamiset. Lähivanhempi voidaan määrätä noudattamaan tapaamissopimusta sakon uhalla. Jos on todennäköistä, että tapaaminen muuten jää toteutumatta ja tähän on lapsen edun kannalta erittäin painavia syitä, lapsi voidaan määrätä myös noudettavaksi. Täytäntöönpanoon ei saa ryhtyä, jos 12 vuotta täyttänyt lapsi vastustaa tapaamisia. Sama koskee myös alle 12-vuotiasta lasta, jos lapsi on niin kehittynyt, että hänen tahtoonsa voidaan kiinnittää huomiota.