Yllätyittekö jonkun kansanedustajan äänestyskannasta?
Isoin yllätys (mielestäni positiivinen sellainen) oli tietenkin persujen Arja Juvonen, mutta yllättikö jonkun muun kanta?
Itse olin todella yllättynyt, että Paula Risikko (kok.) ei kannattanut tasa-arvoista avioliittoa. Olen pitänyt häntä tolkun naisena, mutta valitettavasti tämä muutti mielipiteeni. En tosin ole seurannut hänen kannanottojaan ko. asiassa vaan perustan mielipiteeni puhtaasti hänestä saamaani mielikuvaan.
Kommentit (91)
Yllätyin miten homovastaisia kokoomuslaiset ovatkaan. Oli vähän erilainen kuva heidän puoluesta. Nyt tiedän että ovat ihan (vain) vähän liberaalimpia, kuin keskusta ja persut.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:36"]
Zyssen äänestäjäkunta on vanhoja patakokkareita. Taktisesti hänellä ei ollut varaa äänestää heitä vastaan, vaikka muuten olisi voinutkin.
[/quote]
Uskokaa nyt! Zysse on juutalainen ja juutalaisille homot on "schmecker". Se että Zysse on vouhottanut suvaitsevaisuudesta liittyy sekin juutalaisuuteen ja heidän kokemaansa syrjintään. Sitä suvaitsevaisuus ei enää koske, jos joku vähemmistö on epämieluinen Zyssen omasta maailmankatsomuksesta katsoen. Ootte te sinisilmäisiä Zyssen hämmästelijät!
[/quote]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LGBT_Jews Yritä edes.
[/quote]
Joo ja eivät ole "schmecker".. Israelissahan on myös homoilla avioliitto-oikeus..
[/quote]
Ei ole. Israelissa ei voi solmia homoavioliittoa, mutta hyväksyvät kyllä muualla naimisiin menneet homoparit.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:02"]
Pahin negatiivinen yllätys oli Zyskowicz. En ollut seurannut hänen mahdollisesti aiemmin ilmaisemiaan mielipiteitä asiasta, mutta olen pitänyt häntä suvaitsevana ja liberaalina kokoomuspoliitikkona. Syrjinnästä ja syrjityistähän hän tietää hyvin konkreettisesti. Hänen oma isänsä joutui keskitysleiriin, koska oli juutalainen. Samaan leiriin, jonne jotkut muut joutuivat siksi, että olivat homoja.
Olen hyvin pettynyt Zyskowicziin.
[/quote]
Moskovits on juutalainen ja vaimonsa muslimi. Ikä 60v, puolue Kokoomus. Mistä kohtaa hänen kantansa oli sinulle yllätys?
[/quote]
Zyskowicz ja hänen vaimonsa ovat tietääkseni täysin maallistuneita, kuten myös ylivoimainen osa eduskunnan ns. kristityistä kansanedustajista. Lisäksi miellän hänet kuuluvaksi kokoomuksen liberaaliin siipeen, siihen joka äänesti lain puolesta. Vai tarkoitatko, että hän olisi liian nuori äänestämään tasa-arvon puolesta (omat elossa olevat isovanhempani ovat 81, 83 ja 87, ja kaikki kannattavat sukupuolineutraalia avioliittoa)?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:25"]
Yllätyin miten homovastaisia kokoomuslaiset ovatkaan. Oli vähän erilainen kuva heidän puoluesta. Nyt tiedän että ovat ihan (vain) vähän liberaalimpia, kuin keskusta ja persut.
[/quote]
Jeps. Eivät olekaan nuorekas ja liberaali puolue sitenkään, vaikka tahtovat antaa sellaisen kuvan.
Zyssen äänestäjäkunta on vanhoja patakokkareita. Taktisesti hänellä ei ollut varaa äänestää heitä vastaan, vaikka muuten olisi voinutkin.
[/quote]
Uskokaa nyt! Zysse on juutalainen ja juutalaisille homot on "schmecker". Se että Zysse on vouhottanut suvaitsevaisuudesta liittyy sekin juutalaisuuteen ja heidän kokemaansa syrjintään. Sitä suvaitsevaisuus ei enää koske, jos joku vähemmistö on epämieluinen Zyssen omasta maailmankatsomuksesta katsoen. Ootte te sinisilmäisiä Zyssen hämmästelijät!
Kike Elomaa äänesti vastaan mikä oli yllättävää, sillä olen ollut siinä oletuksessa että hän on esim. Teuvo Lomanin ja sen Nikon hyvä ystävä. Yllättävää, että ovat keskenään ystäviä jos noin perustavanlaatuisissa asioissa ovat noin eri mieltä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:53"]
Erityisesti keskustan nuorehkojen naiskansanedustajien kannat yllättivät - henkisesti nämä naiset palasivat takaisin 70-luvun tupailtoihin kahvinkeittoon ja mukauituvat Suurten Johtajien mielipiteisiin.
