Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljastaa tuntemattomalle että häntä petetään

Vierailija
28.11.2014 |

Miten voisin paljastaa naiselle jota en tunne (en ole ikinä edes tavannut), että hänen miehensä pettää häntä? Naisen nimen olen tonkinut Facebookista, mutta en haluaisi siellä laittaa viestiä etten joudu itse ongelmiin tästä.

Mies on työkaveri ja hänellä on suhde toiseen naiseen, itseasiassa kahteenkin. Ei kuitenkaan minuun. Tieto on varma. Tämä mies tarvitsee tipauttaa maan pinnalle.

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:51"]

Kyllä minä haluaisin tietää jos minua petetään. En näe mitään syytä siihen, miksei kertoisi. Taidatte "ei asia kuulu sulle!1"-huutelijat olla niitä toisia naisia..

[/quote]

Minä ainakin olen se petetty osapuoli ja huutelen, että asia ei kuulu ulkopuolisille. Ystävät ja sukulaiset voi toki kertoa asiasta (hienovaraisesti), mutta en todellakaan kannata sitä, että joku pettävän puolison työkaveri, joka on siis käytännössä ihan tuntematon, tulee kertomaan yhtään mitään.

Joku raja siihen muiden yksityiselämään puuttumiseen.
[/quote]

Mitä jos se tuntematon työkaveri on ainut ketä tietää pettämisestä, etkö silti halua tietää vai eikö mies ole pettänyt sinua ellei joku sukulainen tai ystävä siitä sinulle kerro?

Vierailija
182/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:51"] [quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:48"] Heiltä ei mene kotia eikä ydinperhettä, kun en ajatellut miehelleni kännisekoilustani kertoa koskaan. Pitkä kriisikausi ja hankala vaihe parisuhteessa ajoi mut siihen pisteeseen, eron partaalla olimme muutenkin, mutta jotenkin sen jälkeen aloin itse katsoa miestäni uusin silmin ja hänkin minua, ja päätimme yrittää kunnolla parantaa parisuhteemme. Sänkyyn asti en ole mennyt koskaan ja tuo suuteleminen vieraan kanssa jäi yhteen kertaan, sekö on sun mielestä parisuhteen rikkoutumisen arvoinen asia? Edelleen korostan sitä, että jos oma elämä on tylsää niin tehkää siitä mielenkiintoista. Älkää tylsyyden takia tärvelkö muiden elämää. [/quote] Ei tässä kukaan onnistu kertomisella toisen parisuhdetta rikkomaan: sun puolisohan sen tekisi, SUN pettämisen takia. Jos kerta pussailut vieraiden kanssa on ok parisuhdekriireissä, niin kannattaisko tehdä säännöt selviksi kotona ettei tarvitse pelätä, että joku ulkopuolinen kertoo petetylle osapuolelle miten on nuoleskeltu kaikkien silmien edessä jossain pippaloissa? :D [/quote] Missä sanoin, että pussailut vieraiden kanssa on ok? Etkö osaa lukea? Meidän parisuhteemme oli tuossa vaiheessa täysin kuollut, seksielämää myöten, joten olen ylpeä itsestäni etten mennyt yhtään pidemmälle vaan annoin parisuhteellemme mahdollisuuden. Kenellekään ei kuulu toisten ihmisten tekemiset, kukaan ihminen ei voi nähdä sinne tuulikaapin taakse, että mitä siellä perheessä tapahtuu. Senpä takia varoitan puuttumasta kenenkään elämään, jos ette itse ole asianosaisia. Ihmetyttää, miksi joitakin ylipäänsä kiinnostaa tuntemattomien ihmisten elämä. Ai niin, johtunee siitä oman elämän tyhjyydestä. [/quote] Mikä pyhimys saat kyllä papukaijan merkin, kun jätit sen suuteluun, ohhoh kylläpä sinä nyt hienosti teit. Leivonkin sinulle kakun kun niin suuri teko oli, voidaan juhlia sinun hienouttasi.

