Yllätyittekö jonkun kansanedustajan äänestyskannasta?
Isoin yllätys (mielestäni positiivinen sellainen) oli tietenkin persujen Arja Juvonen, mutta yllättikö jonkun muun kanta?
Itse olin todella yllättynyt, että Paula Risikko (kok.) ei kannattanut tasa-arvoista avioliittoa. Olen pitänyt häntä tolkun naisena, mutta valitettavasti tämä muutti mielipiteeni. En tosin ole seurannut hänen kannanottojaan ko. asiassa vaan perustan mielipiteeni puhtaasti hänestä saamaani mielikuvaan.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:11"]
Arja Juvonen pisti kyllä kunnolla itsensä likoon. En epäile hetkeäkään, etteikö vaatisi ihan järjetöntä pokkaa äänestää tasa-arvoisen avioliittolain hyväksymistä Mika Niikon vieressä istuen ja Timo Soinin "no kun ei voi" -mielipidettä uhmaten.
[/quote]
Minä ajattelen niinpäin, että jos ihminen on aidosti jotakin mieltä, niin vaatisi pokkaa äänestää omaatuntoaan vastaan. Ei se aina niin mene, että naiset pelkäävät kovaäänisiä miehiä.
Sitten tehdään vielä lupaus, että äänestetään tämän listan tietojen mukaan ensi vaaleissa! Eikö vain?
Miten paljon luulette tämän äänestyksen vaikuttavan ensi vaaleissa? Keskustahan on kasvattanut suosiotaan viime aikoina ja pääministerin hattua jo aseteltu heille. Lähteeköhän kannatuskäyrä nyt alaspäin?
Samaa mieltä Arja Juvosen siviilirohkeudesta kuin ap:kin. :)
zyskowicz ei sentään mene median pillin mukaan. Voi jatkossakin äänestää.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:36"]
Zyssen äänestäjäkunta on vanhoja patakokkareita. Taktisesti hänellä ei ollut varaa äänestää heitä vastaan, vaikka muuten olisi voinutkin.
[/quote]
Uskokaa nyt! Zysse on juutalainen ja juutalaisille homot on "schmecker". Se että Zysse on vouhottanut suvaitsevaisuudesta liittyy sekin juutalaisuuteen ja heidän kokemaansa syrjintään. Sitä suvaitsevaisuus ei enää koske, jos joku vähemmistö on epämieluinen Zyssen omasta maailmankatsomuksesta katsoen. Ootte te sinisilmäisiä Zyssen hämmästelijät!
[/quote]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LGBT_Jews Yritä edes.
[/quote]
Joo ja eivät ole "schmecker".. Israelissahan on myös homoilla avioliitto-oikeus..
Zyskowicz oli minullekin pettymys, olin aina pitänyt järkevänä ihmisenä. Mutta Ilkka Kanerva yllätti positiivisesti, olin aina pitänyt tätä junttina audimiehenä mutta kyllä tällä näköjään sentään suvaitsevaisuutta on.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:45"]
Miten paljon luulette tämän äänestyksen vaikuttavan ensi vaaleissa? Keskustahan on kasvattanut suosiotaan viime aikoina ja pääministerin hattua jo aseteltu heille. Lähteeköhän kannatuskäyrä nyt alaspäin?
[/quote]
Vaikuttaa vaaleissa, mutta ei tietenkään keskustan kannatukseen. Keskustan kannattajat nimenomaan vastustavat homotusta, eikä tuleva puheenjohtaja omaa kantaansa salaile.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:06"]
Zyskowicz oli minullekin pettymys, olin aina pitänyt järkevänä ihmisenä. Mutta Ilkka Kanerva yllätti positiivisesti, olin aina pitänyt tätä junttina audimiehenä mutta kyllä tällä näköjään sentään suvaitsevaisuutta on.
