Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätyittekö jonkun kansanedustajan äänestyskannasta?

Vierailija
28.11.2014 |

Isoin yllätys (mielestäni positiivinen sellainen) oli tietenkin persujen Arja Juvonen, mutta yllättikö jonkun muun kanta?

Itse olin todella yllättynyt, että Paula Risikko (kok.) ei kannattanut tasa-arvoista avioliittoa. Olen pitänyt häntä tolkun naisena, mutta valitettavasti tämä muutti mielipiteeni. En tosin ole seurannut hänen kannanottojaan ko. asiassa vaan perustan mielipiteeni puhtaasti hänestä saamaani mielikuvaan.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Arja Juvonen ennakkoon vakuuttelikin äänestävänsä tasa-arvon puolesta, en oikein uskonut siihen. Ajattelin Soinin jyräävän hänet. Minulle oli siis yllätys, että Juvonen todellakin pysyi kannassaan loppuun asti. Hieno, rohkea ja päättäväinen teko!

Pahin negatiivinen yllätys oli Zyskowicz. En ollut seurannut hänen mahdollisesti aiemmin ilmaisemiaan mielipiteitä asiasta, mutta olen pitänyt häntä suvaitsevana ja liberaalina kokoomuspoliitikkona. Syrjinnästä ja syrjityistähän hän tietää hyvin konkreettisesti. Hänen oma isänsä joutui keskitysleiriin, koska oli juutalainen. Samaan leiriin, jonne jotkut muut joutuivat siksi, että olivat homoja.

Olen hyvin pettynyt Zyskowicziin.

Vierailija
62/91 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku Rossi äänestiko lakia vastaan ja se oli suurin yllätys! Hyvä, Markku! Pysy tuossa kannassasi nyt, äläkä vaihda puolta, ettei tuo äänestys koituisi jälkeenpäin pelkäksi seuraavien vaalien äänten kalasteluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:59"]

Yllätyin, että monet keskustalaiset ovat niin juntteja. Ihan hävettää Pohjois-Suomen puolesta.

[/quote]

Et taida paljon politiikasta ymmärtää, jos sinulle yllätyksenä tuli, että Suomen suurin hihhulipuolue oli lähes yksimielisesti vastustajuen leirissä. Suomen kaikki lestat äänestää kepua. Myös körttiläisiä ja muidenkin herätysliikkeiden jäseniä löytyy kepun leiristä. Hellarit taas enempi persuja ja kristillisiä.

Vierailija
64/91 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa ikäluokkaa Ben Zyskowiczin kanssa ja muistan hänet liberaalina ja humaanina nuorisopoliitikkona, vaikka oikeistopuoluetta edustikin. Oli järkytys nähdä hänen nyt äänestävän tasa-arvoa vastaan.

Vierailija
65/91 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:02"]

Pahin negatiivinen yllätys oli Zyskowicz. En ollut seurannut hänen mahdollisesti aiemmin ilmaisemiaan mielipiteitä asiasta, mutta olen pitänyt häntä suvaitsevana ja liberaalina kokoomuspoliitikkona. Syrjinnästä ja syrjityistähän hän tietää hyvin konkreettisesti. Hänen oma isänsä joutui keskitysleiriin, koska oli juutalainen. Samaan leiriin, jonne jotkut muut joutuivat siksi, että olivat homoja.

Olen hyvin pettynyt Zyskowicziin.

[/quote]

Moskovits on juutalainen ja vaimonsa muslimi. Ikä 60v, puolue Kokoomus. Mistä kohtaa hänen kantansa oli sinulle yllätys?

Vierailija
66/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:05"]

Mulle Zysckowich oli tosi iso yllätys ja pettymys. Olen aina ennen ajatellut häntä järjen miehenä.

[/quote]

Eikö juutalaiset usko Vanhaan Testamenttiin? Miten voi olla ylläri.
[/quote]

Jaa, toiset ne väittää että koko homosaatio on juutalaisten keksintöä :D No, juutalaisuuteen kuuluu korkea sivistys, siksi moni tunnettu homo (kansainvälisesti) on juutalainen/moni tunnettu juutalainen on homo.