[/quote]

Leivo ihmeessä, mielestäni olen sen ansainnut. Toisin kuin nimettömänä puskista huutelevat kyttääjät, joilla oma elämä on minimaalisen pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua siihen että se pettäjä suhtautuu ilmiantoosi erittäin vihamielisesti, ja myös sen petetyn osapuolen reaktio voi olla ihan mitä vaan, tapauksesta riippuen...

Vierailija
184/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:21"]Miksi sun pitäisi kertoa siitä? Ymmärtäisin sun halusi kertoa, jos kyseessä olisi joku sulle läheinen, mutta nyt on kyse selvästi tuntemattomien ihmisten parisuhteesta. Mullekin tultiin kertomaan surkutellen, että mies on nähty tanssimassa ja suutelemassa vieraan naisen kanssa. Kertoja oli juurikin miehen työkaveri, nainen jonka olin nähnyt tasan kerran aiemmin. Ei kuulu miehen työkavereille mitä meidän parisuhteessa tapahtuu, en todellakaan arvostanut tekoa. Eläkää omaa elämäänne ja kytätkää omaa parisuhdettanne. [/quote] Eli sulle on aivan okei jos vaikka miehesi nai kaikkia työpaikallaan, mutta et halua tietää siitä, koska se ei kuulu muille.

[/quote]

Ei ole okei, jos mieheni nai kaikkia työpaikallaan. Sekään ei ole okei, että minulle tuntematon ihminen tulee puuttumaan siihen, miten parisuhteessani toimitaan. Hän kun tosiaan ei tiedä meidän parisuhteesta mitään muuta kuin että sellainen on. Ei kuulu sille.
[/quote]

No mitä vittua jos se ei kerran ole okei ja se työkaveri on ainut joka tietää ja on ainut kuka pystyy siitä sinulle kertomaan niin miksi et halua tietää. Siksi, että voit jatkaa ruusuista parisuhdetta?

Vierailija
185/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin ihan huvikseni iskeä töistä jonkun naimisissa olevan, keski-ikäisen ja komean miehen. Ei ole vaikea homma koskaan kun on nuori ja nätti.

Eipähän näytä olevan meinaan kenelläkään haluja kertoa sille petetylle vaimorukalle...

Vierailija
186/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:42"]Mitä ihmettä toisten ihmisten suhteet kuuluu sinulle? Itsekin kerran hairahduin kaidalta polulta ja suutelin työkaveriani muutamaan kertaan pikkujouluissa. Jäi siihen suuteluun ja todella kauhea morkkis oli jälkeenpäin, ei käynyt mielessäkään kertoa miehelleni eikä rikkoa lapsiltamme perhettä. Jos joku idiootti olisi silloin käynyt ilmiantamassa, niin olisi hänen vastuullaan sitten kun lapsilta rikkoutuisi koti. Erehdyksiä ja virheitä sattuu, se on elämää, etkä voi tietää mitä taustoja johonkin pettämiseen on.   Tähän vielä ne klassiset sanat: hanki oma elämä. [/quote] Miten se on kertojan vika, että lapsien koti rikkoutuu, sinähän sen kielen työkaverin kurkkuun tungit ei se kertoja.

[/quote]

Jos mieheni olisi siinä parisuhdetilanteessamme mennyt ja suudellut toista naista, en olisi missään nimessä halunnut sitä tietää. Mistä sen tietää, vaikka niin tekikin, toivottavasti tekikin. Kertojan vika se on, jos muuta kautta se toinen ei sitä tietoa tule saamaan.
[/quote]

Onko teillä joku kulissiavioliitto? Pääasia, että näyttää hyvältä.