[/quote]
Miten voi yllättää maalaisliiton vanhakantaisuus? Nimim. Landelesbo
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:09"]
Kike Elomaa äänesti vastaan mikä oli yllättävää, sillä olen ollut siinä oletuksessa että hän on esim. Teuvo Lomanin ja sen Nikon hyvä ystävä. Yllättävää, että ovat keskenään ystäviä jos noin perustavanlaatuisissa asioissa ovat noin eri mieltä.
[/quote]
Luulen, että Kike pokkuroi Soinia, niin kuin moni muukin persu.
[/quote]
Mistä tiedät Teuvo Lomanin ja Nikon kannan tasa-arvoiseen avioliittolakiin?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:22"]
Pakko kommentoida 25lle, että en ole ikuisuuksiin äänestänyt Kokoomusta mutta joudun ehkä äänestämään Stubbia ensi vaaleissa. Olen niin kyllästynyt hänen populistiseen mollaamiseensa. Suomessa uskottava politiikko on ilmeisesti monen mielestä edelleen juro, vähäpuheinen huonosti pukeutuva mies. Sivistyneet ja siistit ei metsäläisille kelpaa
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Naulan kantaan! :)
Risikko yllätti positiivisesti! Oon aina ajatellut sen olevan jotenkin "höperö". Arvostus nousi kummasti. :)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:19"]
[/quote]
Mistä tiedät Teuvo Lomanin ja Nikon kannan tasa-arvoiseen avioliittolakiin?
[/quote]
No johan niitä oli haastateltu johonkin lehteen. Kertoivat kyynelehtineensä onnesta ja Marco Bjurström samassa haastattelussa komppasi heitä.
[/quote]
Iltalehdessä Loman oli pettynyt Kikeen. Kike oli kuulemma puhunut heille ystävilleen ihan toista ja äänestänyt sitten vastaan. Eli varmaan vakuuttanut olevansa tässä asiassa homojen puolella jne. ja sitten totteli Soinia ja äänesti sitä mitä käskettiin. Ei rohkeus riittänyt olla omaa mieltään. Vai valehteliko ystävilleen.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:00"]
Yllätti keskustan vanhakantaisuus. Melkein jo ajattelin äänestää heitä, mutta nyt en taidakaan.
[/quote]
Sama mulla, käänsin kyllä kelkkani. En äänestä edes sellaista ehdokasta joka äänesti nyt lain puolesta. Mun ääntäni ei saa noin vanhoillinen puolue. Ei ikinä.
Kokoomuksen naiset olivat pettymys. Liberaalilieroja näköjään. En äänestäkään Lepomäkeä seuraavissa vaaleissa toisin kuin suunnittelin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LGBT_Jews Yritä edes.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:26"]
[/quote]
Iltalehdessä Loman oli pettynyt Kikeen. Kike oli kuulemma puhunut heille ystävilleen ihan toista ja äänestänyt sitten vastaan. Eli varmaan vakuuttanut olevansa tässä asiassa homojen puolella jne. ja sitten totteli Soinia ja äänesti sitä mitä käskettiin. Ei rohkeus riittänyt olla omaa mieltään. Vai valehteliko ystävilleen.
[/quote]
Kike ei kyllä vaikuta mitenkään ahdasmieliseltä ihmiseltä, joten uskon että hän ihan vilpittömästi luuli että jos äänestäisi 'KYLLÄ', olisi se puolueen ainoa myönteinen ääni ja joutuisi Soini & co:n silmätikuksi.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:31"]
Kokoomuksen naiset olivat pettymys. Liberaalilieroja näköjään. En äänestäkään Lepomäkeä seuraavissa vaaleissa toisin kuin suunnittelin.
[/quote]
Kuka voi olla niin pihalla ettei tiennyt Lepomäen olevan liberaali (ja libertaani)? Millä ihmeen perusteella aioit sitten äänestää sitä jos ei edes henkilön keskeinen agenda ole tuttu? Hiustenvärin?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:53"]
Erityisesti keskustan nuorehkojen naiskansanedustajien kannat yllättivät - henkisesti nämä naiset palasivat takaisin 70-luvun tupailtoihin kahvinkeittoon ja mukauituvat Suurten Johtajien mielipiteisiin.
[/quote]
Miten voi yllättää maalaisliiton vanhakantaisuus? Nimim. Landelesbo
[/quote]
Olen ollut jo 20 vuotta poissa sieltä maalta ja kuvittelin asenteiden muuttuneen edes pikkiriikkisen verran, mutta olin väärässä.
Zyskowiczin pisteet laskivat kyllä silmissäni. Tässä mielestäni korostuu se, kuinka nöyryys ja hyvyys unotuu ylimielisyyden varjoon, kun itsellä on asiat tarpeeksi hyvin.