[/quote]
Zysse on kiero jutku ja Kanerva niin pervojen halujensa vietävissä, että seksiviestit Tuksulle pilasi uran ja maineen. Ei siis mitään yllätystä näissä. Hakkaraisen kantaa ihmettelin. Ajattelin että 17v tyttöjä jahtaamalla älyäisi muidenkin kummia mielihaluja.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:06"]
[/quote]
Zysse on kiero jutku ja Kanerva niin pervojen halujensa vietävissä, että seksiviestit Tuksulle pilasi uran ja maineen. Ei siis mitään yllätystä näissä. Hakkaraisen kantaa ihmettelin. Ajattelin että 17v tyttöjä jahtaamalla älyäisi muidenkin kummia mielihaluja.
[/quote]
Hakkarainen nauttii päivästä kun se on vielä nuori, niin ei tarvitse säätää lakia että Aurinko paistaisi yöllä :D
Keskustan kannatus laskee äänestyksen takia, koska ovat vieneet aiemmin nuoria ääniä. Tämä oli märkä rätti kepun uudistumiseen uskoneille - äänet valuvat takaisin kokkareille.
Voi, Ike on vanha irstailija, mutta sydän paikallaan. :') <3
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:20"]Isoin yllätys (mielestäni positiivinen sellainen) oli tietenkin persujen Arja Juvonen, mutta yllättikö jonkun muun kanta?
Itse olin todella yllättynyt, että Paula Risikko (kok.) ei kannattanut tasa-arvoista avioliittoa. Olen pitänyt häntä tolkun naisena, mutta valitettavasti tämä muutti mielipiteeni. En tosin ole seurannut hänen kannanottojaan ko. asiassa vaan perustan mielipiteeni puhtaasti hänestä saamaani mielikuvaan.
[/quote]
Sun mielestä tolkun nainen olisi se joka äänestää lain puolesta. Siis se joka äänestää epänormaaliutta. Just sinähän tolkun nainen/mies olet!
Keskusta hiukan yllätti. Toki ajattelinkin, että siellä on paljon vanhoillisia, mutta kuvittelin että kannatusta olisi silti löytynyt enemmän. Kokoomuksen vastustajat eivät yllättäneet, Kokoomus on talousliberaali mutta arvokonservatiivi puolue hyvin pitkälle vaikka Stubb ja muut haluaisivat sitä konservatiivia puolta vähän häivyttääkin taka-alalle.
Etukäteen epävarmoista kansanedustajista yllätti positiivisesti Ilkka Kanerva ja Arja Juvonen, negatiivisesti Seppo Kääriäinen ja Mauri Pekkarinen. Luulin että nämä Keskustan vanhat konkarit olisivat sen verran humaaneja ja maailmaa nähneitä, että kannattaisivat lakiuudistusta.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:25"]
Yllätyin miten homovastaisia kokoomuslaiset ovatkaan. Oli vähän erilainen kuva heidän puoluesta. Nyt tiedän että ovat ihan (vain) vähän liberaalimpia, kuin keskusta ja persut.
[/quote]
Jeps. Eivät olekaan nuorekas ja liberaali puolue sitenkään, vaikka tahtovat antaa sellaisen kuvan.
[/quote]
Samaa kastia ne ovat kuin keskusta ja persut, vain muodikkaammin. Ainakin mitä näihin ihmisoikeuskysymyksiin tulee. Ikävää että meillä on tuollainen potentiaalinen jarru kehityksessä, kun ajattelee tulevaisuuden monia muita äänestyksiä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:09"]
Kike Elomaa äänesti vastaan mikä oli yllättävää, sillä olen ollut siinä oletuksessa että hän on esim. Teuvo Lomanin ja sen Nikon hyvä ystävä. Yllättävää, että ovat keskenään ystäviä jos noin perustavanlaatuisissa asioissa ovat noin eri mieltä.
[/quote]
Iltalehdessä Loman oli pettynyt Kikeen. Kike oli kuulemma puhunut heille ystävilleen ihan toista ja äänestänyt sitten vastaan. Eli varmaan vakuuttanut olevansa tässä asiassa homojen puolella jne. ja sitten totteli Soinia ja äänesti sitä mitä käskettiin. Ei rohkeus riittänyt olla omaa mieltään. Vai valehteliko ystävilleen.