Vierailija
187/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:42"] Mitä ihmettä toisten ihmisten suhteet kuuluu sinulle? Itsekin kerran hairahduin kaidalta polulta ja suutelin työkaveriani muutamaan kertaan pikkujouluissa. Jäi siihen suuteluun ja todella kauhea morkkis oli jälkeenpäin, ei käynyt mielessäkään kertoa miehelleni eikä rikkoa lapsiltamme perhettä. Jos joku idiootti olisi silloin käynyt ilmiantamassa, niin olisi hänen vastuullaan sitten kun lapsilta rikkoutuisi koti. Erehdyksiä ja virheitä sattuu, se on elämää, etkä voi tietää mitä taustoja johonkin pettämiseen on.   Tähän vielä ne klassiset sanat: hanki oma elämä. [/quote] Se olis ollut pelkästään sun vastuullas, jos lapsilta olis mennyt koti. [/quote] Heiltä ei mene kotia eikä ydinperhettä, kun en ajatellut miehelleni kännisekoilustani kertoa koskaan. Pitkä kriisikausi ja hankala vaihe parisuhteessa ajoi mut siihen pisteeseen, eron partaalla olimme muutenkin, mutta jotenkin sen jälkeen aloin itse katsoa miestäni uusin silmin ja hänkin minua, ja päätimme yrittää kunnolla parantaa parisuhteemme. Sänkyyn asti en ole mennyt koskaan ja tuo suuteleminen vieraan kanssa jäi yhteen kertaan, sekö on sun mielestä parisuhteen rikkoutumisen arvoinen asia?   Edelleen korostan sitä, että jos oma elämä on tylsää niin tehkää siitä mielenkiintoista. Älkää tylsyyden takia tärvelkö muiden elämää. [/quote] Olet kyllä äärettömän yksinkertainen, sinä sen tilanteen aiheutit, että perhe voi hajota. Mitä jos joku kertoo myöhemmin asiasta, sitten kun teidän suhde on taas kunnossa, tuskin mies on halukas sitä uudelleen korjaamaan. Mikset kertonut miehelle tota minkä sinä meille, että se oli virhe ja huomasit miten paljon miehestäsi välität. Varmasti olisi antanut anteeksi ja olisit turvassa. Muista, että joku voi yhä kertoa miehellesi.

[/quote]

Siksi en kertonut, että halusin unohtaa itsekin ja antaa parisuhteellemme mahdollisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä. Mieheni olisi antanut anteeksi, kuten minäkin olisihn hänelle jos olisi vastaavaa tehnyt (en edelleenkään tiedä onko tehnyt eikä edes kiinnosta). Parisuhteessa on kaksi osapuolta, heidän vastuullaan on suhteen eteneminen, ei ventovieraiden.
[/quote]

Eihän pöytä ole puhdas. Se on puhdas vasta kun miehesi antaa anteeksi tekosi ja saa edes tietää siitä. Eikä tee näin vain sinun kuvitelmissasi.

Vierailija
188/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pois vaan, nainen sitten päättää mitä tekee, ethän sinä se roiso ole vaan äijä, joka ansaitsee jäädä kiinni. Ja kun nimettömänä ilmoitat, ei sun tarvii pelätä sen nilkin kostoa.

Vierailija
189/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse sain tietää miehen pettäneen, olin varmaan viimeinen. Se oli aivan kauheaa. Oli mennyt niin paljon aikaa siinä valheessa elämiseen ja olin uskonut kaiken. Vieläkin harmittaa, ettei kukaan sanonut mitään. Kyseisestä miehestä olisi saanut varoittaa minulle mieluummin vaikka jo ennen tapaamistamme kuin vasta sitten, kun luulin, että hänkin oli täysin sitoutunut minuun. Mies kyllä edelleenkin vakuuttaa, ettei ole pettänyt, mutta hän saa tietysti jatkaa valheessa elämistään. Minä en siihen suostu.