Vierailija
67/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zyssen sympatiapisteet ropisi kyllä alas kuin kesäsade. Samoin Sasin - ei jatkoon.

Arja Juvoselle nostan suuresti hattua.

Vierailija
68/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasi. Jotenkin oletin että antamansa kuvan perusteella olisi kaikkea muuta kuin takakireä homofobikko, mutta väärin meni.

Vierailija
69/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja Juvonen pisti kyllä kunnolla itsensä likoon. En epäile hetkeäkään, etteikö vaatisi ihan järjetöntä pokkaa äänestää tasa-arvoisen avioliittolain hyväksymistä Mika Niikon vieressä istuen ja Timo Soinin "no kun ei voi" -mielipidettä uhmaten. Iso hatunnosto, kiitos ja kumarrus. 

Vierailija
70/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veltto Virtanen yllätti negatiivisesti, luulisi vapaa-ajattelustaan tunnetun psykologin arvostavan yksilönvapautta mutta ei.

Vierailija
71/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin positiivisesti siitä, että Kokoomuksesta löytyi niinkin monta vahvasti omien näkemystensä takana seisovaa edustajaa, jotka eivät muuttaneet kantaansa, vaikka Stubb yrittikin heitä sinnikkäästi taivuttaa vielä viime metreillä. Juuri esim. Risikko, Ravi, Tolvanen, Sasi saavat minulta hatunnoston. Ehkä sittenkin äänestän Kokoomusta seuraavissakin vaaleissa, vaikka olenkin puheenjohtajavaihdoksen jälkeen ollut empivällä kannalla.

Vierailija
72/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Soini äänesti vastaan, järkytyin.

Vierailija
73/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin yllättivät negatiivisesti Risikko ja Virtanen. Lisäksi se, että Hakkarainen kehtaa vielä näyttää naamaansa eduskunnassa.

Vierailija
74/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:23"]En yllättynyt, mutta läsnäolo oli kiitettävää, se oli pieni yllätys.
[/quote]
Tänään äänestettiin myös hallituksen luottamuksesta ja koska hallituksella on vain pienen pieni enemmistö, oli läsnäolo vähän pakollista...

Vierailija
75/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida 25lle, että en ole ikuisuuksiin äänestänyt Kokoomusta mutta joudun ehkä äänestämään Stubbia ensi vaaleissa. Olen niin kyllästynyt hänen populistiseen mollaamiseensa. Suomessa uskottava politiikko on ilmeisesti monen mielestä edelleen juro, vähäpuheinen huonosti pukeutuva mies. Sivistyneet ja siistit ei metsäläisille kelpaa

Vierailija
76/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:18"]Timo Soini äänesti vastaan, järkytyin.
[/quote]
Oletko seurannut politiikkaa yhtään?

Vierailija
77/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisesti yllätti Risikko, positiivisesti Mikko Alatalo.

Vierailija
78/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:32"]

Samat ihmetytti minuakin. Erityisesti Risikko, mutta myös Zysse ja ehkä vähän myös Anu Vehviläinen.

[/quote]

Natsia harmittaa aina Benin tekemiset? Rööööh....

Vierailija
79/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zysse lievä yllätys, toki Z on 50-luvun kasvatti, mutta olen pitänyt jotenkin rentona tyyppinä. Olen oikeastaan inhonnut Zysseä esim. sosiaalipolitiikan kysymyksissä ja taistolaisjeesustelussaan, mutta jotenkin henkilönä hän on silti symppis jos ei ajatella politiikkapuolta. Nyt rapisi sitten sekin.

Vierailija
80/91 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zyssen äänestäjäkunta on vanhoja patakokkareita. Taktisesti hänellä ei ollut varaa äänestää heitä vastaan, vaikka muuten olisi voinutkin.