[/quote]
Kike ei kyllä vaikuta mitenkään ahdasmieliseltä ihmiseltä, joten uskon että hän ihan vilpittömästi luuli että jos äänestäisi 'KYLLÄ', olisi se puolueen ainoa myönteinen ääni ja joutuisi Soini & co:n silmätikuksi.
[/quote] Mitä väliä avarakatseisuudella on, jos on selkärangaton liero? Rikos on vielä suurempi jos myy itseään avarakatseisisuudella ja sitten pettää äänestäjänsä tosi paikan tullen.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:12"]Hakkaraisen kantaa ihmettelin. Ajattelin että 17v tyttöjä jahtaamalla älyäisi muidenkin kummia mielihaluja.
[/quote]
Miten joku voi ihmetellä hänen kantaansa? Siis ihan tosissaan? Että kyseinen henkilö ajattelisi "homoja en hyväksy, mutta koska minulla ja homoilla on se yhteistä, että meillä on kummia mielihaluja, niin tottahan heillekin pitää ihmisoikeudet antaa".
Nyt vähän realismia pöytään.
Puoluetasolla yllätyin siitä, että SDP oli niinkin vahvasti lain puolella. Jotenkin oletin, että vanhempi polvi olisi ollut vähän enemmän lakia vastaan, mutta toisin kävi. Sen sijaan Kokoomuksen kohdalla yllätyin Jaa-äänien suurehkosta määrästä. Keskustan kohdalla olisin toki toivonut myönteisempää kantaa, mutta suoraan sanottuna tämä tulos ei yllättänyt.
Yksilötasolla minäkin yllätyin ikävällä tavalla Risikosta. Olen yleisesti pitänyt häntä hyvänä tyyppinä ja avarakatseisena. Samoin Zyskowicz yllätti, koska oletin hänen vähemmistön edustajana vastustavan syrjintää. Muutenkin olen pitänyt häntä ikäänsä nähden liberaalina edustajana. Sasiin olin myös hieman pettynyt, mutta toisaalta ei tämä kanta oikeastaan yllättänyt, on kuitenkin monessa asiassa vanhan polven edustaja.
Positiivisesti suurin yllätys oli luonnollisestikin Arja Juvonen. Teki oikein mieli taputtaa, kun hänen haastattelunsa näytettiin uutisissa. Kyllä nyt varmaan ärsyttää Kikeä ja muita, jotka eivät uskaltaneet äänestää oikean kantansa mukaan puoluekurin vuoksi ja menettävät sen vuoksi uskottavuutensa. Ilkka Kanerva yllätti myös, vaikka olenkin pitänyt häntä mainettaan fiksumpana tyyppinä. Keskustalaisista Mikko Alatalo ja Kimmo Tiilikainen olivat positiivisia yllätyksiä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:09"]
Kike Elomaa äänesti vastaan mikä oli yllättävää, sillä olen ollut siinä oletuksessa että hän on esim. Teuvo Lomanin ja sen Nikon hyvä ystävä. Yllättävää, että ovat keskenään ystäviä jos noin perustavanlaatuisissa asioissa ovat noin eri mieltä.
[/quote]
Iltalehdessä Loman oli pettynyt Kikeen. Kike oli kuulemma puhunut heille ystävilleen ihan toista ja äänestänyt sitten vastaan. Eli varmaan vakuuttanut olevansa tässä asiassa homojen puolella jne. ja sitten totteli Soinia ja äänesti sitä mitä käskettiin. Ei rohkeus riittänyt olla omaa mieltään. Vai valehteliko ystävilleen.
[/quote]
Kike ei kyllä vaikuta mitenkään ahdasmieliseltä ihmiseltä, joten uskon että hän ihan vilpittömästi luuli että jos äänestäisi 'KYLLÄ', olisi se puolueen ainoa myönteinen ääni ja joutuisi Soini & co:n silmätikuksi.
[/quote]
Olis nyt edes ollut rehellinen niille homoystävilleen ja sanonut että nyt on pakko äänestää vastaan. Eikä puhua ystäville muuta ja puoluekavereille toista. Eikös persujen kuitenkin pitänyt olla rehtejä ja reiluja periaatteen ihmisiä. Ei vanhojen puolueiden kaltaisia tuuliviirejä.