Vierailija
190/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:51"] [quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:48"] Heiltä ei mene kotia eikä ydinperhettä, kun en ajatellut miehelleni kännisekoilustani kertoa koskaan. Pitkä kriisikausi ja hankala vaihe parisuhteessa ajoi mut siihen pisteeseen, eron partaalla olimme muutenkin, mutta jotenkin sen jälkeen aloin itse katsoa miestäni uusin silmin ja hänkin minua, ja päätimme yrittää kunnolla parantaa parisuhteemme. Sänkyyn asti en ole mennyt koskaan ja tuo suuteleminen vieraan kanssa jäi yhteen kertaan, sekö on sun mielestä parisuhteen rikkoutumisen arvoinen asia? Edelleen korostan sitä, että jos oma elämä on tylsää niin tehkää siitä mielenkiintoista. Älkää tylsyyden takia tärvelkö muiden elämää. [/quote] Ei tässä kukaan onnistu kertomisella toisen parisuhdetta rikkomaan: sun puolisohan sen tekisi, SUN pettämisen takia. Jos kerta pussailut vieraiden kanssa on ok parisuhdekriireissä, niin kannattaisko tehdä säännöt selviksi kotona ettei tarvitse pelätä, että joku ulkopuolinen kertoo petetylle osapuolelle miten on nuoleskeltu kaikkien silmien edessä jossain pippaloissa? :D [/quote] Missä sanoin, että pussailut vieraiden kanssa on ok? Etkö osaa lukea? Meidän parisuhteemme oli tuossa vaiheessa täysin kuollut, seksielämää myöten, joten olen ylpeä itsestäni etten mennyt yhtään pidemmälle vaan annoin parisuhteellemme mahdollisuuden. Kenellekään ei kuulu toisten ihmisten tekemiset, kukaan ihminen ei voi nähdä sinne tuulikaapin taakse, että mitä siellä perheessä tapahtuu. Senpä takia varoitan puuttumasta kenenkään elämään, jos ette itse ole asianosaisia. Ihmetyttää, miksi joitakin ylipäänsä kiinnostaa tuntemattomien ihmisten elämä. Ai niin, johtunee siitä oman elämän tyhjyydestä. [/quote] Mikä pyhimys saat kyllä papukaijan merkin, kun jätit sen suuteluun, ohhoh kylläpä sinä nyt hienosti teit. Leivonkin sinulle kakun kun niin suuri teko oli, voidaan juhlia sinun hienouttasi.

[/quote]

Leivo ihmeessä, mielestäni olen sen ansainnut. Toisin kuin nimettömänä puskista huutelevat kyttääjät, joilla oma elämä on minimaalisen pieni.
[/quote]

Huhhu olet aivan uskomaton :DD

Ikävää, että sinunlaisia pettäjiä on maailmassa, etkä tunne edes mitään katumusta vain ylpeyttä ettetmennyt pidemmälle. Toivottavasti miehesi saa tietää ja etsii jonkun paremman, hän ansaitsee sen.

Vierailija
191/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet varma, että "mies pettää". Itselläni on useita miespuolisia ystäviä, joita tapaan. Samoin miehelläni on ikäisiäni naispuolisia ystäviä joiden kanssa saattaa käydä vaikka kahvilla. En ymmärrä mikä tarve ulkopuolisilla on tarve sekaantua muiden asioihiin, koska väärinymmärryksien mahdollisuus on erittäin suuri.

Vierailija
192/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:21"]

Miksi sun pitäisi kertoa siitä? Ymmärtäisin sun halusi kertoa, jos kyseessä olisi joku sulle läheinen, mutta nyt on kyse selvästi tuntemattomien ihmisten parisuhteesta.

Mullekin tultiin kertomaan surkutellen, että mies on nähty tanssimassa ja suutelemassa vieraan naisen kanssa. Kertoja oli juurikin miehen työkaveri, nainen jonka olin nähnyt tasan kerran aiemmin. Ei kuulu miehen työkavereille mitä meidän parisuhteessa tapahtuu, en todellakaan arvostanut tekoa.

Eläkää omaa elämäänne ja kytätkää omaa parisuhdettanne.

[/quote]

Miksi et halunnut tietää, mitä oma miehesi tekee? Eikö ole parempi, mitä paremmin rakkaimpansa tuntee? Minä kyllä haluan tietää, jos minua petetään. Jos taas sinulla ja miehelläsi on sopimus, että muut suhteet ok, niin eihän tuo tieto voinutkaan tulla yllätyksenä ja pitäisi olla sinulle ok.

[/quote]

No sepäs se. Tieto ei tule yllätyksenä ja silti voi olla olematta ok, että joku backofficen Mirja soittaa tuntemattomasta numerosta tai lähettää sähköpostia ja kertoo nähneensä, että mun mies oli baarissa suudellut vierasta naista.

Pointti on just siinä, että se tieto ei vituta (koska se ei ollut salaisuus) vaan se vituttaa, että tää tuntematon Mirja tulee puuttumaan sellaisten ihmisten parisuhteeseen, joita se ei edes tunne. Ei ollut käynyt mielessäkään, että joku täysin randomi tulee jakamaan moraalikäsitystään ja kannustamaan eroamaan.

Vierailija
193/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:02"]

Jos tuntuu, että on pakko paljastaa tämmöinen juttu, niin miksei sitä voi tehdä sitten naamasta naamaan tai soittaa omasta puhelimesta? Rohkeutta on puuttua toisten elämään, muttei rohkeutta tehdä sitä omalla naamalla? Puskistahuutelu on vastenmielistä.

[/quote]

Sehän ei ole oleellista, kuka asian kertoo, vaan se että jokaisella on oikeus tietää, jos puoliso ei ole uskollinen. Sitä taas ei voi tietää, jos puoliso valehtelee - kuten melkein kaikki pettäjät tekevät. Valehtelevasta ja pettävästä ihmisestä varoittaminen on yhtä ikävä velvollisuus kuin vaikka patistaa vakavasti sairas ihminen lääkäriin ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
194/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:16"]

Miksi sun pitäisi kertoa siitä? Ymmärtäisin sun halusi kertoa, jos kyseessä olisi joku sulle läheinen, mutta nyt on kyse selvästi tuntemattomien ihmisten parisuhteesta.

Mullekin tultiin kertomaan surkutellen, että mies on nähty tanssimassa ja suutelemassa vieraan naisen kanssa. Kertoja oli juurikin miehen työkaveri, nainen jonka olin nähnyt tasan kerran aiemmin. Ei kuulu miehen työkavereille mitä meidän parisuhteessa tapahtuu, en todellakaan arvostanut tekoa.

[/quote]

Miksi et halunnut tietää, mitä oma miehesi tekee? Eikö ole parempi, mitä paremmin rakkaimpansa tuntee? Minä kyllä haluan tietää, jos minua petetään. Jos taas sinulla ja miehelläsi on sopimus, että muut suhteet ok, niin eihän tuo tieto voinutkaan tulla yllätyksenä ja pitäisi olla sinulle ok.

[/quote]

No sepäs se. Tieto ei tule yllätyksenä ja silti voi olla olematta ok, että joku backofficen Mirja soittaa tuntemattomasta numerosta tai lähettää sähköpostia ja kertoo nähneensä, että mun mies oli baarissa suudellut vierasta naista.

Pointti on just siinä, että se tieto ei vituta (koska se ei ollut salaisuus) vaan se vituttaa, että tää tuntematon Mirja tulee puuttumaan sellaisten ihmisten parisuhteeseen, joita se ei edes tunne. Ei ollut käynyt mielessäkään, että joku täysin randomi tulee jakamaan moraalikäsitystään ja kannustamaan eroamaan.
[/quote]

Ahaa eli et kertonut miehellesi, koska ero siitä olisi tullut. Pelkäät sitä eroa, ei se mies oikeasti taidakaan antaa noin vain sitä anteeksi jos tietäisi. Voi sua reppanaa.

Vierailija
195/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:26"]

Mistä olet varma, että "mies pettää". Itselläni on useita miespuolisia ystäviä, joita tapaan. Samoin miehelläni on ikäisiäni naispuolisia ystäviä joiden kanssa saattaa käydä vaikka kahvilla. En ymmärrä mikä tarve ulkopuolisilla on tarve sekaantua muiden asioihiin, koska väärinymmärryksien mahdollisuus on erittäin suuri.

[/quote]

Jos kysymys on ystävistä, niin sittenhän puoliso tietää heistä, ja asia on sillä selvä.

Vierailija
196/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:00"] [quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:21"]Miksi sun pitäisi kertoa siitä? Ymmärtäisin sun halusi kertoa, jos kyseessä olisi joku sulle läheinen, mutta nyt on kyse selvästi tuntemattomien ihmisten parisuhteesta. Mullekin tultiin kertomaan surkutellen, että mies on nähty tanssimassa ja suutelemassa vieraan naisen kanssa. Kertoja oli juurikin miehen työkaveri, nainen jonka olin nähnyt tasan kerran aiemmin. Ei kuulu miehen työkavereille mitä meidän parisuhteessa tapahtuu, en todellakaan arvostanut tekoa. Eläkää omaa elämäänne ja kytätkää omaa parisuhdettanne. [/quote] Eli sulle on aivan okei jos vaikka miehesi nai kaikkia työpaikallaan, mutta et halua tietää siitä, koska se ei kuulu muille. [/quote] Ei ole okei, jos mieheni nai kaikkia työpaikallaan. Sekään ei ole okei, että minulle tuntematon ihminen tulee puuttumaan siihen, miten parisuhteessani toimitaan. Hän kun tosiaan ei tiedä meidän parisuhteesta mitään muuta kuin että sellainen on. Ei kuulu sille. [/quote] No mitä vittua jos se ei kerran ole okei ja se työkaveri on ainut joka tietää ja on ainut kuka pystyy siitä sinulle kertomaan niin miksi et halua tietää. Siksi, että voit jatkaa ruusuista parisuhdetta?

[/quote]

Nimenomaan siksi, että voidaan miehen kanssa jatkaa ruusuista parisuhdetta. Seksi parisuhteen ulkopuolella kun ei ole kaikissa parisuhteissa se suurin synti. Ei kauheasti lämmitä mieltä joutua kertomaan omista parisuhdejärjestelyistä, kriiseistä tai muista koko maailmalle siinä toivossa, että kyttäävät työkaverit ja naapurit tajuavat olla puuttumatta muiden asioihin.

Vierailija
197/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:16"] [quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:21"] Miksi sun pitäisi kertoa siitä? Ymmärtäisin sun halusi kertoa, jos kyseessä olisi joku sulle läheinen, mutta nyt on kyse selvästi tuntemattomien ihmisten parisuhteesta. Mullekin tultiin kertomaan surkutellen, että mies on nähty tanssimassa ja suutelemassa vieraan naisen kanssa. Kertoja oli juurikin miehen työkaveri, nainen jonka olin nähnyt tasan kerran aiemmin. Ei kuulu miehen työkavereille mitä meidän parisuhteessa tapahtuu, en todellakaan arvostanut tekoa. Eläkää omaa elämäänne ja kytätkää omaa parisuhdettanne. [/quote] Miksi et halunnut tietää, mitä oma miehesi tekee? Eikö ole parempi, mitä paremmin rakkaimpansa tuntee? Minä kyllä haluan tietää, jos minua petetään. Jos taas sinulla ja miehelläsi on sopimus, että muut suhteet ok, niin eihän tuo tieto voinutkaan tulla yllätyksenä ja pitäisi olla sinulle ok. [/quote] No sepäs se. Tieto ei tule yllätyksenä ja silti voi olla olematta ok, että joku backofficen Mirja soittaa tuntemattomasta numerosta tai lähettää sähköpostia ja kertoo nähneensä, että mun mies oli baarissa suudellut vierasta naista. Pointti on just siinä, että se tieto ei vituta (koska se ei ollut salaisuus) vaan se vituttaa, että tää tuntematon Mirja tulee puuttumaan sellaisten ihmisten parisuhteeseen, joita se ei edes tunne. Ei ollut käynyt mielessäkään, että joku täysin randomi tulee jakamaan moraalikäsitystään ja kannustamaan eroamaan. [/quote] Ahaa eli et kertonut miehellesi, koska ero siitä olisi tullut. Pelkäät sitä eroa, ei se mies oikeasti taidakaan antaa noin vain sitä anteeksi jos tietäisi. Voi sua reppanaa.

[/quote]

Voi sua reppanaa kun et näemmä osaa seurata keskustelua. Minä en ole suudellut ketään ja minulla ei ole ollut mitään kerrottavaa miehelle.

Vierailija
198/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinä saat siis määritellä, miten muiden pitäisi toimia, mutta muilla ei ole samaa oikeutta? Miksi juuri sinun moraalikäsityksesi tässä on parempi kuin joidenkin muiden?

Vierailija
199/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin haluaisin tietää jos minua petettäisiin, mutta mistä voisin olla varma että minulle puhutaan totta etenkin kun tuntematon ihminen ilmoittaisi asiasta minulle?

Vierailija
200/212 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 15:00"] [quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:21"]Miksi sun pitäisi kertoa siitä? Ymmärtäisin sun halusi kertoa, jos kyseessä olisi joku sulle läheinen, mutta nyt on kyse selvästi tuntemattomien ihmisten parisuhteesta. Mullekin tultiin kertomaan surkutellen, että mies on nähty tanssimassa ja suutelemassa vieraan naisen kanssa. Kertoja oli juurikin miehen työkaveri, nainen jonka olin nähnyt tasan kerran aiemmin. Ei kuulu miehen työkavereille mitä meidän parisuhteessa tapahtuu, en todellakaan arvostanut tekoa. Eläkää omaa elämäänne ja kytätkää omaa parisuhdettanne. [/quote] Eli sulle on aivan okei jos vaikka miehesi nai kaikkia työpaikallaan, mutta et halua tietää siitä, koska se ei kuulu muille. [/quote] Ei ole okei, jos mieheni nai kaikkia työpaikallaan. Sekään ei ole okei, että minulle tuntematon ihminen tulee puuttumaan siihen, miten parisuhteessani toimitaan. Hän kun tosiaan ei tiedä meidän parisuhteesta mitään muuta kuin että sellainen on. Ei kuulu sille. [/quote] No mitä vittua jos se ei kerran ole okei ja se työkaveri on ainut joka tietää ja on ainut kuka pystyy siitä sinulle kertomaan niin miksi et halua tietää. Siksi, että voit jatkaa ruusuista parisuhdetta?

[/quote]

Nimenomaan siksi, että voidaan miehen kanssa jatkaa ruusuista parisuhdetta. Seksi parisuhteen ulkopuolella kun ei ole kaikissa parisuhteissa se suurin synti. Ei kauheasti lämmitä mieltä joutua kertomaan omista parisuhdejärjestelyistä, kriiseistä tai muista koko maailmalle siinä toivossa, että kyttäävät työkaverit ja naapurit tajuavat olla puuttumatta muiden asioihin.

[/quote]

Avioliitto on kyllä ihan julkinen asia. Kun siihen liittoon on sitoutunut, ei ole mitään kyttäämistä, että muutkin ihmiset seuraavat sen kulkua. Oletusarvoisesti avioliittoon liittyy lupaus uskollisuudesta ja rehellisyydestä, joten muiden tehtävänä ei ole elää sen mukaan, että jokainen tehköön avioliitossa mitä haluaa (ja vaikka pettäköön tai hakatkoon puolisoaan), tai alkaa varoa sanomisiaan, jotta valheet eivät paljastuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi